Gourmetten vs kerstdiner
+16
Susan
Antibes
Shisha
loura
kajaka88
Arwyn
LDJ
Japie
Printje
mii_joyce
Snoopy
studiebol
SleepingBeauty
Sazzle
Happinaz
Niekske
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gourmetten vs kerstdiner
Uitgebreid dineren kan bij ons toch niet meer echt, daarvoor zijn we met veel teveel mensen. We vieren Kerst in het vakantiehuisje van mijn ouders en hoewel de huiskamer best groot is, zouden er niet eens zoveel eettafels in passen dat iedereen kan zitten. Dus meestal wordt het toch meer een buffet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gaan kerstavond heel uitgebreid uit eten, Japans, 7 gangen. En tweede kerstdag gaan we gourmetten.. Eerste kerstdag waarschijnlijk wat toastjes en wijn enzo, het eten van gisteravond verwerken en ruimte maken voor de volgende dag..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik vind gourmetten ook best wel ok, maar niet super lekker, maar wel gezellig en je kan er natuurlijk wel wat lekkers van maken, ligt er maar net aan wat je op tafel zet.
Maar bij kerst vind ik een mooi gedekte tafel horen, met een mooi tafelkleed en verschillende glazen, mooi servies, kaarsen aan en iets van een mooi stuk vlees of vis wat aan tafel wordt gesneden. Dat komt gewoon omdat ik dat van thuis uit zo gewend ben en ik vind dat wel wat hebben, 1 keer per jaar echt uitpakken met een mooi diner. En vooral de gezelligheid vooraf, ik duik altijd mee de keuken in met mijn ouders en schoonmoeder om te koken, gezellig te kletsen, een wijntje te drinken en tussendoor alvast wat te proeven. Mijn schoonmoeder is altijd blij dat mijn vriend en ik helpen met koken en overlegt het menu ook altijd met ons, ik vind dat heel leuk om daar vooraf al samen over na te denken.
Maar bij kerst vind ik een mooi gedekte tafel horen, met een mooi tafelkleed en verschillende glazen, mooi servies, kaarsen aan en iets van een mooi stuk vlees of vis wat aan tafel wordt gesneden. Dat komt gewoon omdat ik dat van thuis uit zo gewend ben en ik vind dat wel wat hebben, 1 keer per jaar echt uitpakken met een mooi diner. En vooral de gezelligheid vooraf, ik duik altijd mee de keuken in met mijn ouders en schoonmoeder om te koken, gezellig te kletsen, een wijntje te drinken en tussendoor alvast wat te proeven. Mijn schoonmoeder is altijd blij dat mijn vriend en ik helpen met koken en overlegt het menu ook altijd met ons, ik vind dat heel leuk om daar vooraf al samen over na te denken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:Ik vind gourmetten ook best wel ok, maar niet super lekker, maar wel gezellig en je kan er natuurlijk wel wat lekkers van maken, ligt er maar net aan wat je op tafel zet.
Dit dus inderdaad. Gourmetten doen we regelmatig en zo'n diner alleen met kerst. Ik vind het leuk om één keer per jaar extra uit te pakken, ipv weer gourmetten terwijl we dat twee weken geleden ook nog gedaan hebben :S ik zal eens kijken of mijn moeder er vanmiddag wel over wil praten, dinsdag wilde ze er niet eens over praten, toen gaf ze de telefoon meteen aan mijn vader toen ik vroeg of we het nog even over kerst konden hebben
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mijn schoonouders gourmetten we altijd, ik vind het wel lekker maar zou iets anders ook weleens leuk vinden. Helemaal nu met 3 kleintjes erbij (tussen de 1 en 2 jaar) die zelf nog niet kunnen helpen. Maar het wordt weer gourmetten. Ik maak dan inderdaad ook vaak wel een toetje, om toch een bijdrage te leveren (ik vind het net als jij wel leuk om te koken).
Bij mijn moeder en haar vriend doen we eigenlijk elk jaar weer wat anders, meestal maakt iedereen wel iets. Dit jaar doen we 'kleine hapjes', leuk maar ik doe persoonlijk liever een 'echt' kerstdiner. Maar goed, meeste stemmen gelden en dit is wel weer handig met de kleintjes, dan hoeven ze niet zo lang aan tafel te zitten. Nog geen idee trouwens wat voor hapjes ik ga maken.
Bij mijn moeder en haar vriend doen we eigenlijk elk jaar weer wat anders, meestal maakt iedereen wel iets. Dit jaar doen we 'kleine hapjes', leuk maar ik doe persoonlijk liever een 'echt' kerstdiner. Maar goed, meeste stemmen gelden en dit is wel weer handig met de kleintjes, dan hoeven ze niet zo lang aan tafel te zitten. Nog geen idee trouwens wat voor hapjes ik ga maken.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind gourmetten echt enorm leuk om te doen! Gezellig kletsen aan tafel, rustig eten, lekker brood & groente erbij. Wij zijn daar echt wel een tijd mee bezig hoor. Ik doe het ook wel eens alleen met mijn vriend, gezellig
Wij gaan 2e kerstdag gourmetten bij mijn ouders.
Wij gaan 2e kerstdag gourmetten bij mijn ouders.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: