Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

+26
Creabea_28
Aimee
Océane
Thunder
Twellie
iloverose
Mama Titty
Puggle
Printje
Susan
M@niek
SarahKey
Bruintje Beer
Jezzie
Flip Fluitketel
Ella
Slakje
sanne-84
Annie24
studiebol
Star007
Caroow
Tania
Coco
Silver
Parel
30 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Mama Titty do 13 dec 2012 - 9:44

Bij L. hebben we het gelijk verteld toen we zwanger waren en geheim gehouden wat we kregen.

Bij R. hebben we het toen ik 6,5 week zwanger was verteld en toen met geslachtsbepaling met 16 weken verteld wat we kregen

Nu waren mijn schoonouders erbij toen we de test deden, was al week overtijd en net aan het bijkomen van de 3e miskraam, mijn ouders hebben we dat weekend verteld. Ook hier hebben we bij 14 weken geslachtsbepaling laten doen en toen ook verteld wat we kregen.

Merkte bij L. dat het moeilijk was verborgen te houden of als je iets leuks zag kon je het niet gelijk kopen als iemand erbij was.
Ook dat er steeds op je woorden werd gelet, ik werd er helemaal gek van, vooral van mijn schoonfamilie, we hebben toen op een bepaald moment ook gezegd: als je nu niet ophoudt, kom je het pas te weten wanneer je op kraamvisite komt.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 9:44

Wij hadden het de eerste keer verteld met 10 weken aan familie, en met 12 weken tegen goede vrienden, maar het ging met 13 weken mis. De keren daarna hebben we het pas na 13 weken verteld, toen we een paar keer een goede echo hadden gehad. Natuurlijk vertel je wel tegen vrienden en familie dat je een mk hebt gehad, maar ik heb toen ook een paar reacties gehad die ik als vervelend heb ervaren, dus vandaar dat wij het niet eerder hebben verteld. Het geslacht hebben we beide keren voor onszelf gehouden, alleen mijn moeder wist het de laatste keer omdat zij de laatste 6 weken hier vaak in huis was en het kamertje behoorlijk blauw was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  iloverose do 13 dec 2012 - 9:56

Wij hebben het met 6weken vertelt .wij konden niet anders .ik had vresselijk veel buikpijn die nacht zi erg dat ik van de pijn flauw ,na ziekenhuis in de nacht was mooi kloppendt hartje .smorgens hebben we ouders,schoonouders,broer en zussen en werk verteldt ik mocht een week niet werken dus het was niet anders...als ik weer zwanger wordt hoop ik dat wij het met 12 weken kunnen vertellen
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Twellie do 13 dec 2012 - 10:00

Bij een hopelijk volgende zou ik met dertien weken vertellen dat ik zwanger ben en het geslacht zodra ik het weet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Thunder do 13 dec 2012 - 10:02

Beide keren gelijk na de test. Geslacht hebben we nooit verteld.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Océane do 13 dec 2012 - 10:06

De eerste keer heb ik het mijn ouders verteld met 6 weken, nog geen echo gehad. Derest kreeg het met 12 weken te horen. We wisten toen het geslacht niet.

De tweede keer heb ik het mijn ouders al heel vroeg verteld omdat ik extreem misselijk was, die hadden het toch gelijk door anders. Derest hebben we het verteld na een goede echo met 8/9 weken, op 1e kerstdag. Toen wisten we het geslacht wel, maar hebben we het aan niemand verteld.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 10:12

Mijn ouders zou ik het vrijwel direct na de test vertellen, maar wel met het verzoek nog even de mond dicht te houden, want ik wil het iedereen (of in elk geval m'n oma's) zelf vertellen, na 12 weken. Mijn collega's zou ik het ook direct vertellen, hen vertrouw ik wel dat ze hun mond niet voorbij praten, en ik vind het denk ik wel fijn dat ze het zouden weten, juist vanwege evt zwangerschapskwaaltjes enzo.

Het geslacht wil ik niet delen. Mijn vriend zou dat overigens helemaal niet willen weten. Ik wel, dus dat wordt nog een puntje van discussie Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Aimee do 13 dec 2012 - 10:52

Wij hebben na het testen onze ouders en broers en zussen ingelicht (was met 4.5 week zo'n beetje). Vanaf de eerste goede echo (7 weken) zijn we het langzaamaan aan iedereen gaan vertellen.

Geslachtsbepaling hebben we met 16 weken gedaan en gelijk aan iedereen verteld
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Creabea_28 do 13 dec 2012 - 23:38

Wij hebben het onze ouders en zusjes verteld met ongeveer 5 weken. Zij wisten dat we in de medische molen zaten en dat we net een miskraam hadden gekregen, dus we hadden zoiets van: dan kunnen ze ons steunen, mocht het weer mis gaan.

Op mijn werk heb ik het met ongeveer 7 weken verteld na de eerste goede echo. Ik voelde me heel beroerd dus ik was blij dat ze ervanaf wisten. Ook waren zij op de hoogte van ons traject in de medische molen, dus het was anders toch wel gaan opvallen dat ik ineens niet meer naar het ziekenhuis moest e.d. Vond de steun vanuit mijn werk ook erg fijn.

De rest van de omgeving hebben we het pas met 14 weken verteld. Eerder durfden we het eigenlijk niet omdat ze nog steeds best bang waren dat het weer mis zou gaan.

Het geslacht hebben we verteld na de 20 weken echo. Dat mocht iedereen ook gewoon weten.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Shisha do 13 dec 2012 - 23:42

Mijn ouders/schoonouders hebben we het gelijk verteld toen ik positief getest had. Dat was met 5 weken.
Vriendinnen heb ik het toen ook verteld. Mijn man terloops ook aan zijn vrienden.
De rest van de familie hebben we het verteld na de goede echo, rond de 11 weken was dat. En daarna op het werk en op facebook.

Geslacht horen we volgende week en dat willen we dan met kerst gaan vertellen aan onze ouders. En daarna mag de rest het ook weten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 23:45

Best veel die het vrijwel meteen tegen ouders vertellen. Mij lijkt het niet fijn dat als het misgaat, hun weten dat je ermee bezig bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 0:07

maar de steun die je van ze krijgt heb je wel nodig is mijn ervaring. Maar het verdriet zien van je ouder(s) doet ook pijn. Ik vond het echt heel erg om hun te vertellen dat de echo niet goed was. Mijn moeder zei haar naam door de telefoon en ik begon al te huilen. Tja toen wist ze wel genoeg (ze wist wel dat we weer een echo zouden hebben). Vond het toch wel fijn om mijn ei kwijt te kunnen en mijn verdriet.
Mijn schoonmoeder heeft van ellende de kerstboom met lichtjes en al uit huis gegooid. Het is voor (schoon)ouders ook een verdriet om je kind pijn te zijn lijden zowel lichamelijk als geestelijk.

Des te leuker is om ze daarna hopenlijk goed nieuws te kunnen vertellen en dat er opnieuw een kindje eraan komt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 0:22

Wij hebben t aan de ouders meteen verteld.
Aan broers en zussen na de eerste echo en de rest na de 2de echo.

Wij wisten beide keren t geslacht niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  *Lookie* vr 14 dec 2012 - 1:50

Met 11 weken aan onze ouders, omdat het toen moederdag was en we dat zo'n leuke dag vonden om het te vertellen.. Daarna ook meteen wel aan de andere familie en aan vrienden.

Geslacht hebben wij meteen na de 20 wekenecho aan iedereen verteld, toen ik het eenmaal wist kon ik het echt niet voor me houden...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 1:53

Na de eerste echo (7 weken) hebben we het aan mijn ouders, schoonouders, zus en schoonbroer verteld. Met 9 weken hebben we het aan de grootouders verteld. Met 12 weken aan de vrienden en de rest van de familie.

Het geslacht hebben we altijd geheim gehouden, dus dat wisten de mensen pas toen onze baby geboren werd.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 7:39

Wij hebben het meteen gezegd, na de positieve test, tegen de dichtstbijzijnde familie en vrienden.
En op mijn verjaardag (toen ik 8 wkn was) aan de rest.

Dat het mis kan gaan, zegt mij helemaal niets. Het kan met 12/14/20/37 weken ook nog misgaan.
Je bent pas zeker van een geslaagde zwangerschap en bevalling als je een levend babytje in je handen hebt.
En áls het dan mis zou gaan, heb ik graag mensen om me heen waarmee ik het kan delen.

Geslacht hebben we ook aan iedereen verteld toen we het wisten.
De naam niet, die pas bij de geboorte.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum