Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

+15
Pommes
Charles
Stokstaartje
Printje
Mom-Of-3
Parel
M-G
Happydobby
PapillonRose
Steep
tweeling
Annie24
Tania
Luce
LDJ
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ di 8 jan 2013 - 10:34

Ik weet niet of het in deze pijler mag, maar ik zit met iets.
Ik ben helpende en mijn contract is helaas niet verlengt.
Nu ben ik dus op zoek naar ander werk, maar dit is helaas niet erg gemakkelijk.
Ik kan bijv bij de post gaan werken, maar dit zie ik niet zo zitten, want ik zou graag werk gaan doen waar ik ook plezier in heb.
Als helpende is er niet zoveel werk te vinden, maar als vig-er wel.
Nu zit ik eraan te denken om verder te gaan leren (bbl) voor vig-er.
Maar wat ik me afvraag is, zal dit voor mij nu wel te doen zijn?
Wat zijn jullie ervaringen?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 10:35

Waarom zou dat niet te doen zijn?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ di 8 jan 2013 - 10:36

Omdat ik net een kindje heb en dat kost natuurlijk ook wel wat energie Wink
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Tania di 8 jan 2013 - 10:37

Ik denk dat het prima te doen is als je het graag wil. Het zou dan weer niet mijn voorkeur hebben om een studie te doen met een baby maar dat is puur mijn eigen gevoel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Annie24 di 8 jan 2013 - 10:38

Er zijn genoeg vrouwen die naast werken nog een opleiding volgen én nog een een kindje(s) hebben. Die lukt het, dus jou ook Very Happy

Ik werk 36 uur per week en volg daarnaast nog een opleiding. In september ga ik met een nieuwe opleiding beginnen op HBO niveau. Het is soms even aanpoten, maar goed te doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  tweeling di 8 jan 2013 - 10:41

Het lijkt me wel pittig, maar het zal vast kunnen en lukken! Spanne nr! Wat vindt je vriend/man er van?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 10:45

Ja, dat ken ik. Ik volg ook een studie naast mijn werk en heb 2 kinderen. Maar gewoon goed plannen, dan moet het toch te doen zijn?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ di 8 jan 2013 - 10:46

Annie24 schreef:Er zijn genoeg vrouwen die naast werken nog een opleiding volgen én nog een een kindje(s) hebben. Die lukt het, dus jou ook Very Happy

Ik werk 36 uur per week en volg daarnaast nog een opleiding. In september ga ik met een nieuwe opleiding beginnen op HBO niveau. Het is soms even aanpoten, maar goed te doen.
Knap hoor!
Maar hoe doe je dat dan allemaal?
Ik bedoel met kinderen, je partner, dingen die je voor je studie moet doen?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Steep di 8 jan 2013 - 10:46

Ja het kan, ik ben zwanger geworden in mijn stagejaar en afgestudeerd met een baby (ik heb er niet bij gewerkt trouwens). Ik vond het soms heel erg zwaar (vooral tijdens mijn onderzoek, ik leefde soms op koffie), maar het is echt te doen en vooral ook goed plannen en overleggen/afstemmen met je partner. Als ik alleen zou zijn zou ik het misschien niet doen, tenzij ik een groot sociaal vangnet zou hebben die zouden kunnen oppassen of af en toe mijn huishouden zouden kunnen doen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ di 8 jan 2013 - 10:47

tweeling schreef:Het lijkt me wel pittig, maar het zal vast kunnen en lukken! Spanne nr! Wat vindt je vriend/man er van?
Mijn man staat er helemaal achter en vind dat ik het gewoon moet doen!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  PapillonRose di 8 jan 2013 - 11:41

Het is mogelijk, ik studeer ook met een kindje erbij. Ik loop wel vertraging op nu, maar dat komt door de afwegingen die ik zelf heb gemaakt. Omdat ik niet te veel van haar wil missen doe ik het qua studie iets rustiger. Maar het had op normaal tempo ook wel gelukt denk ik, maar dan zou ik vaker van huis zijn dan ik eigenlijk zou willen. Bij jou scheelt het natuurlijk dat je er niet alleen voor staat, zeker als je het samen goed afstemt zijn er vast mogelijkheden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Happydobby di 8 jan 2013 - 12:00

Als jij minimaal 21 uur kan werken, en je gaat 1 dag per week naar school moet het lukken. Ik vond het werk wat je thuis moest doen voor de VIG niet heel druk.

Zorg wel dat je aangenomen word als helpende anders krijg je leerling salaris.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  M-G di 8 jan 2013 - 12:25

Ik denk dat het te doen is. Na mijn verlof ga ik ook weer 36 - 40 uur werken, mijn HBO studie weer oppakken en de kleine is er natuurlijk ook nog.
Aangezien hij nog veel slaapt denk ik dat ik best wel wat tijd kan indelen voor mijn studie.
Ik weet natuurlijk nog niet hoe het gaat want ik moet het nog ondervinden. Ik lees in ieder geval even mee in dit topic.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Parel di 8 jan 2013 - 18:17

Ik doe bbl verzorgende ig, werk 25 uur pw en 1 dag school en dan nog huiswerk. Ik vind het vooralsnog prima te doen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Mom-Of-3 di 8 jan 2013 - 21:20

Hoi LDJ,

Ik doe ook de VIG opleiding, eind dit jaar rond ik me opleiding af en begin volgend jaar krijg ik me diploma als het goed is.
Ik heb een contract van 28 uur met school dus 24 uur werken en 4 uur school.
Wij gaan om de week 2 dagen naar school.
Ik ben begonnen met de opleiding toen de jongste ( middelste) 9 maanden was en zoals je nu ziet ben ik zwanger van de derde.
Bij ons valt het heel erg mee met huiswerk, je krijgt er meestal de tijd voor in de les.
En thuis met kinderen is het wel plannen maar als je eenmaal een ritme heb en het loopt gaat het ook goed, hier wel tenminste.

Als je meer wilt weten of vragen heb mag je het altijd laten weten

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 21:29

Ik heb ook een opleiding gevolgd naast mijn werk en R was toen net geboren. Dit ging eigenlijk prima, ik had maar 1x per maand een terugkom middag en voor de rest was het zelfstandig. Het was trouwens een HBO opleiding voor stamgroepleidster Jenaplanonderwijs.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Stokstaartje wo 9 jan 2013 - 1:19

ik vind dit een zeer interessant topic! 4 maart start ik met de opleiding operatie assistent en mijn vriend en ik willen dolgraag kindjes. Mijn vriend denkt dat het te doen is om dit te combineren. Ikzelf ben er wat banger voor.
Het eerste half jaar is theorie en de andere 2,5 jaar is 36 uur werken en daarnaast opdrachten.

Ben dus wel benieuwd wat jullie hierover als mening hebben Very Happy
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Charles wo 9 jan 2013 - 1:21

Nou ik was dit dus van plan. Werken, mijn master afmaken en een baby.

Één baby werden er twee.

Vanaf week 8 t/m week 18 was ik zo vreselijk misselijk en uitgedroogd dat ik in het ziekenhuis lag en daarna door mijn ouders werd verzorgd.

Rest van de zwangerschap amper iets kunnen doen.

En dag studie.

Ik denk dat het te combineren is, maar houd er rekening mee dat al bij de zwangerschap alles anders kan lopen dan gepland.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 1:22

Ik denk ook dat dit wel te doen moet zijn. Maar jij zelf weet het beste wat je aankan. En kan je ook niet solliciteren en proberen om intern een bijpassende opleiding te volgen?
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 1:48

Ik had liever gehad dat ik al afgestudeerd was voordat N. geboren zou worden, of voordat ik überhaupt zwanger werd. Mijn zwangerschap was een grote verrassing voor ons, maar ik was al bezig met afstuderen en had afgestudeerd kunnen zijn voordat ik zou bevallen. Helaas kwam ik met +/- 14 weken thuis te zitten, waardoor ik op die manier al vertraging opliep. Een paar maanden na N.'s geboorte ben ik weer begonnen met mijn afstudeerstage en -scriptie. Door omstandigheden (o.a. N.'s slaapprobleem) is het mij gewoonweg niet gelukt het af te ronden. Ik ben nu nog bezig met afstuderen, al twee (eigenlijk drie) jaar lang dus. Geen positief verhaal van mijn kant, sorry Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 1:56

Charles schreef:Nou ik was dit dus van plan. Werken, mijn master afmaken en een baby.

Één baby werden er twee.

Vanaf week 8 t/m week 18 was ik zo vreselijk misselijk en uitgedroogd dat ik in het ziekenhuis lag en daarna door mijn ouders werd verzorgd.

Rest van de zwangerschap amper iets kunnen doen.

En dag studie.

Ik denk dat het te combineren is, maar houd er rekening mee dat al bij de zwangerschap alles anders kan lopen dan gepland.
En nu? Nu ben je gewoon ergens aan het werk gegaan? Of had je al een baan?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Charles wo 9 jan 2013 - 2:00

LDJ schreef:
Charles schreef:Nou ik was dit dus van plan. Werken, mijn master afmaken en een baby.

Één baby werden er twee.

Vanaf week 8 t/m week 18 was ik zo vreselijk misselijk en uitgedroogd dat ik in het ziekenhuis lag en daarna door mijn ouders werd verzorgd.

Rest van de zwangerschap amper iets kunnen doen.

En dag studie.

Ik denk dat het te combineren is, maar houd er rekening mee dat al bij de zwangerschap alles anders kan lopen dan gepland.
En nu? Nu ben je gewoon ergens aan het werk gegaan? Of had je al een baan?

Ik had al een baan. Ik deed een master naast mijn werk.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Julia wo 9 jan 2013 - 3:26

Ik lees ook even mee, ik ben namelijk hetzelfde van plan.

Ik wil in september ook beginnen met een hbo of eventueel universiteit opleiding naast mijn werk. Daarnaast heb ik dan een dochter van 3 en een zoon van een half jaar oud. Het lijkt me persoonlijk erg druk, maar met hulp van mijn man en omgeving en mijn eigen doorzettingsvermogen moet het gewoon lukken:D
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Annie24 wo 9 jan 2013 - 3:30

LDJ schreef:
Annie24 schreef:Er zijn genoeg vrouwen die naast werken nog een opleiding volgen én nog een een kindje(s) hebben. Die lukt het, dus jou ook Very Happy

Ik werk 36 uur per week en volg daarnaast nog een opleiding. In september ga ik met een nieuwe opleiding beginnen op HBO niveau. Het is soms even aanpoten, maar goed te doen.
Knap hoor!
Maar hoe doe je dat dan allemaal?
Ik bedoel met kinderen, je partner, dingen die je voor je studie moet doen?

Ik werk 4 dagen van 9 uur en ben op woensdag vrij. Mijn vriend werkt in de horeca, dus vooral 's avonds. Ik zit dus 5 van de 7 avonden alleen. Y. gaat om 19 uur naar bed en dan pak ik mijn studieboeken erbij. Niet elke avond hoor Razz Ik ben meer van het 'op-het-laatste-moment-leren', dus de laatste 3/4 weken voor het examen begin ik eigenlijk pas Embarassed Dan ga ik op mijn vrije woensdag vaak naar mijn werk om daar rustig te leren (dan is mijn vriend thuis), neem een dagje vrij als Y. op het kdv zit zodat ik rustig kan leren of ga ik het weekend naar mijn ouders zodat zij leuke dingen kunnen doen met Y. en ik kan leren. Ik heb nu 5 van de 6 examens gehad en heb maar 1 herkansing gedaan, niet slecht dus. Vanmorgen examen nummer 6 gehad, dus even de uitslag afwachten en hopen dat de vlag uit mag over 7 weken :cheering:

Mijn vriend staat trouwens voor 100% achter me. Hij werkt 'maar' in de horeca en heeft verder geen papieren. Ik ben dus diegene die het meeste salaris inbrengt en dat in de toekomst ook zal moeten doen. Daarom investeren (ik+vriend met tijd en mijn baas met geld Laughing ) we nu in opleidingen.

Edit: ik doe dus een thuisstudie, want doordat mijn vriend 's avonds werkt is het niet mogelijk 's avonds naar school te gaan en overdag lukt niet ivm mijn 36 urige werkweek.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 6:06

Parel schreef:Ik doe bbl verzorgende ig, werk 25 uur pw en 1 dag school en dan nog huiswerk. Ik vind het vooralsnog prima te doen.
Leuk Parel.
De opleiding start in februari toch?
Vind je 25 uur + school + huiswerk niet veel?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby? Empty Re: Zal dit te doen zijn? Werk en leren en een baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum