Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine kindjes en gourmetten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  *Lookie* ma 17 dec 2012 - 1:50

Wie gaat er gourmetten met kleine kindjes erbij? Wij gourmetten altijd met mijn schoonfamilie. Dit jaar is onze zoon erbij (1 jaar), en zijn achterneefje (1,5) en achternichtje (bijna 2). Hoe doen jullie dit met die kleintjes wat betreft veiligheid en het eten? Eten ze bij jullie gewoon uit de pannetjes mee of maken jullie zelf iets anders? En wat is dan eventueel lekker voor kleine kinderen om in het pannetje te doen? Ik dacht zelf al aan pannekoekjes en een stukje kip met paprika, jullie nog ideeen?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Re: Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  Winegum ma 17 dec 2012 - 1:58

Ik denk niet dat je veel aan hoeft te passen toch?
Ze zitten neem ik aan gewoon in de kinderstoel, dan kunnen ze niet bij de bakplaat. Zorgen dat ze niet in de buurt zitten van het snoer van de pan, anders kunnen ze daar aan trekken.

Verder zorgen dat er niet teveel eten bij hun in de buurt staat waar ze mee kunnen spelen, als ze die neiging hebben.

Ze kunnen het vlees eten wat ze normaal ook krijgen, als ze al vlees eten. En stukjes stokbrood doet het altijd goed! Je kunt voorgegaarde aardappeltjes in een pannetje maken, of frietjes bakken. Groente grillen, zoals paprika, courgette, champignons, salades voor erbij.

Volgens mij is er meer dan genoeg keus wat ook voor kinderen geschikt is.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Re: Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  Pussycat ma 17 dec 2012 - 2:13

Als wij gourmetten dan eet E vooral veel stokbrood hahaha. Zolang ze het stokbrood ziet dan heeft ze geen oog voor andere dingen.
Maar inderdaad pannekoekjes zijn lekker kleine hamburgers en eigenlijk kunnen ze veel vleessoorten wel mee eten toch?
Wij doen niks speciaals voor haar erbij eigenlijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Re: Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  Linda ma 17 dec 2012 - 2:15

Dochter was vorig jaar 13 maanden toen we met kerst gingen gourmetten. Ik deed alles in een apart pannetje voor haar zodat er niet teveel zoute dingen van ons bij dat van haar kwamen. Ik had vlees voor haar met kruiden, maar zonder zout. Kipfilet, gehaktballetje, vis vind ze hier ook erg lekker, stukje zalm ofzo.
Daarnaast had ik wat stokbrood en groente voor haar. Avocado, worteltjes, tomaat, komkommer enzo. Ze vond het reuze gezellig en heeft echt ruim een uur aan tafel gezeten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Re: Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  Susan ma 17 dec 2012 - 2:37

Wij doen dat eigenlijk niet, we gourmetten maar heel zelden en als we gourmetten dan doen we dat gewoon wat later, als de kinderen al in bed liggen, en dan eten zij iets anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine kindjes en gourmetten Empty Re: Kleine kindjes en gourmetten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum