Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

+11
Snoes
Ilargi
Caulfield
Tania
luisa
TukTuk
Bay
silly-one
Atelier Madame
_Nina
JD
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD di 14 aug 2012 - 9:23

Voor ik mijn verhaal neerzet wil ik even kwijt dat ik hoop op serieuze hulpvaardige reacties...en niet in een heleboel gezeur van mensen die dit niet vinden kunnen.... ik heb net gehoord dat ik mijn baan kwijt ben, en heb niet veel zin in pagina's vol gedoe tegen mij..... Rolling Eyes

Ik hoop echt dat jullie me kunnen adviseren over wat ik het beste kan doen...

Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, hij loopt 1 Oktober af. In September ha ik 2,5 week op vakantie, dus het komt er op neer dat ik voor 5 September iets anders gevonden moet hebben.
De reden dat mijn contract niet verlengd wordt is omdat ze vinden dat ik te lang in de ziektewet heb gezeten; Ik heb end mei mijn duim verbrijzeld (niet mijn schuld), en kon daardoor mijn werk niet doen. Ik heb in totaal 2 maanden in de ziektewet gezeten, ben geopereerd etc. In die tijd ben ik wel volledig vervangende werkzaamheden gaan doen, en heb dus al die tijd gewoon mijn contracturen gemaakt, en ben alleen een paar keer afwezig geweest voor een kort ziekenhuisbezoekje. (maar ook dat plande ik zoveel mogelijk op mijn vrije dag).

Nu ging het tussen een collega en mij, 1 van de 2 zou eruit vliegen. Mijn collega die zich in 1 jaar 4x ziek heeft gemeld, er de kantjes vanaf loopt, weinig doet op de groep, te laat komt etc....en ik...die haar werk gewoon doet maar de pech heeft dat ik een ongeluk kreeg. Mijn werkgever zei vamiddag in mijn gesprek ook dat ze me top vind functioneren, dus daar ligt het niet aan.

Maar goed.... ik krijg van iedereen andere tips en adviezen. Op zich wil ik me van mijn goede kant laten zien en gewoon netjes aan het werk gaan, aangezien ik me vanaf nu ziekmelden wel de makkelijkste weg vind.
Maar... ik heb helaas geen recht op een WWuitkering, maar als ik ziek uit dienst ga heb ik recht op een ziektewetuitkering (al hoop ik die niet te hoeven gebruiken, ben druk aan het solliciteren).
Mijn dokters adviseerden me om nog niet aan het werk te gaan, aangezien mijn duim nog niet volledig hersteld is, maar om mijn baan te redden ben ik anderhalve week geleden toch aan het werk gegaan.

Dus...moet ik naar de artsen luisteren en me vanaf nu weer ziek gaan melden? En dan ziek uit dienst gaan?
Of gewoon stug door blijven werken en me zo van mijn goede kant laten zien en het netjes afsluiten?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:37

Pfff, lastig zeg! Waarom heb je geen recht op WW dan? Ik zou het zelf niet prettig vinden om ziek uit dienst te gaan. Ook ivm nieuwe werkgevers. Maarja, als de artsen zeggen dat je eigenlijk nog niet hoort te werken.... Heb niet echt advies voor je, sorry!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:40

Idd, waarom heb je geen recht op ww?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Atelier Madame di 14 aug 2012 - 9:57

Ik zou toch aan mezelf prOberen te denken en het advies van de artsen opvolgen.
Mss eens contact met het UWV opnemen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD di 14 aug 2012 - 10:30

Helaas heb ik al eerder zonder werk gezeten, en heb toen in de WW gezeten. Aangezien je voor elk gewerkt jaar recht hebt op 1 maand WW, en ik hier nu anderhalf jaar werk...heb ik denk ik hooguit recht op 1 maand WW....

nogmaals - ik hoop niet dat ik een uitkering nodig heb, en wil zeker geen uitkering gaan trekken ofzo, maar ja....de banen liggen echt niet voor het oprapen, en ik heb geen idee hoe het loopt.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  silly-one di 14 aug 2012 - 10:43

Je bouwt weer opnieuw op in de periode dat je werkt.
Ik heb zelf met al mijn bijbaantje ooit een hele hoop opgebouwd. Ik dacht ook geen recht meer te hebben op WW, maar ik heb nu gewoon weer recht op een jaar. Omdat ik weer langer dan een half uur heb gewerkt in de afgelopen 36 weken. Hiervoor moet je gewoon een keertje bellen met het UWV of bij een van hun kantoren langs gaan. Die kunnen jou dat uitleggen.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Bay di 14 aug 2012 - 10:52

Wat een vervelende situatie zeg!

Volgens mij heb je ook langer recht op WW dan een maand. Zou dit eens uitzoeken. Ik dacht dat je een X aantal weken achter elkaar gewerkt moet hebben. Dus als je hier 1,5 jaar gewerkt hebt zou het wel eens langer kunnen zijn. Je ziek melden zou ik niet zomaar doen. Wellicht kan je de situatie beter bespreken met je werkgever. Misschien wil hij jou wel tegemoet komen en je ziek melden of dat er een andere oplossing komt. Zeker als je dokter ook aangeeft dat het beter is om niet te werken heb je een sterk argument voor je werkgever. Zij willen toch ook dat je snel iets anders vindt en dat je goed herstelt.

Dus mijn advies open en eerlijk zijn!

Succes alvast met het vinden van een baan ik hoop dat je snel iets anders hebt!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk di 14 aug 2012 - 11:53

JaneDoe schreef:Helaas heb ik al eerder zonder werk gezeten, en heb toen in de WW gezeten. Aangezien je voor elk gewerkt jaar recht hebt op 1 maand WW, en ik hier nu anderhalf jaar werk...heb ik denk ik hooguit recht op 1 maand WW....

nogmaals - ik hoop niet dat ik een uitkering nodig heb, en wil zeker geen uitkering gaan trekken ofzo, maar ja....de banen liggen echt niet voor het oprapen, en ik heb geen idee hoe het loopt.

Waarom heb je dat niet eerst uitgezocht? Echt zonde dat je er bij voorbaat van uit gaat dat je er geen recht op hebt.
Grote kans dat je namelijk WEL recht er op hebt!

Je moet in ieder geval 26 weken gewerkt hebben in de afgelopen 36 weken.

Lees dit maar:

Hoe lang heb ik recht op een WW-uitkering?

U heeft minimaal 3 maanden en maximaal 38 maanden (3 jaar en 2 maanden) recht op een WW-uitkering. WW-uitkering staat voor Werkloosheidswetuitkering en wordt ook wel WW genoemd.

Wekeneis WW

Als u aan de wekeneis voldoet, heeft u recht op een uitkering van 3 maanden. De wekeneis houdt in dat u in de 36 weken voordat u werkloos werd, minimaal 26 weken heeft gewerkt. Het gaat om weken waarin u minimaal 1 dag heeft gewerkt, weken waarin u vakantie heeft en weken waarin u betaald verlof heeft opgenomen. Weken waarin u als zelfstandige heeft gewerkt en weken die al zijn meegeteld voor een eerdere uitkering, tellen niet mee.

Jareneis WW
U heeft recht op een langere WW-uitkering als u ook aan de jareneis voldoet. Dit houdt in dat u in de 5 kalenderjaren voordat u werkloos werd minstens 4 jaar voldoende heeft gewerkt. U heeft voldoende gewerkt als u in een jaar over 52 of meer dagen loon heeft ontvangen. Het jaar waarin u werkloos bent geworden, telt bij de berekening hiervan niet mee.


Mijn vriend heeft vorig jaar vanaf juni 3 maanden in de WW gezeten, hij had toen ook maar recht op 3 maanden.. Nu een jaar later, als hij weer in de WW terecht komt, zou hij recht hebben op 6 maanden, want ze kijken naar je totale arbeidsverleden, en hij kwam vorig jaar net 1 jaar te kort.


Oftewel:
Gewoon even naar de site van het UWV gaan en als het goed is, als je inlogt, staat je arbeidsverleden al ingevuld en kan je precies zien hoeveel maanden je recht hebt op WW.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  luisa di 14 aug 2012 - 18:37

Maar als de arts heeft aangegeven dat je nu niet kan werken, zou ik nu .wel bijv. 2 weken niet gaan werken. Of hoe lang je nodig hebt. Dat betekent toch niet dat je dus ook maar automatisch ziek uit dienst moet. Hopelijk is het over een paar weken beter.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 19:00

Ik kan me niet voorstellen dat jij geen recht hebt op WW hoor! Sowieso 3 maanden. Ik zou het gauw regelen als ik jou was, je kunt toch even het UWV bellen hoe dat zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Tania di 14 aug 2012 - 19:26

Je mag ook niet zomaar op vakantie gaan als je ziekgemeld bent dus daar moet je dan ook even rekening mee houden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Caulfield di 14 aug 2012 - 20:29

Tania schreef:Je mag ook niet zomaar op vakantie gaan als je ziekgemeld bent dus daar moet je dan ook even rekening mee houden.

Precies. Als je je ziek wilt gaan melden moet je ook accepteren dat je die vakantie kwijt bent. Ik adviseer je om goed uit te zoeken hoe je recht op WW eruit ziet, en gewoon eerlijk te zijn. je wordt niet ontslagen vanwege je ongeluk. Je had een tijdelijk contract, dat loopt van rechtswege af. Succes met solliciteren.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD di 14 aug 2012 - 22:02

Ik dacht me te herinneren van de vorige keer, dat je per 12 gewerkte maanden recht had op 1 maand WW. vandaar ik het niet verder ben gaan uitzoeken, omdat ik dacht dat die regel zo was...

En ja...mijn contract loopt af, maar dan nog hebben ze mijn duim als enige reden opgegeven. Ze zijn verder supertevreden over mijn functioneren, dus daar ligt het niet aan. Haar letterlijke woorden waren ook : als je niet van je fiets afgereden zou zijn, was je contract verlengd.

Ik ga het UWv maar eens even bellen.....

Oh en mocht er iemand nog leuke vacatures in Noord-Holland weten...ik hoor het graagg!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 0:06

Graag gedaan hoor...
Vind je reactie overigs nog behoorlijk passief, zo van "ja dan bel ik het UWV maar eens..".. Had toch minstens een wat enthousiastere en actievere reactie verwacht, iets in de trant van "oh tof! dat ga ik gelijk uitzoeken, bedankt!!

Er zijn hier meerdere meiden die je proberen te helpen, denk dat je zonder dit forum iig het niet ut jezelf was gaan uitzoeken.. Het komt behoorlijk passie en ook klein beetje ondankbaar over.

Je moet je WW Namelijk binnen x aantal dagen nadat je te horen hebt gekregen dat je contract niet verlengd wordt aangevraagd hebben..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 0:07

Dubbelpost


Laatst aangepast door AngelNyn op wo 15 aug 2012 - 1:24; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD wo 15 aug 2012 - 0:49

Nou sorry hoor AN, maar dat vind ik nergens op slaan...
je wilt niet weten wat ik gister, sinds ik het gehoord heb, allemaal heb zitten regelen..... heb er gister 34 sollicitatiebrieven uitgegooid, en had al op de website van het UWV gekeken om alvast een uitkering aan te vragen, maar dit kan pas 1 maand voordat je daadwerkelijk werkloos bent. Dus dat zou pas per 1 september kunnen. Een WW uitkering aanvragen heb is zelfs het eerste wat ik gister heb gedaan... of althans, wílde gaan doen...

Ik heb hier onwijs veel stress van en ben er onwijs van geschrokken, en heb tussen al mn jankbuien door gister keihard gewerkt om o-veral te solliciteren....dus ga mij niet vertellen dat ik passief overkom.

Ik ben je heel dankbaar voor de uitleg over het UWV, doet me inderdaad beseffen dat ik dus recht heb op 3 maanden WW, dank daarvoor, maar sorry als ik niet enthousiast genoeg reageerde....heb even heel veel aan mijn hoofd.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 1:47

JaneDoe schreef:Nou sorry hoor AN, maar dat vind ik nergens op slaan...
je wilt niet weten wat ik gister, sinds ik het gehoord heb, allemaal heb zitten regelen..... heb er gister 34 sollicitatiebrieven uitgegooid, en had al op de website van het UWV gekeken om alvast een uitkering aan te vragen, maar dit kan pas 1 maand voordat je daadwerkelijk werkloos bent. Dus dat zou pas per 1 september kunnen. Een WW uitkering aanvragen heb is zelfs het eerste wat ik gister heb gedaan... of althans, wílde gaan doen...

Ik heb hier onwijs veel stress van en ben er onwijs van geschrokken, en heb tussen al mn jankbuien door gister keihard gewerkt om o-veral te solliciteren....dus ga mij niet vertellen dat ik passief overkom.

Ik ben je heel dankbaar voor de uitleg over het UWV, doet me inderdaad beseffen dat ik dus recht heb op 3 maanden WW, dank daarvoor, maar sorry als ik niet enthousiast genoeg reageerde....heb even heel veel aan mijn hoofd.

En toen heb je nergens gelezen dat je gewoon weer recht hebt op WW nadat je 26 weken gewerkt hebt in de afgelopen 36 weken? Of het is ook niet in je op gekomen om daar gelijk even naar te kijken?
En waarom zei je in je eerste post dat je geen recht hebt op WW en is het nu ineens dat je wel gekeken hebt voor de WW aanvraag? Want als je er inderdaad naar gekeken had om het aan te vragen had je echt wel geweten dat je er recht op had..

En snap best wel dat het veel stress oplevert voor je, maar ik vind het wel heel apart dat je dan wel bedenkt dat je je dan maar ziek kan melden om zodoende een ziektewet uitkering te krijgen. En het maakt mij verder niet uit dat je niet rechtstreeks er op reageert, maar vind het wel typisch dat er zo'n lauwe reactie uit komt, als hier meerdere mensen zeggen dat je recht hebt op WW en dat je dat gewoon uit moet zoeken / aan moet vragen.

En over die ziektewet, heeft jou werkgever jou uberhaupt destijds ziekgemeld bij het UWV? Want zij nemen uiteindelijk dan het re-integratie traject over, maar wat ik me kan herinneren van je andere topics, is dat je gewoon via je werk destijds je salaris nog kreeg en je gewoon moet komen werken.. Denk dat je bedrijf je nooit ziek gemeld heeft bij het UWV.
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/contract_loopt_af_tijdens_ziekte.aspx
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD wo 15 aug 2012 - 2:03

****


Ik haal alles wat ik wilde zeggen weer weg, door boosheid en emoties zeg ik toch dingen waar ik achteraf vast spijt van krijg.
Maar wat ik jammer vind AN is dat je allerlei conclusies trekt en dingen zegt, zonder de helft te weten....vooral gebaseerd op allerlei aannames, en allemaal in de eerste instantie omdat ik niet enthousiast genoeg reageerde.
Geloof mij....er is niemand die op dit moment harder werkt aan het vinden van een oplossing en een nieuwe baan dan ik. Als ik passief was geweest had ik wel lekker de hele dag in het zonnetje gelegen.
Wel wl ik je bedanken voor je uitleg over de uitkering, dankjewel!

verder mag t topic van mij weg, want het heeft al niet echt meer het doel waarvoor ik het geopend had.


Laatst aangepast door JaneDoe op wo 15 aug 2012 - 2:13; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 2:13

Maar... ik heb helaas geen recht op een WWuitkering, maar als ik ziek
uit dienst ga heb ik recht op een ziektewetuitkering (al hoop ik die
niet te hoeven gebruiken, ben druk aan het solliciteren).

Dit stond toch écht letterlijk in je eerste post, daaruit blijkt toch totaal niet dat je het ook maar geprobeerd hebt? Waarom zeg je dan nu ineens dat je het geprobeerd hebt om het aan te vragen? Of beter gezegd, waarom zou je het proberen aan te vragen als je toch al er van overtuigd was dat je er geen recht op had?
Overigs kan je ook al eerder dan die maand je inschrijven, maar dan moet je even persoonlijk contact op nemen met een UWV kantoor bij jou in de buurt. (Staat op de site van het UWV)

Maar nogmaals, het gaat me er NIET om dat je niet op mij persoonlijk reageerde oid, maar dat je met weinig moeite, binnen 2 minuten zelf ook had kunnen zien dat je er wel recht op had. En als anderen dan die moeite voor jou nemen om het wél uit te zoeken, dan is zo'n reactie van "ik bel wel naar het uwv.." nogal lauw, alsof je er allemaal geen zin in hebt..
Natuurlijk is het enorm kut dat je weer die molen in moet maar denk ook ergens dat je blij moet zijn dat je straks weg bent bij die werkgever, want je werd er al slecht behandeld. Schouders er onder en doorgaan, niet opgeven!

http://www.berekenhet.nl/modules/werken/wwuitkering.html
Als je dit invult, zie je precies hoeveel maanden WW je krijgt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD wo 15 aug 2012 - 2:16

AngelNyn schreef:
Maar... ik heb helaas geen recht op een WWuitkering, maar als ik ziek
uit dienst ga heb ik recht op een ziektewetuitkering (al hoop ik die
niet te hoeven gebruiken, ben druk aan het solliciteren).

Dit stond toch écht letterlijk in je eerste post, daaruit blijkt toch totaal niet dat je het ook maar geprobeerd hebt? Waarom zeg je dan nu ineens dat je het geprobeerd hebt om het aan te vragen? Of beter gezegd, waarom zou je het proberen aan te vragen als je toch al er van overtuigd was dat je er geen recht op had?
Overigs kan je ook al eerder dan die maand je inschrijven, maar dan moet je even persoonlijk contact op nemen met een UWV kantoor bij jou in de buurt. (Staat op de site van het UWV)

Maar nogmaals, het gaat me er NIET om dat je niet op mij persoonlijk reageerde oid, maar dat je met weinig moeite, binnen 2 minuten zelf ook had kunnen zien dat je er wel recht op had. En als anderen dan die moeite voor jou nemen om het wél uit te zoeken, dan is zo'n reactie van "ik bel wel naar het uwv.." nogal lauw, alsof je er allemaal geen zin in hebt..
Natuurlijk is het enorm kut dat je weer die molen in moet maar denk ook ergens dat je blij moet zijn dat je straks weg bent bij die werkgever, want je werd er al slecht behandeld. Schouders er onder en doorgaan, niet opgeven!

http://www.berekenhet.nl/modules/werken/wwuitkering.html
Als je dit invult, zie je precies hoeveel maanden WW je krijgt.

weet je...als er werk genoeg zou zijn zou ik inderdaad superblij zijn om weg te zijn bij deze slechte werkgever. Maar aangezien er nérgens werk is in de kinderopvang (en dat heb ik al tot op de bodem uitgezocht) ben ik niet blij, en had ik hier liever nog een jaar gewerkt. Nu maak ik me druk over mijn huis, auto, spaargeld etc.... dus ik ben absoluut niet blij dat ik hier weg ben, zo makkelijk is het niet.

ja ik had misschien zelf binnen 2 minuten in kunnen zien waar ik recht op had, maar ik opende de topic vlák nadat ik het gehoord had, deels door emoties, om mijn hart te luchten, mijn boosheid kwijt te kunnen.... pas later, als je dan thuis bent, ga je logisch nadenken. Ik kon gewoon alle handige tips en hulp gebruiken, en daar is het forum voor dacht ik zo....

Maar hoe dan ook, wat ik ook open aan topics, het eindigt áltijd zo....omdat ik blijkbaar áltijd weer iets verkeerds zeg of doe. Ik wil best toegeven dat ik dingen anders kan brengen, maar nu....zoals ik nu ben door dit nieuws, ga ik dit niet terugdraaien...emoties zijn emoties.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 2:29

AngelNyn schreef:Graag gedaan hoor...
Vind je reactie overigs nog behoorlijk passief, zo van "ja dan bel ik het UWV maar eens..".. Had toch minstens een wat enthousiastere en actievere reactie verwacht, iets in de trant van "oh tof! dat ga ik gelijk uitzoeken, bedankt!!

Er zijn hier meerdere meiden die je proberen te helpen, denk dat je zonder dit forum iig het niet ut jezelf was gaan uitzoeken.. Het komt behoorlijk passie en ook klein beetje ondankbaar over.

Je moet je WW Namelijk binnen x aantal dagen nadat je te horen hebt gekregen dat je contract niet verlengd wordt aangevraagd hebben..
Nu vind ik dat je echt overdrijft hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD wo 15 aug 2012 - 2:32

denk dat je zonder dit forum iig het niet ut jezelf was gaan uitzoeken.. Het komt behoorlijk passie en ook klein beetje ondankbaar over.

ik maak me vooral over bovenstaande zin echt een beetje boos....waar baseer je dit op??
Ach weet je, laat ook maar....

Zelda en andere mensen die hebben gereageerd, bedankt voor jullie hulp en tips! Ik ga erachter aan, en maar hoop dat ik geen van de uitkering tips nodig heb...hopelijk krijg ik positief antwoord op 1 van de 34 sollicitatiebrieven! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 2:35

Laat zitten JaneDoe, ik vind dat AN behoorlijk wat aannames doet en die slaan echt nergens op. Succes met het vinden van een baan smile ik vind overigens helemaal niet dat je passief overkomt, anders had je dit topic ook niet geopend en je zegt zelf dat je heel graag een andere baan wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 2:38

Lekker laten gaa Jane Doe. Ik begrijp de reactie va AN ook niet. Veel succes met alles!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  luisa wo 15 aug 2012 - 2:52

Joh AN beetje op je teentjes getrap dat Jane niet netjes dankjewel heeft gezegd? Heeft ze inmiddels al meerdere keren gedaan en gezien haar situatie vind ik het niet zo gek dat ze nu meer met zichzelf bezig is.
En dat ze die info zelf niet had achterhaald. Tja, halve forum staat vol met vragen die binnen 1 minuut te googlen zijn.
Succes met solliciteren Jane en meldt je nu zoals de arts zei gewoon ziek. Je kan je na een aantal dagen/weken zo weer beter melden. Volgens mij heb je al genoeg doorgewerkt tegen artsadvies in.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum