Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer drinken kindjes uit een normale beker

+6
juffie001
Coco
PapillonRose
Liadan
sheila123
Flower_L
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:22

uiteraard verschilt dit per kindje, maar wanneer kon jou kindje zonder veel knoeiwerk, zelfstandig uit een beker drinken.
Of het nu een beker is met 2 oortjes, of zonder, dat maakt niet uit.

Wij zijn wel al maanden aan het oefenen (ok, niet dagelijks), maar pffff kost me een vermogen aan drinken wat ernaast plenst Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:25

M.ara is 16 maanden en ze drinkt uit een flesje, ze kan nog niet uit een beker drinken. Volgens mij was S.enna iets van 11 maanden toen ze uit een rietjesbeker kon drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  sheila123 zo 7 aug 2011 - 8:27

Mijn dochter was 11 maanden toen ze uit een gewone beker dronk (zonder oren)
Uiteraard met hulp natuurlijk.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:32

Ik weet dat ze op het KDV uit een beker drinkt vanaf een maand of 11/12.
Thuis hebben we dat toen weleens geprobeerd maar ik vond dat ze nog erg jong was en het ging gewoon nog niet zo goed.

Nu drinkt ze een maan of 2 uit een beker met twee oren maar ze kan ook uit bekers zonder oren drinken.

Een rietjesbeker wil ze niet.
Haar fles gebruiken we alleen als ze ziek is of voor onderweg.

Edit: Ze is nu anderhalf.


Laatst aangepast door Sassa op zo 7 aug 2011 - 8:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 8:35

Ze was denk ik 14 maanden toen ze zonder te knoeien zelf uit een gewone beker kon drinken. Daarvoor kon ze het ook al redelijk goed zelf, maar meestal niet zonder te knoeien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  PapillonRose zo 7 aug 2011 - 8:37

Mijn dochtertje drinkt nog voornamelijk uit een flesje. De rest gaat tot nu toe echt nog niet goed. Ik probeer het wel regelmatig, maar ik denk dat ze er nu nog niet aan toe is en we wachten dus rustig af tot het beter gaat.

De enige beker die nog redelijk succesvol werkt is een antilek-tuitbeker van Nuby met zachte tuit (van hetzelfde materiaal als een speen). Alleen drinkt ze daaruit wel heel erg weinig, uit een flesje drinkt ze echt veel meer. Andere bekers (gewone tuit, rietje) snapt ze nog niet echt lijkt het, dan bijt ze er een beetje op en gaat spelen. Een oefenbeker gaat redelijk, maar nog zeker niet zonder hulp en alleen voorzichtig kleine slokjes.

Maar ik verwacht ook zeker niet van haar dat ze nu al zelf uit een bekertje kan drinken hoor, die tijd komt vanzelf wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:38

hebben jullie nog tips?
L. is ruim 13 maanden, en wil het oefenen eigenlijk wel voortzetten.

Hij gooit zijn hoofdje vaak naar voren, met het gevolg dat er niets uitkomt. Helpen wij hem, en laat hij beker los, dan knoeit hij gigantisch.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Coco zo 7 aug 2011 - 8:39

Gek genoeg kunnen ze het in bad heel goed en zonder te knoeien, maar gewoon in de woonkamer moet het op kop.
Ik houd de beker dus maar vast anders blijf ik dweilen. Meestal doe ik ook maar een paar slokjes om te oefenen en doe er daarna een rietje in.

Ze zijn overigens bijna 14 maand.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  juffie001 zo 7 aug 2011 - 8:40

mijn zoontje is bijna 2 en begint t nu aardig onder de knie te krijgen.
We zijn begonnen met de yoghurt in een beker te doen, wat dikker dus goed om te oefenen voor hem.
Met gewoon drinken doe ik hem een slabbetje van de ikea om, zo'n plastic ding met een opvangbakje. Echt ideaal, scheelt hem een paar keer per dag schonen kleren aandoen smile
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:41

D. was ongeveer een jaar toen ze uit een normale beker met een oor kon drinken. Ik heb verder niet echt tips hoe je dat kunt aanleren, ze had het eerst niet precies door en dan hielden wij de beker nog voor haar vast. Van het ene op het andere moment viel het kwartje hoe ze het zelf kon doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:41

Heb je al eens zo'n oefenbeker van Difrax geprobeerd?
Deze heeft een uitsparing bij de neus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:46

juffie001 schreef:mijn zoontje is bijna 2 en begint t nu aardig onder de knie te krijgen.
We zijn begonnen met de yoghurt in een beker te doen, wat dikker dus goed om te oefenen voor hem.
Met gewoon drinken doe ik hem een slabbetje van de ikea om, zo'n plastic ding met een opvangbakje. Echt ideaal, scheelt hem een paar keer per dag schonen kleren aandoen smile

helpt dat ja? heb dat ding wel vaker zien hangen, maar dacht dat het prul zou zijn. Misschien toch eens proberen

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:47

Sassa schreef:Heb je al eens zo'n oefenbeker van Difrax geprobeerd?
Deze heeft een uitsparing bij de neus.

ja, heb die in het geel, en heb zo'n nutrilonbeker met 2 oortjes.
Op KDV (gaat ie drie dagen heen) oefenen ze niet ivm onhandig, thuis wil ik nu consequent elke avond (en als hij overdag thuis is natuurlijk ook overdag) met de beker oefenen. Hij hoeft het nog niet te kunnen, maar als k nu maanden blijf klungelen wordt het ook niets gok ik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Linda zo 7 aug 2011 - 8:48

PapillonRose schreef:
De enige beker die nog redelijk succesvol werkt is een antilek-tuitbeker van Nuby met zachte tuit (van hetzelfde materiaal als een speen). Alleen drinkt ze daaruit wel heel erg weinig, uit een flesje drinkt ze echt veel meer.

Ik heb deze ook gekocht, maar bij mij lekt tie. Is dat bij jou ook? Het lijkt mij dat een anti-lek niet hoort te lekken.. Rolling Eyes



Wij zijn vanaf een maand of 7 aan het oefenen met een oefenbeker, maar het duurt denk ik nog wel even eer ze goed kan drinken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 8:51

Linda schreef:
PapillonRose schreef:
De enige beker die nog redelijk succesvol werkt is een antilek-tuitbeker van Nuby met zachte tuit (van hetzelfde materiaal als een speen). Alleen drinkt ze daaruit wel heel erg weinig, uit een flesje drinkt ze echt veel meer.

Ik heb deze ook gekocht, maar bij mij lekt tie. Is dat bij jou ook? Het lijkt mij dat een anti-lek niet hoort te lekken.. Rolling Eyes



Wij zijn vanaf een maand of 7 aan het oefenen met een oefenbeker, maar het duurt denk ik nog wel even eer ze goed kan drinken.

Ik denk dat ik die fles ook heb. Vrij klein en breed, met 2 oortjes. Heb m in het geel.
Mijn vriend heeft m ver in het kastje verstopt, omdat ie gek werd van het lekken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:54

Flower_L schreef:
Linda schreef:
PapillonRose schreef:
De enige beker die nog redelijk succesvol werkt is een antilek-tuitbeker van Nuby met zachte tuit (van hetzelfde materiaal als een speen). Alleen drinkt ze daaruit wel heel erg weinig, uit een flesje drinkt ze echt veel meer.

Ik heb deze ook gekocht, maar bij mij lekt tie. Is dat bij jou ook? Het lijkt mij dat een anti-lek niet hoort te lekken.. Rolling Eyes



Wij zijn vanaf een maand of 7 aan het oefenen met een oefenbeker, maar het duurt denk ik nog wel even eer ze goed kan drinken.

Ik denk dat ik die fles ook heb. Vrij klein en breed, met 2 oortjes. Heb m in het geel.
Mijn vriend heeft m ver in het kastje verstopt, omdat ie gek werd van het lekken.

+1 Wat een pokkebeker, haha!

J drinkt voornamelijk uit zijn tuitbeker (omdat het makkelijk is) tijdens het avondeten drinkt hij uit een gewone beker, maar met hulp van een van ons anders word het niks! Wink Gewooon blijven oefenen, komt vanzelf wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 8:59

Mijn tip: oefenen als hij in bad zit. Als je hem dan een bekertje geeft met drinken, kan hij zoveel knoeien als hij wil.
En inderdaad een plastic slabber met een gootje aan de onderkant (die gebruiken wij bijna alleen nog maar sinds ze zelf eet, wordt alles wat valt in opgevangen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Flower_L zo 7 aug 2011 - 9:03

Liadan schreef:Mijn tip: oefenen als hij in bad zit. Als je hem dan een bekertje geeft met drinken, kan hij zoveel knoeien als hij wil.
En inderdaad een plastic slabber met een gootje aan de onderkant (die gebruiken wij bijna alleen nog maar sinds ze zelf eet, wordt alles wat valt in opgevangen).

Dat badje is wel slim ja! Las het hierboven ook al ergens. Morgen geen badschuim in bad, en oefenen. Tnx.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 9:04

@Liadan: Bedankt voor de tip, morgen in bad maar eens testen hoe het gaat Wink

En die slab met "gootje", waar kan je die kopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 9:14

HeartBeat schreef:@Liadan: Bedankt voor de tip, morgen in bad maar eens testen hoe het gaat Wink

En die slab met "gootje", waar kan je die kopen?
Ik heb ze bij prenatal gekocht, maar heb ze ook wel eens gezien bij het kruidvat (daar hebben ze ze niet altijd).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  PapillonRose zo 7 aug 2011 - 9:15

HeartBeat schreef:
Flower_L schreef:
Linda schreef:
PapillonRose schreef:
De enige beker die nog redelijk succesvol werkt is een antilek-tuitbeker van Nuby met zachte tuit (van hetzelfde materiaal als een speen). Alleen drinkt ze daaruit wel heel erg weinig, uit een flesje drinkt ze echt veel meer.

Ik heb deze ook gekocht, maar bij mij lekt tie. Is dat bij jou ook? Het lijkt mij dat een anti-lek niet hoort te lekken.. Rolling Eyes



Wij zijn vanaf een maand of 7 aan het oefenen met een oefenbeker, maar het duurt denk ik nog wel even eer ze goed kan drinken.

Ik denk dat ik die fles ook heb. Vrij klein en breed, met 2 oortjes. Heb m in het geel.
Mijn vriend heeft m ver in het kastje verstopt, omdat ie gek werd van het lekken.

+1 Wat een pokkebeker, haha!

J drinkt voornamelijk uit zijn tuitbeker (omdat het makkelijk is) tijdens het avondeten drinkt hij uit een gewone beker, maar met hulp van een van ons anders word het niks! Wink Gewooon blijven oefenen, komt vanzelf wel.

Zo te lezen heb ik tot nu toe nog mazzel, mijn exemplaar lekt niet smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 9:19

Liadan schreef:
HeartBeat schreef:@Liadan: Bedankt voor de tip, morgen in bad maar eens testen hoe het gaat Wink

En die slab met "gootje", waar kan je die kopen?
Ik heb ze bij prenatal gekocht, maar heb ze ook wel eens gezien bij het kruidvat (daar hebben ze ze niet altijd).

Top! Ga wel even rondneuzen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Liadan zo 7 aug 2011 - 9:24

Wij hebben deze (2 voor 4,99):
wanneer drinken kindjes uit een normale beker Prenatal-2-pack-plastic-slab-hart-roze-18018630

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  PapillonRose zo 7 aug 2011 - 9:27

Liadan schreef:Wij hebben deze (2 voor 4,99):
wanneer drinken kindjes uit een normale beker Prenatal-2-pack-plastic-slab-hart-roze-18018630
Die heb ik ook! Erg handig, hier vooral nog met eten dan. Zal er aan denken om ze ook bij het oefenen met drinken te gaan gebruiken straks, handig!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 19:41

Nog voor zijn eerste verjaardag. Wij zijn met 6 maanden al gaan oefenen.
Natuurlijk gaat het wel eens mis maar dat zal zo blijven tot ze een jaar of euhmm 5/6 zijn haha..
Maar het beste kan je een heel klein laagje erin doen dat is voor hun het makkelijkst om te oefenen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer drinken kindjes uit een normale beker Empty Re: wanneer drinken kindjes uit een normale beker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum