Op vakantie bij 32-35w zwangerschap
+19
Marin
Jasmine
CCC
LDJ
Printje
Susan
Mysterious
Sun88
Petteflet
Twellie
Ella
Bimbam
-Ieniemienie-
Sterrin_
Linda
Happydobby
Pussycat
Lejow
Slakje
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op vakantie bij 32-35w zwangerschap
Zijn hier mama's die op buitenlandse vakantie zijn geweest bij 32-35w zwangerschap? Naar waar ben je op vakantie geweest? Welk vervoer heb je gebruikt? Hoe is het bevallen? Heb je kunnen genieten?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Op vakantie bij 32-35w zwangerschap
Volgens mij mag je met die duur toch niet meer vliegen? Of is dat pas met 37 weken?
Ik zou het niet doen trouwens...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het ook niet aan durven...
Helemaal niet naar het buitenland. Met de auto in nederland zelf zou ik dan nog wel doen.
Helemaal niet naar het buitenland. Met de auto in nederland zelf zou ik dan nog wel doen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Lejow schreef:Volgens mij mag je met die duur toch niet meer vliegen? Of is dat pas met 37 weken?
Bij KLM tot 36 weken. Ik ben met 23 weken naar USA geweest. Was precies het goede moment. Maar als jij je dan nog goed voelt moet het kunnen toch?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, we zitten dus met het probleem dat onze verlofdagen op het werk al vaststaan. Dan zal ik dus ongeveer zoveel weken zwanger zijn. Ik heb het even opgezocht en ik mag vliegen tot 35w zwangerschap met het reisagentschap dat we in gedachten hebben. We zijn nu dus ook even aan het kijken naar waar etc. Want we kunnen niet kiezen, haha! We willen er eens goed van genieten! Want het is al 2/3 jaar geleden dat we op vakantie zijn geweest/ik vakantie heb gehad.
Ja, bij Louise voelde ik mij opzich prima tot aan de bevalling, ik kon nog heel veel doen, bijna nergens last van (voorweeën, rugpijn, bekkeninstabiliteit, beetje zuur, etc. wel, maar niks extreem). Maar op dit moment is mijn zwangerschap al helemaal anders dan bij Louise! Dus ja, kan het nogal moeilijk zeggen.
Kunnen jullie misschien dingen aanraden waar ik rekening mee moet houden?
Ja, bij Louise voelde ik mij opzich prima tot aan de bevalling, ik kon nog heel veel doen, bijna nergens last van (voorweeën, rugpijn, bekkeninstabiliteit, beetje zuur, etc. wel, maar niks extreem). Maar op dit moment is mijn zwangerschap al helemaal anders dan bij Louise! Dus ja, kan het nogal moeilijk zeggen.
Kunnen jullie misschien dingen aanraden waar ik rekening mee moet houden?
Laatst aangepast door Slakje op ma 17 dec 2012 - 4:10; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje- Ratel
Ik ben 28 weken zwanger als we op vakantie gaan naar Egypte.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wel in eigen land met 38 weken, maar het buitenland zou ik niet aandurven!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik ben met 28 weken een week naar Egypte geweest (vliegen)
Ik had een goede zwangerschap en helemaal geen klachten.
Ik dacht ook echt dat het gewoon kon.
Maar toch heb ik er niet van kunnen genieten. Ik heb amper geslapen en droomde veel van dat ik daar ging bevallen.
Vieze ziekenhuizen, geen goede communicatie ivm taal. Geinfecteerde naalden. Ik was helemaal niet meer reeeel
Ik dacht bij elk pijntje, ohw nee ik wil niet bevallen! Niet hier.
Uiteindelijk is er niks gebeurd, en kwam meneer pas met 42 weken.
Maar toch zou ik het nooit meer doen.
Ik had een goede zwangerschap en helemaal geen klachten.
Ik dacht ook echt dat het gewoon kon.
Maar toch heb ik er niet van kunnen genieten. Ik heb amper geslapen en droomde veel van dat ik daar ging bevallen.
Vieze ziekenhuizen, geen goede communicatie ivm taal. Geinfecteerde naalden. Ik was helemaal niet meer reeeel
Ik dacht bij elk pijntje, ohw nee ik wil niet bevallen! Niet hier.
Uiteindelijk is er niks gebeurd, en kwam meneer pas met 42 weken.
Maar toch zou ik het nooit meer doen.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Bedankt Ieniemienie!
Wat gebeurt er eigenlijk als je bevalt in een ander land? Hoe zit dat in elkaar? En hoe zit dat met verzekeringen etc? We zijn sowieso van plan om er de hoogste reisverzekering bij te nemen en we hebben ook een hospitalisatieverzekering hier in België. We zijn sowieso van plan binnenkort naar een reisbureau te gaan om ons verder te laten informeren.
Wat gebeurt er eigenlijk als je bevalt in een ander land? Hoe zit dat in elkaar? En hoe zit dat met verzekeringen etc? We zijn sowieso van plan om er de hoogste reisverzekering bij te nemen en we hebben ook een hospitalisatieverzekering hier in België. We zijn sowieso van plan binnenkort naar een reisbureau te gaan om ons verder te laten informeren.
Slakje- Ratel
Ik zou lekker met de auto ergens heen gaan, genieten van het gezin met zijn 3-en, en dan de echte vakantie bewaren voor volgend jaar als jullie met zijn vieren zijn, en je dus gewoon kunt vliegen zonder zorgen
Gast- Gast
We gaan zonder Louise op vakantie. En ik wil echt dit jaar op vakantie, heb er gewoon nood aan.
Slakje- Ratel
Wij zijn een weekje naar Duitsland geweest, ik was toen 34 weken zwanger. Ik wilde er graag nog even een weekje tussenuit na het overlijden van mijn moeder. We zijn met de auto geweest, het was ongeveer 5,5 tot 6 uur rijden hiervandaan.
Het is mij prima bevallen. Ik was ook niet bang om daar te bevallen ofzo, omdat de medische zorg in Duitsland ook gewoon goed is. Mijn vriend spreekt ook goed Duits, ik iets minder maar kan het meeste wel goed verstaan dus de taal was ook geen issue.
We hebben trouwens pas een week of 2 van tevoren geboekt, omdat ik het van tevoren toch wel spannend vond. Ik moet er ook niet aan denken dat we met het vliegtuig zouden gaan, dit was precies goed zo. Ik heb zeker genoten van deze laatste vakantie met zijn tweeën.
Het is mij prima bevallen. Ik was ook niet bang om daar te bevallen ofzo, omdat de medische zorg in Duitsland ook gewoon goed is. Mijn vriend spreekt ook goed Duits, ik iets minder maar kan het meeste wel goed verstaan dus de taal was ook geen issue.
We hebben trouwens pas een week of 2 van tevoren geboekt, omdat ik het van tevoren toch wel spannend vond. Ik moet er ook niet aan denken dat we met het vliegtuig zouden gaan, dit was precies goed zo. Ik heb zeker genoten van deze laatste vakantie met zijn tweeën.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Zou je het evt niet kunnen vervroegen?
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ponyo schreef:Ik zou ook niet meer ver weg durven.
+1
Plus de rompslomp die je hebt als je te vroeg bevalt en in een ander land bent
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Bij ons beide staan de verlofdagen al vast, dus alleen als het echt niet anders kan zullen we proberen te verschuiven (mijn vriend zit dat in min. bezetting, dus dat wordt héél moeilijk). Ik ben ondertussen ook maar eens aan het kijken om met de auto naar de Cote d'Azur te gaan. Dat lijkt me meer te doen eigenlijk.
Slakje- Ratel
Ella schreef:Ponyo schreef:Ik zou ook niet meer ver weg durven.
+1
Plus dat je kind en jij dan nog tijdenlang in volledige isolatie moeten als jullie hier naar een ziekenhuis moeten (in Be geldt hetzelfde) vanwege MRSA.
Gast- Gast
Bij 32 zou ik het nog wel aandurven, bij 35 zou ik niet heel ver meer uit de buurt gaan.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ben nog op vakantie geweest toen ik 33 weken zwanger was. Iedereen in mijn omgeving ging op vakantie en ik lag maar achter de geraniums in mijn woonkamer. (Zat met 20 weken al thuis met bekkeninstabiliteit). Met 34 weken zou ik de mm ingaan met veel afspraken bij gyn enzo en had zoiets van Ach, ik heb toch al pijn, wat zou het. We zijn toen een week met de tent naar Frankrijk (Bretagne en Normandië) geweest. Ik heb het na die vakantie moeten bekopen met heeel veeeel pijn, maar het was het dubbel en dwars waard! Ik zou het zo weer doen. Fysio was iets minder blij, maar snapte me wel heel goed en gaf me eigenlijk ook wel groot gelijk.
Ik zou dus zeggen: doen!
Ik zou dus zeggen: doen!
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Ja ik ben op vakantie geweest met 32u34 weken. Vakantie was al geboekt.voor de.zwangerschap. Ben naar italië Rome geweest, met de auto. In een stacaravan. Heb genoten, maar zou het niet nog eens doen.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
wij wilde ook nog met vakantie in januari. dacht aan gran canaria. maar we zien er toch vanaf. nu gaan we een weekje in een huisje in nederland lijkt me toch ook confortabeler
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Ik zou niet zo ver van huis willen met die termijn. Vakantie in eigen land zou ik wel durven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou het gewoon doen, gedaan hebben. Waarom niet? Je moet dan nog een aantal weken tot je bevalling, ik zou echt niet thuis gaan zitten oid. Je bent ' maar' zwanger je kunt die dingen prima doen toch.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
tijdenlang valt wel mee. Je wordt gelijk gekweekt en tot die uitslagen er zijn blijf je in isolatie. Vlgs mij is dat 24-48 uurPinkCoelho schreef:Ella schreef:Ponyo schreef:Ik zou ook niet meer ver weg durven.
+1
Plus dat je kind en jij dan nog tijdenlang in volledige isolatie moeten als jullie hier naar een ziekenhuis moeten (in Be geldt hetzelfde) vanwege MRSA.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zou het niet meer aandurven om met dat termijn nog zover weg te gaan.
Stel je voor dat er wat gebeurd, dan zit je mooi gebakken in het buitenland....
Stel je voor dat er wat gebeurd, dan zit je mooi gebakken in het buitenland....
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer op vakantie tijdens zwangerschap?
» Leugentje om je zwangerschap?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Borsten na zwangerschap
» Zwangerschap & PTC
» Leugentje om je zwangerschap?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Borsten na zwangerschap
» Zwangerschap & PTC
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: