Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

+48
Bacio
Star007
Punk'd
Taeda
Reeza
Catwoman79
Aagje!
Fortissimo
JD
Happydobby
Stuiterbal
Lejow
Mamsie
Arwyn
_Lana_
Shisha
xxjojootjexx
Theeleut
rianne287
ellibre
PapillonRose
Tania
Aziraphale
Thunder
Annie24
Linda
Annemie
Paper Crown
Sterrin_
Mint
Mademoiselle_
Parel
Slakje
Coco
rapa nui
SarahKey
Exogenesis
Atelier Madame
Caroow
Océane
Alex
Happinaz
Mari
Susan
Marin
Elliot
Rovine
Rush
52 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 6:27

De meesten om mij heen verdienen zo rond de 1600 euro. in zijn/haar uppie dan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 6:57

Atelier Madame schreef:Gemiddeld lijkt mij 1,5x modaal voor een gezin? Dus rond de 4000 bruto, zal iets van 2500 netto zijn?

Qua lasten voor een gezin 2 vol 2 kimderen even een wilde gok(netto)
Hypotheek 900
Zorgverzekering Inc eigen risico gem per maand 300
Gwl en heffingen 250
Tv, internet, telefoons 100
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Zit je zo rond de 2250. Nog geen kleding gekocht en geen cent gespaard of uitje gemaakt. Wel hoge woonlasten maar in sommige regio's ben je nou eenmaal veel geld kwijt voor een huis.

Dit inderdaad, al kan ik de boodschappen met heel goed opletten en berekenen met aanbiedingen wel terugbrengen naar 300. Daarnaast sporten wij allebei en hebben de kinderen zwemles en betalen we nog zo'n 400 euro aan kinderopvang.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  rapa nui vr 14 dec 2012 - 6:57

SarahKey schreef:De meesten om mij heen verdienen zo rond de 1600 euro. in zijn/haar uppie dan.

Ik denk dat dat hier in mijn omgeving ook wel zo is, netto dan. Ook gewone banen in de bouw, administratief medewerker oid. En dan zijn er toch nog redelijk wat thuisblijfmoeders bij. Ze hebben hun huizen dan misschien wel in de goede tijd gekocht/met lagere hypotheken maar redden het voor mijn gevoel prima. Ze zijn wel allemaal gestart met een redelijk spaarsaldo ivm thuisblijven wonen tot het trouwen zodat ze wel spaargeld hadden. Maar gaan misschien 1x per jaar een weekje op vakantie, doen verder geen gekke dingen qua aankopen en uitgaven etc maar kunnen voor hun gevoel wel alles doen wat ze willen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Coco vr 14 dec 2012 - 7:26

Zijn er hier gezinnen die van ongeveer 1800,- moeten rondkomen? Lijkt mij echt knap lastig, tenzij je erg lage woonlasten hebt.
Mijn zus is er door haar scheiding flink op achteruit gegaan en zou het zonder de alimentatie echt niet redden. Ze heeft door de verkoop van hun huis wel een leuk huis terug kunnen kopen zonder hoge hypotheek (ze betaald maar 500,-) maar toch is het nog erg krap met 1400 pm en dan hoeft ze eigenlijk alleen nog maar voor zichzelf ervan rond te komen want de kinderen redt ze wel van de alimentatie en toeslagen en bijslag. Als een heel gezin dat van 1800 kan, petje af!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Slakje vr 14 dec 2012 - 7:34

Wij hebben een halfjaar geleefd van 1000 euro en het halfjaar erna van 1200 euro. Onze huur is 700 euro. Op dit moment krijgen we ongeveer 3500 euro binnen, ik snap nu echt niet hoe we toen hebben kunnen overleven. Haha.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 7:38

rapa nui schreef:
SarahKey schreef:De meesten om mij heen verdienen zo rond de 1600 euro. in zijn/haar uppie dan.

Ik denk dat dat hier in mijn omgeving ook wel zo is, netto dan. Ook gewone banen in de bouw, administratief medewerker oid. En dan zijn er toch nog redelijk wat thuisblijfmoeders bij. Ze hebben hun huizen dan misschien wel in de goede tijd gekocht/met lagere hypotheken maar redden het voor mijn gevoel prima. Ze zijn wel allemaal gestart met een redelijk spaarsaldo ivm thuisblijven wonen tot het trouwen zodat ze wel spaargeld hadden. Maar gaan misschien 1x per jaar een weekje op vakantie, doen verder geen gekke dingen qua aankopen en uitgaven etc maar kunnen voor hun gevoel wel alles doen wat ze willen.

Precies het is ook maar net wat voor wensen je hebt. Je hoeft niet in merkkleding te lopen, of elke week uit eten te gaan of alleen a merken kopen in de supermarkt, alle gadgets als eerste hebben, 4 keer per jaar op vakantie etc etc.

Hier word het ook krapper omdat mijn man sinds vandaag zijn baan kwijt is. Ach we hebben het ooit lastiger gehad dus hier komen we ook wel weer overheen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 7:56

Wij hebben zo'n * euro in de maand te besteden. We hebben nu wel een hoge hypotheek (* euro) maar ons huis staat in de verkoop en willen een goedkoper huis kopen. We hebben 1 kind, 2 auto's en ik werk parttime en mijn vriend fulltime.


Laatst aangepast door Elixer op vr 14 dec 2012 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Parel vr 14 dec 2012 - 7:59

Happinaz schreef:Ik denk dat wij redelijk ' gemiddeld' zijn.
Wij verdienen samen per maand 2900 euro ongeveer. We werken allebei. Mijn vriend is universitair afgestudeerd maar werkt al een paar jaar 'onder' zijn niveau (wel met heel veel plezier) waardoor hij in het verleden wel meer heeft verdient.

Wij hebben 2 kinderen, en een huis gekocht toen we nog geen kinderen hadden. Door omstandigheden is de last hiervan toch wel wat zwaarder dan we voor ogen hadden toen we deze woning kochten. Wij kunnen dan ook zo goed als niet sparen op dit moment. We hebben 1 auto samen en gaan elk jaar 1 x op vakantie. Kamperen, dan wel gelijk 3 weken in het buitenland.

Zo! Is dit informatie waarmee je, je vriend om zijn oren kunt slaan? Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 1578173417

Wij verdienen samen nu ook 2900 ongeveer.
Vriend hbo geschoold, werkt fulltime. Binnen nu en 2 jaar wordt het waarschijnlijk rond de 3300.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 8:01

Slakje schreef:Wij hebben een halfjaar geleefd van 1000 euro en het halfjaar erna van 1200 euro. Onze huur is 700 euro. Op dit moment krijgen we ongeveer 3500 euro binnen, ik snap nu echt niet hoe we toen hebben kunnen overleven. Haha.

Heeeel knap, serieus!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Mademoiselle_ vr 14 dec 2012 - 8:01

Volgens mij is ongeveer €2500 modaal toch? Ik denk dat dat ook wel klopt.

Ik vind €3800 veel geld en als je daar dan niet van rond kan komen met kinderen, zou ik mezelf achter de oren krabben als ik jou was.
Mademoiselle_
Mademoiselle_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Mint vr 14 dec 2012 - 8:02

Wij hebben een koophuis, een auto en geen kinderen en we verdienen samen ong. 2000 netto. We kunnen het hier prima van redden aangezien we 'maar' 1000 euro hebben aan vaste lasten.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:05

Ik heb gevraagd niet quoten, zouden degenen die mij gequote hebben dit willen verwijderen? Ik zeg nergens dat wij het niet redden, ik zeg alleen dat wij niet rijk zijn. Dat we het prima redden en makkelijk van het geld kunnen leven, maar niet veel kunnen sparen. Ik zit het nu nog eens na te rekenen en ik besef me ook dat ik een rekenfout heb gemaakt. We halen geen 3800 euro per maand binnen maar 3200. Onze hypotheek is ongeveer 950 per maand. Dan nog gas, water en licht à 230 euro per maand. En natuurlijk nog overige vaste lasten, tv, internet, telefoon, verzekeringen. Nogmaals, er is prima van te leven en we staan echt niet rood of wat dan ook, maar het lijkt me wel krap om van dit salaris ook nog meerdere kinderen te moeten onderhouden.

Wederom niet quoten graag.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Sterrin_ vr 14 dec 2012 - 8:14

.


Laatst aangepast door Sterrin_ op vr 14 dec 2012 - 19:51; in totaal 4 keer bewerkt

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Paper Crown vr 14 dec 2012 - 8:15

Ik denk gewoon dat 't voor iedereen anders is. Hoe meer je verdiend hoe makkelijker het leven is maar daar tegenover staat ook dat je lasten daar gewoon naar zijn. En het is lastig om te vergelijken omdat je op papier ziet dat 't 'veel' is maar als je bijv gehecht bent aan luxe boodschappen zal je (ik noem maar iets) sneller door je €3500,- per maand zijn dan je al je boodschappen van een euroshopper haalt.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Annemie vr 14 dec 2012 - 8:18

.


Laatst aangepast door Annemie op vr 14 dec 2012 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:19

Door de reacties hier ga ik heel erg aan mijn uitgavenpatroon twijfelen maar wij geven echt niet heel veel uit. Enige fout is dat ik bijna nooit 'grote boodschappen' doe, ik ga bijna iedere dag naar de supermarkt. Maar verder koop ik niet veel. Sowieso geen dure merkkleding, we zijn al 2 jaar niet op vakantie geweest, we gaan heeeel zelden uit eten. En toch houden we aan het einde van de maand niet veel over.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 8:20

Wij hebben 1 kind, de tweede is onderweg. We werken allebei parttime, man 30 uur en ik 24 uur per week. Netto hebben we bij elkaar bijna 2900 euro per maand.
Als alle vaste lasten er van af zijn, dan houden we nog 1000 euro over om van te leven en te sparen. De HRA is er trouwens wel al vanaf en er zit nog 125 euro IACK bij.
Ik ben erg blij dat we geen kinderopvang hoeven te betalen, want dat zou van die 1000 af gaan en dat wordt zo'n beetje onmogelijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:23

Caroline schreef:Door de reacties hier ga ik heel erg aan mijn uitgavenpatroon twijfelen maar wij geven echt niet heel veel uit. Enige fout is dat ik bijna nooit 'grote boodschappen' doe, ik ga bijna iedere dag naar de supermarkt. Maar verder koop ik niet veel. Sowieso geen dure merkkleding, we zijn al 2 jaar niet op vakantie geweest, we gaan heeeel zelden uit eten. En toch houden we aan het einde van de maand niet veel over.

Hier hetzelfde hoor.

(als ik je quote moet weghalen moet je het zeggen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:23

Caroline, hoeveel hebben jullie na vaste lasten te besteden dan, dus voor boodschappen/etc?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 8:23

Paper Crown schreef:Ik denk gewoon dat 't voor iedereen anders is. Hoe meer je verdiend hoe makkelijker het leven is maar daar tegenover staat ook dat je lasten daar gewoon naar zijn. En het is lastig om te vergelijken omdat je op papier ziet dat 't 'veel' is maar als je bijv gehecht bent aan luxe boodschappen zal je (ik noem maar iets) sneller door je €3500,- per maand zijn dan je al je boodschappen van een euroshopper haalt.


Dit is absoluut waar. Maar toch was het voor ons wel even slikken dat toen mijn vriend salarisverhoging kreeg onze kinderopvang toeslag in euro's meer zakte dan wat mijn vriend aan verhoging kreeg waardoor we plotsklaps per maand 210 euro MEER aan opvang moesten betalen. Beetje krom verhaal, maar wat ik ermee probeer te zeggen is dat het hebben van een hoger salaris niet altijd meer luxe hoeft op te leveren.
Voor mijn vriend was dit een onwijze stap en kans dus we hebben het gelaten maar al ons spaargeld is daar aan op gegaan. Ik word weer boos als ik eraan denk Evil or Very Mad
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:29

Pippa schreef:Caroline, hoeveel hebben jullie na vaste lasten te besteden dan, dus voor boodschappen/etc?

Pfoeh, wij hebben allebei een eigen rekening en storten per maand allebei een gelijk deel op de gezamenlijke rekening waar de vaste lasten vanaf gaan. Ik houd ongeveer 400 euro over om alles van te doen en mijn vriend denk ik ook zoiets, maar dat weet ik dus niet exact. Ik doe eigenlijk alle boodschappen dus dat gaat ook nog allemaal van mijn rekening af.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:30

Ah oké dus dan heb je 800 euro om boodschappen/kleding/etc. te kopen, dat lijkt me ruim hoor voor 2 personen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Annie24 vr 14 dec 2012 - 8:31

Caroline; wij hebben ongeveer hetzelfde als jij/jullie en houden ook niet veel over om te sparen hoor! Hypotheek is al 900 (geen hoge hypotheek, maar wel een hoge rente Sad ) Daarnaast 350 euro kinderopvang. Daarnaast nog meer vaste lasten (met dank aan onze oud burgemeester kosten de gemeentelijke heffingen een vermogen!) en uiteindelijk houden we elke maand 600 euro over voor boodschappen, kleding, benzine en dat soort ongein. We kopen écht geen luxe boodschappen en ook geen dure kleding en toch is het bedrag wat we kunnen sparen minimaal.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:32

Dat is het ook hoor, ik kan me alleen niet voorstellen dat ik hier nog twee kinderen van zou moeten onderhouden. En daarbij heb ik natuurlijk geen inzicht in wat mijn vriend overhoudt, ik zie alleen mijn eigen deel en dat is gewoon op aan het einde van de maand.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:34

Maar dat is natuurlijk ook anders als je samen je geld hebt, als je voor 300 euro boodschappen doet, zou je nog 500 euro hebben, daar kun je echt wel een kind van betalen hoor, en gewoon nog een keer ergens wat drinken en kleding kopen En je krijgt natuurlijk kinderbijslag op zo'n moment, dus daar kun je ook een deel van betalen Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum