Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

+48
Bacio
Star007
Punk'd
Taeda
Reeza
Catwoman79
Aagje!
Fortissimo
JD
Happydobby
Stuiterbal
Lejow
Mamsie
Arwyn
_Lana_
Shisha
xxjojootjexx
Theeleut
rianne287
ellibre
PapillonRose
Tania
Aziraphale
Thunder
Annie24
Linda
Annemie
Paper Crown
Sterrin_
Mint
Mademoiselle_
Parel
Slakje
Coco
rapa nui
SarahKey
Exogenesis
Atelier Madame
Caroow
Océane
Alex
Happinaz
Mari
Susan
Marin
Elliot
Rovine
Rush
52 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 3 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:40

Klopt, maar omdat we het nu gescheiden hebben (deels) houd ik voor kleren dus kog maar 100 euro over na de boodschappen. Eigenlijk als ik er zo over nadenk is dat heel oneerlijk! Ik ga het anders regelen. Vriend en ik gaan allebei extra overmaken en de boodschappen gaan ook van de gezamenlijke rekening!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 3 Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:41

En hij kan de rest gewoon uitgeven? Dat is wel gekke verdeling, haha! Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:44

Jeee wat hebben sommige dan jullie hoge inkomens :O

Gast
Gast

Bericht  Mademoiselle_ vr 14 dec 2012 - 8:45

Als je dat gelijk zou verdelen, zou je daar echt zat een kind van kunnen onderhouden Caroline. Don't worry.

Sterrin, knap!
Mademoiselle_
Mademoiselle_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:46

Pippa schreef:En hij kan de rest gewoon uitgeven? Dat is wel gekke verdeling, haha! Laughing

Ja precies! Haha ik heb meteen afgesproken dag we extra geld gaan overmaken en gewoon weer elke week boodschappen gaan doen. Ik ben gekke Henkie niet! Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:49

Caroline schreef:.
Ik vind 100 euro nog best veel voor kleding alleen.

Laatst aangepast door Zelda op vr 14 dec 2012 - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:50

Caroline schreef:
Pippa schreef:En hij kan de rest gewoon uitgeven? Dat is wel gekke verdeling, haha! Laughing

Ja precies! Haha ik heb meteen afgesproken dag we extra geld gaan overmaken en gewoon weer elke week boodschappen gaan doen. Ik ben gekke Henkie niet! Wink

Ja of wel dagelijks, maar dan gewoon van de rekening waar samen geld op staat! Wij doen om de week grote boodschappen met veel voorraad en de rest haal ik dan gewoon op andere dagen op, vers.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 8:52

Zelda schreef:
Caroline schreef:
Nou ja het is niet alleen kleding maar gewoon het gedeelte wat ik echt vrij kan besteden aan dingetjes voor mezelf. Kleding, schoenen, make up, uitgaan.. Ik vind het niet heel veel hoor, als ik een keer uit eten ga met vriendinnen is bijna de helft al op, en dan moet ik nog de hele maand.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:55

Caroline schreef:
Zelda schreef:
Caroline schreef:Klopt, maar omdat we het nu gescheiden hebben (deels) houd ik voor kleren dus kog maar 100 euro over na de boodschappen. Eigenlijk als ik er zo over nadenk is dat heel oneerlijk! Ik ga het anders regelen. Vriend en ik gaan allebei extra overmaken en de boodschappen gaan ook van de gezamenlijke rekening!
Nou ja het is niet alleen kleding maar gewoon het gedeelte wat ik echt vrij kan besteden aan dingetjes voor mezelf. Kleding, schoenen, make up, uitgaan.. Ik vind het niet heel veel hoor, als ik een keer uit eten ga met vriendinnen is bijna de helft al op, en dan moet ik nog de hele maand.
Dan nog vind ik het best veel :P is denk ik ook gewoon wat je gewend bent hoor, ik ga al bijna nooit uit eten, dat is echt luxe voor mij. Maar ik geef dan bijv. wel meer geld uit aan boodschappen en kleding probeer ik altijd in de sale ofzo te scoren, tenzij ik echt iets leuks zie. Dus 100 euro zou voor mij ruim zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 8:58

Atelier Madame schreef:Gemiddeld lijkt mij 1,5x modaal voor een gezin? Dus rond de 4000 bruto, zal iets van 2500 netto zijn?

Qua lasten voor een gezin 2 vol 2 kimderen even een wilde gok(netto)
Hypotheek 900
Zorgverzekering Inc eigen risico gem per maand 300
Gwl en heffingen 250
Tv, internet, telefoons 100
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Zit je zo rond de 2250. Nog geen kleding gekocht en geen cent gespaard of uitje gemaakt. Wel hoge woonlasten maar in sommige regio's ben je nou eenmaal veel geld kwijt voor een huis.

Tel bij je berekening nog maar 1000 euro op voor de kinderopvang, als je een gezin met twee kinderen hebt Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 3 394967 dus dan zit je zo op 3250...

Gast
Gast

Bericht  Thunder vr 14 dec 2012 - 8:59

Wij hebben 2 kinderen, een koophuis, 1,5 baan en hebben samen een inkomen van **** netto.

Laatst aangepast door Rataplan op ma 25 maa 2013 - 5:11; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale vr 14 dec 2012 - 9:01

Caroline schreef:

Wij hebben ook gescheiden rekeningen en maken beiden evenveel geld over naar de vaste lasten rekening en ook naar de aparte boodschappenrekening. Van de boodschappenrekening pinnen we alle boodschappen en benzine, werkt ideaal! Zo houd je echt per maand je eigen geld over en kun je doen wat je wilt en waarschijnlijk ook iets meer sparen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 9:04

Verhelderend topic! Very Happy Bedankt voor alle reacties!

Ik zat met m`n schatting toch wel redelijk goed en daar ben ik blij om. Ik verdriep me graag in dit soort dingen en ben blij dat m`n vriend het ook wil leren allemaal.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 9:05

Wij hebben ongeveer 3500 euro per maand aan salaris, mijn man werkt fulltime ik ongeveer 20 uur per maand. We hebben twee kinderen, een koop huis en een auto (tot 2 uur geleden nog twee auto's Laughing ).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:10

Inkomen van loondienst hebben wij maar 1600 - 1700 euro in de maand.. Man werkt 40uur ik werk niet..
Wij hebben een tweeondereenkap en twee auto's en twee kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:11

Siep schreef:Inkomen van loondienst hebben wij maar 1600 - 1700 euro in de maand.. Man werkt 40uur ik werk niet..

Woon je dan goedkoop en zijn je auto's zo goedkoop? Anders vind ik het héél knap dat je dat red.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 9:13

Minneke schreef:
Atelier Madame schreef:Gemiddeld lijkt mij 1,5x modaal voor een gezin? Dus rond de 4000 bruto, zal iets van 2500 netto zijn?

Hypotheek 900
Gwl en heffingen 250
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Zit je zo rond de 2250. Nog geen kleding gekocht en geen cent gespaard of uitje gemaakt. Wel hoge woonlasten maar in sommige regio's ben je nou eenmaal veel geld kwijt voor een huis.

Tel bij je berekening nog maar 1000 euro op voor de kinderopvang, als je een gezin met twee kinderen hebt Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 3 394967 dus dan zit je zo op 3250...

Daarbij vind ik dit geen hoge woonlasten. Wij betalen dit ook en wij wonen in een appartement van 60 m² met 1 slaapkamer. Dus wij zouden sowieso hogere lasten hebben voor een eengezinswoning. (Of in ieder geval een groter huis waar ook daadwerkelijk ruimte is voor een kind.)
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:14

Pippa schreef:
Siep schreef:Inkomen van loondienst hebben wij maar 1600 - 1700 euro in de maand.. Man werkt 40uur ik werk niet..

Woon je dan goedkoop en zijn je auto's zo goedkoop? Anders vind ik het héél knap dat je dat red.

Dat redden we ook net niet... We hebben wel maar een kleine aflossingsvrije hypotheek, er is al een groot deel afgelost maar we hebben nog een hypotheek van nog net geen 500 euro id maand.
We hebben een nieuwe Opel zafira en een ford Ka. De opel kost dus vrij veel geld.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 9:15

Caroline schreef:
Minneke schreef:

Hypotheek 900
Gwl en heffingen 250
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Daarbij vind ik dit geen hoge woonlasten. Wij betalen dit ook en wij wonen in een appartement van 60 m² met 1 slaapkamer. Dus wij zouden sowieso hogere lasten hebben voor een eengezinswoning. (Of in ieder geval een groter huis waar ook daadwerkelijk ruimte is voor een kind.)

De hypotheek is netto neem ik aan. Wij betalen netto ergens tussen de 900 en 950 euro aan hypotheek (incl. dure verzekering) voor een eengezinswoning en ik woon niet heel ver bij je vandaan. Dus je zou echt geen hogere lasten hoeven hebben als je naar een eengezinswoning gaat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:17

Siep schreef:
Pippa schreef:

Dat redden we ook net niet... We hebben wel maar een kleine aflossingsvrije hypotheek, er is al een groot deel afgelost maar we hebben nog een hypotheek van nog net geen 500 euro id maand.
We hebben een nieuwe Opel zafira en een ford Ka. De opel kost dus vrij veel geld.

Maar als je het niet red, ben ik wel benieuwd, waarom hebben jullie dan wel twee (nieuwe) auto's en werk je niet? Geen veroordeling hoor, gewoon interesse smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:19

Ons lijstje vaste lasten (netto):

Hypotheek: 1100 (incl verzekeringen)
Zorgverzekering; 200
G+W+L etc : 250
Telefonie/internet/televisie: 100 euro
Studieschud: 500
Kinderopvang: 1000

Totaal: 3150 euro

We verdienen samen zo'n 4000 netto (werken beiden 36 uur), dus we houden 850 euro over voor boodschappen, kleding, om te sparen en voor overige uitgaven. Dat is dus niet eens zo heel veel voor vier personen, terwijl ons loon riant lijkt.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 14 dec 2012 - 9:19

Wat gemiddeld is, daar heb ik echt geen idee van. Ik heb zelf inclusief toeslagen zo'n 1400 euro per maand te besteden. Niet enorm veel, maar ik kan er samen met dochter goed van rondkomen. Ik studeer ook nog, dus als ik straks klaar ben scheelt dit collegegeld en kan ik hopelijk meer gaan werken. Maar ook nu is het prima te doen. Ik woon vrij goedkoop (huur) en probeer erop te letten dat ik zo goedkoop mogelijk uit ben voor internet, bellen, tv, verzekeringen. Ook boodschappen let ik goed mee op, wil maximaal 50 euro per week uitgeven. Heb een autootje, maar die is erg goedkoop en ik rij er weinig mee. Dus al met al kan ik best rondkomen, zo nu en dan wat leuks doen en een klein beetje sparen.

En als ik het nu op deze manier red (vind ook dat dit in mijn geval makkelijk te doen is als je goed oplet), dan kan het in de toekomst hopelijk alleen nog maar beter worden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 9:29

Pippa schreef:
Siep schreef:
Pippa schreef:

Maar als je het niet red, ben ik wel benieuwd, waarom hebben jullie dan wel twee (nieuwe) auto's en werk je niet? Geen veroordeling hoor, gewoon interesse smile

Ik werk sinds een maand of zeven niet meer, maar werk soms bij als oproepkracht.
Verder hebben wij nog inkomsten van vier appartementen die wij verhuren, maar deze sparen we momenteel.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 10:19

Tania schreef:
Caroline schreef:
Minneke schreef:

Hypotheek 900
Gwl en heffingen 250
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Tel bij je berekening nog maar 1000 euro op voor de kinderopvang, als hje een gezin met twee kinderen hebt Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? - Pagina 3 394967 dus dan zit je zo op 3250...

De hypotheek is netto neem ik aan. Wij betalen netto ergens tussen de 900 en 950 euro aan hypotheek (incl. dure verzekering) voor een eengezinswoning en ik woon niet heel ver bij je vandaan. Dus je zou echt geen hogere lasten hoeven hebben als je naar een eengezinswoning gaat.

Oh ik ging van bruto uit!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  ellibre vr 14 dec 2012 - 11:52

Je gaat natuurlijk ook wel voor een deel naar je inkomen leven.. Qua huis, auto, vakantie, uitjes, kleding etc. En sommige dingen kom je gewoon niet onderuit. Ik weet zelf niet precies hoeveel geld ik aan kleding uit geef (alleen dat het te veel is Embarassed ) maar de 100 euro per maand die hier genoemd werd zijn wij bijvoorbeeld al kwijt aan pakken, overhemden en schoenen voor het werk van m'n vriend. Dat komt mede door de aard van zijn werk, waarbij hij net gekleed moet gaan, en daarbij is hij ook nog eens 2 meter lang en past hij de goedkopere pakken en overhemden nooit.

Wij zitten overigens ruim boven het gemiddelde hier, 4800 netto per maand excl. mijn reiskostenvergoeding, maar hebben ook zeer hoge lasten, waaronder een aflossing van 1000 euro per maand op onze studieschulden. Wij houden wel behoorlijk veel geld over, daar ondersteunen we mijn schoonmoeder en schoonvader mee.

Huur 1175
Servicekosten 75
GWL 110
UPC 50
Zorgverzekeringen 240
Auto/inboedel/reis/overige verzekeringen 75
Wegenbelasting 30
Telefoons 80
Aflossing IB groep 1000 (onze totale schuld is samen zo'n 95000)
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: