Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

+10
sheila123
Kat1980
knets
Meeko
Thunder
Fiwen
PapillonRose
Lindsya
Novalee
missmarm
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  missmarm di 22 feb 2011 - 1:19

Wat als je gezin compleet is liet/ laat jij je steriliseren of je man? Of ga je gewoon aan de anticonceptie?

Gezien de extreem vruchtbare combi van ons 2en willen wij een permanente oplossing spiraal heb ik al eens geprobeerd. Zelfs dat voorkomt een zwangerschap niet en breekt het af wat erg pijnlijk en een naar idee was. Pil werkt hier niet goed genoeg en condooms alleen is niet betrouwbaar genoeg.

Waarschijnlijk laat manlief zich helpen aangezien ik nog te jong bevonden wordt in ziekenhuis en hij wel boven de 30 is.

We hebben over 2 maandjes hopelijk 3 gezonde kindjes en direct daarna willen we maatregelen.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:24

uiteindelijk zal mijn man zich wel laten steriliseren. Wij zijn vrij vroeg aan kinderen begonnen, dus waarschijnlijk ook vrij vroeg klaar. Aan de ene kant snap ik zo'n leeftijdsgrens wel, aan de andere kant vind ik het ook nergens op slaan. Wat nou als je op je 28e 3 kinderen hebt, geen kinderwens meer hebt, willen ze je dan niet steriliseren omdat je nog geen 30 bent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  missmarm di 22 feb 2011 - 1:28

Dromertje schreef:uiteindelijk zal mijn man zich wel laten steriliseren. Wij zijn vrij vroeg aan kinderen begonnen, dus waarschijnlijk ook vrij vroeg klaar. Aan de ene kant snap ik zo'n leeftijdsgrens wel, aan de andere kant vind ik het ook nergens op slaan. Wat nou als je op je 28e 3 kinderen hebt, geen kinderwens meer hebt, willen ze je dan niet steriliseren omdat je nog geen 30 bent?

klopt hier vinden ze 30 minimaal en ik heb straks 3 kindjes en ben dan nog net geen 27...

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:37

Als we een beetje opschieten kan ik met gemak op m'n 28 vier kinderen hebben.

We hebben het er wel eens over om de optie voor nog een kindje open te laten en als er nog een kindje komt mijn man direct daarna te laten steriliseren, maar dat zit er dus niet in als ik goed begrijp. Als we over 4 jaar nog een baby krijgen, is hij pas 26.. Wel vreemd dat ze daar zo'n grens voor trekken en niet per individueel geval bekijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:42

Dat vind ik een lastige,, wij zijn beide nog jong (23 en 26) en sluiten niet uit dat er nog een 3e komt als dit ons gegund is. Echter vind ik de definitieve stap om 1 van ons te laten 'onklaar' maken wel erg groot. Wat als de relatie stuk loopt en je met een nieuwe partner nog een kleine wil, wat als er 1 overlijd en je ook een nieuwe liefde tegen komt ect.
Zijn geen leuke situaties om over na te denken maar toch...
Heb nu een spiraal en tot nu bevalt dit prima dus denk dat ik dit blijf gebruiken tot we op de leeftijd zijn waarop we ook in een evt andere situatie geen kids meer willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Novalee di 22 feb 2011 - 1:45

Wij zitten nog lang niet in die situatie (eerst de eerste maar eens, en dan daarna hopelijk nog een paar broertjes/zusjes), maar mij persoonlijk lijkt steriliseren zo definitief. Je weet nooit wat er gaat gebeuren (uit elkaar gaan, overlijden van één van de twee). Al vind ik het vooruitzicht van jarenlang nog aan de pil of condooms ook niet erg aanlokkelijk. Misschien dat wij er dus uiteindelijk voor zouden kiezen om het toch te doen, maar dan pas als we al wat ouder zijn en we er echt gedurende lange tijd 100% zeker van zijn dat we geen kindje meer willen. Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn vriend zich dan laat steriliseren, bij mannen is het toch net iets minder definitief. Maar daar moeten we het wel over eens zijn, natuurlijk.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:51

Novalee schreef:Wij zitten nog lang niet in die situatie (eerst de eerste maar eens, en dan daarna hopelijk nog een paar broertjes/zusjes), maar mij persoonlijk lijkt steriliseren zo definitief. Je weet nooit wat er gaat gebeuren (uit elkaar gaan, overlijden van één van de twee). Al vind ik het vooruitzicht van jarenlang nog aan de pil of condooms ook niet erg aanlokkelijk. Misschien dat wij er dus uiteindelijk voor zouden kiezen om het toch te doen, maar dan pas als we al wat ouder zijn en we er echt gedurende lange tijd 100% zeker van zijn dat we geen kindje meer willen. Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn vriend zich dan laat steriliseren, bij mannen is het toch net iets minder definitief. Maar daar moeten we het wel over eens zijn, natuurlijk.

Hier is Sander ook degene die het dan gaat ondergaan,, hij zegt zelf al; jij hebt dan genoeg rotzooi in je lijf gehad en dan is het mijn beurt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:58

Hier zitten we met hetzelfde dilemma. Wij zijn er ook nog niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Lindsya di 22 feb 2011 - 2:02

Bij ons gaat het vrij moeilijk zwanger worden maar het is niet uitgesloten. Maar als ons gezin compleet is, laat ik mezelf helpen voor de zekerheid.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 2:03

Als ons gezin compleet is dan zal mijn man zich laten helpen.
Tegen de tijd dat het allemaal zo ver is, is hij tegen de 40.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  PapillonRose di 22 feb 2011 - 2:11

Hier is het echt nog niet aan de orde, maar ik denk dat ik mezelf niet zo snel zal laten steriliseren. Ik vind het toch een hele ingreep, al valt het misschien best mee.

Ik denk dat als het in de toekomst van toepassing is dat ik dan een spiraaltje zou willen nemen, of dat vriendlief de pineut is om zich te laten helpen (uiteraard moet hij dat wel willen).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 2:18

Ik ga me waarschijnlijk binnenkort laten steriliseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Fiwen di 22 feb 2011 - 2:18

Novalee schreef:Wij zitten nog lang niet in die situatie (eerst de eerste maar eens, en dan daarna hopelijk nog een paar broertjes/zusjes), maar mij persoonlijk lijkt steriliseren zo definitief. Je weet nooit wat er gaat gebeuren (uit elkaar gaan, overlijden van één van de twee). Al vind ik het vooruitzicht van jarenlang nog aan de pil of condooms ook niet erg aanlokkelijk. Misschien dat wij er dus uiteindelijk voor zouden kiezen om het toch te doen, maar dan pas als we al wat ouder zijn en we er echt gedurende lange tijd 100% zeker van zijn dat we geen kindje meer willen. Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn vriend zich dan laat steriliseren, bij mannen is het toch net iets minder definitief. Maar daar moeten we het wel over eens zijn, natuurlijk.

Dat het bij mannen minder definitief is klopt niet. Juist bij vrouwen is het makkelijker ongedaan te makken dan bij mannen maar de ingreep is bij vrouwen zwaarder dan bij mannen.

Ik heb nu een spiraaltje en daar ben ik erg tevreden over dus de komende jaren hoeven we er niet aan te denken. Daarna zullen we waarschijnlijk wel goed bespreken wat we gaan doen. Ik vjnd dat manlief zich dan maar moet laten steriliseren, hij is het oudste en ik heb tot op heden altijd voor de anticonceptie gezorgd, dan is het zijn beurt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Novalee di 22 feb 2011 - 2:21

Fiwen schreef:
Novalee schreef:Wij zitten nog lang niet in die situatie (eerst de eerste maar eens, en dan daarna hopelijk nog een paar broertjes/zusjes), maar mij persoonlijk lijkt steriliseren zo definitief. Je weet nooit wat er gaat gebeuren (uit elkaar gaan, overlijden van één van de twee). Al vind ik het vooruitzicht van jarenlang nog aan de pil of condooms ook niet erg aanlokkelijk. Misschien dat wij er dus uiteindelijk voor zouden kiezen om het toch te doen, maar dan pas als we al wat ouder zijn en we er echt gedurende lange tijd 100% zeker van zijn dat we geen kindje meer willen. Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn vriend zich dan laat steriliseren, bij mannen is het toch net iets minder definitief. Maar daar moeten we het wel over eens zijn, natuurlijk.

Dat het bij mannen minder definitief is klopt niet. Juist bij vrouwen is het makkelijker ongedaan te makken dan bij mannen maar de ingreep is bij vrouwen zwaarder dan bij mannen.

Ah okee, dat wist ik niet! Ik moet zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van wat ze dan bij vrouwen doen. Niet dat ik het wel precies weet van mannen, maar ik heb bij babyboom gezien dat het daar succesvol ongedaan werd gemaakt dus vandaar mijn opmerking. Zoals je wel merkt ben ik echt een expert dus Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 2:27

Steriliseren is misscvien wel definitief maar ik word dit jaar al 31 en na mijn 35ste wil ik absoluut geen risico meer lopen op een zwangerschap. Daarbij ben ik er nu gewoon echt van overtuigd dat mijn lichaam niet in staat is om een zwangerschap uit te dragen en het is nu twee keer goed gekomen maar ik betwijfel of het een derde keer ook goed gaat.
Dan kan ik maar beter zorgen dat het niet meer kan want abortus zou ik ook nooit doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  missmarm di 22 feb 2011 - 2:29

Zelf is bij ons de 1e tijdens (juist) pilgebruik ontstaan dit is dus niet veilig genoeg.

de 2e was binnen 3 weken na het verwijderen van spiraal zwanger. Met spiraal zwanger geweest maar dit is dus afgebroken door spiraal en dat willen we niet nogmaals.

Bij de 3e was ik pas net voor de eerste keer ongesteld geweest spiraal bestald zodat we na max 5 jaar de definitieve beslissing konden maken wel of geen 3e. Echter is er 1 keer iets niet helemaal goed gegaan met condoom et voila een heel welkom 3e kindje. Maar hierna is het echt klaar maar gezien het"geluk wat wij hebben met het mogen krijgen van kindjes willen we een hele betrouwbare methode.

Daarnaast zit onze relatie goed (zover je dat kan bepalen) en is 3 voor ons de max. ook financieel en een 2e leg met nieuwe partner zien we beiden niet zitten.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 2:30

Op dit moment zeg ik dat ik mezelf nooit laat streliseren. Ik heb een spriaaltje en dat werkt prima voor mij.

Mijn vriend vind sterelisatie volgens mij niet echt een probleem. Dus mocht het ooit zover komen in onze relatie zal hij vast degene zijn die dat doet. Nu zijn we allebei nog veel te jong (23) en nog kinderloos de aankomende paar jaren dus we zien het ooit wel haha.

In mijn direct familie is er een vrouw die zich heeft laten stereliseren op jonge leeftijd en hier vervolgens ontzettend spijt van heeft gehad (ze kreeg een nieuwe vriend) en zelfs nog een herstel operatie heeft laten doen (dit heeft niet mogen baten trouwens.).. Het is echt iets om heeel erg goed over na te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Thunder di 22 feb 2011 - 2:36

Ik heb nu een spiraal en mocht er ooit een derde komen zal mijn man zich daarna laten helpen. Mocht er geen derde komen dan wil ik na deze spiraal nog 1x een andere en daarna mag mijn man alsnog. Na afloop van de termijn van de tweede spiraal vind ik mezelf te oud om nog kinderen te krijgen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Meeko di 22 feb 2011 - 2:52

Ik heb echt nog geen idee. Tussen Senna en dit kindje hebben we alleen condooms gebruikt en dat is goed gegaan. maar dat gaat ook vaak genoeg niet goed.
Steriliseren zou ik zelf niet zo snel voor kiezen, is meteen zo definitief. En ik kan ook niet met 100% zeker zeggen dat we hierna geen kinderen meer willen.
Spiraal vind ik eng, en mijn moeder is zwanger geworden van mij door een spiraal heen, de pil wil ik eigenlijk ook niet meer aan.
Dus hier nog heel wat om over na te denken.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  knets di 22 feb 2011 - 3:30

Mij werd door de gyn afgeraden nog meer kinderen te krijgen wegens de risico's. En toen besloten dat mijn man zich liet steriliseren. Voor mij is het niet makkelijk om te steriliseren omdat ik verklevingen in mijn buik heb en dan wordt het weer een operatie.. Bij mijn man was het zo gepiept..
Eigenlijk was een verwijsbrief van de huisarts ook snel gedaan. Hij vroeg waarom, en er kwam ''voltooid gezin'' op de verwijsbrief..


Laatst aangepast door knets op di 22 feb 2011 - 3:38; in totaal 2 keer bewerkt
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:32

Sorry, ik kan het niet laten, zie zoveel schrijfwijzes :P Het is steriliseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  knets di 22 feb 2011 - 3:37

Darcy schreef:Sorry, ik kan het niet laten, zie zoveel schrijfwijzes :P Het is steriliseren.
smile
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Kat1980 di 22 feb 2011 - 3:46

Sunprincess schreef:Steriliseren is misscvien wel definitief maar ik word dit jaar al 31 en na mijn 35ste wil ik absoluut geen risico meer lopen op een zwangerschap. Daarbij ben ik er nu gewoon echt van overtuigd dat mijn lichaam niet in staat is om een zwangerschap uit te dragen en het is nu twee keer goed gekomen maar ik betwijfel of het een derde keer ook goed gaat.
Dan kan ik maar beter zorgen dat het niet meer kan want abortus zou ik ook nooit doen.
Mag ik vragen waarom jij je wilt laten sterilliseren en niet je man? Ze zeggen namelijk dat het voor vrouwen een veel zwaardere ingreep is.

Hier wil mijn vriend zich wel ooit laten sterilliseren, maar nu nog niet. Hij vindt zichzelf nog te jong, hoewel hij nu wel beweert geen derde meer te willen. Hij is 32 en ik ben 30 en ik heb zelf zo iets van tot mijn 35ste kan en wil ik zelf nog wel eventueel de mogelijkheid hebben om een kindje te kunnen krijgen.

Hiervoor hebben we condooms gebruikt, omdat ik na de geboorte van jamie niet meer goed tegen de pil kon. Nu wil ik binnenkort een spiraaltje nemen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:53

Mijn vriend laat zich echt no way steriliseren. We hebben het er een keer over gehad maar hij blijft echt bij zijn keuze. En ik zal het waarschijnlijk ook niet doen dus blijven we maar aan de pil smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  sheila123 di 22 feb 2011 - 5:19

Razz_ schreef:Mijn vriend laat zich echt no way steriliseren. We hebben het er een keer over gehad maar hij blijft echt bij zijn keuze. En ik zal het waarschijnlijk ook niet doen dus blijven we maar aan de pil smile
Hier ook een vent die dat never nooit zou doen! Zelf sta er ook niet achter,want stel ik sterf en hij wil een gezin stichten met een andere vrouw...nee moeilijk vind ik het! Hier eerst maar eens kijken of dit kindje de laatste is en tot die tijd gaan we aan de condooms en evt. De pil.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is? Empty Re: n.a.v hoeveel kindjes. Wat als je gezin compleet is?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum