Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe moet ik dit aanpakken?

+10
Poubelle
PapillonRose
ellibre
Anouk87
Susan
Fortissimo
Parel
Antibes
Starla
Evalynn
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn za 15 dec 2012 - 0:07

22 november heb ik een opdracht ingeleverd bij mijn stagedocent. Nu is het regel dat opdrachten en toetsen binnen 10 werkdagen (dus twee weken) nagekeken worden. Dit is een belangrijke opdracht, namelijk een van de drie punten waarop ik voor mijn stage beoordeeld word. (Stage zelf, EBP en casestudy)
Nu heb ik 9 december een mailtje gestuurd van goh heb je er al naar kunnen kijken (12 werkdagen na het inleveren) en kreeg dit antwoord:

Hallo,

Je epb heb ik nog niet bekeken. Wellicht later in de week of komend weekend.

Ik heb hem even opzij gezet, aangezien het nog geen haast had en ik het
druk heb met andere dringende opdrachten. Zodra het kan zal ik er naar
kijken,


Met vriendelijke groet,


Is het onredelijk dat ik hier een beetje kwaad van word? We zijn nu 17 werkdagen van het punt dat ik hem heb ingeleverd. De afspraak met deze opdracht is dat ik na inleveren een herkansing krijg als de opdracht niet goed genoeg is. Máár de opdracht moet voor week 1 in januari goed gekeurd zijn (stage eindigt in week 3 en het moet 2 weken voor het einde van je stage). Wat betekent dat als hij het lang laat liggen, ik straks geen tijd meer heb voor het aanpassen van die opdracht.

En ik moet nog een opdracht maken in de tussentijd die hij óók voor week 1 moet nagekeken hebben EN waar ik twee weken tijd voor moet hebben om te herkansen!

Dus kan ik het maken om hem weer een mail te sturen?
Want hij zei het deze week of dit weekend na te kijken en ik heb nog niets gehoord...


Laatst aangepast door Lissa op za 15 dec 2012 - 0:42; in totaal 3 keer bewerkt
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 0:37

Ik zou daar ook boos om worden. 10 dagen is 10 dagen, en als jij daar mooi op tijd mee bent wil dat niet zeggen dat hij dat daarom uit mag stellen toch? Straks moet je iets aanpassen en dan kun je je alsnog gaan haasten.

Edit: ja ik zou ook zeker een mail sturen dat ik dat niet netjes vind, en dat je van een docent verwacht dat afspraken nagekomen worden.


Laatst aangepast door Starla op za 15 dec 2012 - 1:51; in totaal 2 keer bewerkt
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Antibes za 15 dec 2012 - 1:04

Starla schreef:

Edit: ja ik zou ook zeker een mail sturen dat ik dat niet netjes vind, en dat je van een docent verwacht dat afspraken nagekomen worden.

Dat zou ik absoluut niet doen. Hij moet je beoordelen, ik denk dat het laatste wat je wilt doen hem tegen de haren instrijken is. Ik zou gewoon opnieuw een mailtje sturen. en hartstikke vriendelijk zijn. Hij zei dus 9 december "later in de week of van het weekend", dat zou dus dit weekend zijn?

Dan zou ik gewoon iets sturen in de trant van. "Dat is prima, het had ook geen haast. Dit weekend zou heel fijn zijn, als ik dan begin komende week een cijfer heb, komt het nog precies uit voor eventuele aanpassingen voor het in de eerste week van januari moet worden goedgekeurd. Als het namelijk later wordt, dan wordt het wel krap als ik nog zou moeten herkansen. Alvast bedankt!"
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 1:49

Waarom niet? Ik zie niet wat daar tegen de haren instrijken aan is hoor. Ik vind het eerder apart als je gaat sturen dat het geen haast heeft, als je er wel op zit te wachten.
Als ik iets ook maar een uur te laat inleverde werd het al niet eens nagekeken en moest ik een herkansing doen. Dan vind ik ook dat je van een docent mag verwachten dat hij dat ook doet.
Als je dat gewoon netjes verwoord, snap ik niet waarom dat niet slim is.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 1:52

En als de beste man het zo druk had had ie op zijn minst wel kunnen mailen dat het iets later zou worden.
Dan weet je dat tenminste.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Antibes za 15 dec 2012 - 2:03

Starla schreef:Waarom niet? Ik zie niet wat daar tegen de haren instrijken aan is hoor. Ik vind het eerder apart als je gaat sturen dat het geen haast heeft, als je er wel op zit te wachten.
Als ik iets ook maar een uur te laat inleverde werd het al niet eens nagekeken en moest ik een herkansing doen. Dan vind ik ook dat je van een docent mag verwachten dat hij dat ook doet.
Als je dat gewoon netjes verwoord, snap ik niet waarom dat niet slim is.

Omdat docenten er over het algemeen niet op zitten te wachten om door studenten op hun plek gezet te worden. Hoe beleefd je dat ook doet. Bovendien vind ik mijn mailtje wat betreft "ik wil deze week mijn cijfer boodschap" ook duidelijk, net zonder het stukje "ik houd me aan de regels, doet u dat alstublieft ook". Maar goed, iedereen moet dat zelf weten, ik zou het niet doen. Kan alleen maar averechts werken en je gaat er niets mee bereiken (behalve je punt maken, maar is dat zo belangrijk?).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 2:09

Ja dat is ook wel weer zo smile
Ik heb het zelf wel eens zo gedaan (gezegd tegen docent, geen mailtje gedaan.)
Bij mijn opleiding kon je dat ook wel maken omdat het best een sociale opleiding is en dat ook wel van je verwacht werd op de werkvloer bij stages etc, dus waarom niet op school (hbo-v). Die docent vond dat ook echt niet leuk maar ze gaf me wel gelijk en keek meteen mijn verslag na. Ik had dat cijfer toen ook wel dringend nodig dus ik was blij dat ik het zo aangepakt had.

Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Parel zo 16 dec 2012 - 6:50

Waarom mail je hem niet of hij inmiddels al de tijd heeft gevonden?
Of bel even, dat is wat persoonlijker. Zeg dat je er op zit te wachten om de redenen die jij genoemd hebt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Fortissimo zo 16 dec 2012 - 6:59

De contacten met mijn docenten is wel zo dat ik iets kan zeggen in de trant van 'dat wij ons ook te houden hebben aan deadlines'. Ik zou het er van af laten hangen hoe die docent is.
Maar ik vind zeker wel dat je er iets van moet zeggen. Prima dat voor hem andere opdrachten belangrijk zijn, deze is voor jou heel belangrijk.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 7:04

Ik zou (op vriendelijke manier) terug mailen dat het wel haast heeft, omdat je planning in de knoei kan komen. Misschien realiseert hij zich dat niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Anouk87 zo 16 dec 2012 - 12:19

Ik zou iets sturen in de trant van: als ik voor die en die datum niks gehoord heb ga ik ervan uit dat het goed is. Heb het zelf meerdere keren gebruikt op school, kreeg gelijk een reactie

Anouk87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 08-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 21:44

Helemaal eens met Antibes. De suggesties van de anderen zie ik niet echt zitten, dat kan alleen maar tegen je werken. Als je gewoon uitlegt dat je het cijfer graag snel wil krijgen ivm je stage en een eventuele herkansing begrijpt je docent echt wel dat hij of zij er een beetje haast achter moet zetten.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  PapillonRose zo 16 dec 2012 - 22:14

ellibre schreef:Helemaal eens met Antibes. De suggesties van de anderen zie ik niet echt zitten, dat kan alleen maar tegen je werken. Als je gewoon uitlegt dat je het cijfer graag snel wil krijgen ivm je stage en een eventuele herkansing begrijpt je docent echt wel dat hij of zij er een beetje haast achter moet zetten.
+1

Daarnaast heb ik de ervaring wat er kan gebeuren als je wel een docent op z'n plek zet. Ik heb het eens gedaan, al was er toen ondertussen wel al veel meer gebeurd (niet op mails reageren, het invoeren van meerdere cijfers maanden op zich laten wachten, foute informatie verstrekken over de benodigde literatuur voor een vak en ga zo nog maar even door). Ondanks dat ik alle 'recht' had er eindelijk iets van te zeggen (na tig keer netjes en vriendelijk geweest te zijn), heeft het niet zo positief uitgepakt. Niet dat ik dit had verwacht, maar de relatie met deze docent is sindsdien behoorlijk verstoord. En laat ik nu dit jaar (met afstuderen notabene!) met bijna alles afhankelijk zijn van deze docent.. Dus als het kan, zou ik het eerst vriendelijk proberen, vriendelijk vragen en uitleggen waarom het voor jou belangrijk is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn zo 16 dec 2012 - 22:42

Ik heb gisterenavond een bericht gestuurd naar mijn studieloopbaancoach.
Hierin de vraag gezet of het inderdaad klopt dat er de regel is van die 10 werkdagen en uitgelegd hoe het er nu voor staat. Met aan haar de vraag wat ik hier mee kan doen en hoe ik dit aan moet pakken, omdat ik toch nog twee grote belangrijke opdrachten bij die man heb open staan en hem niet tegen me wil hebben.
Mijn studieloopbaancoach reageert altijd snel op mails dus ik verwacht vandaag wel al antwoord.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Antibes ma 17 dec 2012 - 3:44

Lissa schreef:Ik heb gisterenavond een bericht gestuurd naar mijn studieloopbaancoach.
Hierin de vraag gezet of het inderdaad klopt dat er de regel is van die 10 werkdagen en uitgelegd hoe het er nu voor staat. Met aan haar de vraag wat ik hier mee kan doen en hoe ik dit aan moet pakken, omdat ik toch nog twee grote belangrijke opdrachten bij die man heb open staan en hem niet tegen me wil hebben.
Mijn studieloopbaancoach reageert altijd snel op mails dus ik verwacht vandaag wel al antwoord.

Heb je al iets gehoord? smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 4:00

Ik zou gewoon zeggen dat ik mijn cijfer wil hebben, maar bij ons was dat doodnormaal. Rechtenstudenten he Hoe moet ik dit aanpakken? 394967. Daarom kregen wij onze cijfers eigenlijk ook nooit te laat haha.

Maar goed, als je dat niet ziet zitten zou ik een vriendelijk mailtje sturen met de vraag wanneer je je cijfer dan kunt verwachten omdat je er toch wel op zit te wachten om genoemde redenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn ma 17 dec 2012 - 6:24

Ik heb ondertussen de beoordeling binnen.
Had mijn studieloopbaancoach gemaild met wat er aan de hand was en deze had de stagedocent er op aangesproken. Twee uur later had ik INEENS mijn beoordeling want het stond TOEVALLIG voor vandaag op zijn agenda. Sure.

De beoordeling is een 6.5.
Een deel waarbij ik 50 van de 100 punten kon halen heb ik maar 35 punten gekregen en het enige commentaar er bij was dat ik op 1 stukje een bron was vergeten in te voegen (terwijl die er wel stond maar de beste man er waarschijnlijk overheen gelezen had).

Ik ben dus erg kwaad en weet even niet wat ik er mee wil doen. Hij wil me overduidelijk op stang jagen, sarren, in ieder geval dwars zitten langs alle kanten. Dus aan de ene kant heb ik zoiets van, zal ik het via de examencommissie spelen en nog door een andere docent na laten kijken? Maar ik moet nog twee jaar met deze stagedocent (misschien zelfs mijn volgende stage wel) en het cijfer is een voldoende. Hij wil me sarren, hij wil dat ik moeilijk ga doen. Dus als ik nou gewoon niet reageer, dan krijgt hij zijn zin niet. Probleem is dan dat hij het zelfde spelletje weer gaat spelen bij de andere opdracht die ik nog moet maken...

Ik weet weer maar eens even niet wat ik er mee aan moet.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Poubelle ma 17 dec 2012 - 6:27

Hoe weet je dat hij je wil sarren?
Waarom loop je niet gewoon een keer langs hem, of maak je een afspraak met hem waarbij je kunt vragen hoe het kan dat je 35 punten hebt, en dan wijs je de bronvermelding gewoon aan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Evalynn ma 17 dec 2012 - 6:44

Poubelle schreef:Hoe weet je dat hij je wil sarren?
Waarom loop je niet gewoon een keer langs hem, of maak je een afspraak met hem waarbij je kunt vragen hoe het kan dat je 35 punten hebt, en dan wijs je de bronvermelding gewoon aan.
We hebben al meerdere keren dit jaar in de clinch gelegen met elkaar. Hij is dit jaar voor het eerst docent, is altijd psycholoog geweest.
Aan het begin van het schooljaar zat ik niet heel goed in mijn vel en hij had dat door. Hij heeft me op stage een paar keer in de grond getrapt en gezegd dat ik beter kon stoppen als ik mijn thuissituatie niet los kon laten (terwijl hij niet wist dat ik juist op het terrein daar gevaar liep - en ook serieus gevaar liep). Ik ben druk bezig geweest in die tijd om mezelf veilig te stellen daar samen met de zorgcoördinator daar en heb van mijn collega's altijd heel veel respect gekregen voor het feit dat ik nooit iets liet merken op de werkvloer van welke angsten ik allemaal had. Het heeft mijn stage nooit beïnvloed. Ook zei deze beste man dat ik niet professioneel was en onvolwassen.
Hij probeerde me te overtuigen dat het wel mijn stage beïnvloedde en na een paar gesprekken met hem waar hij op een slinkse manier er achter probeerde te komen wat er aan de hand was (met uiteindelijk dat hij me bijna dwong om naar een psycholoog te gaan omdat ik tegen hem niet wilde praten) heb ik zíjn coach ingelicht.
Hij heeft toen nogal op zijn flikker gekregen en heeft zijn excuses aan mij aan moeten bieden voor het gedrag dat hij vertoond heeft. Hij beloofde beterschap en ik heb aangegeven dat ik het best nog met hem wilde proberen als hij de rol van docent in plaats van psycholoog op zich nam.

Toen had ik al het gevoel dat dit ging gebeuren maar ik gaf hem het voordeel van de twijfel.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 7:59

Wat rot dat je uiteindelijk een beoordeling hebt gekregen waar je niet tevreden mee bent en je het gevoel hebt dat hij je niet objectief heeft beoordeeld. Daar komt het op neer, toch?

Ik zou wel ff checken wat de procedure is qua second opinion aanvragen bij de examencommissie, want bij mijn universiteit (of misschien alleen faculteit...?) was het zo dat het cijfer van de examencommissie bindend was, dus óók als dat lager uitviel dan het aanvankelijke cijfer - logisch ook, anders kan iedereen wel gaan klagen en second opinion aanvragen. Als dit bij jou ook het geval zou zijn, zou ik het nog wel serieus in overweging nemen of je dat risico durft te nemen...

Maak dus voor jezelf de afweging of je een second opinion aanvraagt op basis van feiten of onderbuikgevoelens. In dat laatste geval, ga je aan het kortste eind trekken. Je hebt het over een bronvermelding (is een aantoonbaar feit) die over het hoofd is gezien. Als dat zo is, gaat de examencommissie dat ook niet belonen met meer dan max. een 0,5 punt, vermoed ik. Om er opeens 1-1,5 punt voor op te hogen is m.i. niet realistisch. Ik zou dus eerst uitgebreide feedback gaan vragen, want daar heb je in principe recht op van je docent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana ma 17 dec 2012 - 11:48

Mag ik vragen op welke school je zit? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje Hoe moet ik dit aanpakken? 1371890812

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 12:08

Ha, het is toch geen opleiding in de zorg he? Ik heb namelijk ook zo'n docent gehad, die echt tegen de helft van de stagiaires die hij begeleidde zei dat ze psychisch niet in orde waren en onprofessioneel laughcry
Die vent was echt niet goed snik, ben blij dat ik er vanaf ben. Hij had dezelfde achternaam als de schrijver van oorlogswinter.
Sterkte er mee trouwens, dat is echt wel heel naar!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana ma 17 dec 2012 - 12:18

Zie de zorg!!! Bij mij wel!!

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 12:23

Ik denk dat je overal wel getikte docenten hebt hoor. Ik heb alleen een opleiding in de zorg en daar liep ook wat apart volk rond. Ik was ook echt ontzettend blij dat ik afstudeerde en niet meer zo afhankelijk was van wie mijn zaken nakeek en hoe diegene zijn/ haar mening er over was en hoe goed je bij diegen in de smaak lag. Er waren echt wel goede docenten, maar ook van die bij elkaar geraapte die eigenlijk geeneens docent waren en er ook niet veel van bakten Razz
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Sweet Sylvana ma 17 dec 2012 - 12:26

En dat is oneerlijk!!! Er word niet meer onjectief naar je gekeken. Ik hoor hier nooit wat over in het nieuws. Ik zit er aan te denken om hier iets mee te doen, er zijn bij mij veel studenten gestopt met hun opleiding omdat ze vastliepen. Ik ben bijna afgestudeerd maar door 1 docent loop ik vast. Dit heeft niets met theorie (tentamens) te maken maar op persoonlijk vlak.

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet ik dit aanpakken? Empty Re: Hoe moet ik dit aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum