Is jullie gezin compleet?
+71
Thunder
Charles
Pompoen
Printje
ekjir@M
Theeleut
Lejow
kwak
Amber-
Aagje!
_Lana_
Jezzie
Aimee
studiebol
Dani
Muppetje
Puggle
CCC
Nijntje
Flip Fluitketel
Monnie
PapillonRose
Annie24
MamaJ&R
Mida4you
Twellie
Fiwen
PiP
Laced
SarahKey
Mademoiselle_
Mama Titty
Shopaholic
strawberry
Susan
Roodkapje
Roos
Alex
Happinaz
Linda
Clapperdie
Happydobby
Floor
Pussycat
Bloem86
Coco
Dora
Bruintje Beer
Tania
maiadebij
Steep
Bloempjuh23
Liadan
Jasmine
smooch
Mamsie
M@niek
Parisienne
Manderijn
Fiebje
Parel
Tiara
nillis
Annemie
Sterrin_
liesje
Kat1980
woezel
Snoes
Flower_L
Catwoman79
75 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Is jullie gezin compleet?
Wij zouden heel graag nog een 3e willen, maar ik moet zeggen dat ik het allemaal best duur vindt nu met 2 kinderen. We mogen blij zijn als we aan de eind van de maand geld overhouden en sparen zit er bijna niet in. Terwijl we geen slecht inkomen hebben. Ik vraag me ook altijd af hoe andere gezinnen met meer dan 2 kinderen dat doen financieel. Heel zuinig leven of gewoon een goed inkomen?
Mademoiselle_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12
nee, ons gezin is nog niet compleet. Met hoeveel kindjes dan wel, geen idee, we bekijken het per kind.
Mademoiselle_ schreef:Wij zouden heel graag nog een 3e willen, maar ik moet zeggen dat ik het allemaal best duur vindt nu met 2 kinderen. We mogen blij zijn als we aan de eind van de maand geld overhouden en sparen zit er bijna niet in. Terwijl we geen slecht inkomen hebben. Ik vraag me ook altijd af hoe andere gezinnen met meer dan 2 kinderen dat doen financieel. Heel zuinig leven of gewoon een goed inkomen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wou altijd 2 kinderen en daar denk ik nu nog zo over.
Mijn man gaf vorige week wel aan dat hij over een hele poos nog wel een 3e zou willen, maar ik trek dat mentaal en lichamelijk gewoon niet.
Vind het wel erg jammer dat ik geen kindje meer in mijn buik zal dragen en niet meer de babytijd mee zal maken, maar het is gewoon niet verstandig!
Edit:Financieel zou het trouwens ook niet kunnen, al zou bij een 3e de oudste al wel op school zitten.
Mijn man gaf vorige week wel aan dat hij over een hele poos nog wel een 3e zou willen, maar ik trek dat mentaal en lichamelijk gewoon niet.
Vind het wel erg jammer dat ik geen kindje meer in mijn buik zal dragen en niet meer de babytijd mee zal maken, maar het is gewoon niet verstandig!
Edit:Financieel zou het trouwens ook niet kunnen, al zou bij een 3e de oudste al wel op school zitten.
Laatst aangepast door PiP op vr 14 dec 2012 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier heeft het erg gewisseld. In eerste instantie voelde ons gezin compleet met 1 kindje, toen is er een periode geweest dat ik heel graag een 2e kindje wilde maar nu sinds een paar weken voelt dit (met alleen J) eigenlijk toch wel weer als compleet...
Ik weet het dus nog niet. Momenteel zeg ik "ja ons gezin is compleet" maar dat kan over een half jaar weer anders zijn
Ik weet het dus nog niet. Momenteel zeg ik "ja ons gezin is compleet" maar dat kan over een half jaar weer anders zijn
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Hopelijk niet. Ik zou zelf wel vier kinderen willen, maar eerst maar eens een derde. Stiekem hoop ik op een tweeling, zijn we gelijk ook van die discussie af .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Na de bevalling van Z. hadden mijn man en ik de conclusie getrokken dat we geen kinderen er meer bij wouden hebben en dat ons gezin compleet was.... Dit is veranderd afgelopen maart, en ik wou er graag een 2e bij maar had ook nog wel mijn twijfels, net als mijn man ook twijfels had. Na veel geshit met de woningstichting en een verhuizing verder ( juli ) wist ik het helemaal zeker, ik wil een 2e en mijn man ook! In oktober ben ik gestopt met de pil en heb helaas een mk gehad maar we gaan straks wel weer voor een 2e
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Laced schreef:Mademoiselle_ schreef:Wij zouden heel graag nog een 3e willen, maar ik moet zeggen dat ik het allemaal best duur vindt nu met 2 kinderen. We mogen blij zijn als we aan de eind van de maand geld overhouden en sparen zit er bijna niet in. Terwijl we geen slecht inkomen hebben. Ik vraag me ook altijd af hoe andere gezinnen met meer dan 2 kinderen dat doen financieel. Heel zuinig leven of gewoon een goed inkomen?
En ik ook....
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Happinaz schreef:Laced schreef:Mademoiselle_ schreef:Wij zouden heel graag nog een 3e willen, maar ik moet zeggen dat ik het allemaal best duur vindt nu met 2 kinderen. We mogen blij zijn als we aan de eind van de maand geld overhouden en sparen zit er bijna niet in. Terwijl we geen slecht inkomen hebben. Ik vraag me ook altijd af hoe andere gezinnen met meer dan 2 kinderen dat doen financieel. Heel zuinig leven of gewoon een goed inkomen?
En ik ook....
Nou, hier nog 1!
Zo duur leven we niet, hebben maar 1 (klein) kind, veel geld gooien we niet over de balk, maar sparen lukt gewoon even niet.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Tja ik weet niet wat er onder een goed inkomen valt eigenlijk. Mijn man heeft een goed salaris maar ik weet niet wat 2 verdieners samen verdienen. Wij wonen goedkoop dat wel. Maar verder leven we best luxe. Maar moet zeggen dat we ook geen opvang kosten hebben.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Wij waren met twee kinderen compleet. Twee weken nadat we dat hadden besloten, was ik onverwacht toch zwanger.
Gast- Gast
Ik zou graag nog een 3e kindje willen maar omdat mijn vriend twijfelt is de kans groot dat het toch bij 2 kindjes blijft.
MamaJ&R- Fluisteraar
- Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11
Als bij ons de opvangkosten wegvallen, houden we 275 euro over, dat scheelt idd!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
een goed inkomen hangt toch ook af van je overige lasten? Wij waren het gewend om het van één schamel fulltime loon te doen, dus toen ik erbij ging werken en mijn man een goedlopende zaak begon hadden we het ineens een heel stuk rianter, maar om nou te zeggen dat we een heel goed loon hebben...
Als bij ons de kinderopvang weg zou vallen, houden we 500 euro over.
Als bij ons de kinderopvang weg zou vallen, houden we 500 euro over.
Gast- Gast
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Nee.
Maar of er ooit een derde komt... Ik hoop het in elk geval wel.
Maar of er ooit een derde komt... Ik hoop het in elk geval wel.
Gast- Gast
Op dit moment wel. Maar als het me in de toekomst gegund is, dan wil ik graag nog een tweede kindje. En afhankelijk van hoe dat loopt, misschien nog wel meer. Mijn vriend heeft in zijn hoofd dat hij er graag 4 wil, maar als het aan mij ligt bekijken we dat tegen die tijd wel per kind. En ook lijkt 4 me financieel echt niet haalbaar. Voorlopig blijft het bij A. en wil ik eerst afstuderen en een goede relatie opbouwen met mijn vriend. Als we er klaar voor zijn, dan komt er wat ons betreft wel een kindje als ons dat gegund is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik hoop dat we over een paar jaar nog een derde erbij mogen krijgen. Maar dat ligt echt wel aan het financiële stuk, o.a hoe het dan met de opvangkosten gaat. Wij houden nu ook amper wat over aan het eind van de maand, moeten echt goed opletten wat we uitgeven. Als we de opvangkosten niet zouden hebben, zou ons dat 350 euro schelen. Veel dus.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Voor mijn man is een gezin met 2 kids compleet. Mijn eigen gevoel sluit een 3e niet uit, maar dit zal pas over een aantal jaar zijn en hoe we er financieel voor staan. En dan moet mijn man ook eerst overstag...
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
hier komt er in ieder geval nog een 2e bij. Altijd al gezegd en nu staan we daar nog steeds achter.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Nee, ik zou nog heel graag een tweede kindje en misschien nog wel een derde kindje erbij willen. Maar we moeten maar eens zien hoe we dat gaan doen en of het ons gegund is. Mijn vriend wil ooit ook wel een tweede kindje, maar een derde denk ik niet.
Wbt geld en kinderen... Denk dat het puur keuzes maken is en een deel kinderopvang, dat is een behoorlijk groot gedeelte volgens mij als je beide werkt en kinderopvang moet/ wilt afnemen.
Wbt geld en kinderen... Denk dat het puur keuzes maken is en een deel kinderopvang, dat is een behoorlijk groot gedeelte volgens mij als je beide werkt en kinderopvang moet/ wilt afnemen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ja tot nu toe voel ik dat we compleet zijn. Wie weet verandert het nog maar zover ik nu denk blijft het bij 1. Mijn man denkt hier ook zo over.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Ja tot nu toe voel ik dat we compleet zijn. Wie weet verandert het nog maar zover ik nu denk blijft het bij 1. Mijn man denkt hier ook zo over.
Hier precies hetzelfde
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Wij zouden nog wel een tweede willen maar hebben geen idee hoe we dat financieel moeten doen. Tegen de tijd dat de tweede er zou kunnen zijn gaat dochter naar school en moeten we de volle mep voor het Kdv en de schoolkosten en bso betalen. Vind het wel een stomme regeling dat als je twee kinderen op het Kdv hebt, dat het dan goedkoper is, maar dat dat niet geldt voor Kdv-bso. Omdat wij gewacht hebben met een tweede kunnen we daar helemaal niet van profiteren en kunnen we het dus eigenlijk niet betalen... En dan hebben we geen verkeerd inkomen.
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Yep het voelt compleet, maar goed wij hadden dan ook het idee om het bij een kindje te laten :-) Dus twee kindjes is echt compleet.
Financieel gezien, stel je voor dat we nog weer een tweeling zouden krijgen dan ga ik failliet aan de opvangkosten. Als we die opvangkosten niet hadden zou dat 600 euro ongeveer schelen.
Financieel gezien, stel je voor dat we nog weer een tweeling zouden krijgen dan ga ik failliet aan de opvangkosten. Als we die opvangkosten niet hadden zou dat 600 euro ongeveer schelen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?
» Waar doen jullie het van? (versie gezin :))
» Goedkoop en compleet (scrapbook)
» Er compleet doorheen zitten
» Een compleet ander kind
» Waar doen jullie het van? (versie gezin :))
» Goedkoop en compleet (scrapbook)
» Er compleet doorheen zitten
» Een compleet ander kind
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: