Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 11:42

Vrijdag ga ik naar de huisarts en wil ik om zo'n onderzoek gaan vragen. Ik heb groeiremmers geslikt. Na de groeiremmers ben ik meteen aan de pil gegaan. Een eigen eisprong heb ik dus nooit gehad, deze wordt met groeiremmers namelijk opgewekt.

Ik denk dat het dan sowieso verstandig is om te stoppen met de pil om te kijken of ik wel zelf een eisprong heb? Ik ben nu ongesteld dus dan begin ik gewoon niet meer....

Wat houdt zo'n onderzoek verder in? Dan weet ik wat ik kan verwachten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  chipa zo 16 dec 2012 - 14:22

Toen ik naar de huisarts ging omdat mijn cyclus niet op gang kwam, was ik net een half jaar van de Mirena af. De huisarts heeft mij en mijn man toen eerst bloed en urine testen laten doen. Oa op chlamydia. Ze wilde dat gewoon allemaal uitsluiten. Daarna heb ik provera gehad om een menstruatie op te wekken en dan kijken of m'n cyclus op gang zo komen. Toen dat niet zo was heeft ze me al snel doorverwezen naar de gyn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Muppetje zo 16 dec 2012 - 19:16

Ik heb bloedonderzoek gehad voor hormoonwaardes, een uitstrijkje voor oa chlamydia en n hoop inwendige echo's

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Paper Crown zo 16 dec 2012 - 21:19

Ik denk dat je eerst moet stoppen met de pil om dmv bloedprikken te kijken of er tijdens ovulatie een stijging/veranderingen in je hormonen zijn. Misschien nog een echo om te kijken of je geslachtsorganen juist ontwikkeld zijn.

Maar Leaf, als je in je pubertijd ongesteld bent geworden en zonder pil een cyclus hebt, lijkt het mij dat je gewoon vruchtbaar bent. De kwaliteit van je eitjes zullen misschien niet top zijn, maar dat is iets wat je pas zal ontdekken als je daadwerkelijk zwanger wil worden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 22:20

Mijn menstruatie is altijd opgewekt dmv Provera in de puberteit. Daarna ben ik meteen de pil gaan slikken en dan heb je natuurlijk ook geen normale cyclus.

Ik hoop echt dat de dokter me doorverwijst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Paper Crown zo 16 dec 2012 - 22:28

_Leaf_ schreef:Mijn menstruatie is altijd opgewekt dmv Provera in de puberteit. Daarna ben ik meteen de pil gaan slikken en dan heb je natuurlijk ook geen normale cyclus.

Ik hoop echt dat de dokter me doorverwijst.

Je bent nooit door jezelf ongesteld geworden? Ook niet aan het begin van je pubertijd bijv?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 7:00

Nee, nooit. Toen ik met groeiremmers begon hebben ze dat altijd opgewekt. Je wordt ongesteld als je botleeftijd 12,5 is en ik was 15 en had die botleeftijd nog behaald dus er was geen menstruatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Ayla ma 17 dec 2012 - 8:12

Zou om te beginnen nu even geen pil slikken en kijken wat je lijf doet. Niet meteen "panieken" als je na 28 dagen niet ongesteld bent geworden maar ook geen 3 maanden wachten. En even de huisarts op de hoogte stellen van dat je gestopt bent met anticonceptie om te kijken of je lijf werkt zoals het hoort, zodat hij ook meteen weet wat er speelt als je voor een afspraak gaat.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk? Empty Re: Vruchtbaarheidsonderzoek: hoe gaat dat in zijn werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum