Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

+14
Linda
ekjir@M
Roos
Wennes
Annemie
Liadan
kwak
CCC
Laced
Theeleut
Slakje
chipa
Tania
Sanne
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?) Empty Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 2:00

In het boekje van het CB las ik dat je kunt oefenen met drinken uit een beker vanaf het moment dat een kindje goed kan zitten.
Volgens het boekje is een fles vanaf 9 à 10 echt niet meer nodig, omdat kinderen dat goed uit een beker kunnen drinken. Als je pas na het eerste levensjaar zou oefenen, kan het wel een jaar duren voor een kind uit een beker kan drinken, aldus 't boekje.

Ik heb nu zo'n roze oefenbeker van Difrax. Ik heb een aantal keer geoefend, maar ik vind het behoorlijk lastig. Ze voelt nog zo jong om dit al te leren, maar wie weet heb ik dat mis.

Wat is jullie ervaring hiermee? Wanneer zijn jullie begonnen met oefenen? En met wat voor beker?
Had je kindje het snel door?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?) Empty Re: Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 2:03

Bij J. oefende ik het al heel vroeg en dat ging goed als ik de beker vasthield maar anders ging die beker gewoon over de grond of over z'n schoot omdat hij dat erg grappig vond. Hij is vanzelf uit een gewone beker gaan drinken omdat hij dat ons ook zag doen. Hij drinkt nogsteeds uit z'n rietjesbeker thuis maar hij kan tegenwoordig prima uit een gewone beker drinken. Sinds een jaartje kan het zelf denk ik en sinds een half jaar ook echt zonder te knoeien.

Bij M. heb ik het nog niet geprobeerd eigenlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?) Empty Re: Leren drinken uit een beker (hoe en wanneer?)

Bericht  chipa wo 19 dec 2012 - 2:07

F vind het sinds kort erg interessant om uit een gewone beker te drinken. Dus af en toenaam we dat ook met hem. Vaak krijgt hij nog gewoon zijn rietjesbeker of tuutjesbeker. Anders blijven we hem omkleden. Zal aan het kindje liggen wanneer hij of zijn we klaar voor is, maar f had met 8 maanden echt nog net willen drinken uit een gewone beker.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 2:08

wij zijn daar rond de zes maanden geloof ik mee begonnen, maar dat was ook omdat ze heel slecht uit de fles dronk. Uit een beker drinken vond ze heel interessant, dat zag ze ons ook doen. Het ging al vrij snel vrij goed. Wel moeten we de beker (we gebruiken trouwens geen beker, maar een klein borrelglaasje) mee vasthouden, anders dan wil ze er nog wel eens mee gaan 'zwaaien' en dan ligt alles overal Wink

Gast
Gast

Bericht  Slakje wo 19 dec 2012 - 2:10

Louise sinds een maand of 8, maar ze drinkt er alleen maar uit als het echt lekker drinken is. Water drinkt ze niet uit een beker, maar wel uit een fles. Ik heb vaak met een kletsnatte baby gezeten :'') Bij chocomelk kan ze perfect zelf haar beker van tafel nemen en drinken zonder te morsen en de beker terugzetten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Theeleut wo 19 dec 2012 - 2:23

Hier krijgt hij gewoon te drinken uit een rietjes beker. 1 omdat het één bende wordt, 2 hij wilt het meteen zelf doen, gevolg: bende, 3 hij drinkt er nog zo weinig van, 4 het gemak van een rietjes beker ligt beter in mijn straatje en hij drinkt dan voldoende.

Het komt vanzelf wel. Alles op z'n tijd. Hij kan echt wel drinken uit een beker als het moet, maar ik ga niet moeilijk doen om hem alles uit een beker te laten drinken omdat het hoort/kan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Laced wo 19 dec 2012 - 2:38

Ik ben sinds 1,5 maand overgegaan naar een "normale" beker. Soms is hij nog wat te enthousiast en stoot hij de beker om, maar hij drinkt prima uit een beker. Voor zijn 1e jaar heb ik er weleens mee geoefend, maar niet consequent.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 2:47

Wij doen dit ook sinds een aantal weken met N. wij houden wel de beker vast uiteraard voor haar. Verder laten we haar zelfstandig uit een tuitbeker en rietjesbeker drinken. Ze heeft nog wel wat hulp nodig met het omhoog houden van de beker.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  kwak wo 19 dec 2012 - 2:50

Bij D. zijn we rond de 6/7 maand begonnen te oefenen uit een rietjes beker. Toen ze een maand of 13/14 was kon ze al heel goed zelf uit een normale beker drinken.
Voor het gemak dronk ze eerst nog uit een rietjes beker maar die krijgt ze nu alleen nog als we in de auto weg gaan en verder krijgt ze een gewone beker.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 2:51

Wij zijn begonnen met oefenen vanaf dat ze 6 maanden waren. Dochter kon helemaal zelf drinken uit een gewone beker met 14 maanden en zoon met 10 maanden. Het ging toen nog niet altijd zonder knoeien, maar vaak wel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 2:56

We zijn bij beide begonnen met 6 maanden, mijn zoontje kon met een jaar al prima uit een gewone beker drinken ( zelf, aan tafel) mijn dochter is nu 8 maanden en met een beetje hulp gaat het al erg goed.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 19 dec 2012 - 3:02

Mijn zoontje kan nog steeds niet uit een gewone beker drinken Embarassed hij krijgt het nog steeds uit een rietjesbeker.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:06

Annemie schreef:Mijn zoontje kan nog steeds niet uit een gewone beker drinken Embarassed hij krijgt het nog steeds uit een rietjesbeker.

Mijn zoontje van bijna 2 ook niet hoor. Die vertikt het gewoon om te drinken uit iets anders dan een fles.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:45

Wij hebben j vanaf 7 maanden steeds een beker aangeboden, maar hij drinkt daar alleen uit als wij de beker voor hem vasthouden. Zelf lukt het hem niet op de een of andere manier. Maar drinken tussendoor (dus buiten de fv om) heeft hij altijd alleen uit ene beker gekregen, Nu geven we vaak een gewone beker waar we hem steeds zo uit laten drinken en na een aantal slokken met een rietje

Gast
Gast

Bericht  Wennes wo 19 dec 2012 - 4:04

B pakte met 8 maanden mijn beker en zette deze aan zn mondje. Vanaf toen dronk hij uit een beker.
D heb ik 2 dagen geleden Wat water uit een beker gegeven en dit ging best goed!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 4:07

Mijn oudste drinkt vanaf 2 jaar of zo uit een gewone beker, al geef ik hem soms nog wel eens een rietjesbeker voor het gemak Embarassed Mijn jongste drinkt nu uit een oefenbeker van difrax met hulp, en zo'n beker met zo'n dekseltje dat je in moet drukken, volgens mij van Avent.

Gast
Gast

Bericht  Roos wo 19 dec 2012 - 5:16

Annemie schreef:Mijn zoontje kan nog steeds niet uit een gewone beker drinken Embarassed hij krijgt het nog steeds uit een rietjesbeker.

Die van mij ook niet... Alleen een klein laag uit een beker gaat redelijk. Maar het boeiend hem totaal niet.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 5:29

Hier drinkt de oudste ook nog wel eens uit een rietjesbeker, gewoon omdat ze dat leuk vindt. De jongste drinkt meestal uit een gewoon glas, hij wil uit hetzelfde drinken als wij.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M wo 19 dec 2012 - 6:35

Wij hebben voor de oudste een 360 graden beker van mykko. Daaruit leren ze hetzelfde drinken als uit een normale beker maar ze kunnen onmogelijk knoeien

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 7:23

Ik ben naast de borstvoeding pas ander drinken gaan geven toen ze al bijna een jaar was.

We zijn eerst gaan oefenen met een antilek beker, maar dat snapte ze niet. Toen een rietjesbeker geprobeerd en dat werkte wel goed.

In bad oefende we wel regelmatig met een gewone beker. Ideale omgeving om te oefenen, knoeien maakt dan niet uit, haha.

Nu staat er eigenlijk altijd een rietjesbeker met water op tafel. Daarnaast krijgt ze iedere dag een sapje en dat krijgt ze dan in een gewone beker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 7:30

Linda schreef:Ik ben naast de borstvoeding pas ander drinken gaan geven toen ze al bijna een jaar was.
Dit heb ik ook gedaan, maar beide kinderen hebben regelmatig afgekolfde borstvoeding uit een beker gehad zodat ze toch alvast wat konden oefenen (ik moest kolven als ik aan het werk was, ik kolfde er niet speciaal voor). Mijn zoon heeft voor het jaar ook wel eens een slokje water gehad uit een gewone beker.

Hier later ook vaak in bad geoefend of yoghurt uit een beker gegeven, dat stroomt wat minder snel.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 7:32

Dat is ook wel handig, Liadan. Hier was dat nu niet nodig, ik ben het eerste jaar zo goed als thuis gebleven. Dat gaat nu met zoon niet gebeuren, dus dan kan ik bij hem ook oefenen met bv uit een beker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 7:37

Ik begon met 8 maanden uit een difrax-beker met water, melk nog steeds uit de fles. Hij is nu bijna een jaar en kan het echt niet goed zelf. Als ik hem de beker geef is het ermee 'trommelen' dus alles nat, als we 'm samen vasthouden doet hij de beker zo hoog dat alles ook in zn neus komt en dan schrikt ie. Als ik de beker vasthou gaat het nu wel goed en kan hij slokjes achter elkaar nemen, maar vaak zat loopt alles naast zn mond of bijt ie op de beker. In bad oefenen ga ik ook proberen Wink En kleine beetjes water in de beker, dan is het niet gelijk een grote natte bende en water droogt mi wel weer.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Annie24 wo 19 dec 2012 - 7:57

Balloon schreef:

Mijn zoontje van bijna 2 ook niet hoor. Die vertikt het gewoon om te drinken uit iets anders dan een fles.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  PapillonRose wo 19 dec 2012 - 8:00

Hier nog regelmatig de rietjesbeker, maar ook steeds vaker een gewone. De gewone kan ze al wel een tijd, maar ze gooit er nog al eens mee en daar word ik niet altijd even blij van laughcry En ik heb het overigens niet echt heel erg 'aangeleerd', gewoon af en toe even geprobeerd en als het nog niet goed ging dan weer een tijdje gewacht. De oefenbeker van Difrax heeft hier trouwens nooit geweldig gewerkt, een gewone beker ging vanaf het begin al beter.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: