Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschap en werk..

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Zwangerschap en werk..

Bericht  Lousanne ma 2 jul 2012 - 3:46

Hallo meiden, ik zou jullie graag wat willen voorleggen, ik ben benieuwd naar jullie meningen..

Momenteel ben ik met de laatste fase van mijn studie bezig, ik heb een baan per 1 november 2012, het contract hiervan is al getekend (jaarcontract) dus dat is helemaal rond.

Nu willen mijn vriend en ik graag een kindje, alleen vinden we het lastig wanneer we er voor moeten gaan.. Stel dat ik nu zwanger word, dan ben ik uitgerekend rond april, dus dan zou ik ergens begin maart zwangerschapsverlof moeten krijgen.. Dus dan heb ik pas 4 maand gewerkt!! Dat voelt een beetje lullig, om zo snel alweer met zwangerschapsverlof te gaan. En ook omdat het nog even duurt voordat het November is, dan begin ik dus al zwanger met mijn werk, zonder dat ik bij het tekenen van het contract heb gezegd dat ik zwanger wil worden.

(bovenstaand scenario is dus als ik nu zwanger word, ik besef me zeker dat het langer kan duren en dan wordt het wat betreft het werk natuurlijk alleen maar 'gunstiger' omdat ik dan langer werk)

Wat vinden jullie ervan: is het lullig voor mijn werkgever als ik nu zwanger wordt? Ik vind het erg lastig.. In principe zou ik er nu voor willen gaan, maar misschien is het beter om wat werk betreft een half jaartje te wachten..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Re: Zwangerschap en werk..

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 3:48

Tja, of het lullig is voor je werkgever? Een werkgever die jonge vrouwen aanneemt, kan hierop rekenen lijkt mij. Ik zou persoonlijk een half jaar wachten, dat zou mij een beter gevoel geven dan dat je straks moet beginnen en dan misschien al zwanger bent.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Re: Zwangerschap en werk..

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 3:50

Ik zou een paar maanden wachten. Niet per se vanwege je werkgever, wel voor jezelf, je hebt dan nog maar zo kort gewerkt, lijkt me fijner om al wat meer routine te hebben als je met verlof gaat, en wat meer gewend te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Re: Zwangerschap en werk..

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 3:59

Wat Arden zegt, is ook nog waar. Ik weet niet wat voor werk je gaat doen, maar soms duurt het al paar maanden tot een jaar voor je goed bent ingewerkt. Als jij dan al zo snel met verlof moet, ben je amper ingewerkt en kun je de draad waarschijnlijk niet gelijk goed oppakken na je verlof, maar begint het inwerken weer opnieuw. Ik kan me best voorstellen dat je werkgever dan niet voor een verlenging van je contract zou gaan, hoe lullig dat ook is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Re: Zwangerschap en werk..

Bericht  Lousanne ma 2 jul 2012 - 4:04

Ja, daar zit wel wat in, ik word eerst een periode van 4 weken ingewerkt, en daarna ga ik zelfstandig werken (ik ga werken als arts in een ziekenhuis), wel op verschillende afdelingen, dus zal dan steeds opnieuw moeten 'inwerken', dus wat dat betreft zal dat verlof niet veel uitmaken..

Maargoed, mijn verstand weet eigenlijk wel dat ik beter kan wachten.. maar mijn gevoel zegt NU NU NU, ik heb een beetje heel erg last van rammelende eierstokken;)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap en werk.. Empty Re: Zwangerschap en werk..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum