Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 8:56

Ik woon sinds 2005 in een flat, van 2005 tot 2010 een huurwoning, in 2010 hebben we deze flat van de woningbouw kunnen kopen, inmiddels is het dus twee jaar een koopflat. In het gehele complex hebben we zo'n 150 woningen, waarvan 50 inmiddels koop, 100 ongeveer nog huur. Ook de woningbouwvereniging zit dus in de VvE, samen met ons, vertegenwoordigt de huurders, maar heeft met 100 woningen in haar bezit een dikke vinger in de pap.
Nu is het zo dat dit jaar al het buitenschilderwerk is opgeknapt, en tijdens dat opknappen is er dusdanig veel houtrot geconstateerd, dat is logischerwijs allemaal opgeknapt, met als gevolg dat we als VvE dwars door al ons geld heen zijn, ook de reservepot. We hebben een tekort van 55.000 euro, wat erop neerkomt dat zowel de woningbouw als wij als kopers, eenmalig een bedrag moeten betalen om dat tekort weer terug aan te vullen. In mijn geval komt dat neer op een bedrag van bijna, jawel, 600 euro. Of ik dat even voor maart wil betalen.

Nu is het zo dat het buitenschilderwerk in 2007 ook al gedaan is, voordat alles de verkoop in ging en ten alles dus nog verhuurd werd. De houtrot was toen al bekend, maar er is gewoon overheen geschilderd. Beter nog, op veel plaatsen zaten 4 lagen schilderwerk. Er wordt eens in de vijf jaar geschilderd en dat houdt dus in dat er in twintig jaar tijd nooit goed gecontroleerd is op houtrot. Nu is in mijn ogen (en de ogen van de meeste andere kopers) de woningbouw aansprakelijk voor die extra onkosten die er nu gemaakt zijn, en niet wij. Hebben wij hierin gelijk en kunnen wij de woningbouw hier verantwoordelijk voor houden en het geld op hen verhalen?
Ik heb nog geen tijd en zin gehad het koopcontract erop door te lezen, maar ik vind dit wel een zuur vooruitzicht, zo oor de kerst. Mijn complete eindejaarsbonus verdampt voor m'n neus door nalatigheid van de woningbouw... Wat zijn onze rechten en plichten?

Niet quoten graag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Green_Pepper wo 19 dec 2012 - 10:26

Ik heb er totaal geen verstand van, maar wilde even zeggen dat ik het erg klote voor je vind! Zeker zo voor de kerst, dan heb je wel iets beters om aan te denken.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 10:35

Dank je! Ik heb het geld wel hoor, maar mijn spaarrekening was al zo erg geslonken afgelopen jaar, en die wilde ik nu weer gaan aanvullen, deels ook omdat we willen aan sparen omdat we begin volgend jaar voor een kindje hadden willen gaan en ik voor die tijd wel een redelijk bedrag op mijn spaarrekening wilde hebben. Spaarrekening tikt nu nog maar net de 1000 euro aan helaas en dat vind ik echt véél te weinig, als ik normaal 8.000-10.000 gewend ben. Dit helpt dan echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 6:57

Niemand die me hier meer over zou kunnen vertellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 22:39

Misschien up ik hem nu tegen de regels, zo ja dan hoor ik dat vast vanzelf wel. Maar ik was benieuwd of er misschien toch nog ergens iemand hier rondsurft die me hier wat meer over kan vertellen. Heb een mail met bivenstaand verhaal gestuurd naar zo'n online jurist, paar weken terug al, maar de beste persoon reageert na meerdere malen erachteraan mailen niet. En ik wil eigenlijk wel even weten of het de moeite waard is om hier m'n rechtsbijstand voor aan te spreken, of ik er wel wat uit zou winnen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Floor do 10 jan 2013 - 23:24

ik zou het bij de rechtsbijstand neerleggen vragen wat jouw rechten en plichten zijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 23:54

misschien kun je deze vraag eens bij het juridisch loket leggen? Die geven ook gratis advies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE? Empty Re: Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum