Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  sanne-84 do 14 feb 2013 - 23:19

Jelin, zal ook wel raar zijn voor je dochter, het is nu nog niet echt zichtbaar voor haar.

Momof2, beterschap voor je ziekenboeg

Vc, lijkt me moeilijk als je kindje moeite heeft met afscheid, ook al weet je dat als je eenmaal weg bent het dan wel goed gaat.
En verlof.. Ik hoef nog maar 3 dagen te werken en dan heb ik ook verlof. Zo goed als nooit meer als fulltimer terug;) Sommige collega's zie ik al niet meer, omdat ze net andere dagen werken.

Slaatje, ah wat lief van je man!

Net bij de gyn geweest, alles was goed. Ik wist deze week niet meer hoe ik de baby voelde, dan links, dan rechts, dan in net midden. Voor mn gevoel lag ie gewoon in een gekke stuit ofzo! Maar dat was niet:). Ik zei ook dat ik net wist of ik harde buiken voelde, of gewoon het kind, maar zei zij dat dat niet uitmaakte. Harde bhuk was gewoon voorbereiding, zolang ik er niet teeel last van had. Ehm ok..
Mn suiker was ook ok. Alleen heb ik het deze week een beetje laten verslonzen, en moet mn dieet (lees het laten van de chocola) echt weer laten. De meeste zwangern missen de biefstuk, carpaccio enz, ik gewoon het kunnen eten wat en hoeveel ik wil!
Owja, ik moet sowieso 24 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, zodat het kind in de gaten wordt gehouden. Was ik al wel bang voor, maar had stiekem gehoopt dat als mn suiker nu goed bleef ik dan misschien wel eerder mocht gaan;) en als ik 'savonds om 8 uur zou bevallen dan moet ik zelfs 2 nachten blijven.. Lijkt me zo niks, daar alleen..
Volgende week geboorteplanbespreking met een vk (weer een nieuw gezicht)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje do 14 feb 2013 - 23:19

@ Vc, denk dat het te maken heeft met de zwangerschap. J gaat voorlopig niet meer, maqr de afgelope qeken waren ook een drama bij het afscheid. Huilen, mij niet los willen laten, mee terug willen...terwijl dat eerst geen probleem was. Ze voelen de veranderingen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vancity_girl do 14 feb 2013 - 23:33

Smaragdje schreef:@ Vc, denk dat het te maken heeft met de zwangerschap. J gaat voorlopig niet meer, maqr de afgelope qeken waren ook een drama bij het afscheid. Huilen, mij niet los willen laten, mee terug willen...terwijl dat eerst geen probleem was. Ze voelen de veranderingen.

Ja dat speelt ook zeker mee. Er zijn best veel veranderingen voor haar nu. Eerst half januari naar de peutergroep en een nieuwe slaapkamer. Toen werd ze ziek en moesten we 2 keer naar het ziekenhuis met haar, dat terwijl haar papa op vakantie was en ze hem duidelijk miste. En nu de baby die bijna komt.
Ze kan eigenlijk heel goed tegen veranderingen en heeft nooit veel behoefte aan structuur gehad, maar soms is het natuurlijk teveel. Denk ook dat we er misschien te makkelijk over denken omdat ze altijd zo makkelijk en meegaand is.
Gaat J je hele verlof niet naar de opvang? Ben je dan niet bang dat het nog lastiger wordt als hij straks wel weer moet? Dat is hier de voornaamste reden dat we haar laten gaan. ( en voorheen vond ze het altijd super leuk om te gaan)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Smaragdje vr 15 feb 2013 - 0:16

@ Vc, ik pm je even.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl vr 15 feb 2013 - 0:32

Smaragdje schreef:@ Vc, ik pm je even.

pm terug
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Shisha vr 15 feb 2013 - 0:47

Mom-of-2: Nog steeds allemaal ziek, wat vervelend! We weten nog niks meer van de verzekering. Wel te horen gekregen dat we de sleepkosten niet vergoed krijgen dus dat gaat ons wel een paar honderd euro kosten. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 1371890812

Vancity: Vervelend dat je dochter zo'n moeite heeft met afscheid. Dat lijkt mij ook zo moeilijk! Maar lekker, bijna verlof! Ik moet "nog" 9 weken. Tussendoor nog wel een weekje vakantie en de tijd gaat snel zat dus voor ik het weet zit ik ook thuis.

Slaatje: Wat lief! I love you

Sanne: Fijn dat alles goed was! Maar vervelend dat je minimaal 24u in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling. Ondanks dat je er al wel op gerekend had is het toch balen! Nu maar duimen dat het dan geen 2 nachten worden!

Ik heb eigenlijk niet veel te melden. Vandaag een beetje aan het rommelen in huis en ik zit nog even te twijfelen of ik naar de praxis ga voor verf zodat ik verder kan met het kamertje maar dan moet ik door de sneeuwblubber op de fiets en daar heb ik dan weer niet zo'n zin in.
Ik heb wel weer heerlijk geslapen. Wat dat betreft merk ik wel dat mijn man nu bij een vriend van hem slaapt want hij lag de laatste week erg te woelen door die holteontsteking en daar werd ik ook iedere keer wakker van. Ik heb nu bijna de hele nacht doorgeslapen. Maar het is wel stil zo in huis en ik mis hem wel heel erg. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 1371890812
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pompoen vr 15 feb 2013 - 5:42

@Vancity: Ja, ik ben daar wel over aan het nadenken hoor. Ik wacht sowieso even het intakegesprek met de kraamzorg af, dan weet ik wat ik daar van kan verwachten. Maar verder zijn er volgens mij best mensen die willen bijspringen. Mijn ouders zeker, mijn zusje denk ik ook, al zal die het misschien niet uit zichzelf aanbieden en ook vriendinnen, zeker als ik het ze vraag. Het is wel een van de redenen om nu de komende tijd naast de babykamer, die eerst de logeerkamer was, ook de zolderkamer aan te pakken die logeerkamer moet worden. Niet alleen moeten mensen daar kunnen blijven slapen als ze willen helpen, ook moet mijn man daar kunnen slapen als hij het even niet meer trekt en rust nodig heeft.
Vervelend dat je dochter zo'n moeite lijkt te hebben met alle veranderingen, hopelijk komt ze gauw weer een beetje tot rust!
Ik kan me voorstellen dat het gek is dat je bijna verlof hebt. Ik werk niet dus heb geen verlof, maar ik vind het allemaal ook wel erg dichtbij komen nu!

@Shisha, wat enorm balen van jullie auto zeg, dat zijn echt nare dingen!

@Slaatje, lief van je man!

@Sanne, vervelend dat je daar zo tegenop ziet. Ik weet eigenlijk niet eens hoe dat zit, ik heb zelf zoiets van ik zie het wel. Ik wil geen hoge verwachtingen hebben of een onrealistisch beeld dus ik probeer alle opties maar open te houden.

Het gaat weer een beetje beter, mijn man heeft vannacht met een klein beetje extra zuurstof eindelijk weer een beetje fatsoenlijk geslapen. Hij krijgt nu ook een medicijn wat helpt als er toch een eventuele ontsteking van bijvoorbeeld het hartzakje is, of ergens anders. Een vrij onschuldig middel met weinig bijwerkingen. Ze zien geen ontstekingen, maar kunnen ook niet helemaal uitsluiten dat ze er niet zijn.
Ikzelf heb gewoon een kanjer van een keelontsteking te pakken, vanmorgen stond ik te kokhalzen omdat het zo opgezet was. Met paracetamol en ijsjes is het gelukkig wel redelijk uit te houden, maar ik ben wel heel moe en voel me niet helemaal fit (heb geen koorts verder). Ik zit er wel wat minder doorheen vandaag.
Was trouwens wel superfijn vanmiddag bij mijn man te zijn. Hij had net zo'n moeite met afscheid nemen als ik, we bleven maar rekken en stonden uiteindelijk op de gang nog te knuffelen terwijl het bezoekuur al lang voorbij was I love you.

Ondertussen had ik vandaag hulp om de zolderkamer op te ruimen, de toekomstige babykamer was al uitgemest en de zolderkamer is nu ook bijna leeg. Er moet nog heel veel aan gebeuren, maar de klustroepen staan al klaar! Ik heb de komende weken nog meer opruimhulp, wat superfijn is want daardoor kunnen we nog wat andere onderdelen van het huis aanpakken waar ook al jaren véél te veel troep ligt. Wij zijn chaoten en hebben veel te veel spullen (geërfd) dus het is op een aantal plekken in huis echt om van te huilen. En oh wat zou het fijn zijn om het huis helemáál babyklaar te hebben in plaats van een beetje! Dus ik kijk gewoon hoe ver ik kom met de al staande hulp, heb zo'n gevoel dat dat aardig ver gaat zijn!

Ik kan trouwens echt bijna niks meer, als ik 15 minuutjes bezig ben schiet de pijn in mijn bekken er in en kan ik nauwelijks nog lopen. Zucht!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow vr 15 feb 2013 - 7:28

Shisa, balen hoor van je auto.

En Pompoen, ik heb echt met je te doen. Hopelijk is het over een paar weekjes al een stuk verder opgeschoten en heb je wat meer rust.

Wij hebben het bed omhoog, op 6 lege kratjes. Die kratjes kregen we zo mee in de supermarkt, hoefden geen statiegeld te betalen en werden ook nog naar de auto gebracht, goede service smile
Het is wel hoog hoor!
*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 IMAG1266_zps042e8eb1
Mijn vriend durft er niet in, hij is bang dat hij er uit valt. Een vriendin van mij heeft een keer haar man uit bed geduwd omdat hij zo snurkte terwijl het bed op klossen stond, arme man Very Happy

Ik voel me trouwens echt kiplekker de hele tijd. Geen pijntjes (behalve krampen en harde buiken dan.. Maar geen bekken of rugpijn), slaap heerlijk, geen extreme honger meer..

We hebben vorige week het geboortekaartje laten ontwerpen en vandaag kregen we alvast de enveloppen voor het schrijven. De kaartjes kosten exclusief postzegels slechts 90 euro, en we hebben dus een uniek kaartje. Mooie meevaller smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Shisha za 16 feb 2013 - 21:39

Iedereen een fijn weekend? Durft je man al in bed te slapen Caroow? *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 253468018
Ik heb werkweekend (avonddienst) en ik merkte gister dat ik toch wel teveel heb gedaan. Ik heb in de ochtend het halve huis lopen poetsen en daarna dus werken en dat voelde ik toch wel in mijn rug en bekken. Dus vandaag beperk ik mijzelf maar tot alleen de was en werken.
En mijn man komt vandaag weer thuis dus daar ben ik ook weer blij om. Vind er niks aan zo.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte zo 17 feb 2013 - 9:49

Ik laat nu even wat minder van me horen omdat ik eerlijk gezegd gewoonweg de energie niet voor heb. Net extreem drukke werkweek weer achter de rug, waaronder een paar dagen waar ik bij een klant in andere provincie moest zijn, wat me dus 4 uur ofzo reistijd kostte uiteindelijk (door extreme files i.v.m. weer), dus had dit weekend echt nodig om bij te komen. Alsnog (te) druk bezig geweest met huis schoonmaken wat resulteerde in pijn in mijn rug. Wilde ik net ff iets anders gaan zitten en dan schoot de pijn erin laughcry Ik lees jullie verhalen dus wel allemaal, maar heb even niet zoveel energie om (uitgebreid) te reageren op iedereen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Jelin zo 17 feb 2013 - 21:16

@ Caroow.. Hoe gaat het bij jou?

@ Pompoen.. Hoe gaat het met je en je man?

@ Shisha.. Is je man alweer thuis? Balen dat je last hebt van je rug. Hopelijk heeft rust je goed gedaan.

@ Mezzo.. Maakt niet uit dat je minder reageert.. Let je wel op jezelf dat je niet teveel hooi op je vork neemt.

Zo school is hier weer begonnen. Was wel fijn dat dochter een week thuis was. Zo weer op controle bij degn. Hopelijk word ik weer goed gekeurd. En de broer van mijn man is weer thuis. Dus is echt super..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Shisha zo 17 feb 2013 - 21:24

Ja mijn man is weer thuis! Very Happy Helaas moet hij morgen al weer weg want hij moet woensdag weer werken maar een vriendin van mij heeft vakantie en komt mij gezeldschap houden. Nu lekker 2 dagen vrij.

Mezzoforte: Dat klinkt inderdaad als een drukke week! Heb je het deze week wat rustiger?
Jelin: Jammer dat de vakantie van je dochter weer voorbij is. En fijn dat de broer van je man weer thuis is. Succes zometeen bij de gyn.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 18 feb 2013 - 0:05

Nou kom net terug van de gyn. Alles was goed en bloeddruk 120/50. Vrij laag alweer. Kreeg alleen te horen dat mijn geplande ks een week verzet gaat worden, want dat is beter voor de longrijping van de baby. Ik baal ontzettend daarom. Alles was namelijk al geregeld mbt oppas en werk man. Nu weer alles verzetten. Heb net ff een potje zitten janken.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha ma 18 feb 2013 - 0:52

Oh dat is ook stom Jelin. Dat hadden ze zich toch wel eerder kunnen bedenken!? *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 699888
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 18 feb 2013 - 0:58

Waarschijnlijk gaan wij over twee weken nog lekker twee daagjes weg. Even afwachten of mijn man dan ook vrij kan krijgen.

@ Jelin, wat raar dat ze daar nu opeens mee komen! Ik begrijp wel dat je saar van baalt. Je was al aan het aftellen.

@ Shisha, gezellig dat er een vriendin komt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 18 feb 2013 - 1:02

Shisha schreef:Oh dat is ook stom Jelin. Dat hadden ze zich toch wel eerder kunnen bedenken!? *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 699888

Ja dat hadden ze idd. Had een andere gyn en die zegt dat dat het protocol is. Terwijl de gyn van vorige week weer wat anders zegt.

Nu ben ik bang dat de bevalling alsnog eerder gaat beginnen en ik weer een spoedks ga krijgen. Zodra ik weeen krijg of mijn vliezen breken moet ik gelijk bellen.

-------

https://yescafe.actieforum.com/viewtopic.forum?t=40706

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud