Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?

+7
tweeling
Theezakje13
Ayla
mirrie
missy.
yes1984
Floor
11 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag? Empty hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?

Bericht  Floor di 24 jan 2012 - 1:49

Ik vraag me toch echt af hoeveel uur een baby per dag ongeveer moet slapen.
En hoe krijg je een baby in vredesnaam in slaap, ben nu al dagen(weken) bezig met onze zoon om hem in slaap te krijgen/uit zichzelf te laten gaan slapen, maar slapen is echt niet zijn hobby (helaas).
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om hem te laten slapen. Uit onmacht haal ik hem dan maar weer uit bed/wiegje om hem op mijn arm rond te slepen de halve dag (waar mijn man dan weer ruzie over maakt omdat ik hem verwend maak en daarom slaapt hij niet). Maar ik ben nu inmiddels zelf op, ik heb ook slaap nodig.

dus wie weet hoeveel uur een baby ongeveer moet slapen.
en hoe ik een baby in slaap krijg want hij is inmiddels echt wel moe, zijn oogjes zijn rood maar hij slaapt gewoon niet, hij is al wakker vanaf vanmorgen 7.30 uur. Ik ben nu al vanaf 12 uur bezig met hem in bed leggen, op mijn arm slaapt hij wel in maar als hij in bed ligt is hij wakker voordat ik beneden ben (maakt niks uit of hij 1 minuut op mijn arm ligt of 10). Hij krijgt telkens een tutje, praat zachtjes tegen hem, stel hem gerust, muziekje aan maar toch..
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag? Empty Re: hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 1:51

Hier was de Puckababy dé oplossing bij de oudste. Ik zou dat echt eens proberen als je dat nog niet hebt gedaan. En hoeveel een baby ongeveer moet slapen weet ik eerlijk gezegd zo echt niet meer.

Gast
Gast

hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag? Empty Re: hoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 1:52

Een baby moet niets smile Ze slapen als ze moe zijn en als ze willen, meestal. Je kunt er wel iets in proberen te sturen (inbakeren ofzo) maar je kunt je beter aan je baby aanpassen en accepteren dat het niet altijd volgens planning gaat.

Ik had een draagdoek, daar sliepen ze wél goed in, in tegenstelling tot in bed, en ik liet ze heel veel in de woonkamer slapen, in de wagen of in de box. Werkte ook heel goed. Beter dan urenlang proberen ze in bed te leggen.

Huilt hij veel? Als hij gewoon wakker is en in bed ligt is er niets aan de hand. Ligt hij de hele tijd te huilen dan is er wel iets mis, en dan moet je het CB even bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 1:53

ten eerste: een baby kun je niet verwennen met aandacht, géwennen wel, vérwennen niet.

Een kindje van 2 maanden oud snapt echt niet waarom hij in een koud, hard bedje wordt gelegd zonder papa of mama. Het is donker, stil en daarmee voor heel veel kinderen angstig.
Mensen gedragen zich als verstoppers, de kinderen weg leggen en van ze verwachten dat ze lang alleen kunnen liggen zonder een kik te geven. Mensen zijn echter dragers van nature. Die houden de kinderen bij zich om ze te beschermen. Baby's gaat intuïtief huilen, omdat ze denken dat hun ouders ze in de steek hebben gelaten en daarmee een prooi zijn voor andere dieren. Nu weten wij als ouders dat er geen andere dieren zijn die ons kind op willen eten, maar zo'n baby dat alles vanuit de intuïtie doet en beleeft, weet dat natuurlijk niet. Het is dus feitelijk heel gezond dat je zoontje niet alleen wil liggen om te slapen en bij jou op de arm wel in slaap valt.

Gast
Gast

Bericht  Floor di 24 jan 2012 - 1:59

oke ik verwoord het misschien niet goed. Hij moet niks, dat weet ik. maar hij is doodop, niet te genieten. Een planning heb ik tot nu toe nooit gehad maar ik probeer wel te reageren op de signalen die hij geeft als hij echt moe is.

puckababy hebben we geleend van een vriendin maar dat vind hij verschrikkelijk en dan slaapt hij ook niet. Hij blijft dan aan het wurmen en woelen om los te komen. Hij slaapt nu dus tegenwoordig in een slaapzak (omdat hij de dekens weg schopt en hij ligt overal en nergens in z'n bedje, in elk geval nooit op de plek waar dat ik hem heb achter gelaten).

In de reiswieg, in de box slaapt hij ook niet. Hij slaapt nergens voor 23 uur 's avonds (als ik hem vast hou dut hij redelijk in maar echt slapen ook niet, langer dan een minuutje of 10 is hij nooit vertrokken).

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  yes1984 di 24 jan 2012 - 2:00

Floor schreef:Ik vraag me toch echt af hoeveel uur een baby per dag ongeveer moet slapen.
En hoe krijg je een baby in vredesnaam in slaap, ben nu al dagen(weken) bezig met onze zoon om hem in slaap te krijgen/uit zichzelf te laten gaan slapen, maar slapen is echt niet zijn hobby (helaas).
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om hem te laten slapen. Uit onmacht haal ik hem dan maar weer uit bed/wiegje om hem op mijn arm rond te slepen de halve dag (waar mijn man dan weer ruzie over maakt omdat ik hem verwend maak en daarom slaapt hij niet). Maar ik ben nu inmiddels zelf op, ik heb ook slaap nodig.

dus wie weet hoeveel uur een baby ongeveer moet slapen.
en hoe ik een baby in slaap krijg want hij is inmiddels echt wel moe, zijn oogjes zijn rood maar hij slaapt gewoon niet, hij is al wakker vanaf vanmorgen 7.30 uur. Ik ben nu al vanaf 12 uur bezig met hem in bed leggen, op mijn arm slaapt hij wel in maar als hij in bed ligt is hij wakker voordat ik beneden ben (maakt niks uit of hij 1 minuut op mijn arm ligt of 10). Hij krijgt telkens een tutje, praat zachtjes tegen hem, stel hem gerust, muziekje aan maar toch..

Hier ook een slechte inslaper. Wanneer ik merk dat J. moe wordt leg ik hem in de kinderwagen en wieg deze heen en weer. In no time is hij vertrokken. Ik weet dat dit op lange termijn niet de oplossing is, maar zo krijgt hij wel zijn rust.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Floor di 24 jan 2012 - 2:04

Maar rejoy, wat is dan het beste, de hele tijd mijn zoontje vasthouden (of dragen)? Want al blijf ik bij hem in zijn kamer of in onze slaapkamer (daar staat zijn wiegje) het maakt niet uit, hij slaapt niet. Zo gaat het de hele dag, tegen een uur of 23 's avonds is hij zo vreselijk moe en grijnzig dat hij dan in slaap valt op mijn arm, waarna hij een uurtje of 2 a 3 slaapt in zijn wiegje langs me. Dan begint het weer van voor af aan, de fles in de nacht drinkt hij op maar blijft dan weer uren wakker. om vervolgens nog een uurtje of 3 te slapen en dan is het echt ochtend wat hem betreft en slaapt hij niet meer.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  missy. di 24 jan 2012 - 2:12

Ik zou je zoontje idd veel dragen, lekker veel contact met hem hebben. Misschien een draagdoek kopen zodat je zelf ook je handen vrij hebt.
Mijn dochter heeft ook veel in de draagdoek geslapen. Of in de wandelwagen als ik een stuk ging wandelen, als ik terug kwam liet haar buiten staan. Ook heeft ze in het begin nachten lang op mijn buik geslapen, als ik haar weg legde werd ze weer wakker.
Misschien is het ook een idee om naar de osteopaat te gaan, die kan je kindje onderzoeken. Heb er veel goede verhalen over gelezen (vooral hier op het forum).
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  mirrie di 24 jan 2012 - 2:16

leg hem eens op z´n buik, dat was hier de oplossing bij allebei. het ´mag´officieel wel niet maar he als ze dan wel tot rust komen.... ik heb ze goed in de gaten gehouden en ze konden al snel hun hoofdje optillen.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 2:23

Floor schreef:Maar rejoy, wat is dan het beste, de hele tijd mijn zoontje vasthouden (of dragen)? Want al blijf ik bij hem in zijn kamer of in onze slaapkamer (daar staat zijn wiegje) het maakt niet uit, hij slaapt niet. Zo gaat het de hele dag, tegen een uur of 23 's avonds is hij zo vreselijk moe en grijnzig dat hij dan in slaap valt op mijn arm, waarna hij een uurtje of 2 a 3 slaapt in zijn wiegje langs me. Dan begint het weer van voor af aan, de fles in de nacht drinkt hij op maar blijft dan weer uren wakker. om vervolgens nog een uurtje of 3 te slapen en dan is het echt ochtend wat hem betreft en slaapt hij niet meer.

Tsja, wat is het beste.. IK vind een kindje van 2 maanden bij jou houden in bijv. een draagdoek het beste, maar ik weet zeker dat een heleboel moeders daar anders over denken. IK vind dat er behoorlijk veel wordt verwacht van jonge baby's en ik vind die verwachtingen niet reëel. Ik zou dus zeggen: hou 'm lekker bij je, zodat hij de kans krijgt om lekker te slapen, dan is je zoontje veel beter te pas op de momenten dat hij wakker is, kan hij zijn energie steken in groeien en ontwikkelen en hebben jullie niet de hele tijd een oververmoeid en huilende kindje waar je constant mee bezig bent. Op den duur komt het heus wel zo ver dat hij wil liggen om te slapen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 2:35

Het klinkt alsof jullie in een patroon van onrust zitten. Mijn jongste slaapt minstens achttien uur per dag en is ietsje jonger dan die van jou.

Wat ik zou doen: rust en regelmaat introduceren. En dan niet in de zin van vaste voedingstijden, maar voeden op verzoek. Dus zodra je zoon wakker is, houd je een vast patroon aan, bijvoorbeeld: luier verschonen, voeden, maximaal een kwartiertje knuffelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed. Ik leg mijn dochter bijvoorbeeld bij het eerste gaapje weer in bed (wieg). Zo weet je zoon waar hij aan toe is, dat zal hij nu niet hebben. Het zal wel tijd kosten om te doorbreken waar jullie nu inzitten.

Nu het zover gekomen is dat je zoon nauwelijks slaapt, is inbakeren denk ik wel een goede optie. Veel kindjes protesteren daar eerst tegen, maar leren zich dan overgeven aan de slaap. Inbakeren voelt natuurlijker voor veel baby's dan in een groot bedje liggen, want daar voelen ze zich verloren in.

Mijn dochter is met dit patroon over het algemeen tevreden en rustig, maar wanneer ze dat niet is (en ook omdat ze een reflux heeft), draag ik haar in de draagdoek. Dat is een heel natuurlijk gevoel voor een baby: vertrouwde geur van de moeder, natuurlijk houding en weinig ruimte om de baby heen.

Net als wat Rejoy zegt: dit is wat ik zou doen, geen eeuwige waarheid smile.

Gast
Gast

Bericht  Ayla di 24 jan 2012 - 2:38

Eens met Rejoy (al heb ik mijn dochter niet zoveel bij me, ze slaapt ook goed in bed) Als je zoontje het nodig heeft, houd hem lekker bij je. Ik geloof niet dat hij uitgeslapen is, je ziet zelf ook aan hem dat hij nog moe is, als hij wel slaapt in de draagdoek, neem hem dan bij je in de draagdoek. Hier ook een vriend die vind dat ik haar verwen door haar veel bij me te hebben, maar daar trek ik me niks van aan. Als zij helemaal overstuur en moe is gaan we samen op bed liggen, dan is ze zo vertrokken. Hij heeft het nodig om bij je te zijn, evenveel als voeding en slaap.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 2:39

Ik was ook altijd voor de draagdoek, omdat ik het idd ook nogal gek vind om een kleine baby alleen te leggen. Maar goed, dat ben ik. Er zijn ook ouders voor wie inbakeren beter werkt en laten huilen en ik ben er eigenlijk wel over uit dat het niet boeit wát je kiest als het maar werkt voor jou. Ik geloof er niet zo in dat baby's er last van hebben welke methode je ook kiest (alleen urenlang laten huilen vind ik wel schadelijk en dat is ook bewezen) maar verder, gewoon doen wat voor jouw werkt. Maar dat dan ook even volhouden, dus niet 1 dag puckababy en dan weer stoppen omdat het niet werkt, 1 dag draagdoek en dan weer stoppen omdat het niet werkt, want dat zorgt voor nog meer onrust. Dus kies iets waar jij je goed bij voelt en dóe dat een paar weken. Ze worden ook vanzelf groter en accepteren en loslaten helpt ook al een stuk. Dan heb je even wat minder slaap en dan slaapt je baby weinig, jammer, zwaar kut en vermoeiend, maar ook dat gaat over.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 di 24 jan 2012 - 2:40

mirrie schreef:leg hem eens op z´n buik, dat was hier de oplossing bij allebei. het ´mag´officieel wel niet maar he als ze dan wel tot rust komen.... ik heb ze goed in de gaten gehouden en ze konden al snel hun hoofdje optillen.

+1
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 2:41

Oh en verwennen vind ik onzin. Ik had mijn kinderen altijd bij me, ze sliepen in de kamer, hadden nooit schema's en ik pakte ze bij elk piepje op als ik dacht dat dat nodig was, ze sliepen bij me in bed als ze eng gedroomd hadden en laten huilen heb ik nooit gedaan en ik heb toch gewoon twee kleuters die elke avond zonder morren in hun eigen bed stappen en slapen tot ik ze 's ochtends wakker maak. Komt allemaal goed dus.

Gast
Gast

Bericht  tweeling di 24 jan 2012 - 3:18

Rejoy. schreef:ten eerste: een baby kun je niet verwennen met aandacht, géwennen wel, vérwennen niet.

Een kindje van 2 maanden oud snapt echt niet waarom hij in een koud, hard bedje wordt gelegd zonder papa of mama. Het is donker, stil en daarmee voor heel veel kinderen angstig.
Mensen gedragen zich als verstoppers, de kinderen weg leggen en van ze verwachten dat ze lang alleen kunnen liggen zonder een kik te geven. Mensen zijn echter dragers van nature. Die houden de kinderen bij zich om ze te beschermen. Baby's gaat intuïtief huilen, omdat ze denken dat hun ouders ze in de steek hebben gelaten en daarmee een prooi zijn voor andere dieren. Nu weten wij als ouders dat er geen andere dieren zijn die ons kind op willen eten, maar zo'n baby dat alles vanuit de intuïtie doet en beleeft, weet dat natuurlijk niet. Het is dus feitelijk heel gezond dat je zoontje niet alleen wil liggen om te slapen en bij jou op de arm wel in slaap valt.

Amenhoeveel uur moet een baby (ongeveer) slapen per dag? 561177

Mooi geschreven!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 5:13

Hier hetzelfde als bij Twellie.

En inbakeren duurt vaak wel eventjes voor ze dat fijn vinden. Daar is hier ook een dag of twee overheen gegaan.
Maar hij slaapt nu wel!
De eerste 7 weken waren drama. Hij huilde alleen maar en niks was goed.
Niet op de arm, niet in bed, niet in de box. Helemaal niks.
Alleen `s nachts is bed sliep hij.

Toen hebben we hem overdag ook ingebakerd en hebben we hem eventjes laten huilen.
En zo nu en dan heeft hij dat nog steeds nodig. Het is maar kort, een minuutje of 2.
Maar daarna slaapt hij als een trein.

*klopt af* Zo gaat het nu de laatste 5 dagen in elk geval dus ik hoop dat dit voor ons de doorbraak is geweest.

Gast
Gast

Bericht  Bosjesvrouw di 24 jan 2012 - 5:16

Theezakje13 schreef:
mirrie schreef:leg hem eens op z´n buik, dat was hier de oplossing bij allebei. het ´mag´officieel wel niet maar he als ze dan wel tot rust komen.... ik heb ze goed in de gaten gehouden en ze konden al snel hun hoofdje optillen.

+1

+2 (heb dan zelf geen kinderen maar bij m'n neefje van 3 maanden doen we dat ook wel)

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Star007 di 24 jan 2012 - 5:53

Als D. niet wil slapen dan leg ik haar in de maxi cosi op het kinderw. onderstel en dan loop ik wat op en neer in de huiskamer en zing ik liedjes. Uiteindelijk valt ze in slaap en leg ik haar in bed met een muziekje aan. Nu leg ik haar na de fles van 13.30 wakker op bed met een muziekje en na de laatste fles van 20.30 hetzelfde. De andere hazenslaapjes doet ze in de box,schommelstoel of maxi cosi.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Liadan di 24 jan 2012 - 8:16

Kian sliep heel veel in de draagdoek. Ik heb de eerste maanden heel veel met hem (en onze dochter) gewandeld of gewoon in huis met hem rondgelopen/gezeten. In zijn bed sliep hij ook wel maar alleen op zijn buik, op zijn rug was drama, misschien dat jouw kindje ook liever op z'n buik slaapt?
Ik voed hem nu ook nog regelmatig in slaap als het hem uit zichzelf niet lukt of ik ga bij hem liggen tot hij slaapt.
Overdag slaapt hij ook niet zoveel, meestal nog geen 2 uur in totaal maar hij is wel vrolijk als hij wakker is. En als hij dat niet meer is dan gaat hij in de draagdoek.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje di 24 jan 2012 - 8:18

Ons zoontje sliep de eerste maanden ook heel erg weinig, was serieus altijd wakker. Ik legde hem trouwens altijd wel in zijn bedje, ik vind een box om te spelen en een bedje op te slapen maar ja slapen deed meneer toen hij klein was zeer zeer weinig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: