Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig!

+9
tweeling
red rose
Pink!
Linda
xxjojootjexx
Darius
Paper Crown
Flower_L
Caroow
13 plaatsers

Ga naar beneden

Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig! Empty Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig!

Bericht  Caroow do 21 maa 2013 - 17:59

We liggen nu nog in het zkh, een ritme is ver te zoeken. Soms moeten we R voor een voeding verschonen omdat hij gewogen en getempratuurt moet worden, soms verschoon ik hem na 1 borst zodat hij wat actiever wordt en soms pas na de voeding.

Overdag zit er steeds ongeveer 3 uur tussen de voedingen. Na het eten slaapt hij heerlijk in zijn wieg of op de arm of buik. Maar 's avonds.. Draakie gaat niet slapen. Gister om 10 uur heeft hij eten gekregen, kwart voor 11 ging hij op bed. Hij heeft een kwartier geslapen en begon toen met huilen, hij wilde weer eten. Omdat hij net gegeten had wilden we wachten, we hebben hem zoet gehouden met een pink tot 12 uur. Van 12 tot 1 heeft hij gegeten en daarna hebben we hem op bed gelegd. Kwart voor 2 werd hij wakker, hij heeft een uur bij mijn vriend gelegen en heeft daarna in zijn wieg tot 4 uur geslapen. Om 4 uur heb ik hem gevoed, hij was eigenlijk te moe, na een minuut of 20 is hij bij mij na 1 borst in slaap gevallen en daar ligt hij nu nog.

Als we straks meer ritme hebben thuis, zou dit dan beter gaan? We kunnen moeilijk hem de hele nacht bij ons laten slapen toch? En maakt het uit dat er soms zo weinig en soms zo veel tijd tussen de voedingen zit?
We laten hem sowieso niet langer dan een minuutje huilen in zijn wieg, dat vinden we niet nodig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig! Empty Re: Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig!

Bericht  Flower_L do 21 maa 2013 - 18:20

komt vanzelf smile mannetje is net op de wereld en besef verschil dag en nacht moet groeien. met een week laat hij er waarschijnlijk al meer tijd tussen. tot die tijd loop je met wallen smile over het voeden. heb weinig verstand van bv maar heet dat niet clusteren?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig! Empty Re: Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig!

Bericht  Paper Crown do 21 maa 2013 - 18:24

Caroow lieve schat.. Je baby is nog echt echt te picollo voor een ritme.. Hij zal na een paar weken dag en nacht herkennen, nu nog even niet. In de baarmoeder kent hij geen hongergevoel en nu opeens wel. Het zal nog her en der zoeken voor jullie zijn. Julian heeft wel vaak de hele nacht naast ons gelegen.

Zo klein kan je nog helemaal niet een ritme aanbrengen. Ik zou hem trouwens geen pink geven en nu al voedingen rekken.

Remember my words: 'nooit meer zorgeloos' haha!

Komt echt goed!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Caroow do 21 maa 2013 - 18:34

Maar als ik geen pink geef, dan ligt meneertje elk uur te lurken. En ik heb al zoveel melk, het blijf maar lopen..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 21 maa 2013 - 18:44

Caroow schreef:Maar als ik geen pink geef, dan ligt meneertje elk uur te lurken. En ik heb al zoveel melk, het blijf maar lopen..

Snap ik! Maar borst mag hij onbeperkt. En geweldig dat je lekker veel hebt smile ik zou hem aanleggen, hij zoekt denk ik ook nog lekker warmte van jou en paar slokjes troost. Flesvoeding komt inderdaad op uren aan, maar borst niet. Want heeft hij zuigbehoefte of ook honger?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Darius do 21 maa 2013 - 19:02

Caroow schreef:Maar als ik geen pink geef, dan ligt meneertje elk uur te lurken. En ik heb al zoveel melk, het blijf maar lopen..

Kijk eens op borstvoeding.com bij teveel melk. Het kan zijn dat hij te weinig achtermelk krijgt, waardoor hij snel honger heeft. En je kunt daar ook iets lezen over 'samen slapen'. :-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 19:25

En misschien heeft hij veel zuigbehoefte, dan kun je tzt wen speentje geven. Volgens mij mag dag niet te snel ivm speen-tepelverwarring, maar kennelijk heeft hij die zuigbehoefte wel om even lekker te kunnen ontspannen. Dat kan met borstvoeding gelukkig ook gewoon aan je borst smile

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 19:49

Ik zou mij nu nog niet zorgen maken over te veel voeding, vervelend is het wel, maar niks is fijner voor een goede start. Wat je zou kunnen doen is 1 borst per blokje van 2 uur aanbieden. Dus als hij om 8 uur wil, en om 9 uur weer, dan weer dezelfde, wil hij dan om 10 uur weer, dan geef je de andere kant.
Hem troosten met de pink zou ik proberen niet te doen, omdat hij daar juist onrustiger van kan worden.
En ja hoor, je kunt best de hele nacht met hem samen slapen. Als dit voor jullie fijn en goed voelt, lekker doen! Hebben wij 22 maanden gedaan, omdat onze kleine man ook ontzettend vaak drinken wilde en wakker was.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 20:12

Joh, je kindje is nog maar een paar dagen oud, die heeft echt geen flauw benul van dag en nacht, ritme's en al het andere wat op een schema lijkt. Je kindje doet nu alles op gevoel en hij snapt er niks van als hij honger of zuigbehoefte heeft en deze nog niet kan stillen omdat het nog maar een uur geleden is dat hij heeft gedronken. Daarbij is zijn maaginhoud zo groot als een doperwt zo ongeveer. Die zit dus met een paar slokken vol en is dus ook heel snel weer leeg. Het is dus juist heel normaal gedrag voor een jonge baby om heel vaak kleine beetjes te willen drinken. Dit is uiteindelijk ook perfect voor later, hij leert heel goed naar zijn honger en vol gevoel te luisteren. Ik hanteerde in het begin een minimum van 12 voedingen per etmaal (waarbij ze overdag vaker kwam dan in de nacht, in de nacht sliep ze direct al wel een uurtje of drie achter elkaar, maar overdag kwam ze soms meerder keren in het uur).

Laat 'm verder lekker bij jou liggen. Hij is helemaal gewend aan jouw geur en jouw geluiden (hartslag, borrelende darmen, je stem), dus dit stelt hem gerust, dit maakt hem rustig en rustige, tevreden kindjes slapen het beste. Bovendien maak je hormonen aan met huid op huid contact die ervoor zorgen dat je kindje zich goed hecht aan jou (en ja, dat begint al zo vroeg), maar ook dat jij bepaalde hormonen aan maakt die de bv goed op gang helpen. Verder leer je je kindje heel snel goed kennen, omdat je ieder signaaltje dat hij geeft direct op kunt pakken.

Voeden in de nacht is trouwens erg goed voor de uiteindelijke stabiliteit van de borstvoeding. Je maakt dan prolactine aan en dat zorgt ervoor dat je borstvoeding over een tijdje stabieler zal zijn en je minder last hebt van dipjes dan wanneer je minder prolactine aan hebt gemaakt.

Eigenlijk doet je kindje het dus zoals een pasgeboren baby het hoort te doen: graag bij mama willen zijn en graag vaak kleine beetjes willen drinken en de zuigbehoefte aan de borst willen stillen.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 20:15

Geen ritme is ook een ritme. Very Happy

Het klinkt als dat hij wilt clusteren. Herken je het daarin?
http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pink! do 21 maa 2013 - 20:23

Ik sluit me aan bij rejoy, komt goed!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  red rose do 21 maa 2013 - 20:49

Alles wat ik zou willen zeggen, ik ook door rejoy gezegd. Lekker naar huis vandaag, geniet ervan!
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  tweeling do 21 maa 2013 - 21:12

Je baby is nog zo mini, gewoon laten gaan. Ga lekker mee in zijn ritme, ga gewoon rusten als hij ook slaapt en maak je er niet te druk om. Ik wilde ook alles meteen weer perfect op orde hebben maar dat gaat echt niet, het komt allemaal vanzelf wel. Over een paar weken zul je zien dat je kleintje het dag en nachtbritme al wat meer begrijpt. Gewoon lekker genieten en laat het los!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Caroow do 21 maa 2013 - 21:15

Ik lees vanmiddag even alles door hoor, ik mag naar huis dus heb even wat anders te doen. Maar bedankt alvast.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parel do 21 maa 2013 - 21:18

Het klinkt, van wat ik er van weet, als clusteren.

Ik zou niet schromen je kind bij je te houden, lo begon in haar eigen bedje,
maar kwam de eerste weken tussenin.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Teddyaapje do 21 maa 2013 - 21:55

Alles is eigenlijk al gezegd. Het is allemaal heel normaal gedrag voor een pasgeboren baby. Maak t jezelf ook makkelijk en geef er gewoon aan toe, niet piekeren over wat te doen, maar kijk naar de behoefte van je kindje. Wat fijn dat de bv al zo goed opgang is. Als je echt denkt dat je teveel melk hebt zou je idd eens op borstvoeding.com kunnen lezen hierover (over al t andere wat met bv te maken heeft ook trouwens). Maar dan zie je dat kindjes na elke voeding onverzadigbaar lijken terwijl er meer dan genoeg is. Als je denkt dat hij alleen zuigbehoefte heeft kun je de lege borst, waar net uit gedronken is, aanbieden. Als hij goed is aangelegd kan t geen kwaad om hem lang(er) aan de borst te laten liggen.

En voor bv geldt, hoe vaker hoe beter. Bij elke keer dat je bv geeft worden er een soort van melkcellen geactiveerd die ervoor zorgen dat je ook als je kindje groter genoeg melk kunt maken. De prolactine waar Rejoy t ook over had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Highway vr 22 maa 2013 - 1:50

Helemaal eens met rejoy en veel succes! Neem hem gewoon lekker bij je, je kan hem nog niet verwennen nu en bv mag hij onbeperkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Caroow vr 22 maa 2013 - 2:19

Even snel, Humpie had gedronken en de kraamverzorgster dacht dat hij moe was, ik zei al, hij wil meeeeer. In bed gelegd, laten huilen, weer uit bed.. En ja hoor, hij ging weer zoeken. Inmiddels al een aantal keer gegeven, geen 3 uur ertussen. Gelukkig dat dat mag want nu ligt hij wel heerlijk te knorren.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania vr 22 maa 2013 - 2:31

Niet om commentaar te geven hoor maar ik zou je kleine mannetje echt nog niet laten huilen. Daar snapt hij nog helemaal niks van, hij snapt nog niet eens dat hij uit je buik is en al helemaal niet dat hij in bed zou moeten slapen. Gewoon lekker bij je nemen en knuffelen. Dat zelf in slaap vallen in bed komt echt ooit goed, hij moet eerst nog ontdekken dat hij op de wereld is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow vr 22 maa 2013 - 2:38

We laten hem normaal ook niet huilen hoor, t arme schaap heeft nou eenmaal maar 1 manier om ons iets duidelijk te maken. De kraamverzorgster wilde het 1 keer 5 minuten proberen en daar hebben we mee ingestemd, maar dat was ook de laatste keer hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 22 maa 2013 - 8:45

Paper Crown schreef:

Snap ik! Maar borst mag hij onbeperkt. En geweldig dat je lekker veel hebt Eten en slapen in de nacht.. Tips nodig! 561177 ik zou hem aanleggen, hij zoekt denk ik ook nog lekker warmte van jou en paar slokjes troost. Flesvoeding komt inderdaad op uren aan, maar borst niet. Want heeft hij zuigbehoefte of ook honger?
Mee eens.
S ligt ook enorm veel bij me. Zoals pc zegt, het ís een enorm verschil van de baarmoeder naar de buitenwereld. babys hebben volgens mij ook echt behoefte aan het contact met de ouders, het knuffelen en gevoel van geborgenheid. In de buik lag de baby heel krap en in een bolletje, nu ligt hij getrekt en waarschijnlijk op zijn rug. S is 5 weken en ligt eigenlijk best veel bij me, ook in bed. Of in de draagdoek. Dat vind ze fijn. Als ze elk uur wakker word dan mag ze elk uur aan de borst.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: