Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

+2
Flemy
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  PapillonRose za 16 apr 2011 - 3:17

Daar ben ik nieuwsgierig naar, wanneer drinkt een kindje gemiddeld genomen (bijna) niets meer uit de fles?

Zelf wil ik binnenkort beginnen met een trainingsbeker geschikt vanaf 6 maanden, de tuit die daarop zit is gemaakt van hetzelfde materiaal als spenen. Ik denk dat ik haar dan water / thee eruit wil geven om te beginnen en de flessen voeding nog even zo laat. En als dat goed gaat overgaan naar een gewone tuitbeker en daarna een normale beker.

Maar nu hebben we een goede kennis en dat kindje is ruim 2 jaar geweest en krijgt nog bijna al haar drinken uit een flesje. Dat lijkt mij best oud eigenlijk, of vergis ik me daar in?
Heb er verder niks van gezegd en het is natuurlijk ook hun zaak, maar ik dacht dat het slecht was voor het gebit om bijvoorbeeld sap en dat soort dingen uit een flesje te drinken en dan al helemaal op die leeftijd.

Is dat ook echt zo, of wil ik misschien wel te vroeg beginnen met een trainingsbeker?



PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Flemy za 16 apr 2011 - 3:30

Mijn dochter dronk vanaf 7 maanden uit een tuitbeker met zachte tuit (niet de FV, wel diksap en thee bijv.). Al gauw daarna wel met een harde tuit. In die tijd weleens geoefend met een gewone beker, maar dat lukte tot 14 maanden nog niet zonder hulp. Vanaf 14 maanden drinkt ze helemaal zelfstandig met een gewone beker. (voor die tijd trouwens veel met een rietjesbeker)

De FV heb ik tot een jaar gegeven en iedere FV kreeg ze dan gewoon nog uit de fles. Dat was vanaf een maand of 10 alleen de avondfles na het eten nog, want 's morgens gaf ik de opvolgmelk met pap van een bordje. Vanaf een jaar drinkt ze alleen nog gewone melk.

De jongste ga ik echt nog niet aan een tuitbeker o.i.d. laten wennen, als ik het zo bekijk ook pas rond de 7 maanden. We zijn er net in met het vaste eten, laat ze dat eerst maar een poosje goed gaan doen en dan is zo'n zachte tuitbeker de volgende stap. Heb 'm wel al in huis, want die kreeg ik eens gratis bij een spaaractie, van Nuby geloof ik Wink
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Flemy za 16 apr 2011 - 3:33

Oh ja en over 'andere mensen'; ik heb twee kindjes in mijn omgeving zeg maar die beide bijna 2 zijn. Allebei drinken ze nog alles uit een flesje en hebben ze nog een speen. Het is absoluut niet mijn keuze, ik zou het nooit zo doen en in mijn ogen is het ook niet helemaal 'normaal'. Maar uiteraard zou ik hier nooit iets van zeggen, ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Monnie za 16 apr 2011 - 3:35

N.oah wil dus echt niet uit een tuitbeker drinken tot nu toe. Probeer het wel regelmatig, maar hij kauwt er een paar keer op en wordt dan boos omdat het niet lukt. Ik hoop dat hij het binnenkort wel door krijgt. Hij krijgt nu zijn sap nog uit een gewone fles.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 3:40

Je kunt prima met 6 maanden beginnen met het oefenen uit een andere beker hoor, het zal natuurlijk niet direct goed gaan, zoiets heeft oefening nodig. Onze dochter is nu bijna 8 maanden en kan prima uit een beker drinken (nog niet zelfstandig natuurlijk, met hulp van ons). Je kunt dan overigens nog beter een rietjesbeker aanschaffen dan een tuitbeker.

De melk krijgt ze overigens nog wel altijd uit een gewone fles.

Met 2 jaar nog elk drinkmoment aan de fles en aan de speen is echt funest voor het gebit en de mondmotoriek. Een kind met een normale ontwikkeling is prima in staat om uit een beker te drinken. Waarschijnlijk zal dat meer luiheid van de ouders zijn, je moet namelijk wel moeite doen om je kind aan een beker te laten wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Tania za 16 apr 2011 - 3:41

Mijn zoontje drinkt nu uit een rietjesbeker. We oefenen ook nog wel is met het oefenbekertje van difrax, maar dan hou ik de beker vast en giet het in z'n mondje zeg maar. Dat gaat ook wel aardig. Z'n melk krijgt hij nog uit een flesje, de rest uit een rietjesbeker.
Zefl uit het oefenbekertje drinken lukt nog niet, dan gaat hij heel raar die beker vasthouden. Maar als ik 2 sec. niet oplet staat hij wel heel netjes met 2 handen uit mijn glas te drinken Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  PapillonRose za 16 apr 2011 - 3:50

Ok, dus zo gek is het dus niet dat ruim 2 jaar en dan nog niet vaak uit een beker drinken me raar lijkt. Natuurlijk ga ik er niks van zeggen, maar dan weet ik in elk geval dat mijn gedachte om eerder te beginnen goed is. Die ouders in kwestie ken ik trouwens helemaal niet goed, dus ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal zit en waarom dat meisje nog uit een flesje drinkt. Maar echt goed lijkt het me inderdaad niet.

Ik wacht overigens ook nog wel eventjes hoor, wil eerst de bijvoeding wat beter hebben lopen voordat ik haar alweer wat nieuws aansmeer Laughing Maar dat gaat steeds beter en vooral worteltjes zijn favoriet. Dus over een maand of twee hoop ik wel al begonnen te zijn met zo'n beker, ligt er ook wel aan hoe ze ermee om kan gaan (met hulp). En een goede tip, de rietjesbeker. Wist niet eens dat je dat ook had angel

Het lijkt mij dus ook beter voor de mondmotoriek en de tandjes om op tijd te beginnen, dus ik ga het gewoon proberen over een tijdje!

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Flemy za 16 apr 2011 - 3:52

Dromertje schreef:
Met 2 jaar nog elk drinkmoment aan de fles en aan de speen is echt funest voor het gebit en de mondmotoriek. Een kind met een normale ontwikkeling is prima in staat om uit een beker te drinken. Waarschijnlijk zal dat meer luiheid van de ouders zijn, je moet namelijk wel moeite doen om je kind aan een beker te laten wennen.

Precies. Ik ken er zelfs eentje die beide gevallen nog heeft en zijn eten ook nog enkel geprakt krijgt. Van twee jaar dus.
Zelf hebben ze weleens gezegd van 'nou het CB wees me erop hoor, dat hij nog uit een flesje drinkt en een speen heeft. Ach als dat kind het nou lekker vind, hij kan nog lang genoeg uit een beker drinken'. Tsja, met alle respect; mijn keuze zou het niet zijn.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Flemy za 16 apr 2011 - 3:53

Wij hadden altijd deze;

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? 807809201
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Tania za 16 apr 2011 - 4:13

Flemy schreef:
Dromertje schreef:
Met 2 jaar nog elk drinkmoment aan de fles en aan de speen is echt funest voor het gebit en de mondmotoriek. Een kind met een normale ontwikkeling is prima in staat om uit een beker te drinken. Waarschijnlijk zal dat meer luiheid van de ouders zijn, je moet namelijk wel moeite doen om je kind aan een beker te laten wennen.

Precies. Ik ken er zelfs eentje die beide gevallen nog heeft en zijn eten ook nog enkel geprakt krijgt. Van twee jaar dus.
Zelf hebben ze weleens gezegd van 'nou het CB wees me erop hoor, dat hij nog uit een flesje drinkt en een speen heeft. Ach als dat kind het nou lekker vind, hij kan nog lang genoeg uit een beker drinken'. Tsja, met alle respect; mijn keuze zou het niet zijn.

Ik prak m'n eten nogsteeds Embarassed . Denk dus dat ik dat uit gewoonte ook blijf doen bij m'n zoontje (terwijl die fruit enz. al gewoon zo eet).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  PapillonRose za 16 apr 2011 - 5:55

Flemy schreef:Wij hadden altijd deze;

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? 807809201
Leuke / handige bekers!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Flemy za 16 apr 2011 - 6:08

Tania schreef:
Flemy schreef:
Dromertje schreef:
Met 2 jaar nog elk drinkmoment aan de fles en aan de speen is echt funest voor het gebit en de mondmotoriek. Een kind met een normale ontwikkeling is prima in staat om uit een beker te drinken. Waarschijnlijk zal dat meer luiheid van de ouders zijn, je moet namelijk wel moeite doen om je kind aan een beker te laten wennen.

Precies. Ik ken er zelfs eentje die beide gevallen nog heeft en zijn eten ook nog enkel geprakt krijgt. Van twee jaar dus.
Zelf hebben ze weleens gezegd van 'nou het CB wees me erop hoor, dat hij nog uit een flesje drinkt en een speen heeft. Ach als dat kind het nou lekker vind, hij kan nog lang genoeg uit een beker drinken'. Tsja, met alle respect; mijn keuze zou het niet zijn.

Ik prak m'n eten nogsteeds Embarassed . Denk dus dat ik dat uit gewoonte ook blijf doen bij m'n zoontje (terwijl die fruit enz. al gewoon zo eet).

Haha ik ook op de manier zoals jij het, denk ik, bedoelt hoor! Wink
Ik bedoelde bij dat kindje vooral dat het dus nog geen stukjes eet, het hoeft nauwelijks te kauwen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Printje za 16 apr 2011 - 7:21

Mijn zoontje drinkt al vanaf ongeveer 8 mnd uit een gewone (oefen)beker. DIt gaat heel erg goed, soms gebruiken we een tuit- of rietjesbeker als we bijvoorbeeld een dagje weg zijn maar normaal gesproken krijgt hij een gewone beker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 9:58

Mijn dochter is anderhalf en drinkt uit de fles of gewoon uit een beker, nooit anders gedaan ook. Op de een of andere manier heeft ze nooit goed kunnen drinken uit tuitbekers, dus al vrij vroeg, ruim voor een jaar hebben we haar leren drinken uit een beker. Ze krijgt nog een flesje 's ochtends ondanks haar leeftijd, maar dat is nog te gezellig om af te schaffen I love you .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Annemie zo 17 apr 2011 - 1:29

Wij zijn gisteren begonnen met de tuitbeker, hij stopt hem wel in de mond, maar hij snapt nog niet dat hij hem iets omhoog moet houden, omdat er anders geen water uit komt... haha
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker? Empty Re: Wanneer geen fles meer maar een (tuit) beker?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum