Op vakantie bij 32-35w zwangerschap
+19
Marin
Jasmine
CCC
LDJ
Printje
Susan
Mysterious
Sun88
Petteflet
Twellie
Ella
Bimbam
-Ieniemienie-
Sterrin_
Linda
Happydobby
Pussycat
Lejow
Slakje
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Op vakantie bij 32-35w zwangerschap
Maar waarom zou je dan opeens eerder bevallen, als je wel op vakantie gaat? Dan kun je altijd wel thuisblijven toch, en de kans dat je met dat termijn bevalt is toch niet zo groot gelukkig, of je nu hier thuis zit of lekker daar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het persoonlijk niet durven... Al lijkt het me wel een heerlijk idee. Kun je niet met je werkgever overleggen dat je vanwege de zwangerschap eerder weg wilt op vakantie?
Oh vergeet trouwens niet, er staat overal wel dat je tot zoveel weken mag vliegen maar dit is alleen als de VK goedkeuring afgeeft. Je moet bij de VK een formulier aanvragen geloof ik fit to fly ofzo als ik me niet vergis. Zou in elk geval een goede annuleringsverzekering afsluiten, just in case zeg maar.
Oh vergeet trouwens niet, er staat overal wel dat je tot zoveel weken mag vliegen maar dit is alleen als de VK goedkeuring afgeeft. Je moet bij de VK een formulier aanvragen geloof ik fit to fly ofzo als ik me niet vergis. Zou in elk geval een goede annuleringsverzekering afsluiten, just in case zeg maar.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, sowieso. Ik ga vrijdag horen naar het advies van de gynaecoloog. En we nemen sowieso een reisverzekering en een annuleringsverzekering.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Maar het advies nu, heeft niet veel te maken met het advies dan. Want ik neem aan dat je nu ergens wilt gaan boeken toch? Je moet echt die week van te voren een goedkeuring afhalen dacht ik. Weet het niet meer zeker hoor, maar anders moet je de reisorganisatie even bellen hierover.
CCC- Ratel
Ik zou het niet aandurven om ver weg te gaan.
Ik ben met 23 weken zwangerschap nog naar Rhodos geweest, maar vond de reis erg zwaar. Wist de terugweg niet hoe ik moest zitten of liggen in dat vliegtuig, zo veel pijn had ik. En dan had ik een relatief rustige zwangerschap.
Een week naar een huisje in de buurt zou ik nog wel aandurven.
Ik ben met 23 weken zwangerschap nog naar Rhodos geweest, maar vond de reis erg zwaar. Wist de terugweg niet hoe ik moest zitten of liggen in dat vliegtuig, zo veel pijn had ik. En dan had ik een relatief rustige zwangerschap.
Een week naar een huisje in de buurt zou ik nog wel aandurven.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Printje schreef:Maar waarom zou je dan opeens eerder bevallen, als je wel op vakantie gaat? Dan kun je altijd wel thuisblijven toch, en de kans dat je met dat termijn bevalt is toch niet zo groot gelukkig, of je nu hier thuis zit of lekker daar.
De kans is natuurlijk groter dat het gewoon goed gaat, maar het is in mijn ogen nou ook weer niet zo vreselijk zeldzaam om een aantal weken te vroeg te bevallen, dus dan zou ik gewoon niet zo ver van huis willen zitten, met het risico dat je baby weken in een Frans ziekenhuis moet blijven, met alle extra praktische en ik denk ook emotionele rompslomp van dien.
Ik denk trouwens ook niet dat het prettig is om zo lang in de auto te moeten zitten met die termijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja, weet ik, chococupcake, maar ze kan me wel haar ervaring en mening met me delen. En dan kunnen we alsnog zien wat we doen.
Een huisje in de buurt vind ik niks, als ik van het Belgisch weer wil 'genieten' blijf ik beter thuis.
Een huisje in de buurt vind ik niks, als ik van het Belgisch weer wil 'genieten' blijf ik beter thuis.
Slakje- Ratel
Ja oke, ik begrijp je punt nu beter inderdaad. Las het even verkeerd
CCC- Ratel
Slakje schreef:Ja, sowieso. Ik ga vrijdag horen naar het advies van de gynaecoloog. En we nemen sowieso een reisverzekering en een annuleringsverzekering.
Kijk dan wel of de annuleringsverzekering dan nog dekt. Wij gaan in maart weg, anders dekt de annuleringsverzekering niet meer. Die vergoedt maar tot 28 weken bij zeangerschapscomplicaties.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Dank je wel voor de tip, Jasmine! Gaan we wel even na dan!
Een vroegere datum is moeilijk voor mijn vriend omdat alle verlof al is doorgegeven, dus als wij op een ander moment willen gaan, zal iemand anders zijn verlof ook moeten verplaatsen.
Een vroegere datum is moeilijk voor mijn vriend omdat alle verlof al is doorgegeven, dus als wij op een ander moment willen gaan, zal iemand anders zijn verlof ook moeten verplaatsen.
Slakje- Ratel
Je weet volgende week toch nog niet hoe je je dan voelt?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ik zou sowieso iets met de auto gaan doen en niet vliegen. Als je onverhoopt toch moet annuleren, scheelt dat toch weer een hoop. Dan hoef je alleen het huisje/hotel te annuleren, ipv een vlucht en huisje/hotel. Dat is vanuit een praktisch oogpunt toch makkelijker.
Alleen lijkt lang in de auto me niet heel lekker als je zo ver zwanger bent, maar wellicht valt dat mee. En wie weet kan je elke dag kleine stukjes rijden.
Alleen lijkt lang in de auto me niet heel lekker als je zo ver zwanger bent, maar wellicht valt dat mee. En wie weet kan je elke dag kleine stukjes rijden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Slakje schreef:Dank je wel voor de tip, Jasmine! Gaan we wel even na dan!
Maar misschien zit er wel iemand bij voor wie het niet zoveel uitmaakt, terwijl het voor jullie denk ik wel fijner is om een of twee maanden eerder te gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik was zo'n 28 weken zwanger toen we een week naar noord-cyprus zijn geweest. Das Turks deel, dus tussendoor en tussenstop in Turkije gehad. We hoefden niet het vliegtuig uit overigens. De vakantie was heerlijk, al was het wel érg warm daar, rond de 40 graden... Heb toen ook een dag gehad dat ik F een paar uur niet heb gevoeld, terwijl hij altijd wel bewoog. Waarschijnlijk heeft hij toen ook last van de warmte gehad.
Wij konden de reis alleen annuleren, i.v.m. de zwangerschap, als ik op het moment van de boeking nog niet zwanger was. Anders is het je eigen risico dat je toch boekt, terwijl je niet weet hoe de zwangerschap zal verlopen.
Wij konden de reis alleen annuleren, i.v.m. de zwangerschap, als ik op het moment van de boeking nog niet zwanger was. Anders is het je eigen risico dat je toch boekt, terwijl je niet weet hoe de zwangerschap zal verlopen.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ik zou het niet doen. Ik heb in mijn zwangerschap in het buitenland in het ziekenhuis gelegen, voor mij nooit meer. Ongeacht dat het risico misschien klein is dat er wat gebeurd.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik wilde schrijven dat je goed in de gaten moet houden wat een annuleringsverzekering wel en niet dekt, maar ik zag dat anderen me al voor waren.
Is het echt nodig om nu al te boeken, kun je niet beter straks last-minute iets zoeken als je iets beter weet hoe je je voelt?
Is het echt nodig om nu al te boeken, kun je niet beter straks last-minute iets zoeken als je iets beter weet hoe je je voelt?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vroeg me al af of het slim was om met 36 weken een weekend weg te gaan, maar als ik dit lees zou dat nog best kunnen
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik zou even wat uitgebreider reageren, net was ik mobiel.
Toen ik ondekte dat ik zwanger was (veel sneller dan verwacht) hadden wij onze vakantie al geboekt. Gelukkig hadden wij een annuleringsverzekering en die zei dat annuleren vergoedt wordt bij complicaties tijdens de zwangerschap (ongeacht of je zwanger bent op het moment dat je boekt) wij hebben dit toen tijdens de eerste afspraak bij de verloskundige bespreekbaar gemaakt en zij heeft ons toen beloofd dat we konden afwachten tot het laatste moment, voelde we ons er uiteindelijk niet goed bij, zou zij een verklaring schrijven voor de verzekering.
Zwangerschap verder prima verlopen zonder klachten, dus besloten op vakantie te gaan. Autoreis van 18 uur. Heenweg in twee dagen gereden, terugweg in een stuk doorgereden (wel met pauzes uiteraard, maar zonder overnachting)
Zoals eerder gezegd is de vakantie goed bevallen, alleen zou ik het nooit weer doen bij een eventuele volgende zwangerschap, om de volgende redenen
- We wilden strand en stad combineren. Op strandstoelen liggen deed zeer aan me rug
- Zwemmen in het zwembad, ik was continue bang dat er kinderen met hun voeten tegen mijn buik zouden schoppen tijdens het zwemmen, wij waren redelijk in het hoogseizoen dus veel kinderen in het zwembad
- Door de stad slenteren in Rome om alles te bezichtingen was zwaar, veel zitten tussendoor
- Toch de angst om daar te bevallen, of met complicaties in het ziekenhuis te liggen
- Gelukkig heb ik de baby elke dag goed gevoeld, als dat niet zo geweest was, was ik toch erg ongerust geweest
Echt denk er goed overna om met die termijn nog ver weg te gaan, en verzeker je goed en maak afspraken met de gyneacoloog of verloskundige over een verklaring van complicaties als je het zelf niet ziet zitten op het laatste moment, ookal zijn er geen echte complicaties. Met zorgen weggaan is natuurlijk geen vakantie
Toen ik ondekte dat ik zwanger was (veel sneller dan verwacht) hadden wij onze vakantie al geboekt. Gelukkig hadden wij een annuleringsverzekering en die zei dat annuleren vergoedt wordt bij complicaties tijdens de zwangerschap (ongeacht of je zwanger bent op het moment dat je boekt) wij hebben dit toen tijdens de eerste afspraak bij de verloskundige bespreekbaar gemaakt en zij heeft ons toen beloofd dat we konden afwachten tot het laatste moment, voelde we ons er uiteindelijk niet goed bij, zou zij een verklaring schrijven voor de verzekering.
Zwangerschap verder prima verlopen zonder klachten, dus besloten op vakantie te gaan. Autoreis van 18 uur. Heenweg in twee dagen gereden, terugweg in een stuk doorgereden (wel met pauzes uiteraard, maar zonder overnachting)
Zoals eerder gezegd is de vakantie goed bevallen, alleen zou ik het nooit weer doen bij een eventuele volgende zwangerschap, om de volgende redenen
- We wilden strand en stad combineren. Op strandstoelen liggen deed zeer aan me rug
- Zwemmen in het zwembad, ik was continue bang dat er kinderen met hun voeten tegen mijn buik zouden schoppen tijdens het zwemmen, wij waren redelijk in het hoogseizoen dus veel kinderen in het zwembad
- Door de stad slenteren in Rome om alles te bezichtingen was zwaar, veel zitten tussendoor
- Toch de angst om daar te bevallen, of met complicaties in het ziekenhuis te liggen
- Gelukkig heb ik de baby elke dag goed gevoeld, als dat niet zo geweest was, was ik toch erg ongerust geweest
Echt denk er goed overna om met die termijn nog ver weg te gaan, en verzeker je goed en maak afspraken met de gyneacoloog of verloskundige over een verklaring van complicaties als je het zelf niet ziet zitten op het laatste moment, ookal zijn er geen echte complicaties. Met zorgen weggaan is natuurlijk geen vakantie
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Bedankt voor je reactie Sun88!
Slakje- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer op vakantie tijdens zwangerschap?
» Zwangerschap en werk..
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Boeken over zwangerschap
» Sex en zwangerschap
» Zwangerschap en werk..
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Boeken over zwangerschap
» Sex en zwangerschap
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: