Hoeveel uur per nacht slapen jullie?
+28
Sophiee
Océane
Parisienne
Jazzlyn
Lonely Goatherd
SarahKey
Mademoiselle_
Viva
Wennes
Thunder
PapillonRose
Mamsie
CCC
Linda
Coco
Slakje
pindaatje
Annie24
studiebol
Happydobby
maiadebij
Twellie
Aimee
Star007
Floor
Sanne
Jits
Tania
32 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoeveel uur per nacht slapen jullie?
De jongste is ruim 3 jaar en daar moet ik toch zeker wel elke nacht een paar keer voor uit.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Tussen de 2 en 6 uur, die dan onderbroken zijn.
Ik ben ook heel moe en blij dat ik nog niet werk.
Ik ben ook heel moe en blij dat ik nog niet werk.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Zo Wennes, dat lijkt mij zwaar, nachten van 2h!
Sowieso dat veel van jullie het met maar 5h slaap moeten doen, dat zou ik erg slecht trekken...
Hier gezegend met zo'n 8h per nacht.
Sowieso dat veel van jullie het met maar 5h slaap moeten doen, dat zou ik erg slecht trekken...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Tania schreef:En dan vooral voor de moeders met slecht slapende kindjes.
De laatste maanden slapen wij hooguit een uurtje of zes in een nacht. Vaak nog wel minder, soms iets meer. De afgelopen 2,5 jaar ben ik 99% van de nachten er wel uitgeweest denk ik. Aan het einde van mijn zwangerschap ging mijn zoontje pas wat beter slapen maar moest ik er nog wel vaak uit. Vanaf de dag dat M. geboren is slaapt J. pas door. Het begint nu wel een beetje op te breken. Ik kon het altijd wel goed hebben maar ik merk nu echt dat ik overdag soms gewoon te moe ben en er ongeduldig, boos en chagrijnig van word. Wat ik het zwaarste vind is het steeds wakker worden, een uurtje slapen, kwartier wakker, halfuurtje slapen, 10 minuten wakker enz.
Nou ik geloof dat ik me hier bij kan aansluiten
Hier is t ongeveer t zelfde, alleen huilt de jongste niet maar word ze gewoon wakker voor voeding ofzo. En meestal als de oudste nu wakker word is dat omdat hij dorst heeft of bijvoorbeeld moet plassen.
Gast- Gast
Een uur of 5/6. Begint ons beiden wel op te breken. Maar ja, niks aan te doen behalve overdag af en toe een half uurtje proberen te pakken of de kinderen uit logeren te brengen.
Mademoiselle_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12
De laatste tijd zaten de voortandjes dwars dus mocht ik er soms wel 11 keer uit 's nachts. Gelukkig zijn ze nu beide door en we hebben al weer 2 nachten weer 'normaal' kunnen slapen. Normaal slapen we van 22:00-6:00 uur, want dan gaat de wekker. Maar de meeste nachten moet ik er rond half 5 even uit om S goed te leggen, speen erin te doen en de knuffel weer geven. Maar dat vind ik normaal en dat hoort er gewoon bij. Ik kan daarna meteen weer in bed (soms maar een halve minuut weggeweest) en slaap dan weer verder tot de wekker gaat.
Petje af voor de meiden die ook nog nachtvoedingen hebben, want dat vond ik ook zwaar al mag ik niet klagen omdat S al snel de nachten doorsliep.
Petje af voor de meiden die ook nog nachtvoedingen hebben, want dat vond ik ook zwaar al mag ik niet klagen omdat S al snel de nachten doorsliep.
Als ik geluk heb een uurtje of zes. Meestal vijf, maar vaak genoeg ook minder met als absolute dieptepunt eens in de zoveel tijd twee. Sowieso bijna altijd in etappes, hij slaapt hooguit eens per maand een keer door. Te weinig dus en dan ben ik al chronisch vermoeid, ook als ik genoeg slaap. Ik ben meestal ook wel minstens een uur bezig en voordat ik dan ook weer slaap ben ik 1,5-2 uur verder. En als ik dan amper een uur in bed lig en hij weer begint te huilen... Op z'n zachtst gezegd niet leuk, maar iets anders dan gewoon maar doorbijten (en af en toe instorten) kan ik ook niet bedenken.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Jits schreef:Ook hier twee niet-doorslapende kinderen, wij gaan om 10u naar bed en om 6u wekker, daar tussenin 100x wakker, vreselijk
Idem hier.. Wij gaan weleens later naar bed hoor
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Viva schreef:Zo Wennes, dat lijkt mij zwaar, nachten van 2h!
Mijn humeur is na een nacht van 2uur slaap ook ver te zoeken hoor.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Tot een paar weken geleden kon ik slapen van +/- 23.00 tot 01.00 en daarna pas weer van +/- 04.30 tot 07.00. Het waren geen korte onderbrekingen, N. was gewoon altijd een paar uur achter elkaar wakker en niet meer in slaap te krijgen. Dit al vanaf baby af aan. We weten waar het door komt, maar toch is het altijd heel erg zwaar geweest. De laatste tijd gaat het een stuk beter gelukkig. N. slaapt nu zelfs af en toe een nacht door!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Gemiddeld 5 uur. Vorige 2 nachten zelfs nog minder. Ik ben ook echt moe en ik heb een verkoudheid die maar niet over wil gaan door het gebrek aan rust.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Océane schreef:Gemiddeld 5 uur. Vorige 2 nachten zelfs nog minder. Ik ben ook echt moe en ik heb een verkoudheid die maar niet over wil gaan door het gebrek aan rust.
Dat van die verkoudheid ken ik ja..
Van de week was mijn moeder hier en zegt ze: oh ik ben zo vreselijk verkouden en moe, gisteren lag ik er om 20u al op en werd pas de volgende ochtend om 10u wakker..
Ohhhh dan kan ik haar wel
Gast- Gast
Wennes schreef:Viva schreef:Zo Wennes, dat lijkt mij zwaar, nachten van 2h!
Mijn humeur is na een nacht van 2uur slaap ook ver te zoeken hoor.
Gelukkig trekt het bij jou altijd wel halverwege de ochtend bij toch
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ponyo schreef:Tania schreef:En dan vooral voor de moeders met slecht slapende kindjes.
De laatste maanden slapen wij hooguit een uurtje of zes in een nacht. Vaak nog wel minder, soms iets meer. De afgelopen 2,5 jaar ben ik 99% van de nachten er wel uitgeweest denk ik. Aan het einde van mijn zwangerschap ging mijn zoontje pas wat beter slapen maar moest ik er nog wel vaak uit. Vanaf de dag dat M. geboren is slaapt J. pas door. Het begint nu wel een beetje op te breken. Ik kon het altijd wel goed hebben maar ik merk nu echt dat ik overdag soms gewoon te moe ben en er ongeduldig, boos en chagrijnig van word. Wat ik het zwaarste vind is het steeds wakker worden, een uurtje slapen, kwartier wakker, halfuurtje slapen, 10 minuten wakker enz.
Hier is t ongeveer t zelfde, alleen huilt de jongste niet maar word ze gewoon wakker voor voeding ofzo. En meestal als de oudste nu wakker word is dat omdat hij dorst heeft of bijvoorbeeld moet plassen.
M. krijgt ook nog een fles 'snachts maar daarbuiten wordt ze helaas ook nog wel vaak wakker. Vannacht was wel een goede nacht, ze kreeg om 1.30 haar nachtfles en daarbuiten was ze een keer of 4 wakker maar ging wel weer binnen 10 minuten slapen als we bij haar waren geweest. Om 5.30 kwam ze pas bij ons liggen.
Ik ben een hele slechte moeder maar dat plassen 'snachts is wel een van de redenen dat ik nog niet zo actief bezig ben met mijn zoontje zindelijk maken Ik hoop dat M. voor die tijd wat beter slaapt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania mijn zoontje is overdag en tijdens het middagslaapje ook zindelijk maar in de nacht nog niet, dat komt vanzelf wel en idd als we een tijdje wat beter kunnen slapen
Gast- Gast
Bij ons zit de wc in het halletje bij de achterdeur, daar zit ook de trap naar boven. Mijn zoontje wil dan ook altijd plassen als M. net in bed ligt en slaapt overdag. Dan gaat hij haar wakker roepen want hij vindt het gezellig als ze naar beneden komt
Ze slaapt nu vaak nog maar 1 keer per dag of 2 keer per dag kort dus zodra ze echt over is naar 1 slaapje zal hij wel wat meer op de wc gaan plassen.
Ze slaapt nu vaak nog maar 1 keer per dag of 2 keer per dag kort dus zodra ze echt over is naar 1 slaapje zal hij wel wat meer op de wc gaan plassen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Océane schreef:Gemiddeld 5 uur. Vorige 2 nachten zelfs nog minder. Ik ben ook echt moe en ik heb een verkoudheid die maar niet over wil gaan door het gebrek aan rust.
Zo herkenbaar. Ik heb van de dokter rust voorgeschreven gekregen, maar ja, dat gaat gewoon niet met twee kleine kinderen en geen hulp in de buurt.
Gast- Gast
Toch ook wel 'fijn' om hier te lezen dat het nog vaker voorkomt dan je denkt, slecht slapen met jonge kinderen. Aangezien ik de indruk krijg dat als iemand het hoort in mijn omgeving, het meteen bestempelt als 'niet normaal'. Ok, misschien is dat het ook niet altijd helemaal, maar het is in elk geval normaal genoeg om bij veel ouders een probleem te zijn.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
PR, ik had zelf inderdaad hetzelfde beeld. Als ik het in mijn omgeving over het slechte slapen van mijn dochter had, dan was ik echt de enige. Iedereen had kinderen die goed doorslapen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Tania schreef:Ponyo schreef:Tania schreef:En dan vooral voor de moeders met slecht slapende kindjes.
M. krijgt ook nog een fles 'snachts maar daarbuiten wordt ze helaas ook nog wel vaak wakker. Vannacht was wel een goede nacht, ze kreeg om 1.30 haar nachtfles en daarbuiten was ze een keer of 4 wakker maar ging wel weer binnen 10 minuten slapen als we bij haar waren geweest. Om 5.30 kwam ze pas bij ons liggen.
Ik ben een hele slechte moeder maar dat plassen 'snachts is wel een van de redenen dat ik nog niet zo actief bezig ben met mijn zoontje zindelijk maken Ik hoop dat M. voor die tijd wat beter slaapt.
Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak alleen als hij iets te veel gedronken heeft
Gast- Gast
Respect voor alle mama's die er zo vaak uit moeten 's nachts! L. slaapt van 19 tot 9 met om 6.30 uur een flesje. Op ''slechte'' nachten wordt ze 1 á 2 keer wakker voor de speen. Wij slapen dus erg goed , als we weinig geslapen hebben ligt dat echt aan onszelf!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Tot nu toe slaapt ze van 23.00 tot 8.00/8.30 heel soms word ze een keer wakker en dan doen we een tutje erin. Wij slapen dus iedere nacht prima. Maar wie weet wat we nog kunnen gaan verwachten
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij slapen van 23.30 tot 8.00, heerlijk!
Respect voor iedereen die zo weinig slaap krijgt, lijkt me echt pittig
Respect voor iedereen die zo weinig slaap krijgt, lijkt me echt pittig
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Zo'n 6 uur per nacht en de ene nacht moeten we er regelmatig uit en de andere nacht slapen we aan één stuk.
Zou wel wat langer kunnen slapen door eerder naar bed te gaan maar kan goed met weinig slaap en vind de avondden veel te lekker en daarmee zonde om in bed te liggen
Zou wel wat langer kunnen slapen door eerder naar bed te gaan maar kan goed met weinig slaap en vind de avondden veel te lekker en daarmee zonde om in bed te liggen
Gast- Gast
Het verschilt. Vannacht een goede nacht gehad gelukkig, ik lag er om 22.00, moest er om 22.30 een keer heen in en om 6.40 weer wakker (door de wekker vam vriend, zoon heeft tot 7.20 geslapen). Er zijn ook nachten dat ik net in bed lig en dat hij steeds wakker is, kwartiertje stil etc... vaak rond 1.00 dan wel een langere tijd stil en rond 4.00 nog eens wakker. Dat soort nachten slaap ik dus maximaal 5 a 6 uur. Ik heb nu het geluk dat ik even geen werk heb, en dat ik overdag nog een een uurtje kan slapen als hij zijn middagslaapje doet. Maar het is absoluut slopend, en dan hebben wij ook nog het geluk dat er ook weleens een goede nacht tussen zit.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig!
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoeveel km woont jullie gastouder bij jullie vandaan?
» hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?
» Hoeveel slapen met 1 jaar?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoeveel km woont jullie gastouder bij jullie vandaan?
» hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?
» Hoeveel slapen met 1 jaar?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: