Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

+48
Bacio
Star007
Punk'd
Taeda
Reeza
Catwoman79
Aagje!
Fortissimo
JD
Happydobby
Stuiterbal
Lejow
Mamsie
Arwyn
_Lana_
Shisha
xxjojootjexx
Theeleut
rianne287
ellibre
PapillonRose
Tania
Aziraphale
Thunder
Annie24
Linda
Annemie
Paper Crown
Sterrin_
Mint
Mademoiselle_
Parel
Slakje
Coco
rapa nui
SarahKey
Exogenesis
Atelier Madame
Caroow
Océane
Alex
Happinaz
Mari
Susan
Marin
Elliot
Rovine
Rush
52 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 4 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 11:57

Ellibre, hebben jullie met dat inkomen niet een super hoge bijdrage voor het kdv? Of hebben jullie de oppas anders geregeld?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 4 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  ellibre vr 14 dec 2012 - 12:08

Linda schreef:Ellibre, hebben jullie met dat inkomen niet een super hoge bijdrage voor het kdv? Of hebben jullie de oppas anders geregeld?
Als wij kinderen zouden hebben zou die vast erg hoog zijn, maar die hebben wij (nog) niet Wink

Overigens zou kinderopvang voor 3 dagen zijn, aangezien wij allebei 1 dag thuis mogen werken en mijn vriend zijn werk zelfs volledig naar eigen inzicht mag indelen. Verder zullen mijn vriend en ik tegen die tijd nog verder in inkomen gestegen zijn, als er niets geks gebeurt. Daarnaast zal het ondersteunen van mijn schoonmoeder tegen die tijd niet meer nodig zijn (helaas vanwege het feit dat de oma van mijn vriend uitbehandeld is, en mijn schoonmoeder geld zal gaan erven..) en kunnen we altijd nog minder gaan aflossen bij de IB groep (wij lossen ongeveer 400 p/mnd meer af dan dat minimaal moet) dus dat redden we wel. En dat wij meer zelf moeten betalen lijkt mij ook terecht.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 12:22

Ik bedoelde ook niks met of het terecht zou zijn of niet. Ik miste die uitgavenpost in je lijstje, dus daarom was ik benieuwd.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  ellibre vr 14 dec 2012 - 12:28

Linda schreef:Ik bedoelde ook niks met of het terecht zou zijn of niet. Ik miste die uitgavenpost in je lijstje, dus daarom was ik benieuwd.
Dat snap ik, dat je er niets mee bedoelde Wink Het is meer dat ik me zelf ongemakkelijk voel met onze salarissen t.a.v. anderen, denk ik.. Niet alleen hier maar bijvoorbeeld ook t.a.v. mijn zusje en haar vriend, die zullen waarschijnlijk nooit zoveel gaan verdienen als wij, terwijl het bij ons nog maar startsalarissen zijn (ik werk nu ruim een jaar, vriend pas een paar maanden). Dat voelt soms erg scheef en ongemakkelijk, en dan ga ik me verontschuldigen..

Oh, en dan is het misschien scheef dat ik hier wel vertel wat ons gezamenlijke inkomen is, maar ik voel me dan ergens verplicht om het te vertellen, juist zodat ik me er over kan verontschuldigen, denk ik. Ik vind het, los van zulke topics, eigenlijk altijd wel moeilijk om te accepteren dat ik nu al bovengemiddeld betaald krijg. Bij mijn contractbespreking zei ik letterlijk dat een paar honderd euro per maand minder ook wel goed zou zijn Embarassed
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Atelier Madame vr 14 dec 2012 - 12:33

Hebben jullie zulke bijzondere studies gedaan dat jullie zulke mooie startsalatissen (en studieschuld) hebben?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  ellibre vr 14 dec 2012 - 12:42

Ik heb zelf geneeskunde gestudeerd, werk nu als arts-onderzoeker en verwacht volgend jaar te promoveren. In mei begin ik als cardioloog in opleiding. En mijn vriend heeft internationale bedrijfskunde gestudeerd en werkt als management trainee bij een bekend groot internationaal bedrijf.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  rianne287 vr 14 dec 2012 - 20:25

Wij verdienen netto zo'n 3800 euro in de maand. Ik 1600 en mijn vriend 2200.
Dit is wel incl reiskostenvergoeding.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 20:56

Ellibre, je hoeft je er echt niet ongemakkelijk bij te voelen. Jullie hebben er toch hard voor geleerd. Opzich had je het in dit topic niet hoeven zeggen, aangezien er naar een gezinsinkomen gevraagd werd. Daarom dacht ik dat je ook kinderen had.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame vr 14 dec 2012 - 21:23

ellibre schreef:Ik heb zelf geneeskunde gestudeerd, werk nu als arts-onderzoeker en verwacht volgend jaar te promoveren. In mei begin ik als cardioloog in opleiding. En mijn vriend heeft internationale bedrijfskunde gestudeerd en werkt als management trainee bij een bekend groot internationaal bedrijf.

Ooh zo! Mooi hoor. Idd iets om trots op te zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 21:41

Ik voel me heel gemiddeld Laughing

Wij hebben samen een 3000 euro aan netto inkomsten (krijgen ook wel toeslagen van kinderopvang,teruggave huis ect.) Hier wisseld het nog wel want ik werk onregematig en krijg daar over nog toeslagen en wanneer mijn man oefeningen (uitzendingen even achterwege gelaten) heeft scheelt dat ook zo weer een paar honderd euro in de maand.

Op basis van een 1,5 baan Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 4 561177 Wel zijn wij nog jong (26 en 24) dus groeien rustig maar lekker door in salaris!

Gast
Gast

Bericht  Theeleut vr 14 dec 2012 - 21:44

Mijn man heeft een bedrijf en geeft zichzelf een salaris van €3500 per maand.
Van de zakelijk rekening worden ook een aantal vaste lasten betaald wat dus niet van het netto salaris af gaat. Onze internet/tv, zijn telefoon abonnement, alles van zijn auto incl. benzine voor zijn auto en de onderhoudkosten van mijn auto.

Ik werk niet dus we hebben geen opvangkosten. Wij redden het royaal. We hebben ooit met net €2000 moeten rondkomen toen we 1 kind hadden. Dat ging ook goed, je gaat toch een beetje leven naar je salaris.

Edit: we krijgen geen toeslagen, maar de hypotheekrenteaftrek had ik niet meegerekend.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  xxjojootjexx vr 14 dec 2012 - 22:00

Wij werken beide 4 dagen, netto zo'n 3400 euro.
Hebben een koophuis, een auto, 2 motoren, 2 kids, ik los nog een studieschuld af.
Met de kinderopvang hebben wij geluk, dat mijn moeder oppast wanneer wij werken, t. Gaat 1 dag per week naar het kdv voor het contact met andere kindjes en hij gaat 1 dag per week naar peutergym.
Wat ik een enorme kostenpost vind is zwemles.. Sodeju!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha vr 14 dec 2012 - 23:32

Wij werken allebei in de zorg dus allebei onregelmatig. Ik werk 28u per week en mijn man tussen de 0 en de 40 uur per week (hij is flexer).
Ons inkomen is dus iedere maand anders. We zitten tussen (als mijn man een slechte maand heeft, komt gelukkig nauwelijks voor) de 1400,- euro en de 3000,- euro per maand.
Gemiddeld hebben we 2000,- tot 2500,- euro per maand.
Momenteel hebben we nog even vrij hoge lasten omdat mijn man een doorlopend krediet heeft wat we nu zo snel mogelijk willen aflossen en we van 2010 de zorgtoeslag moesten terug betalen. In totaal betalen we nu zo'n 600,- euro per maand daar aan. Maar deze maand laatste betaling dus dat scheelt weer een hoop. Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 4 561177
Verder zijn onze vaste lasten vrij gemiddeld. In totaal zo'n 1400,- euro per maand (nu nog even dan zo'n 2000,- euro) en dan hebben we een koophuis (hoekhuis) en 1 auto.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Linda za 15 dec 2012 - 0:02

Shisha, ik vind 1400 euro aan vaste lasten niet gemiddeld. Ik vind dat eerder heel weinig, ik mocht willen dat wij dat ook hadden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx za 15 dec 2012 - 0:03

Linda schreef:Shisha, ik vind 1400 euro aan vaste lasten niet gemiddeld. Ik vind dat eerder heel weinig, ik mocht willen dat wij dat ook hadden.
+1

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Theeleut za 15 dec 2012 - 0:17

xxjojootjexx schreef:
Linda schreef:Shisha, ik vind 1400 euro aan vaste lasten niet gemiddeld. Ik vind dat eerder heel weinig, ik mocht willen dat wij dat ook hadden.
+1
nou idd, dat zijn wij al kwijt aan hypotheek en gwl :shock:
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 0:23

Wel netto dan he. Met de hypotheek bruto zitten we op zo'n 1650,- euro per maand. En nu nog geen opvang natuurlijk. Dus voor een huishouden van nu nog 2 personen met 1 auto vind ik 1400,- wel vrij gemiddeld.

Hypotheek: 550,- euro netto.
G/W/L: 200,- euro.
Zorgverzekering: 250,- euro.
Andere verzekeringen: 150,- euro
Internet/tv/mobiel: 80,- euro.
Sport/hobby: 50,- euro.
Gemeente: 75,- euro.
Rijtuigenbelasting: 50,- euro.

Enige wat bij ons vrij laag is is de hypotheek. We hebben een goede rente en hebben ook bewust geen tophypotheek genomen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 2:41

Shisha, je kan toch nooit bruto 1650 euro betalen aan hypotheek en netto 550. Of lees ik dat verkeerd?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 2:44

Nee qua vaste lasten totaal. Vaste lasten zijn zo'n 1400,- euro met een netto hypotheek van 550,- euro. Als je de hypotheek bruto meerekend met de vaste lasten zijn onze vaste lasten dus 1650,- euro want onze bruto hypotheek is 800,- euro.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 2:46

Oh op die manier, ik dacht al ;-). Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 2:48

Haha anders kregen we wel erg veel hypotheekrenteaftrek.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn za 15 dec 2012 - 7:05

Zal ook komen door waar wij wonen hoor (in het noorden), maar ik vind 1400,- aan vaste lasten veel!
Als wij echt ons best doen, kunnen we alles in de hele maand (huur, gas, water, licht, verzekeringen, boodschappen) doen voor zo'n 1100,- à 1200,- per maand. Meestal redden we dat niet hoor, maar dat komt dan ook door duurdere boodschappen, eens uit eten gaan, leuke dingen doen.. Ook wel zo leuk natuurlijk, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Linda za 15 dec 2012 - 7:25

Arwyn schreef:

Zal ook komen door waar wij wonen hoor (in het noorden), maar ik vind 1400,- aan vaste lasten veel!
Als wij echt ons best doen, kunnen we alles in de hele maand (huur, gas, water, licht, verzekeringen, boodschappen) doen voor zo'n 1100,- à 1200,- per maand. Meestal redden we dat niet hoor, maar dat komt dan ook door duurdere boodschappen, eens uit eten gaan, leuke dingen doen.. Ook wel zo leuk natuurlijk, haha.

Ja, dat zal het zijn. Onze vaste lasten zijn € 2000,-, dan is de HRA er al vanaf. Boodschappen en benzine enzo komt daar nog bovenop.
Wij wonen in een eenvoudige eengezinswoning. Ik denk dat dit hier (randstad) meer gemiddeld is.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 7:37

Locatie zal zeker wel meetellen denk ik. En wat voor huis je hebt natuurlijk.

Edit: Ik zit trouwens wel eens voor de gein te kijken op funda wat ik voor onze hypotheek in andere plaatsen zou kunnen krijgen en je zou er bijna voor naar het noorden verhuizen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie za 15 dec 2012 - 8:23

*** toch maar weg gehaald.

Laatst aangepast door Mamsie op za 15 dec 2012 - 10:54; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: