Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

+4
Bolleke
Lindsya
sandra
mirrie
8 plaatsers

Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  mirrie vr 15 apr 2011 - 23:18

herkent iemand dit?

tygo gaat nu sinds 2 weken naar school. hij vind het rete spannend allemaal en dat is begrijpelijk uiteraard. maar doordat hij zich op school inhoudt gaat hij thuis helemaal los. zusje pesten, rare fratsen uithalen, enorm grote mond, driftbuien.

ik weet niet zo goed meer wat ik hiermee moet. hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakkken?
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  sandra vr 15 apr 2011 - 23:27

Is hier precies hetzelfde, ik denk dat het vanzelf weer minder word en dat het inderdaad komt 'door' school.. alle nieuwe indrukken, strakke regels enz.. en dat komt er dan thuis weer uit denk ik..

Geen tips dus helaas voor je.. ik negeer bepaald gedrag, en bij z'n broertje pesten e.d gaat hij gewoon na 3 keer waarschuwen in de hoek.. het vreet energie, maar ik denk dat er niets anders op zit.. en ik denk dat het vanzelf minder word als ze helemaal gewend zijn aan alles..

Succes ermee!
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  Lindsya vr 15 apr 2011 - 23:59

Ik herken het helemaal van mijn zoontje en van de buurjongen, ze zitten in dezelfde klas. De juffrouw vertel dat mijn zoontje harstikke lief is, goed luister, altijd vrolijk en goed zijn werkjes doet op school maar als die thuis komt dan is die chagrijnig, grote mond en inderdaad ook andere kinderen pesten. Mijn zoontje zit nu ruim drie maanden op school dus ik hoop dat dit gedrag langzaam gaat verdwijnen want het vreet echt energie. Sommige moment net als vanmorgen gaat het super met hem dan is die rustig, lief en luister heel goed dus ik denk dat dit ook een fase is waar je door heen moet, helaas. Sterkte.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  Bolleke za 16 apr 2011 - 0:02

Ja hier precies hetzelfde, hiuj gaat vanaf septrember naar school. Maar je merkt ook echt dat hij ouder word met grote mond enzo, en ze zien natuurlijk veel van de andere kinderen, en het is heel anders dan de psz. Ik ben nog cosequenter geworden en geef heel duidelijk aan wat mag en wat niet mag.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  SparklingEyes za 16 apr 2011 - 0:08

Hai moeders Wink

Hier een juf...

Ik hoor het heel vaak van ouders, dat de kinderen ineens heel anders zijn. Ergens is dit logisch: ze komen ineens in een grote groep (zeker rond deze tijd is het vaak 20 of meer kinderen), moeten aandacht delen en ze moeten vaak heel erg wennen aan de regeltjes, al het speelgoed, het in de kring moeten zitten, luisteren...

Als je het erg opvallend vindt en het wordt niet minder na een paar weken ( het wennen aan de klas, de juf etc. duurt vaak een paar weken), ga dan eens een gesprekje aan met de juf. Als jij uitlegt wat er thuis anders is, kan de leerkracht kijken of er op school iets gebeurd waar dat gedrag vandaan kan komen. Soms gaan kinderen gedrag van oudere kinderen of nieuwe vriendjes thuis gaan imiteren (erbij willen horen..).

Maar dat het niet fijn is: dat kan ik me heel erg goed voorstellen!

Succes ermee!

Groetjes,

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  mirrie za 16 apr 2011 - 0:10

ik merk dan ook dat ik niet consequent genoeg ben. laat de teugels veel te veel vieren. dat is dan nu dus meteen afgelopen. ik probeer hem zoveel mogelijk leuke dingen aan te bieden wat aansluit bij zijn interesse. probeer de aandacht tussen broer en zus zoveel mogelijk te verdelen. het valt af en toe niet mee. ze liggen nu allebei te slapen en ik geniet volop van de rust haha.... zo even lekker shoppen en mijn hoofd leegmaken. dan kan ik er weer even tegen.

het is dus een bekend probleem. negeren lijkt het beste, ik probeer ook vaak af te leiden en dat werkt ook wel.

hij is het liefste de hele dag in de speeltuin maar dat kan niet altijd en ik durf hem nog niet alleen te laten gaan. dus dan is het weer brullen!

mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  SparklingEyes za 16 apr 2011 - 0:14

mirrie schreef:ik merk dan ook dat ik niet consequent genoeg ben. laat de teugels veel te veel vieren. dat is dan nu dus meteen afgelopen. ik probeer hem zoveel mogelijk leuke dingen aan te bieden wat aansluit bij zijn interesse. probeer de aandacht tussen broer en zus zoveel mogelijk te verdelen. het valt af en toe niet mee. ze liggen nu allebei te slapen en ik geniet volop van de rust haha.... zo even lekker shoppen en mijn hoofd leegmaken. dan kan ik er weer even tegen.

het is dus een bekend probleem. negeren lijkt het beste, ik probeer ook vaak af te leiden en dat werkt ook wel.

hij is het liefste de hele dag in de speeltuin maar dat kan niet altijd en ik durf hem nog niet alleen te laten gaan. dus dan is het weer brullen!


He mirrie, op school moet hij alle aandacht delen en thuis met z'n zus ook .. Kun je niet een keer iets alleen met hem gaan doen? Dat je dochter naar opa / oma of vriendinnetje / tante / oom gaat??

Wie weet heeft hij even persoonlijke aandacht nodig..?

En die consequentie: ja dat is erg belangrijk!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  mirrie za 16 apr 2011 - 0:25

we doen al vaak wat apart met de kinderen. vaak als nina op bed ligt ga ik wat leuks met tygo doen. gister was hij mee naar de winkel kijken voor tuinkussens, zijn we even konijntjes wezen kijken en ik laat hem meedenken over wat we nodig hebben. vind ie prachtig. van de week was hij ook samen met papa, hout halen voor de tuinopenhaard. dan mag hij het vervoeren met zijn traktor. vind ie prachtig. dus daar zijn we ons van bewust dingen met hem alleen te doen.

we moeten geduld hebben.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  SparklingEyes za 16 apr 2011 - 0:31

mirrie schreef:we doen al vaak wat apart met de kinderen. vaak als nina op bed ligt ga ik wat leuks met tygo doen. gister was hij mee naar de winkel kijken voor tuinkussens, zijn we even konijntjes wezen kijken en ik laat hem meedenken over wat we nodig hebben. vind ie prachtig. van de week was hij ook samen met papa, hout halen voor de tuinopenhaard. dan mag hij het vervoeren met zijn traktor. vind ie prachtig. dus daar zijn we ons van bewust dingen met hem alleen te doen.

we moeten geduld hebben.

Komt vanzelf weer goed!

Heeft hij het wel naar z'n zin op school...?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  Mamsie za 16 apr 2011 - 1:03

Herkenbaar, op school gedraagd hij zich waarschijnlijk voorbeeldig en ja dan komt thuis alle baldadigeheid eruit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  Bolleke za 16 apr 2011 - 1:33

Mamsie schreef:Herkenbaar, op school gedraagd hij zich waarschijnlijk voorbeeldig en ja dan komt thuis alle baldadigeheid eruit.

Ja dat is het denk ik. Dat merk ik hier heel erg, en als ik dan de juf hoor, op school is hij heel lief, ook wel ondeugend en druk qua spelen, maar thuis komt dan alles eruit. Meestal laat ik hem eerst een half uurtje afkoelen, en dan herinner ik hem eraan dat hij weer thuis is, en dus gewoon normaal moet doen.

Maar verder is zijn gedrag ook veranderd, en dat heeft denk ik ook met de leeftijd te maken, het kleine is er van af, en het is gewoon al een grote jongen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  knets za 16 apr 2011 - 10:37

Ik zeg altijd: het opvoeden begint pas als ze naar school gaan.. Voor die tijd breng je je kind wat normen en waarde bij. Ze zijn netjes/bleefd/lief spelen/houden zich netjes aan de regels van thuis... En dan gaan ze naar school!! Worden ze bijdehant, leren scheldwoorden, krijgen een weerwoord, weten goed wat ze wel en niet willen en (waar ik het meest moeite mee had) de juf heeft aaaaaaaaaaaaltijd gelijk!!

Erg zwart/wit natuurlijk Wink .. Maar ik snap je punt.. Als je baby bent gaat je wereldje steeds groter worden. Heel langzaam in stapjes.. Maar de stap naar school is gewoon enorm voor zo'n kleintje.. En daar zijn ze gewoon van slag van. Hij moet z'n draai vinden.

Jordan kan hier op eigen houtje gewoon buitenspelen dus die pakt z'n bal en buiten kan hij dan wel zn ei kwijt.. ALs het regent in een schoolvakantie dan ga ik naar action en haal wat knutselspullen of klei spullen en dan kan hij daar z'n ei mee kwijt. Of ik bel een klasgenootje op of die kan komen spelen... Is dat voor jou nog een optie? Kan hij bij jou buitenspelen om even lekker z'n energie kwijt te kunnen zonder dat jij erbij hoeft te zijn??
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  missmarm za 16 apr 2011 - 22:04

Heel herkenbaar hier 2 grote veranderingen wennen op school en een nieuw broertje. Consequent zijn idd.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  mirrie zo 17 apr 2011 - 6:40

tygo kan lekker in de tuin spelen, zandbak, glijbaan, vanalles aanwezig. maar hij wil dan nog naar de speeltuin. als ik nog wat moet doen mag hij in de tuin maar loopt mij dan continue te roepen dat ik buiten moet gaan zitten haha....

vandaag is ie met papa naar een verjaardag geweest en ik ben met nina thuis gebleven. had geen zin.... :P maar het was wel lekker, even de aandacht verdeeld.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind... Empty Re: sinds hij naar school gaat is het een heel ander kind...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum