Andere kleding voor psz of kdv dan normaal?
+15
Ayla
PapillonRose
studiebol
Star007
blondje1313
M@niek
xxjojootjexx
Laced
-Ieniemienie-
Roos
Happydobby
Annemie
Susan
kwak
Coco
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Andere kleding voor psz of kdv dan normaal?
Vanaf januari gaan onze kinderen naar de psz maar nu zei mijn schoonzusje dat we daar beter wat oudere of goedkopere kleding voor kunnen gebruiken omdat het er sneller smerig wordt of stuk gaat op de knieen. Wat is jullie ervaring daarmee en gebruiken jullie daar ook andere kleding voor? En wat dan?
Thuis lopen ze meestal in joggingbroek of legging (dochter dan) omdat het comfortabeler is dan een jeans, maar dat vind ik niet geschikt voor de psz dus dan moet ik nog even wat gaan inslaan.
Thuis lopen ze meestal in joggingbroek of legging (dochter dan) omdat het comfortabeler is dan een jeans, maar dat vind ik niet geschikt voor de psz dus dan moet ik nog even wat gaan inslaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Andere kleding voor psz of kdv dan normaal?
D. heeft haar nieuwst kleding niet aan de de gastouder maar verder heeft ze gewoon haar normale kleding aan.
Kinderen worden nu eenmaal vies en thuis kan ook een broek kapot dus ik doe daar niet zo moeilijk over.
schoentjes vind ik wel zunde als die snel slijten door op haar knieen te zitten, maar bij de gastouder heeft ze altijd slofjes aan en thuis heeft ze altijd de schoentjes uit.
Kinderen worden nu eenmaal vies en thuis kan ook een broek kapot dus ik doe daar niet zo moeilijk over.
schoentjes vind ik wel zunde als die snel slijten door op haar knieen te zitten, maar bij de gastouder heeft ze altijd slofjes aan en thuis heeft ze altijd de schoentjes uit.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Nee, dat doe ik niet, ik vind het juist leuk om ze leuk aan te kleden. Sommige nieuwe kleren laat ik meestal wel even liggen tot een verjaardag of een ander feest, maar daarna gaat het ook gewoon aan naar school of naar de groep waar Ezra zit.
Als we naar het bos gaan of als Ezra bijvoorbeeld gaat paardrijden dan doe ik wel oudere kleren aan, maar anders niet.
Als we naar het bos gaan of als Ezra bijvoorbeeld gaat paardrijden dan doe ik wel oudere kleren aan, maar anders niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hetzelfde als Susan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik trek geen merkkleding aan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik hou er wel rekening mee. Niet zijn nieuwste kleren en geschikte kleuren.
Maar wel altijd leuk gekleed en zeker geen kapotte kleren.
Maar wel altijd leuk gekleed en zeker geen kapotte kleren.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Nee hier ook niet.
Ik vind het ook juist leuk om ze ook daar leuk te kleden.
En thuis vallen ze net zo veel en net zo hard ergens een gat in is hier in praktijk gebleken haha.
Echt nette dingen wacht ik wel even met aantrekken tot het feest iod is geweest. Daarna gaat het gewoon aan,
ook naar het kdv.
En thuis vallen ze net zo veel en net zo hard ergens een gat in is hier in praktijk gebleken haha.
Echt nette dingen wacht ik wel even met aantrekken tot het feest iod is geweest. Daarna gaat het gewoon aan,
ook naar het kdv.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Een gat in de kleding komt zelden voor. Meestal is dat eerder slijtage van een spijkerbroek die ze al heel lang hebben dan het gevolg van een valpartij. Maar ja, ik heb liever dat goede kleding versleten is omdat ze er veel plezier van hebben gehad dan dat het nog als nieuw in de kast hangt als het alweer te klein is omdat ze het bijna niet gedragen hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
-Ieniemienie- schreef:Nee hier ook niet.
ook naar het kdv.
+1.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
-Ieniemienie- schreef:Nee hier ook niet.
ook naar het kdv.
Hier ook zo, alleen heb ik wel andere schoenen aangeschaft voor de psz omdat mijn oudste daar met zijn neuzen over de stoep schuurt om af te remmen met de bobbycar/fietsje/oid...
Dat heb ik ook eerst moeten onder vinden trouwens.. Maar na 1 keer zijn spliternieuwe schoenen van bijna 100 euro aangehad te hebben heb ik het gelijk geleerd, hahah deze waren meteen lelijk...
Gast- Gast
Ik doe de kids geen andere kleren aan. Wat ik koop mogen ze aan, of ze naar school, oma, kdv of bos gaan.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Hier op de psz gaan ze alleen naar buiten met goed weer en anders blijven ze gewoon binnen. Binnen liggen veel van die speelmatten en gewoon een soort van zeil, dus als ze vallen dan zal er niet zo snel een gat in zitten. Over het algemeen trek ik alles aan maar houdt er wel rekening mee.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Duidelijk. Leek mij ook al wat overdreven.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier kreeg ze ook altijd gewoon haar normale kleren aan naar het kdv, maar nu ik een nog zo goed als nieuw MimPi jurkje in een zakje terugkreeg en er thuis achterkwam dat er allemaal fruit(sap)vlekken in zitten weet ik het even niet zo goed meer.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik doe gewoon al haar kleding ( behalve spijkerrokjes die wat 'stijf' zitten) aan naar het kdv. Wat maakt het nou uit of een kledingstuk eerder slijt? Want als ik bepaalde kleding niet aan zou doen, dan heeft ze het amper gedragen als ze weer uit die maat is. Liever dat het wat sneller slijt, dan kleding die bijna ongedragen in een doos naar zolder gaat.
(dure) schoentjes vind ik een ander verhaal, als dat straks aan de orde is.
(dure) schoentjes vind ik een ander verhaal, als dat straks aan de orde is.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Dure schoenen doe ik ook gewoon aan, die poets ik dan wel weer. Ik vind het juist zonde om mooie schoenen uit te zoeken en ze dan alleen buiten 'schooltijd' aan te trekken. Ik kies gewoon de schoenen die het beste bij de kleding passen (of bij Ezra soms de schoenen die op dat moment droog zijn, als hij weer eens vol in een plas is gaan staan - maar er liggen nu regenlaarzen van hem op school voor als het echt nat is).
Op zijn vorige groep was het trouwens buiten de zomermaanden de gewoonte dat hij buiten een buitenspeelbroek droeg (dus zo'n regenbroek of skibroek), dat was ook wel handig, lekker tegen de kou en zijn kleren bleven netjes. Misschien dat ik zo'n broek nu ook maar weer ga meegeven.
Op zijn vorige groep was het trouwens buiten de zomermaanden de gewoonte dat hij buiten een buitenspeelbroek droeg (dus zo'n regenbroek of skibroek), dat was ook wel handig, lekker tegen de kou en zijn kleren bleven netjes. Misschien dat ik zo'n broek nu ook maar weer ga meegeven.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik doe ze eigenlijk ook geen andere kleren aan, maar ik heb dan ook niet extreem dure kleding in de kast hangen voor ze.
Als ik kleding speciaal ergens voor koop zoals hun verjaardag dan wacht ik wel eerst tot de verjaardag is geweest en dan daarna mogen ze het overal waar ze heen gaan aan.
Ik heb ook nog nooit kleding stuk mee naar huis gekregen ofzo dus ik maak me er ook niet zo druk om.
Als ik kleding speciaal ergens voor koop zoals hun verjaardag dan wacht ik wel eerst tot de verjaardag is geweest en dan daarna mogen ze het overal waar ze heen gaan aan.
Ik heb ook nog nooit kleding stuk mee naar huis gekregen ofzo dus ik maak me er ook niet zo druk om.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat een vrij duur en nieuw vest maandenlang op de groep bleef liggen. Waarschijnlijk hebben ze het daar een keer uitgetrokken omdat het warm was of zo. Ik wist zelf niet waar het was en zij wisten niet dat ik het kwijt was, dus ze hadden het gewoon bij zijn reservekleding gelegd. Voortaan vraag ik er wel eerder naar als ik iets mis.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik doe dat wel bij mijn oudste. Na een keer 3 kapotte broeken in 2 dagen en regelmatig vieze shirts draagt hij echt alleen maar goedkope kleding naar het kdv. Ook lekt hij weleens door, dan ligt die vieze kleding daar de hele dag in zijn tasje te stinken en krijg ik de vlekken er bijna niet meer uit.
Gast- Gast
Ik let daar wel op. Zo krijgt ze in elk geval geen nette schoenen aan naar het KDV, want ze spelen daar altijd buiten en dat gaat niet altijd even voorzichtig. Geen probleem uiteraard, maar dan zorg ik wel dat ze geschikte schoenen aan heeft. Binnen lopen ze daar of sokken of pantoffels, en voor buiten heeft ze zomers meestal crocs of kaplaarsjes en nu in de winter gevoerde snowboots. De meeste kids hebben dat trouwens daar.
Qua kleding zorg ik wel dat ze niet de duurste en nieuwste kleding aan heeft. Dat doe ik thuis ook, als ik weet dat we bijvoorbeeld naar het park gaan dan zorg ik ook dat ze iets aan heeft wat zo vies mag worden als zij zelf zou willen. Maar dat mag met de meeste kleding wel, dus ook naar het KDV mag ze bijna alles wel aan.
Qua kleding zorg ik wel dat ze niet de duurste en nieuwste kleding aan heeft. Dat doe ik thuis ook, als ik weet dat we bijvoorbeeld naar het park gaan dan zorg ik ook dat ze iets aan heeft wat zo vies mag worden als zij zelf zou willen. Maar dat mag met de meeste kleding wel, dus ook naar het KDV mag ze bijna alles wel aan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nee hij krijgt ook zijn merkkleding aan naar de PSZ, ik doe daar niet moeilijk over en ga hem dan geen oude kleding aantrekken.
Gast- Gast
Hier krijgt ze gewoon alles aan naar de opvang, setje voor haar verjaardag heb ik indd wel tot haar verjaardag bewaard, en het setje wat ze voor kerst aan krijgt bewaar ik ook nog even, maar een paar weken terug heb ik nieuwe kleertjes gekocht, die heeft ze zondags thuis aangehad en de vrijdag erna (toen het weer schoon was) naar de opvang. Ik kleed haar graag leuk. Wel koop ik een setje goedkope reserve kleertjes voor op de opvang, aangezien die waarschijnlijk ongedragen weg gaan.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik trek hem meestal wel z'n gewone kkleertjes aan naar de psz. Hij komt eigenlijk altijd gewoon netjes terug, een keer een spatje verf op z'n truitje maar ja dat kan thuis ook gebeuren en dat gaat er gewoon uit in de was.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik trek wel speciale kleding aan. Vooral tshirts.
Broeken maakt niet zo uit, maar shirts zitten altijd vol vlekken die ik er nooit uitkrijg.
Vind dat wel heel zonde, dus koop vaak bij wibra,zeeman of uitverkoop shirts voor op de creche. Doe vaak ook geen blouse aan naar de creche, maar gewoon longsleeves.
Vind het zonde, aangezien het altijd vies terugkomt...
Had graag gewoon zijn mooie kleertjes aangedaan, als de ervaringen anders geweest waren. Soms moet ik na de creche nog ergens naar toe, en neem soms schone shirts mee zodat hij er dan fris en weer modieus bij zit
Broeken maakt niet zo uit, maar shirts zitten altijd vol vlekken die ik er nooit uitkrijg.
Vind dat wel heel zonde, dus koop vaak bij wibra,zeeman of uitverkoop shirts voor op de creche. Doe vaak ook geen blouse aan naar de creche, maar gewoon longsleeves.
Vind het zonde, aangezien het altijd vies terugkomt...
Had graag gewoon zijn mooie kleertjes aangedaan, als de ervaringen anders geweest waren. Soms moet ik na de creche nog ergens naar toe, en neem soms schone shirts mee zodat hij er dan fris en weer modieus bij zit
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
haar witte broek krijgt ze niet aan naar de gastouder, maar verder maakt me het niet zoveel uit. Thuis wordt ze net zo vies (al dan niet viezer) als bij de gastouder.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is je tegen gevallen aan kleding/speelgoed/andere spulle
» Hoeveel uur werken is normaal voor jou in een week?
» Kleding voor zwangeren
» Wat vinden jullie hier een normaal bedrag voor?
» Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)
» Hoeveel uur werken is normaal voor jou in een week?
» Kleding voor zwangeren
» Wat vinden jullie hier een normaal bedrag voor?
» Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: