Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie daar goed tegen?

+16
Dora
Lejow
ekjir@M
Luce
Susan
Thunder
chipa
Shopaholic
kwak
Jezzie
Annemie
Shy
Happydobby
Steep
Floor
Tania
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kunnen jullie daar goed tegen? - Pagina 2 Empty Re: Kunnen jullie daar goed tegen?

Bericht  Luce di 25 dec 2012 - 3:11

Nee, dat zeg ik. Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie daar goed tegen? - Pagina 2 Empty Re: Kunnen jullie daar goed tegen?

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 3:14

Nou, ik vreet liever alle dagen van het jaar droog brood met water, dan dat ik mijn kind moet verliezen doordat er wel hulp is, maar dat ik die niet krijg wegens gebrek aan geld.

Kerstdiner. Nou lekker belangrijk een dikke vette kalkoen naar binnenwerken die de volgende dag in het riool ligt. Een mensenleven is belangrijk. In NL hebben ook mensen het slecht, maar zorg is er voor iedereen, en wat dat betreft is rijk en arm hier gelijk. In het ziekenhuis kijken ze niet in je portemonnee.

Edit: ze mogen je zelfs niet weigeren ivm gebrek aan geld.

Laatst aangepast door Paper Crown op di 25 dec 2012 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Lejow di 25 dec 2012 - 3:15

Luce schreef:Nee, dat zeg ik. Wink

nerd
Ik ben het echt absoluut eens dat dit soort dingen héél veel geld verdienen, want er moet gewoon wat aan gedaan worden.
Ook in onze situatie geldt dat als we daar gewoond hadden, B er nu niet meer geweest was.
Maar ik ben het er óók mee eens dat er in Nederland ook een hele hoop armoede is, waar wat mij betreft ook wat aan gedaan mag worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie di 25 dec 2012 - 3:16

Ik kan er wel goed tegen maar als het dichtbij komt niet.
Heb net te horen gekregen dat een kennis afgelopen zaterdag is bevallen met 25.3 (in de ambulance) en ze moeten het meisje vandaag laten gaan.

Vreselijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  xxjojootjexx di 25 dec 2012 - 3:18

Luce schreef:Het doet mij ook veel.

En dan blijven er mensen roepen dat we het hierin NL óók slecht hebben en dat daar eerst maar eens geld naar toe moeten. Nou, ik geloof dat het hier vrijwel niet voor komt dat een kindje overlijdt door slechte hygiëne + zorg dat niet op tijd komt.

Dat laatste wel hoor.. Regelmatig. Door slechte zorg, cq onoplettendheid van zorgverleners is collega van mijn broertje 2 kids verloren. Eerste vlak na geboorte, terwijl het niet nodig was geweest wanneer voor de geboorte onderzoeken waren gedaan, maar was niet nodig volgens Vk. 2e overleden, kreeg tijdens ziekenhuisopname de voeding van 1 dag per uur toegediend, dit 4 uur lang. Foutje bedankt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Lejow di 25 dec 2012 - 3:22

Ja, de kindersterfte is in Nederland toch vrij hoog?

Oh Mamsie, wat ontzettend heftig Sad
Sterkte!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Thunder di 25 dec 2012 - 3:22

Luce schreef:
ekjir@M schreef:
Rataplan schreef:
Luce schreef:
En dan blijven er mensen roepen dat we het hierin NL óók slecht hebben en dat daar eerst maar eens geld naar toe moeten. Nou, ik geloof dat het hier vrijwel niet voor komt dat een kindje overlijdt door slechte hygiëne + zorg dat niet op tijd komt.

Dat misschien niet, maar er zijn hier ook gewoon mensen die amper te vreten hebben. Zorg dan dat dat eens beter geregeld wordt. Van dit opgehaalde bedrag had iedereen in Nederland een fatsoenlijk kerstdiner gehad.

Dat mag dan wel zo zijn maar als ik in een ontwikkelingsland had moeten bevallen waren m'n zoon en dochter beide overleden. Al mocht ik kiezen had ik liever de rest van m'n leven amper te vreten en nooit meer een fatsoenlijk kerstdiner dan m'n kinderen verliezen omdat het zo slecht gesteld is met de medische zorg.

Nou, inderdaad zeg. Ik snap niet hoe je een situatie in NL kan vergelijken met een situatie als deze. Natuurlijk zijn er mensen in NL die relatief arm zijn en daar moet voor gezorgd worden. Maar dan nog is die situatie lang niet zo schrijnend als daar.

Laatst aangepast door Rataplan op wo 26 dec 2012 - 4:23; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 9:55

Er zijn idd mensen in Nederland die het slecht hebben maar je hebt 'slecht' (weinig inkomen etc) en 'slecht' ( zoals kinderen die dus door slechte voorzieningen dood geboren worden) nou ja dan weet iedereen wel wat hij/zij kiest.

Ik heb naast dat ik het een enorm goed doel vind, ieder jaar trouwens, toch altijd een stukje 'angst' waarin ik me afvraag of serieus al dat geld wel daarheen gaat en niet een gedeelte bij de grote heren blijft hangen zeg maar. (want die verhalen hoor je ook altijd) Ook hoop ik dat ze het nog een keer terugkoppelen over bijv. een jaar. Is er daadwerkelijk iets veranderd qua kindersterfte?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: