Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kolven onder werktijd vraagjes

+14
Darius
Ella
Flip Fluitketel
Linda
*Lookie*
Happydobby
Pussycat
Tiara
Liadan
Fiebje
Sanne
MamaDaan
Twellie
Mama Titty
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kolven onder werktijd vraagjes Empty Kolven onder werktijd vraagjes

Bericht  Mama Titty wo 19 dec 2012 - 11:11

Ik hoop dat mijn borstvoeding dit keer wel gaat lukken en dat ik na mijn verlof op mijn werk kan kolven
Nu is mijn vraag:

Wie heeft dit ook gedaan?
Hoe ging het in zijn werk?
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever?
Heb je een electrische kolf of handkolf?
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast?

Ik was me net aan het verdiepen en las in het handboek van mijn werkgever dat bij voorkeur het toilet zal zijn dat dit zal plaats vinden, terwijl er toch overal volgens mij staat dat dit niet de bedoeling is.
Maar om nou heel moeilijk te gaan doen bij mijn werkgever terwijl ik al met 14 weken volledig in de ziektewet zat met mijn bekken, denk ik niet dat me dat in dank zal worden afgenomen.
Ik wil me even vooraf in mijn rechten en plichten verdiepen.
Weet dat er ook in staat dat ik een kwart van de dienst maximaal mag gebruiken om te kolven, dus als ik 8 uur werk dan mag ik daarvan 2 uur onder werktijd kolven.
Maar is dat buiten de pauze tijden of kunnen ze je verplichten dat hier ook je pauze in wordt meegenomen?

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven onder werktijd vraagjes Empty Re: Kolven onder werktijd vraagjes

Bericht  Twellie wo 19 dec 2012 - 11:46

Dat is officieel buiten pauzetijden.

Ik heb nooit gekolfd op mijn werk, dat had anders ook op het toilet gemoeten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  MamaDaan wo 19 dec 2012 - 12:02

Dat is idd buiten je pauzetijden om en ze moeten je een verwarmde afsluitbare ruimte aanbieden met stroomaansluiting. Hebben ze dit niet, moeten ze je de gelegenheid geven thuis te kolven of eventueel je kindje live te gaan voeden.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 13:32

Er moet idd een ruimte beschikbaar zijn. Bij ons is dit ook niet het geval, waardoor ik wel eens een kwartier opzoek ben naar een ruimte waar ik kan zitten. Ik kolf nu buiten pauzetijden, maar zodra mijn kolrecht af is gelopen ga ik in mijn pauze kolven. Ik heb een dubbele elektrische kolf en ben met 15 min incl. schoonmaken weer klaar. Ik bewaar de melk in een koeltas omdat ik op meerdere locaties werk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 19:15

Ik Wink
Ik kolfde in mijn pauzes, buiten de pauzes ging niet omdat ik voor de klas sta. Vooral de ochtendpauze van 10 minuten was altijd een uitdaging...vooral omdat ik helemaal aan de andere kant van het gebouw zat en ik moest wachten tot alle kinderen buiten waren.
Op zich wel, ze kon me alleen geen extra tijd geven, maar wel de ruimte (directiekantoor). Ook was ik vrij gesteld van bijv pleinwacht.
Ik heb een dubbele elektrische kolf, voorheen een enkele maar dan had ik het niet gered qua tijd.
In de gezamenlijke koelkast, maar ik heb mijn collega's er nooit over gehoord.

Gast
Gast

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 19:42

Ik kolf ook op het werk, voorheen onder de baas zijn tijd en vanaf vandaag in eigen tijd, want dochter is 9 maanden oud, dus het kolfrecht is afgelopen. Op mijn werk is er wel een ruimte voor, maar iedereen keek ontzettend raar op toen ik ernaar vroeg, omdat de ruimte al jaren niet gebruikt was.

Ik heb van tevoren niets overlegd. Op mijn eerste werkdag ben ik gewoon naar onze servicedesk gegaan en heb ik gevraagd waar ik kon kolven. Ik kolf twee keer per dag met een elektrische dubbelzijdige kolf. De eerste keer kost me max. 15 minuten, de tweede keer max. 10 minuten. De melk bewaar ik in onze gezamenlijke koelkast.

Ik heb mijn leidinggevende laatst meegedeeld dat ik blijf kolven nu dochter 9 maanden is en dat ik dan iets langer werk, in de pauze kolf dan wel verlof opneem. Ik heb het dus niet gevraagd, maar gewoon als vaststaand feit doorgegeven. Ik werk in een organisatie waar dat ook kan. Ik kan me voorstellen dat er ook een hele hoop organisaties zijn waar het kolven toch lastiger is, zoals de zorg/het onderwijs.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiebje wo 19 dec 2012 - 19:57

Ik kolfde ook op mijn werk.
Kolftijd is buiten je pauze tijd om maar ik at vaak een broodje tussendoor.
Ik had een electrische dubbele kolf met een koeltasje erbij. Op mijn werk is er een aparte kolfkamer met daarin eenkoelkast wasr je je melk in kan bewaren deze is ook alleen voor bv. Dus daar zette ik mijn koeltasje in.
Mijn werkgever had er geen problemen mee ik vond het allemaal goed geregeld.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 21:01

Ik heb bij beide kinderen op mijn werk gekolfd, bij de oudste tot ze 1,5 jaar was en bij de jongste een jaar.
Ik kolfde tot ze 6 maanden waren 3 keer op een dag, tot ongeveer 11 maanden 2 keer op een dag en daarna 1 keer. Mijn werkgever werkte hier zonder problemen aan mee.
Ik had bij de oudste een enkele elektrische kolf, bij de jongste een dubbele elektrische kolf. Bij de oudste kolfde ik ruim een half uur per keer, bij de jongste vaak maar 10 minuten.
De gekolfde voeding zette ik in de gezamenlijke koelkast.
Ik zou zelf niet akkoord gaan met kolven op de wc, dat vind ik erg onhygiënisch.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tiara wo 19 dec 2012 - 21:42

[quote="Mama Titty"]Ik hoop dat mijn borstvoeding dit keer wel gaat lukken en dat ik na mijn verlof op mijn werk kan kolven
Nu is mijn vraag:

Wie heeft dit ook gedaan? Op de dagen dat ik werkte kolfde ik. Meestal draai ik korte diensten en voedde ik voor ik weg ging en thuis kwam. Dan hoefde ik maar een keer te kolven.
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever? Ja die was heel begripvol, ik mocht zelfs tot een jaar doorkolven onder werktijd. Wel soms lastig dat ik op verschillende groepen sta, om elke keer weer te vragen en een ruimte te zoeken. Kolven op het toilet, dat doe ik niet en zou ik ook niet mee akkoord gaan. Dat hebben ze tegen mij ook wel eens gezegd, maar dat gaat me echt te ver. Dan kan ik echt niet rustig ontspannen, niet fris etc
Heb je een electrische kolf of handkolf?handkolf
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast? Gezamenlijke koelkast.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Pussycat wo 19 dec 2012 - 21:47

Ik zie er nu al tegenop om op mijn werk te kolven.
Omdat er geen tijd en ruimte voor is.

De vorige keer was het al lastig met ruimtes zoeken. Iedereen kon gewoon binnen komen bij wijze van. Ik plakte dan maar zelf een briefje op de deur... En qua tijd ik kreeg continue de vraag hoelang het dan ging duren en hoe vaak etc...
En dan zeurden ze weer dat het niet handig was met de planning.

Ik werk trouwens in de zorg. En ik weet nu al niet wanneer ik zou kunnen kolven. Want de vorige keer kolfde ik voordat ik van huis ging om 6:00 uur dan weer om 10 á 11 uur en dan weer rond 2 á 3 uur. Dus dat is maar twee keer onder werktijd.
Want 4 uur, half 5 ben ik weer thuis. Maar de vorige keer stond ik op een minder zware afdeling.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 21:54

Wie heeft dit ook gedaan? Ik maar ik werkte in het begin alleen in de nachtdienst
Hoe ging het in zijn werk?Ik kolfde gewoon 10 minuten 1 x per nacht, als ik overdag had gewerkt dan wel vaker.
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever?Mijn teamleidster wist niet dan ik bv gaf, ik gebruikte haar kantoor in de nacht.
Heb je een electrische kolf of handkolf?Dubbele electrische kolf
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast?Koelkast op de afdeling, deze word gebruikt door personeel en extra's van bewoners.

Je mag extra kolven 2 uur per dag onder de baas de tijd, Ik heb tot 7 maanden gekolft op het werk, ik zou niet op het toilet willen kolfen. maar ik werk in een verpleeghuis dus kamertjes zat. Bij ons overdag zou de teamleider het kantoor gewoon afstaan en even ergens anders gaan zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 21:57

Als je wilt gaan kolven na de bevalling, dan moet je dat van tevoren aangeven bij je werkgever. Ik zou dus sowieso wel even aangeven dat je van plan bent te gaan kolven, dan kunnen ze vast na gaan denken over een kolfruimte.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  *Lookie* wo 19 dec 2012 - 23:06

Wie heeft dit ook gedaan? ja, ik!
Hoe ging het in zijn werk? de wg had er een apart kamertje voor ingericht, de deur kon op slot en er stond een koelkastje. Ik ging 2x per dag ongeveer een half uur kolven
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever? ja absoluut
Heb je een electrische kolf of handkolf? electrisch, maar je kunt er ook met d ehand mee kolven
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast? In de koelkast in dat kamertje.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 23:30

Ik.

Ik had van te voren aangegeven dat ik bv wilde geven en dus wilde kolven.

Ja hoor. Ik had zelf al een kamer op het oog. Dat vond zij prima. Ze was ook niet erg moeilijk wat betreft tijden enzo. Ik zou na 9 maanden ook verder mogen kolven.

Een dubbele elektrische. De medela freestyle, ideale kolf.

Gezamenlijke koelkast.

Ik zou zelf niet gaan kolven op een toilet, niet echt hygiënisch. Het is natuurlijk iets wat je aan je kind gaat geven, dat lijkt me dan niet zo fris. Ik heb wel eens op een toilet gekolfd, maar dan gooide ik het weg (als ik gedronken had bijvoorbeeld).

Ik zou het gewoon met je werkgever gaan bespreken. Dat je al vroeg in de ziektewet zat maakt toch niet uit?
Ik snap wel dat het spannend is hoor. Ik werk nu ergens anders en ik vind het ook spannend om te vragen. Als ik terug kom van verlof dan werk ik op een andere nieuwe locatie dan waar ik nu werk. Dus m'n leidinggevende kan daar nu nog weinig over zeggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Mama Titty do 20 dec 2012 - 0:20

Wil sowieso eerst afwachten of de bv wel gaat lukken, omdat bij de tweede het destijds niet gelukt is.
Mocht het goed gaan wil ik inderdaad gaan aangeven dat ik wil gaan kolven onder werktijd.
Echter is in de winkel waar ik werk geen afsluitbare ruimte behalve het toilet.
Magazijn kan iedereen gewoon oplopen en ook kantoor is voor iedereen toegankelijk en zit verder geen deur in die op slot kan en daar komt de vracht ook aan.

Ik zit nu in een filiaal waar weinig begrip was voor mijn bekkeninstabiliteit en voor zwangere vrouwen, zijn nauwelijks collega's met kinderen en filiaalmanager en assistent zijn 'allergisch' voor alles wat met kids te maken heeft. .
Dat maakt voor mij ook de drempel zo hoog...

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 0:26

Oh bah, wat jammer zeg! Ik kan me voorstellen dat je het dan moeilijk vindt. Maar als je het nu zegt, dan hebben ze wel ruim de gelegenheid om iets te bedenken.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel do 20 dec 2012 - 0:43

Wie heeft dit ook gedaan? Ik
Hoe ging het in zijn werk? Voordat ik terug kwam van verlof heb ik aangegeven dat ik BV gaf en wilde gaan kolven onder werktijd. Ik kolfde meestal in TL kantoor (tijdens avond en nachtdiensten) of een spreekkamer bij ons op de afdeling (bij dagdienst).
Kreeg je genoeg medewerking van je werkgever? Ja, `ze waren heel enthousiast erover dat ik kolfde. Ze zagen het voor het eerst.... Dus ze werkte absoluut mee en kreeg er alle gelegenheid voor om te kolven.
Heb je een electrische kolf of handkolf? Dubbele elektrische kolf. Had binnen 10min 2 flesjes vol.
Waarin bewaarde je de melk? In een eigen koelbox of gezamelijke koelkast? Gezamelijke koelkast met naam erop.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Ella do 20 dec 2012 - 1:31

Ik zit nog in dubio. Wil heel graag zo lang mogelijk borstvoeding geven maar kolven onder werktijd zie ik niet zo zitten. Ik hoop dat ik tzt als ik weer ga werken misschien alleen 's ochtend en 's avonds borstvoeding geef als dat haalbaar is
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 2:02

Ella schreef:Ik zit nog in dubio. Wil heel graag zo lang mogelijk borstvoeding geven maar kolven onder werktijd zie ik niet zo zitten. Ik hoop dat ik tzt als ik weer ga werken misschien alleen 's ochtend en 's avonds borstvoeding geef als dat haalbaar is

Wanneer ga je weer werken? Meestal stabiliseert de bv zich rond 9 maanden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Ella do 20 dec 2012 - 2:05

Linda schreef:
Ella schreef:Ik zit nog in dubio. Wil heel graag zo lang mogelijk borstvoeding geven maar kolven onder werktijd zie ik niet zo zitten. Ik hoop dat ik tzt als ik weer ga werken misschien alleen 's ochtend en 's avonds borstvoeding geef als dat haalbaar is

Wanneer ga je weer werken? Meestal stabiliseert de bv zich rond 9 maanden.

In april ga ik weer beginnen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 2:14

Dan is je kindje nog erg jong. Je productie is dan waarschijnlijk nog niet op peil en dan zal je het waarschijnlijk ook niet redden om de hele dag niet te kolven. Ik redde het met 9 maanden nog niet eens, dat stond ik echt op knappen.
En als het je wel zal lukken, dan zal dat misschien het einde zijn van de bv. Aangezien het dan heel erg snel terug kan gaan lopen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 20 dec 2012 - 2:27

Ik werk door de hele provincie, dus ik kolf meestal in de auto. Gaat ook prima!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 2:36

Waarschinlijk loopt je productie dan héél snel terug. Ik kan trouwens niet een hele dag zonder kolven, dan heb ik echt flink pijnlijke stuwing. Ik kolf twee keer per dag op een 8 urige werkdag en 3 keer op een 10 urige werkdag

Gast
Gast

Bericht  Ella do 20 dec 2012 - 3:13

Hmmm dat zal hem dus waarschijnlijk dan niet gaan worden. Ik had gehoopt dan gewoon 2x per dag BV te geven en de rest FV. Maar zoals ik lees zal het dan waarschijnlijk snel terug lopen..... nog maar even over nadenken dan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 20 dec 2012 - 3:16

Ella schreef:Hmmm dat zal hem dus waarschijnlijk dan niet gaan worden. Ik had gehoopt dan gewoon 2x per dag BV te geven en de rest FV. Maar zoals ik lees zal het dan waarschijnlijk snel terug lopen..... nog maar even over nadenken dan

Waarom zie je het kolven onder werktijd niet zitten? Voel je je er ongemakkelijk bij? Of zie je andere beren op de weg?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende