Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe moet ik dit aanpakken?

+10
Poubelle
PapillonRose
ellibre
Anouk87
Susan
Fortissimo
Parel
Antibes
Starla
Evalynn
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 13:28

Dat is ook oneerlijk. Ik heb zelf op 1 assessment een onvoldoende gehad en daardoor vertraging, toen had ik een herkansing bij een andere docent Twisted Evil en werkelijk niks veranderd aan mijn verhaal, en een goed. (Ipv voldoende of ruim voldoende.) Ik kon het eerste gesprek ook echt duidelijk werken dat die knul die voor docent door moest gaan, geen kaas had gegeten van psychiatrie en er echt heel matig verstand van had. Gelukkig kon ik hem op de diploma uitreiking vertellen dat ik een goede baan op hbo niveau aangeboden had gekregen als een van de weinigen van mijn klas en dat was wel erg leuk. Cool
Ik denk dat je in het onderwijs niet heel veel kan veranderen aan dat soort zaken, helemaal waterdicht kun je het niet krijgen, maargoed hoe het nu soms gaat slaat ook nergens op. Ik had gelukkig wel een heel fijne mentor die de gang van zaken op de opleiding ook belachelijk vond.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn di 18 dec 2012 - 5:52

Het is wel een opleiding in de zorg ja Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 1270000679


Ik heb besloten morgen mijn leraar die ik wel vertrouw nog eens te bellen en te vragen of hij naar mijn opdracht wil kijken. Zodat ik een onofficieel cijfer van hem krijg waar ik me wel bij kan neerleggen. Ik weet namelijk zeker dat hij eerlijk nakijkt en niet op een manier van 'ik mag jou niet dus je krijgt lager'. Ik zou het namelijk heel naar vinden als ik mezelf gewoon blijk te overschatten (ik acht de kans zéér klein dat dat ook het geval is) maar wil het risico niet lopen.

Dan hoeft mijn cijfer wat mij betreft niet helemaal door de deelexamencommissie nogmaals bekeken te worden, als ik dan maar voor mezelf weet wat voor cijfer de opdracht écht waard is. Want ik heb al een voldoende dus ik kan er niet op zakken ofzo. Maar ik wil wel graag weten wat de opdracht echt waar is, want het cijfer dat ik had verwacht ligt ongeveer 1,5/2,0 boven het cijfer dat ik heb gekregen en dat vind ik nogal een groot verschil...

Ik ga de leraar die heeft nagekeken er niet mee confronteren, aangezien ik de afgelopen weken al zo veel heb moeten vechten voor andere dingen waarbij ik in mijn recht stond en iemand steeds bleef ontkennen. Daar heb ik geen zin meer in, daar wil ik mijn energie gewoon niet aan verspillen, maar ik wil wel weten wat mijn opdracht waard is zonder dat er persoonlijke conflicten met iemand een rol spelen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana di 18 dec 2012 - 8:38

Ik vind dat er iets moet gebeuren! Ik hoor zoveel verschillende (ex)studenten met klachten. Ik zit helemaaaaal vast alles. Ik ben bij iedereen geweest Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 1371890812. Ik vind jou verhaal ook echt belachelijk herken mezelf erin. Ik ben ook al maanden bezigHoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 1371890812 en heb genoeg bewijzen.

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn di 18 dec 2012 - 9:37

Ja, maar het is zo gevaarlijk...
Ik dúrf niets te doen omdat ik weet dat ik deze man nog de rest van het schooljaar aan mijn broek heb hangen met het deel chronisch. En als ik pech heb, heb ik hem in mijn 4e jaar voor mijn scriptie ook nog... Dus wat moet ik dan doen? Ik heb het hem al een keer zuur gemaakt omdat hij het boekje te buiten was gegaan en ik er een andere docent bij betrok, dat zet hij me nu betaald.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla di 18 dec 2012 - 13:56

Heb je al geprobeerd dat met hem uit te praten? Want anders ben je nu nog 2 jaar achterdochtig over die man en dat lijkt me ook niet fijn. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Want als je morgen zijn collega belt dat zijn jullie achter zijn rug om bezig en het lijkt me dat hij dat ook niet zo waardeert. Tenminste dat zou ik zelf wel erg vervelend vinden.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  girli di 18 dec 2012 - 20:28

Starla schreef:Heb je al geprobeerd dat met hem uit te praten? Want anders ben je nu nog 2 jaar achterdochtig over die man en dat lijkt me ook niet fijn. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Want als je morgen zijn collega belt dat zijn jullie achter zijn rug om bezig en het lijkt me dat hij dat ook niet zo waardeert. Tenminste dat zou ik zelf wel erg vervelend vinden.
Docenten bespreken dat soort dingen volgens mij ook met elkaar, juist omdat ze geen dingen achter elkaars rug willen doen.

Het lijkt me inderdaad erg lastig, want je wil je kansen op een goed cijfer niet verpesten maar eerlijk is eerlijk: die man is wel raar bezig. Misschien kun je het met je mentor bespreken hoe je dit het beste aan kan pakken of misschien een driegesprek regelen. Ik zou dit denk ik ook proberen om uit te praten. Je zit idd mogelijk nog meerdere jaren met hem opgescheept en dit gaat zo ook niet werken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Penny Blossom di 18 dec 2012 - 22:01

Ik vind eigenlijk dat je een beetje overdreven gereageerd.
Je reactie is voornamelijk gebaseerd op vermoedens.
Ik zou gewoon met hem praten en jou visie erop geven. Dan moet jouw docent maar kijken wat hij ermee doet.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana di 18 dec 2012 - 23:53

Je zei dat je feitelijke bewijzen had toch? Die heb ik ook alles via de mail. Hebben meer studenten hier last van? Bij mij wel! Ik vind niet dat je reactie niet overdreven! Je geeft aan dat je hier al weken mee bezig bent ik weet hoe dat voelt Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 699888

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn wo 19 dec 2012 - 0:12

Er zijn meerdere studenten die last hebben van deze man.
Er zijn ook beoordelingen bekend waarbij er dingen zijn doorgekrast en vervolgens zijn verlaagd zodat iemand net op een 5.4 uit kwam.

Ik heb al een gesprek met deze man gehad een paar weken geleden waarin hij me verzekerde dat hij geen persoonlijke dingen zou laten meespelen. En bovendien, al zou hij dat doen, dan nog gaat hij dat niet toegeven hè. Dan heeft hij namelijk een groot probleem.

Oh en ik heb gevraagd naar die termijn van 10 werkdagen en die geldt dus inderdaad ook voor mijn opdracht. Met 23 werkdagen (en na aanmoediging van een andere leraar) zit hij daar dus ver overheen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 0:42

Is er niet een examencommissie of zo waar je contact mee op kunt nemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn wo 19 dec 2012 - 0:49

Susan schreef:Is er niet een examencommissie of zo waar je contact mee op kunt nemen?
Ja die is er, maar ik wilde het eigenlijk niet al te zwaar maken. In eerste instantie wilde ik dat wel hoor, maar nu ik er langer over na denk...
Ik heb een voldoende. Maar ik wil gewoon graag weten wat mijn opdracht écht waard is. Het hoeft van mij ook niet per se aangepast te worden, want het is al voldoende en ik hoef het niet te herkansen. Maar ik wil wel weten hoe ik mijn opdracht heb gedaan als het nagekeken wordt door iemand die mij verder niet persoonlijk kent.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Elliot wo 19 dec 2012 - 1:00

Lissa schreef:
Susan schreef:Is er niet een examencommissie of zo waar je contact mee op kunt nemen?
Ja die is er, maar ik wilde het eigenlijk niet al te zwaar maken. In eerste instantie wilde ik dat wel hoor, maar nu ik er langer over na denk...
Ik heb een voldoende. Maar ik wil gewoon graag weten wat mijn opdracht écht waard is. Het hoeft van mij ook niet per se aangepast te worden, want het is al voldoende en ik hoef het niet te herkansen. Maar ik wil wel weten hoe ik mijn opdracht heb gedaan als het nagekeken wordt door iemand die mij verder niet persoonlijk kent.

Maar als je dan van die onpartijdige beoordelaar een 8 krijgt, baal je dan niet extra hard dat er op je cijferlijst straks een 6,5 staat terwijl je opdracht veel meer waard is?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn wo 19 dec 2012 - 1:13

Caroline schreef:
Lissa schreef:
Susan schreef:Is er niet een examencommissie of zo waar je contact mee op kunt nemen?
Ja die is er, maar ik wilde het eigenlijk niet al te zwaar maken. In eerste instantie wilde ik dat wel hoor, maar nu ik er langer over na denk...
Ik heb een voldoende. Maar ik wil gewoon graag weten wat mijn opdracht écht waard is. Het hoeft van mij ook niet per se aangepast te worden, want het is al voldoende en ik hoef het niet te herkansen. Maar ik wil wel weten hoe ik mijn opdracht heb gedaan als het nagekeken wordt door iemand die mij verder niet persoonlijk kent.

Maar als je dan van die onpartijdige beoordelaar een 8 krijgt, baal je dan niet extra hard dat er op je cijferlijst straks een 6,5 staat terwijl je opdracht veel meer waard is?
Nee, want dan weet ik in ieder geval wel dat ik het gewoon goed heb gedaan. En het cijfer op mijn cijferlijst, daar zit ik niet mee want ik hoef niet cum laude af te studeren. Ik ben echt niet uit op wraak, maar ik wil wel graag dat iemand zegt dat mijn opdracht gewoon wél goed is en dat ik niet aan mezelf hoef te twijfelen. Want nu ga ík twijfelen over mijn opdracht en mijn eigen kunnen, terwijl ik er eigenlijk gewoon heel zeker van ben dat dit een opdracht is die een mooi cijfer waard is. Ik vind het niet netjes dat een leraar je dan zo de grond in stampt (wéér maar eens een keer...) terwijl je eigenlijk net zeker van je zaak bent en tevreden bent over wat je hebt gepresteerd.
Het cijfer op zich doet me niets, want het is voldoende en ik haal mijn stage gewoon.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana wo 19 dec 2012 - 7:26

Ik ben van plan om hier iets mee te doen. Ik heb contact gehad met het ministerie van onderwijs. Heel veel studenten worden belemmerd bij hun studie en ik hoor hier nooit iets over. Ik heb het dan wel over persoonlijke situaties bijvoorbeeld: stagebegeleiders, studiebegeleiders enz die het je moeilijk maken (ongegronde redenen).

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum