Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volledig kolven

+7
CCC
Happydobby
Coccinelle
Liadan
Coco
Flip Fluitketel
Flower_L
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Volledig kolven - Pagina 2 Empty Re: Volledig kolven

Bericht  ekjir@M zo 23 dec 2012 - 11:27

Liadan schreef:Ekjir@M, ik vind het wel knap van je dat je fulltime gekolfd hebt met een enkele kolf! ik vond het erg fijn dat ik dubbelzijdig kon kolven met mijn medela pisa want dat ging een stuk sneller en ik hoefde maar 2 dagen in de week te kolven.

Ja maar ik had met de handkolf binnen 5 á 10 minuten een fles vol dus ik hoefde er ook niet veel voor te doen. Ik heb alleen in het ziekenhuis een dubbele kolf gehad.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flower_L vr 28 dec 2012 - 1:21

Ok...nog even hulp nodig. Ik twijfel wat te doen.

Maandag heb ik hoedjes gehaald om toch live te proberen. J dribkt dan aan 1 borst redelijk...maar tweede redt hij niet qua vermoeidheid. Die zou ik dan moeten afkolven...en j voeen met melk van vorige kolfronde uit koelkast. Heel gepriegel...want hoeveel moet je dan bijgeven...

Wanneer ik volledig kolf (7x per dag...15min per kant) heb ik momenteel 50cc uit beide...terwijl j 80-90 moet hebben. Productie neemt echt af...vanacht slechts 35 uit beide. Heb besloten om af te bouwen. Ik trek het niet om vaker te kolven, volgende week is vriend weer aan het werk en l is door zijn vermoeidheid heel vervelend...en ik wil er voor hem zijn. Nu ben ik echt teveel tijd kwijt met voeden en wat erbij hoort...vooral omdat ik niet weet wat er iedere keer uitkomt qua cc.

Net voelden ze erg gespannen en weer gekolfd...binnen notime uit beide 100cc.
Logisch...ochtend niet gekolfd.

Edit...gister lact kundige hier gehad...wat tips gekregen maar aanleggen etc was al ok. Tepels zagen goed uit dus daar ook niets mee.

Zou ik niet minder dan 7 keer moeten kolven om priductie te verhogen? Had al besloten om te stoppen...maar als ik dit flesje vol zie staan...twijfel twijfel...meer kolven gaat gewoon niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 1:47

Hier ook een kindje dat vanaf dag één maar één borst per keer drinkt. Twee wordt aangeraden, maar is niet verplicht ofzo natuurlijk. Je kunt ook één borst per keer aanbieden, kijken hoe dat gaat, misschien is hij wel tevreden met één kant per keer.

En als je minder kolft ben je hoe dan ook bezig met afbouwen. Nu heb je meer gekolfd omdat je borsten nog denken dat ze voor die keer dat jij niet gekolfd hebt, melk moesten maken. Nu heb je niet gekolfd, denken je borsten dat ze die voeding kunnen laten vallen en zal de productie uiteindelijk minder worden.

Zou het geen idee zijn om alle voedingen live te gaan doen en te stoppen met kolven? Hij kan nu live drinken, het zou kunnen dat hij eerst vaker vraagt, maar daar zal je productie op afgestemd worden. Zodra je productie weer hoger is, zal hij meer binnen krijgen per keer en zal de frequentie waarschijnlijk ook weer omlaag gaan. Op die manier hoef je helemaal niet meer te kolven en na het drinken nog extra melk te geven en heb je het helemaal makkelijk.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L vr 28 dec 2012 - 2:20

Alleen is het wel belangrijk dat hij groeit en afdoende drinkt...en op live bv doet hij dat niet. Hij is ma en do gewogen. Vijf gram afgevallen. Dat maakt mij weer onzeker...vooral gezien hij in die periode ook 1 volle fv per dag kreeg...en naast live bv no aangevulde kolfmelk. Zelfs dan valt hij af.
Hij komt overigens ook niet voor voedingen. Wij bieden om iets meer dan drie u aan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  loesje vr 28 dec 2012 - 2:48

ik zou er wel mee oppassen dat het geen stille hongleider word want dat heb ik gehad en op een gegeven moment reageerde ze niet meer allert en wilde alleen slapen en niet meer drinken aan de borst (ze leek genoeg te drinken aan de borst, maar viel af). toen waren we echt even bang en ik ben gelijk overgestapt op de fles en werd het bijna gelijk een ander kindje dat veel meer wakker is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 28 dec 2012 - 2:57

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, T. viel in het begin ook af omdat hij te weinig dronk (had een virusje) en daardoor werd ik daarna heel onzeker. Maar weet je dat wegen niet altijd wat zegt, zeker niet 2 dagen na elkaar. Als je kindje verder tevreden is en voldoende plas en poepluiers heeft is het meestal in orde. Dan zou je bijv. 1x in de week kunnen wegen voor je gemoedsrust.

Ik persoonlijk zou ervoor kiezen om het nog even door te zetten, met live voeden. Geen bijvoeding met kv of met gekolfde melk maar volledig voeden op verzoek. Misschien kun je iemand uit je omgeving vragen om even een paar dagen voor de oudste te zorgen zodat jij je bv goed op de rit krijgt, dan kun je je voor nu daar op richten zonder je schuldig te voelen.

Als je toch wilt afbouwen; hoe minder vraag, hoe minder melk. (andersom geldt dus ook, hoe meer vraag, hoe meer melk)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 28 dec 2012 - 2:58

loesje schreef:ik zou er wel mee oppassen dat het geen stille hongleider word want dat heb ik gehad en op een gegeven moment reageerde ze niet meer allert en wilde alleen slapen en niet meer drinken aan de borst (ze leek genoeg te drinken aan de borst, maar viel af). toen waren we echt even bang en ik ben gelijk overgestapt op de fles en werd het bijna gelijk een ander kindje dat veel meer wakker is.

Daarom moet je ook in de gaten houden dat ze voldoende plas en poepluiers hebben.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 5:07

om de iets meer dan drie uur aanbieden is ook vrij weinig voor zo'n jonge baby. Ik zou eerder een tijdje om de twee uur aanbieden om ervoor te zorgen dat de productie wat gaat verhogen en om er zeker van te zijn dat er genoeg drinkmomenten bestaan. Verder inderdaad goed in de gaten houden of er genoeg plasluiers zijn. `Wegen zijn de meningen over verdeeld, dat zegt niet alles. Als je de eerste keer gewogen hebt met een volle maag en volle blaas, kan hij gerust een paar honderd gram zwaarder zijn dan wanneer hij gewogen wordt met een lege maag en blaas.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: