Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denken jullie hiervan?

+3
Printje
Liadan
Twellie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Twellie wo 12 dec 2012 - 9:26

Even een discussiepuntje met mijn vriend. Hij gaat wekelijks een paar uurtjes naar zijn moeder toe met onze oudste dochter die net drie is geworden.

Vanmiddag vertelde hij dat onze dochter daar dan op zolder speelt, samen met de neefjes en nichtjes die er ook zijn: die zijn tussen de vijf en elf jaar. Zelf zitten ze dan in het voorhuis. Er zitten drie kamers tussen die voorkamer en het trappenhuis en dan is ze dus ook nog op zolder, je hoort dus niets van de zolder. Mijn vriend gaat ook niet tussendoor even kijken.

Ik vind dit niet bepaald een prettig idee en werd ook best wel boos toen mijn vriend dit vertelde maar mijn vriend vindt dit gewoon veilig omdat er een traphekje voor de trap staat.

Wat denken jullie hiervan?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Liadan wo 12 dec 2012 - 9:30

Ik zou hem de volgende keer denk ik een babyfoon meegeven zodat jullie dochter wel daar kan spelen maar hij het ook op een afstand een beetje in de gaten kan houden.
Ik zou er ook niet blij van worden als mijn kinderen zo'n tijd spelen op zolder op die leeftijd zonder toezicht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 9:32

Ik zou regelmatig gaan kijken maar het zou van mij wel mogen. Je merkt snel genoeg of er leuk gespeeld wordt enzo. En van te voren zou ik afspraken maken over dat traphekje en wat te doen als mijn kind zou moeten plassen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Slakje wo 12 dec 2012 - 9:32

Als er een kind van 11 bij is, is dat kind over het algemeen slim genoeg om naar volwassenen toe te gaan als er iets gebeurt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Manderijn wo 12 dec 2012 - 9:34

Als dat kind van 11 een soort van instructie mee krijgt om dan te roepen of te komen als er wat is, zou ik het best aandurven, ware het niet dat ik niemand verder met een zolder kan waar op gespeeld kan worden. Dus hoe ik het echt zou doen weet ik niet, babyfoon misschien een goede oplossing ja.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 9:36

Mijn dochter speelt ook altijd met de grotere kinderen en mijn ervaring is dat ze dan echt wel goed op haar letten, maar ik ga toch af en toe wel even bij haar kijken, sowieso voor mijn eigen gevoel, maar ook omdat ik vind dat kinderen niet de verantwoordelijkheid voor haar horen te dragen. Ik verwacht dat ook van mijn man, en zou dat in jouw plaats ook verwachten van mijn vriend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:29

Onze oudste is 2 jaar en 8 mnd en heeft ook grote neven tussen de 9 en 15 jaar, als we op visite zijn gaat hij ook altijd boven spelen met hun, de oudste letten altijd goed op hem, soms ga ik zelf ook even een kijkje nemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:44

Slakje schreef:Als er een kind van 11 bij is, is dat kind over het algemeen slim genoeg om naar volwassenen toe te gaan als er iets gebeurt.

+1, al is het nooit verkeerd om een keer te gaan kijken.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 22:02

Elixer schreef:
Slakje schreef:Als er een kind van 11 bij is, is dat kind over het algemeen slim genoeg om naar volwassenen toe te gaan als er iets gebeurt.

+1, al is het nooit verkeerd om een keer te gaan kijken.

Sowieso, een kind kan wel slim genoeg zijn, maar ik blijf er gewoon bij dat je de verantwoordelijkheid voor een kind niet bij een kind mag leggen, ook niet bij een kind van die leeftijd. Een kind van 11 kan ook wel een moment hebben waarop hij of zij teveel opgaat in het spel om de hele tijd goed op te letten. Yrsa's oudere nichtjes letten altijd heel goed op haar, maar het blijven kinderen die zelf ook gewoon lekker aan het spelen zijn, dus ik zou er nooit blindelings vanuit gaan dat zij wel op haar passen.

Stel dat er iets misgaat doordat die andere kinderen niet continu hebben opgelet, vind je dan echt dat je het die kinderen kunt verwijten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  moepie do 13 dec 2012 - 1:17

hier gebeurt het ook, onze dochter is 3, daarboven zitten kids tussen de 4 en 12 jaar en die spelen allemaal samen boven bij opa en oma. Ik geef de oudsten een goede instructie mee, ook dat ze ons moeten roepen als onze dochter naar beneden wil (het is een enge trap). Zeg tegen onze dochter dat ze goed moet luisteren en we gaan zelf af en toe even kijken.
En zo gaat het erg goed.

al vind ik het zelf wel altijd een beetje spannend hoor. Voorheen speelde zij gewoon met het neefje wat boven haar zit bij ons beneden, maar ja die gaat nu ook mee dus tja dan is ze alleen beneden dat vind ik dan weer sneu.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: