Gourmetten
+8
May
Possom
CarpeDiem
PluDan
Mida4you
love
flower
Marie
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gourmetten
Hoeveel gram vlees rekenen jullie per persoon?
En wat koop je zoal? Is het handiger een pakket te halen of is het voordeliger om zelf te gaan snijden?
En wat koop je zoal? Is het handiger een pakket te halen of is het voordeliger om zelf te gaan snijden?
Gast- Gast
Re: Gourmetten
Als je met veel bent is zelf snijden een stuk goedkoper (en lekkerder). Ik zou ongeveer 200-300 gram pp aanhouden, maar het ligt er ook aan of je er veel bij hebt qua brood/groente/aardappelen/gebakken ei/pannenkoekjes e.d...
Edit: Ik koop zoal, gehakt (hamburgertjes/slavinken als je spek eromheen doet), biefstuk, varkenshaas, spekjesblokjes, kipfilet etc..
Edit: Ik koop zoal, gehakt (hamburgertjes/slavinken als je spek eromheen doet), biefstuk, varkenshaas, spekjesblokjes, kipfilet etc..
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Oe lekker, krijg er nu ook zin in! Mijn ma kan dat altijd goed.
Ik zou idd ook 300 gram pp doen.
Ik zou idd ook 300 gram pp doen.
Gast- Gast
Wij doen het lekker makkelijk via de slager.
Verder kopen we dan nog, paprika, ui, champignons, brood, kruidenboter.
Wat we ook wel is doen is pannekoekjes bakken in de kleine pannetjes
Verder kopen we dan nog, paprika, ui, champignons, brood, kruidenboter.
Wat we ook wel is doen is pannekoekjes bakken in de kleine pannetjes
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Ik koop/snij gewoon altijd zelf. Dus kip, en dan in stukjes snijden, gehakt, en daar kleine hamburgers van maken, filetlapjes in stukjes snijden en vaak nog een ander soort vlees voor de afwisseling erbij! Ik haal meestal 1 pak filetlapjes (zijn 4 dunne), 250 gram gehakt & 2 stukken kip. Daar houden we van over, maar dat wok ik de volgende dag meestal op..
Gast- Gast
Met hoeveel personen eet je dan Pippa?
Wij zijn waarschijnlijk met zes mensen. Allen student dus het moet ook nog eens low budget.
Wij zijn waarschijnlijk met zes mensen. Allen student dus het moet ook nog eens low budget.
Gast- Gast
Megara schreef:Met hoeveel personen eet je dan Pippa?
Met zijn 2-en of 3-en, maar dan heb je wel een hele hoop hoor!
Maar je kunt het door het zelf te kopen zelf zo goedkoop mogelijk maken natuurlijk, door er ook andere dingen bij te doen, en dan vlees gewoon om erbij te hebben, dus paprika, courgette, aubergine, ui, champignons, ei om omelet te maken, pannenkoekenmix om kleine pannenkoeken te maken. Saté saus, stokbrood, allemaal sausjes, appelmoes.. Door dat allemaal aan te kleden (en dat is allemaal niet duur) zit je sneller vol en eet je ook niet zo ontzettend veel vlees, dus als je gewoon kip/gehakt/iets anders haalt, dan red je het gemakkelijk! Wat je ook hebt is mini slavink, die zijn al klein en niet zo heel erg duur.
Gast- Gast
Bij ons bij de C1000 heb je vaak na 4/5uur het vlees wat bijna de houdbaarheidsdatum bereikt korting.
Zo heb ik vorige week een gourmetschotel van 15euro voor 5 euro gekocht, ligt nu in de vriezer
Misschien een tip om savonds eens bij de supermarkt gaan kijken
Zo heb ik vorige week een gourmetschotel van 15euro voor 5 euro gekocht, ligt nu in de vriezer
Misschien een tip om savonds eens bij de supermarkt gaan kijken
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
en tip, bij de C1000 hebben ze nu filelapjes in de aanbieding, 6 voor 1,20 ofzo.
love- Kletskop
Ik koop en snij ook alles zelf, vindt ik ook veel lekkerder! Wat bij ons echt een favo is zijn de mini kaassoufflés!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Megara schreef:In welke wijk dan? Of zou dat door de hele stad zo zijn?
Bij ons bij de AH is het ook echt de moeite waard om laat boodschappen te doen (hij is tot 22.00u open) omdat er dan gewoon zó veel met 35% korting is, dat dat met zulke producten zoals vlees wel de moeite waard is.
Gast- Gast
Megara woon je in ..?
Dan moet je bijvoorbeeld bij de C1000 bij de Hasseler es gaan, iig de winkels die tot 20:00 open zijn
Dan moet je bijvoorbeeld bij de C1000 bij de Hasseler es gaan, iig de winkels die tot 20:00 open zijn
Laatst aangepast door love op do 10 nov 2011 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : plaatsnaam)
love- Kletskop
Mirjam4you schreef:Ik koop en snij ook alles zelf, vindt ik ook veel lekkerder!
Dat doen wij ook altijd, heerlijk.
Gourmetten vind ik zo leuk!
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Oh, lekker. Wij gourmetten 1x per maand met een vriendinnengroepje
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Wij gourmetten ook af en toe en maken dan het meeste zelf. We doen het ook niet zo vaak, omdat ik er niet echt veel voor voel om zoveel voor te bereiden (maken ook de sausjes zelf). Maar het is wel erg lekker en gezellig!
Wij doen met z'n 2en volgens mij belachelijk veel. Meestal twee stokbroden (zorg dat je daar veel van hebt, dat vult goed op en heb je wat te snaaien voor je eerste vlees gaar is), 250gr gehakt en daar dan hamburgertjes van, 250gr speklappen in klein stukjes geknipt, 2 stukken kipfilet (dus +/- 500gr), 1 met shoarmakruiden en 1 met satekruiden en vaak ook nog minislavinkjes of grote in stukjes gesneden. En dan nog groente, vooral champignons. Mijn vriend is niet echt van groenten gourmetten en ik ben alleen super dol op champignons dus die doen we dan.
En dan hebben we ook nog voor de volgende dag, met wat nieuw stokbrood en eventueel een extra kippetje.
Dus dat is eigenlijk voor 4 personen.
Voor bezuinigen heb ik niet zoveel tips. Wij zijn altijd best veel geld kwijt omdat de enige supermarkt hier in de buurt een Coop is en die is duur en daar heb ik me bij neergelegd. Ze prijzen dingen ook pas af op de datum..
Wij doen met z'n 2en volgens mij belachelijk veel. Meestal twee stokbroden (zorg dat je daar veel van hebt, dat vult goed op en heb je wat te snaaien voor je eerste vlees gaar is), 250gr gehakt en daar dan hamburgertjes van, 250gr speklappen in klein stukjes geknipt, 2 stukken kipfilet (dus +/- 500gr), 1 met shoarmakruiden en 1 met satekruiden en vaak ook nog minislavinkjes of grote in stukjes gesneden. En dan nog groente, vooral champignons. Mijn vriend is niet echt van groenten gourmetten en ik ben alleen super dol op champignons dus die doen we dan.
En dan hebben we ook nog voor de volgende dag, met wat nieuw stokbrood en eventueel een extra kippetje.
Dus dat is eigenlijk voor 4 personen.
Voor bezuinigen heb ik niet zoveel tips. Wij zijn altijd best veel geld kwijt omdat de enige supermarkt hier in de buurt een Coop is en die is duur en daar heb ik me bij neergelegd. Ze prijzen dingen ook pas af op de datum..
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik reken meestal overal een helfje voor Half kipfilet, half biefstukje, half varkenshaasje etc. Wat champignonnetjes erbij, uitje, eitje mss. Huzarensalade bijv erbij en vruchtjes/ananas, komkommerplakjes en kerstomaatjes. Je maakt 't zo duur als je zelf wilt! Ik zou iig niet zo'n schotel halen...
Gast- Gast
Hier kan ik wel wat mee. Dan ga ik iig uit van zo'n 250 gram per persoon aan vlees en dan nog wat extra dingetjes er bij.
Gast- Gast
Wij rekenen altijd zo'n 6 kilo voor 16 mensen. Dus dat komt dan om 375 gram pp. Maar zeker de helft van de mensen is een grote eter. Dit komt altijd met gemak op, en dan hebben we daarnaast ook altijd nog stokbrood, paprika, champignons, ei, pannenkoekenmix, uien, komkommersalade. En aan het eind hebben we ook nog eens een toetjesbuffet.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Met kerst gourmetten we altijd bij mijn schoonouders, dan halen we vaak wel een pakket bij de slager.
Maar ik vind zelf dingetjes maken eigenlijk wel zo leuk, en idd goedkoper!
Als ik zelf vlees snijdt, maak ik meestal: stukjes kip met gyroskruiden, gekruide gehaktballetjes (bv mexicaans), hamburgertjes van gehakt, slavinkjes van gehakt met spek erom.
Erbij: stukjes banaan met spek erom, paprika, champignons, salades, stokbrood met kruidenboter
Maar ik vind zelf dingetjes maken eigenlijk wel zo leuk, en idd goedkoper!
Als ik zelf vlees snijdt, maak ik meestal: stukjes kip met gyroskruiden, gekruide gehaktballetjes (bv mexicaans), hamburgertjes van gehakt, slavinkjes van gehakt met spek erom.
Erbij: stukjes banaan met spek erom, paprika, champignons, salades, stokbrood met kruidenboter
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind vis ook altijd lekker bij de gourmet, maar dat kost natuurlijk wel wat meer. Al kan het meevallen als je bijvoorbeeld gamba's en zalm uit de diepvries haalt en dat zelf in kleine stukjes snijdt.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Toen wij nog studenten waren en ook low budget gingen gourmetten deden we vaak van die goedkope hamburgers uit de vriezer, op de gourmet en ook vissticks bijvoorbeeld en euroshopper garnalen.
De hamburgers door 4, de vissticks door de helft en de garnalen even ontdoen van het darmkanaal.
Verder slavinken in plakjes snijden, ontbijtspek op de gourmet en stukjes speklap en kip altijd. Pannekoeken vullen ook aardig en je kan ook omelet maken.
En dan heel veel van die goedkope afbak stokbroden van 35 cent voor 2 en kruidenboter en kruidenroomkaas. En champignons, paprika, (soepgroenten voor door de omelet), geraspte kaas en gewoon een simpele grote bak met sla (gewoon van een krop ijsbergsla, tomaat erdoor, komkommer en een lekkere dressing) maken!
De hamburgers door 4, de vissticks door de helft en de garnalen even ontdoen van het darmkanaal.
Verder slavinken in plakjes snijden, ontbijtspek op de gourmet en stukjes speklap en kip altijd. Pannekoeken vullen ook aardig en je kan ook omelet maken.
En dan heel veel van die goedkope afbak stokbroden van 35 cent voor 2 en kruidenboter en kruidenroomkaas. En champignons, paprika, (soepgroenten voor door de omelet), geraspte kaas en gewoon een simpele grote bak met sla (gewoon van een krop ijsbergsla, tomaat erdoor, komkommer en een lekkere dressing) maken!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Afhankelijk of je er nog veel groente, pannenkoekje o.i.d. erbij doet met je reken tussen de 150 en 250 gram pp. In de slagerij heb ik geleerd 250 gram pp maar dan ook alleen vlees en stokbrood. Maar als ik met vrienden ga gouermetten merk ik toch wel dat we aan 150 pp genoeg hebben omdat we er ook een flinke pak sla, komkommer en tomaten bij eten. Aardappeltjes bakken stokbrood grillen met kaas etc. Dus dat alles maakt dat bij ons 150 pp meer dan voldoende is.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Soortgelijke onderwerpen
» Gourmetten
» Gourmetten vs kerstdiner
» Kleine kindjes en gourmetten
» Gourmetten (stank in huis)
» gourmetten hoeveel gram per persoon?
» Gourmetten vs kerstdiner
» Kleine kindjes en gourmetten