Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding voor zwangeren

+4
Annie24
Limburg85
_Mashimaro_
fireworks
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kleding voor zwangeren Empty Kleding voor zwangeren

Bericht  fireworks di 23 nov 2010 - 10:18

Hoi,

Ik ben momenteel 12 weken zwanger en merk dat mijn kleren strakker zitten. Ik wil graag nieuwe kleding kopen, maar ik vind het lastig. De meeste zwangerschapskledij is voor vrouwen die al een mooie ronde buik hebben en dat heb ik nog niet. Moet ik dan maar 'normale' kleding kopen, alleen een maatje groter?

Groetjes van Fireworks

fireworks
fireworks
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 3
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding voor zwangeren Empty Re: Kleding voor zwangeren

Bericht  _Mashimaro_ di 23 nov 2010 - 20:45

Hoi,
Ten eerste moet je dat doen waar je je zelf het lekkerste bij voelt, maar het lijkt mij zonde om nu eerst nog gewone kleren te kopen en over een paar weken zwangerschapskleren.

Zelf draag ik al vanaf 9 weken een (geleende) zwangerschapsspijkerbroek, puur omdat ik het lekker vind zitten. Toen ik 12 weken was ben ik samen met moeder gaan shoppen en heb toen dus zwangerschapskleren gekocht. De ene zal het te vroeg vinden, ik niet. Ik vind het jammer als ik mijn kleren maar kort aan kan.
Wat betreft de buik, die groeit er snel genoeg in!

Waar heb je dan kleren gezien waar alleen een mooie ronde buik in zou kunnen?
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 21:28

Je hebt veel zwangerschapsbroeken waar elastiek aan de zijkant zit, dat je met een knoopje strakker aan kunt trekken. Op die manier kun je met een klein buikje deze kleding ook al aan. Zelf zou ik nog wel even wachten met truien en shirtjes, zelf heb ik maar één positieshirt gehad, maar ik kon, op mijn blousjes na, al mijn gewone truien en shirts nog aan, eventueel met een buikband eronder.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 di 23 nov 2010 - 22:00

Ik zou voor zwangerschapskleding gaan, je past nu je gewone kleren niet meer dan verwacht ik dat je een maatje groter ook niet lang zal passen, zonde van het geld. Gewoon in de winkel passen wat lekker zit.

Ik heb zelf 1 positie spijkerbroek en rok gekocht maar bij mij zitten deze echt nog helemaal niet lekker omdat ik bijna geen buik heb en ook met gemak nog mijn eigen broeken en andere kleding aan kan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 wo 24 nov 2010 - 9:35

Ik heb tm 25 weken mijn eigen broeken aangehad en ben daarna pas positiebroeken gaan dragen. Niet zozeer omdat die andere niet meer pasten, maar ze zaten niet meer lekker. Al moet ik zeggen dat ik die positiebroeken ook niet echt geweldig vind zitten en ik blij ben als ik weer normale broeken aan kan Embarassed

Je hebt trouwens ook een Belly Belt. Dit is een stuk stof wat je tussen je eigen broek kan zetten zodat je wat meer ruimte hebt: http://www.bellybandit.nl/shop/belly-belt.html Je kan ook zelf zoiets maken hoor smile

Een maat groter kopen lijkt me idd zonde.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 21:50

Als je een maatje groter zou kopen, koop je eigenlijk een broek die ook bij de heup en billen groter is en dat zit ook niet fijn lijkt me, tenzij je al wat aangekomen bent natuurlijk. En de broeken gewoon met de knoop los dragen, of elastiek door je knoopsgat en daarmee de broek dichthouden tijdelijk? En dan zou ik inderdaad eens verschillende positiebroeken gaan passen, per merk valt het anders, dus gewoon proberen wat nu fijn zit. Ik zit nu ook op het moment dat m'n eigen broeken niet meer dicht gaan, maar draag ze nog wel met de knoop los Embarassed M'n zwangerschapsbroeken zijn nog te ruim, maar dat komt vanzelf goed!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 22:00

Ik heb helemaal geen zwangerschapkleding gedragen, daar vond ik mezelf te jong voor. Heb wel is wat gepast hoor, maar ik voelde me echt glad voor l*l staan... Trouwens, gister zag ik bij de H&M een geweldig luipaardprintvestje/truitje op de zwangerschaps-afdeling. En die ga ik wel halen, mocht ik ooit nog een keer zwanger raken Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:14

CherrieLola schreef:Ik heb helemaal geen zwangerschapkleding gedragen, daar vond ik mezelf te jong voor. Heb wel is wat gepast hoor, maar ik voelde me echt glad voor l*l staan... Trouwens, gister zag ik bij de H&M een geweldig luipaardprintvestje/truitje op de zwangerschaps-afdeling. En die ga ik wel halen, mocht ik ooit nog een keer zwanger raken Wink

zo erg is positiekleding toch niet? Ik droeg niet opeens een hele andere kledingstijl dan normaal. Ik kon wel positiekleding naar mijn smaak vinden.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 22:14

Dromertje schreef:
CherrieLola schreef:Ik heb helemaal geen zwangerschapkleding gedragen, daar vond ik mezelf te jong voor. Heb wel is wat gepast hoor, maar ik voelde me echt glad voor l*l staan... Trouwens, gister zag ik bij de H&M een geweldig luipaardprintvestje/truitje op de zwangerschaps-afdeling. En die ga ik wel halen, mocht ik ooit nog een keer zwanger raken Wink

zo erg is positiekleding toch niet? Ik droeg niet opeens een hele andere kledingstijl dan normaal. Ik kon wel positiekleding naar mijn smaak vinden.

Nee, nu zou ik het gewoon dragen hoor, maar destijds was ik 16/17 en vond ik het helemaal niks smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 22:55

CherrieLola schreef:
Dromertje schreef:

Nee, nu zou ik het gewoon dragen hoor, maar destijds was ik 16/17 en vond ik het helemaal niks smile

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen hoor! Tegenwoordig is er ook veel meer te kiezen en zijn er echt leuke dingen te koop.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 22:57

Uhu, inderdaad. 8 jaar geleden was het allemaal zo ontzettend niet hip wat er aan positiekleding te koop was. Daarom koop ik nu wel is wat ik leuk vind, want een 2e kindje komt er echt nog wel smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 23:21

8 jaar geleden was ik 12, toen was ik nog niet echt met positiekleding bezig :P Dan kan ik het me wel voorstellen dat je zoveel mogelijk je eigen kleding bent blijven dragen. Op msn.com las ik dat georgina verbaan de meeste zwangerschapskleding deprimerend en burgerlijk vond. Vond ik eerlijk gezegd behoorlijk overdreven. Ik vond juist dat er best veel leuke dingen te krijgen zijn nu.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 23:46

Nou zeg, dat vind ik best raar. Wat ik zo zie in de winkels vind ik het allemaal wel leuk. Natuurlijk zitten er suffe dingen tussen, maar die hoef je toch ook niet te kopen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Petteflet do 25 nov 2010 - 3:34

Ik vind de zwangerschapskleding van tegenwoordig ook echt superleuk! Soms zie ik weleens een positiejurk in de etalage hangen en denk ik: oh was ik maar zwanger, dan kon ik die jurk aan.... Embarassed
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  tess05 do 25 nov 2010 - 4:26

Ik zou ook voor positiekleding gaan, en je kunt echt leuke positiekleding krijgen. Ik kocht zelf veel van H&M mama, prenatal en Mamalicious.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud