Sporten na de bevalling
+2
Teddyaapje
Kat1980
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sporten na de bevalling
Als ik het goed heb, mag je toch 6 weken na de bevalling weer rustig beginnen met sporten (heb mijn nacontrole bij de vk helaas pas over 3 weken, dus kan het daar nog niet navragen). Maar mag je dan ook gewoon alles doen? Ik wil namelijk gaan hardlopen (waarschijnlijk eerst langzaam lopen ), maar dacht ooit gehoord te hebben dat dat nog niet mag ivm de bekkenbodemspieren. Hoe zit dat precies?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Sporten na de bevalling
Allereerst; wat een mooie foto heb je zeg!!
ten tweedel; ik voelde me na 3 dagen na de bevalling weer heel goed en ging toen ook al mee met boodschappen doen ect (de kraamverzorgster en de verlos verklaarde me voor gek maar toch) en was na 3 weken ook al weer helemaal de oude.. ben toen rustig begonnen met fietsen in de buurt en net 5 weken stond ik weer gewoon in de sportschool! Hardlopen ben ik geen fan van maar wel weer meegedaan met zumba ect. Nergens last van gehad! Ik denk dat je zelf wel voelt wat je lijf kan hebben of niet en dit gevoel wel in acht nemen zodat je niet meer gaat doen dan je eigenlijk hebben kan
ten tweedel; ik voelde me na 3 dagen na de bevalling weer heel goed en ging toen ook al mee met boodschappen doen ect (de kraamverzorgster en de verlos verklaarde me voor gek maar toch) en was na 3 weken ook al weer helemaal de oude.. ben toen rustig begonnen met fietsen in de buurt en net 5 weken stond ik weer gewoon in de sportschool! Hardlopen ben ik geen fan van maar wel weer meegedaan met zumba ect. Nergens last van gehad! Ik denk dat je zelf wel voelt wat je lijf kan hebben of niet en dit gevoel wel in acht nemen zodat je niet meer gaat doen dan je eigenlijk hebben kan
Gast- Gast
Ik ben na 8 weken weer volop gaan trainen (volleybal). Ik deed (en doe) alles mee met de rest, alleen de rechtebuikspieroefeningen mogen nog niet, die moeten eerst weer helemaal op de goede plek zitten. Ik doe ook nog 1x per week nagym bij een ceasartherapeute om mn spieren weer goed te trainen en mijn bekken staat nog niet helemaal vast dus daar moet ik nog extra oefeningen voor doen thuis.
Doe waar je je goed bij voelt maar luister goed naar je lichaam en kijk uit dat je niks forceert!
xx Teddy
Doe waar je je goed bij voelt maar luister goed naar je lichaam en kijk uit dat je niks forceert!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Petra* schreef:Allereerst; wat een mooie foto heb je zeg!!
Dank je voor het compliment
Ga het dan maar gewoon proberen binnenkort. Begin eerst toch rustig en bouw het dan langzaam op, dus dan moet het wel goed komen en anders merk ik het wel aan mijn lichaam.
Kat1980- Kletskop
Anders begin je met stevig door wandelen. Misschien iets minder intensief maar zo kun je wel mooi opbouwen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben na 12 weken begonnen met na-gym van de zwangerfit. Dit is bij de fysio en die keek wel eerst of m´n buikspieren in orde waren. Voordat je gaat sporten zou ik toch eerst even nagaan of die het alweer aankunnen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
hier zat ik op dag 10 al weer op de fiets en na 6 weken heb ik weer voor het eerst een voetbal training meegedaan
2lingmama- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 10
Registratiedatum : 04-12-10
Ik ben al weer twee weken aan de wandel en aan het fietsen. Eigenlijk kan en mag ik nog niet zo ver lopen maar ik moest wel een aantal keer om A. naar het kdv te brengen. Lopen gaat nog niet heel goed en dan heb ik ook last, waarschijnlijk omdat ik er ook wel een flink tempo inzet. Fietsen gaat erg goed. Ik denk dat je gewoon rustig aan moet beginnen, en dat je lichaam wel aangeeft wat je wel of niet kan.
Ze raden ook aan om pas na 6 weken weer seks te hebben maar denk dat er ook maar weinig vrouwen zijn die zich daar aan houden als je er zelf wel weer aan toe bent.
Ze raden ook aan om pas na 6 weken weer seks te hebben maar denk dat er ook maar weinig vrouwen zijn die zich daar aan houden als je er zelf wel weer aan toe bent.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Fairytale schreef:Anders begin je met stevig door wandelen. Misschien iets minder intensief maar zo kun je wel mooi opbouwen.
Goed idee!
Kat1980- Kletskop
Tazz schreef:Ik ben al weer twee weken aan de wandel en aan het fietsen. Eigenlijk kan en mag ik nog niet zo ver lopen maar ik moest wel een aantal keer om A. naar het kdv te brengen. Lopen gaat nog niet heel goed en dan heb ik ook last, waarschijnlijk omdat ik er ook wel een flink tempo inzet. Fietsen gaat erg goed. Ik denk dat je gewoon rustig aan moet beginnen, en dat je lichaam wel aangeeft wat je wel of niet kan.
Tja, seks is natuurlijk ook een vorm van sport
Kat1980- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: