Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

+14
Linda
ekjir@M
Roos
Wennes
Annemie
Liadan
kwak
CCC
Laced
Theeleut
Slakje
chipa
Tania
Sanne
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?) - Pagina 2 Empty Re: Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

Bericht  LMCurious wo 19 dec 2012 - 8:14

Wij zijn bij Joris begonnen rond 8 mnd met yoghurt uit een gewone beker. Het loopt wat minder snel dan water of sap ofzo. Dus ideaal om te oefenen. En toen dat goed ging zijn we (denk rond 13 mnd) over gegaan op bijna alles uit een gewone beker.

Milou begon later want die vond het maar niks, vond het juist leuk om yoghurt met een lepeltje te eten. Dus die is sinds een maand of 3 meer en meer aan het oefenen, en dat gaat nu op zich goed. Alleen is ze soms in het begin wat te gulzig. Dus als ik weet (na haar middagslaapje) dat ze erge dorst heeft hou ik dr ff extra in de gaten.

Edit: ik merk trouwens ook wel duidelijk verschil dat Joris niet van 'vies' houdt en Milou juist wel van kliederen. Joris at ook alles met een vorkje (bij zn eerste verjaardagstaart zat hij ook te wachten tot hij een vorkje kreeg, haha.) Maar hij wilde dus ook niet knoeien, terwijl Milou alles wat vies is heerlijk vindt. Lekker alles uitsmeren, dus die doet het er ook om soms!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?) - Pagina 2 Empty Re: Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 9:11

Als ik jullie reacties zo lees, is mijn CB-boekje wel erg voortvarend haha. Ik blijf wel proberen, we hebben nu echt even twee weken de tijd om het elke dag te proberen i.v.m. vrije dagen. Ik zie wel wanneer ze het leert.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 9:16

Vinden jullie het belangrijk om je kinderen dit soort dingen echt al vroeg te leren? Bij de eerste ben ik er vrij vroeg mee begonnen omdat in het cb boekje inderdaad stond dat je dat al kon oefenen en ze het ook wel redelijk zouden kunnen dan. Dat was dus echt kansloos en toen heb ik het maar een beetje gelaten en het is vanzelf goed gekomen. Ik voel me soms echt een lakse moeder omdat ik dat doort dingen dus helemaal niet echt meer oefen. Ik bied het af en toe aan en als ze het leuk vinden leren ze het wel. Doen ze er niks mee of vinden ze het niet leuk dan komt het later wel weer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 wo 19 dec 2012 - 9:32

Tania schreef:Vinden jullie het belangrijk om je kinderen dit soort dingen echt al vroeg te leren? Bij de eerste ben ik er vrij vroeg mee begonnen omdat in het cb boekje inderdaad stond dat je dat al kon oefenen en ze het ook wel redelijk zouden kunnen dan. Dat was dus echt kansloos en toen heb ik het maar een beetje gelaten en het is vanzelf goed gekomen. Ik voel me soms echt een lakse moeder omdat ik dat doort dingen dus helemaal niet echt meer oefen. Ik bied het af en toe aan en als ze het leuk vinden leren ze het wel. Doen ze er niks mee of vinden ze het niet leuk dan komt het later wel weer.

Ik heb het CB boekje eigenlijk nog nooit bekeken van binnen, alleen de pagina met de groeigrafiek zodra ze die weer ingevuld hadden laughcry

Dus nee, ik vind het totaal niet belangrijk. Als hij 16 is drinkt hij vast niet meer uit een rietjesbeker denk ik dan maar Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose wo 19 dec 2012 - 10:11

Tania schreef:Vinden jullie het belangrijk om je kinderen dit soort dingen echt al vroeg te leren? Bij de eerste ben ik er vrij vroeg mee begonnen omdat in het cb boekje inderdaad stond dat je dat al kon oefenen en ze het ook wel redelijk zouden kunnen dan. Dat was dus echt kansloos en toen heb ik het maar een beetje gelaten en het is vanzelf goed gekomen. Ik voel me soms echt een lakse moeder omdat ik dat doort dingen dus helemaal niet echt meer oefen. Ik bied het af en toe aan en als ze het leuk vinden leren ze het wel. Doen ze er niks mee of vinden ze het niet leuk dan komt het later wel weer.
Nee, ik vind bepaalde dingen zoals dit niet belangrijk om het vroeg te leren. Ze krijgen er vanzelf wel interesse in en worden er vroeg of laat handig in, zo denk ik erover. Ondertussen wel af en toe aanbieden om kennis te laten maken en proberen, maar echt oefenen en aanleren vond ik niet nodig. Van de ene op de andere dag ging het ineens goed. Eerder was ze er denk ik nog niet aan toe.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 10:17

Ik vond het niet nodig om de kinderen aan een tuitbeker te laten wennen terwijl ik ze ook meteen uit een gewone beker kon leren drinken. En gewone bekers zijn een stuk makkelijker af te wassen dan rietjes/tuitbekers. Ik hoef ook nooit een beker mee te nemen als we ergens op bezoek gaan, ze kunnen daar gewoon uit een beker/glas drinken.
Maar mijn kinderen dronken borstvoeding tot een jaar en daarna ook nog zeker 4 keer op een dag dus die paar keer dat ze daarnaast nog dronken was het ook geen moeite om ze een beker te geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 10:26

Precies wat Liadan zegt, ik zou graag de fase van tuitbeker overslaan en gelijk naar een gewone beker gaan en dan is een beetje oefenen wel handig. Het is gewoon een vaardigheid die ze onder de knie moet krijgen en ik zie niet in waarom ik dan niet af en toe met haar kan oefenen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  PapillonRose wo 19 dec 2012 - 10:38

Met oefenen is toch ook helemaal niks mis? Vond het zelf alleen niet nodig. Overigens wilde ik ook niet aan de tuitbeker. Ze kreeg hier dus eerst nog de fles, daarna een rietjesbeker en ondertussen kan ze ook alweer een tijd uit een gewone drinken. Alleen was dat misschien allemaal iets later dan wanneer ik wel echt had geoefend (geen idee wat gemiddeld is voor zulke dingen). Maar oefenen kan heus geen kwaad en oa het CB raadt het ook aan. Ik ben gewoon eigenwijs Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: