Kolven onder werktijd vraagjes
+14
Darius
Ella
Flip Fluitketel
Linda
*Lookie*
Happydobby
Pussycat
Tiara
Liadan
Fiebje
Sanne
MamaDaan
Twellie
Mama Titty
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kolven onder werktijd vraagjes
Ella schreef:Hmmm dat zal hem dus waarschijnlijk dan niet gaan worden. Ik had gehoopt dan gewoon 2x per dag BV te geven en de rest FV. Maar zoals ik lees zal het dan waarschijnlijk snel terug lopen..... nog maar even over nadenken dan
Buiten dat het inderdaad heel snel terug zal lopen, zal je het waarschijnlijk ook niet een hele dag redden zonder te kolven. Je borsten zullen mega gestuwd zijn en dat doet pijn en kan voor een borstontsteking zorgen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga ook kolven op werk, wil als ie negen maanden is gaan kolven in mn pauze, dus een keer, hoop dat dat dan genoeg is. Mocht dat niet zo zijn dan begin ik wel wat eerder en ga ik wat later weg zodat ik twee keer kan. Heb twee kolven (mijne was stuk en moest wachten op n vervangende van Philips, toen via mp een ongebruikte erbij gekocht) kolf dus dubbelzijdig met twee kolven, haha
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb gekolft op het werk. MIjn baas was er niet al te blij mee. Ik heb wel veel rekening gehouden met de werkzaamheden maar dit waren ook gunstige tijden voor mij.
Ik kolfde voor het werk een borst (andere gaf ik life voeding) dan kolfde ik vlak voor mijn pauze en ik stopte eerder.
Wij hebben 2 kolfruimtes en er staat ook een dubbelzijdige kolf (kolfsetjes krijgen wij vanuit de werkgeven) ik heb zelf een enkelzijdige kolf (electrische is nu stuk dus heb alleen nog maar de handkolf)
OOk collega's reageerden niet allemaal even positief maar dit heeft er volgens mij ook met beetje jaloersheid te maken. Zij hadden allemaal geen gebruik gemaakt van het kolfrecht (behalve 1) en kwamen er nu ook achter dat je je kind ook live mag gaan voeden.
(vergeten neer te zetten, ik kolf nog altijd alleen nu tijdens mijn pauze)
Ik kolfde voor het werk een borst (andere gaf ik life voeding) dan kolfde ik vlak voor mijn pauze en ik stopte eerder.
Wij hebben 2 kolfruimtes en er staat ook een dubbelzijdige kolf (kolfsetjes krijgen wij vanuit de werkgeven) ik heb zelf een enkelzijdige kolf (electrische is nu stuk dus heb alleen nog maar de handkolf)
OOk collega's reageerden niet allemaal even positief maar dit heeft er volgens mij ook met beetje jaloersheid te maken. Zij hadden allemaal geen gebruik gemaakt van het kolfrecht (behalve 1) en kwamen er nu ook achter dat je je kind ook live mag gaan voeden.
(vergeten neer te zetten, ik kolf nog altijd alleen nu tijdens mijn pauze)
Laatst aangepast door shadow op do 20 dec 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Sanne schreef:Ella schreef:Hmmm dat zal hem dus waarschijnlijk dan niet gaan worden. Ik had gehoopt dan gewoon 2x per dag BV te geven en de rest FV. Maar zoals ik lees zal het dan waarschijnlijk snel terug lopen..... nog maar even over nadenken dan
Waarom zie je het kolven onder werktijd niet zitten? Voel je je er ongemakkelijk bij? Of zie je andere beren op de weg?
Het is qua werkzaamheden niet altijd makkelijk. Ga er nog eens even goed over nadenken tzt
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ben deze week begonnen met werken en kolven. Het is wel lastig, omdat mijn collega dan alleen op de kinderen moet letten, maar dat komt wel vaker voor dus dat is haalbaar.
Ik kolf in de gezamenlijke keuken. Ik hang dan een briefje op. Ik maak daar ook gebruik van de koelkast.
Ik heb ook een medela freestyle. Dubbel elektrisch dus. ik ben ook ongeveer een kwartier bezig met omspoelen en all.
Ik heb het aangegeven voordat ik met verlof ging en later gemaild toen ik zeker wist dat de borstvoeding goed liep.
Wat vreselijk naar dat jouw werk niet echt open staat voor dit soort dingen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is. Je hebt er recht op, maar dat is best moeilijk om allemaal aan te geven en door te zetten. Is er niet ook zoiets als de pauze ruimte waar jullie zitten? Dat je ook even een briefje ophangt met niet storen.
Ik kolf in de gezamenlijke keuken. Ik hang dan een briefje op. Ik maak daar ook gebruik van de koelkast.
Ik heb ook een medela freestyle. Dubbel elektrisch dus. ik ben ook ongeveer een kwartier bezig met omspoelen en all.
Ik heb het aangegeven voordat ik met verlof ging en later gemaild toen ik zeker wist dat de borstvoeding goed liep.
Wat vreselijk naar dat jouw werk niet echt open staat voor dit soort dingen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is. Je hebt er recht op, maar dat is best moeilijk om allemaal aan te geven en door te zetten. Is er niet ook zoiets als de pauze ruimte waar jullie zitten? Dat je ook even een briefje ophangt met niet storen.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had ook nog n vraagje; hoevaak kolven jullie op werk en hoeveel ongeveer per keer?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik kolfde tot de kinderen 6 maanden waren 3 keer op een dag (om 10 uur, 13 uur en 16 uur). Ik kolfde dan in totaal ongeveer 550 cc, dat was veel want mijn zoon dronk slecht uit de fles in het begin dus ik kon veel invriezen. Toen hij ouder was dan 6 maanden ging ik 2 keer kolven en toen kolfde ik ongeveer 350 cc op een dag.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik kolf vanaf het begin altijd twee keer per dag. Ik kolfde voorheen zo'n 450 cc (150 cc per voeding), dus met twee keer kolven had ik drie voedingen bij elkaar.
Nu kolf ik zo'n 400 cc en H. is meer gaan drinken per voeding, dus ik kolf om half 7 's ochtends voor het werk ook nog even. De opbrengst is dan afhankelijk van hoe laat dochter nog heeft gedronken. Meestal kom ik uit op zo'n 180 cc dan.
Ik wil vanaf januari eigenlijk nog maar één keer kolven per werkdag (zou dus zo'n 200 cc zijn) en 's ochtends thuis, want H. laat de laatste tijd veel voedingen staan op het KDV. Ze eet inmiddels zo goed dat drie flessen van 180 cc teveel zijn. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat moet doen, want ik vind één fles laten vervallen best veel. Dan drinkt ze maar twee keer overdag en dat lijkt me zo weinig. Misschien dat ze dan ook iets anders moet drinken, lauwe thee ofzo? Iemand tips?
Nu kolf ik zo'n 400 cc en H. is meer gaan drinken per voeding, dus ik kolf om half 7 's ochtends voor het werk ook nog even. De opbrengst is dan afhankelijk van hoe laat dochter nog heeft gedronken. Meestal kom ik uit op zo'n 180 cc dan.
Ik wil vanaf januari eigenlijk nog maar één keer kolven per werkdag (zou dus zo'n 200 cc zijn) en 's ochtends thuis, want H. laat de laatste tijd veel voedingen staan op het KDV. Ze eet inmiddels zo goed dat drie flessen van 180 cc teveel zijn. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat moet doen, want ik vind één fles laten vervallen best veel. Dan drinkt ze maar twee keer overdag en dat lijkt me zo weinig. Misschien dat ze dan ook iets anders moet drinken, lauwe thee ofzo? Iemand tips?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Mama Titty schreef:Ik hoop dat mijn borstvoeding dit keer wel gaat lukken en dat ik na mijn verlof op mijn werk kan kolven
Nu is mijn vraag:
Wie heeft dit ook gedaan? Ik heb dit een aantal maanden gedaan. (kolven op het werk tot J. negen maanden was)
Hoe ging het in zijn werk? Ik had een ruimte in de archiefkast die op slot kan.
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever? Ik kreeg alle medewerking. Heel even kolfde ik drie keer per dag. Toen ik naar twee keer per dag ging koste het in totaal (inclusief opruimen e.d.) zo'n half uur per dag. Ik kolfde 10 minuten per keer.
Heb je een electrische kolf of handkolf? Ik heb een electrische dubbele kolf.
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast? Ik gebruikte de gezamelijk koelkast. Mijn koeltas gebruikte ik voor het reizen.
Ik was me net aan het verdiepen en las in het handboek van mijn werkgever dat bij voorkeur het toilet zal zijn dat dit zal plaats vinden, terwijl er toch overal volgens mij staat dat dit niet de bedoeling is.
Maar om nou heel moeilijk te gaan doen bij mijn werkgever terwijl ik al met 14 weken volledig in de ziektewet zat met mijn bekken, denk ik niet dat me dat in dank zal worden afgenomen.
Ik wil me even vooraf in mijn rechten en plichten verdiepen.
Weet dat er ook in staat dat ik een kwart van de dienst maximaal mag gebruiken om te kolven, dus als ik 8 uur werk dan mag ik daarvan 2 uur onder werktijd kolven.
Maar is dat buiten de pauze tijden of kunnen ze je verplichten dat hier ook je pauze in wordt meegenomen?
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: