Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe dit aanpakken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 8:41

Zoon van 21 maanden heeft weer zo'n fase (denk ik) dat hij niet wil slapen en ons de hele nacht wakker houdt. Zodra hij zijn bedje al ziet zet hij al een keel op. Het lijkt alsof hij bang is ofzo maar voor zover ik weet is er niets in zijn kamertje waar hij bang voor zou kunnen zijn.

Vannacht was echt extreem, hij heeft van 20:00 tot ongeveer 00:30 gehuild/gekrijst met tussenpozen toen ik hem eruit haalde. Hij heeft toen heel even geslapen totdat hij om 03:15 weer wakker werd en serieus niet meer heeft geslapen tot de volgende ochtend. Ten einde raad hebben we hem uiteindelijk maar bij ons in bed gelegd, we moeten toch iets...
Hem laten krijsen is denk ik niet echt een optie want wij wonen in een flat en we hebben gewoon onderburen.

Wat is het beste? Hem telkens eruit pakken en hem troosten of hem laten huilen (waar ik eigenlijk geen voorstander van ben)? Ik weet het echt even niet...misschien hebben jullie nog tips? Dit breekt ons zo op..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Lejow wo 6 jul 2011 - 8:42

Heb je al eens geprobeerd zijn bedje op een andere plaats neer te zetten?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 8:43

En zijn bed ergens anders neer zetten, doorbreekt dat niet de angst? Of een campingbed waar hij een nacht in, zeg de huiskamer, kan liggen om even alles te doorbreken? En als hij dan huilt, even laten huilen omdat die eigenlijk doodmoe is, en moet slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 8:47

Hoe reageerde hij op het moment dat je hem eruit haalt en als je hem bij je neemt? Is hij dan wel stil? Ik zou hem sowieso niet alleen laten (huilen). Een kind dat bang of verdrietig is moet je niet alleen laten. Misschien is het een oplossing als je zijn bedje bij jullie op de kamer zet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 8:51

Als ik hem eruit haal verschilt het heel erg of hij dan huilt of niet. De ene keer is hij totaal overstuur en de andere keer gaat hij heel lief tegen ons aan liggen.

Bedje verplaatsen hebben we inderdaad aan gedacht, ware het niet dat het kamertje van mijn zoon best klein is en we dus even moeten puzzelen met het bedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Lejow wo 6 jul 2011 - 9:23

Probeer dat in ieder geval eens uit, voor zover mogelijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 10:36

D. heeft ook wel eens een niet-slaapfase, we hebben er net weer een achter de rug. Er zijn twee dingen die helpen bij haar. De eerste is bij ons in bed laten slapen, dit duurt dan vaak een paar dagen en blijkbaar voelt ze zich dan weer veilig, want daarna is in haar eigen bedje slapen geen probleem meer. Als tweede gooien we soms haar hele ritme om van rare gewoontes af te komen. Dus inderdaad bedje op een andere plek, of laten slapen in een campingbedje, ineens het bedritueel drastisch veranderen etcetera. Dus even helemaal uit de normale situatie halen waar huilen en moeilijk doen dan al bij is gaan horen. Succes, hopelijk kunnen jullie snel allemaal weer goed slapen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  luenca wo 6 jul 2011 - 18:33

ow ow wil niet lullig doen..maar heb al eens n topic gelezen dat je niet zo lekker in je vel zit..misschien voelt hij dat aan en is hij daarom zo overstuur?? ik heb geen kinderen dus ik kan ook maar gokken...maar de kindjes van mijn ex hadden ook vaak slaapproblemen en trokken overdag veel naar mij toe, denk dat ze in de gaten hadden dat papa et niet meer aankon ... maar ik wil niet vergelijken, want jij bent n veel betere moeder (wat ik vaak genoeg lees) , dan mijn vriend vader is
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 18:52

shygirl87 schreef:ow ow wil niet lullig doen..maar heb al eens n topic gelezen dat je niet zo lekker in je vel zit..misschien voelt hij dat aan en is hij daarom zo overstuur?? ik heb geen kinderen dus ik kan ook maar gokken...maar de kindjes van mijn ex hadden ook vaak slaapproblemen en trokken overdag veel naar mij toe, denk dat ze in de gaten hadden dat papa et niet meer aankon ... maar ik wil niet vergelijken, want jij bent n veel betere moeder (wat ik vaak genoeg lees) , dan mijn vriend vader is
Ik weet niet of het daarmee iets te maken heeft, ik denk zelf van niet.

En dat je dat over je vriend zegt vind ik nogal wat, eigenlijk. Maar in ieder geval bedankt voor het compliment Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  luenca do 7 jul 2011 - 0:05

Storm schreef:
shygirl87 schreef:ow ow wil niet lullig doen..maar heb al eens n topic gelezen dat je niet zo lekker in je vel zit..misschien voelt hij dat aan en is hij daarom zo overstuur?? ik heb geen kinderen dus ik kan ook maar gokken...maar de kindjes van mijn ex hadden ook vaak slaapproblemen en trokken overdag veel naar mij toe, denk dat ze in de gaten hadden dat papa et niet meer aankon ... maar ik wil niet vergelijken, want jij bent n veel betere moeder (wat ik vaak genoeg lees) , dan mijn vriend vader is
Ik weet niet of het daarmee iets te maken heeft, ik denk zelf van niet.

En dat je dat over je vriend zegt vind ik nogal wat, eigenlijk. Maar in ieder geval bedankt voor het compliment Wink

dat is ook heel wat wat ik zeg over mijn ex, dat heeft ook lang geduurd voor ik dat durfde toe te geven.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:55

Maar is het nu je vriend of je ex? scratch

Anyway, meneer is gisteravond om 22:30 gaan slapen, en hij heeft meteen de nacht doorgeslapen, dus dat valt ons wel mee, na de nacht ervoor Embarassed we leggen hem wel gewoon op hetzelfde tijdstip in bed, hebben een vast ritueel enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Makamba do 7 jul 2011 - 1:18

Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad! We hebben toen een peuterbedje voor haar gekocht en sindsdien was het over.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  luenca do 7 jul 2011 - 3:33

Storm schreef:Maar is het nu je vriend of je ex? scratch

Anyway, meneer is gisteravond om 22:30 gaan slapen, en hij heeft meteen de nacht doorgeslapen, dus dat valt ons wel mee, na de nacht ervoor Embarassed we leggen hem wel gewoon op hetzelfde tijdstip in bed, hebben een vast ritueel enz.

me ex lieve schat :p ja het kan ook zeker een fase zijn!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe dit aanpakken? Empty Re: Hoe dit aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum