Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 21 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Smaragdje vr 18 jan 2013 - 1:40

Is bij iedereen de kraamzorg al geweest? Ik ben benieuwd wanneer ze hier bellen, rond 34 weken komen ze namelijk langs.

@ Pompoen, fijn dat de echo goed was en jouw man er ook van heeft kunnen genieten!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen vr 18 jan 2013 - 3:56

@red rose, was ook niet om me te verantwoorden hoor, meer om het toe te lichten. Ten slotte zijn we hier toch al een hele tijd met elkaar aan het kletsen. Dat laaste zinnetje komt voort uit het feit dat ik dat zelf vooral heel graag wil en er van baal dat dat tot nu toe niet gelukt is.

@Smaragdje, ik heb behalve een pak papieren nog geen contact met de kraamzorg gehad. Maar ik ben natuurlijk ook pas 26,5 week zwanger!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mysterious vr 18 jan 2013 - 10:10

Hej allemaal,

Heb al een tijdje niet meer geschreven wel meegelezen.

Shisha, leuk behang zeg! Ben benieuwd naar het resultaat.

Sanne, balen joh dat je suiker zo hoog was! Hopelijk kan je het met een dieet af en hoef je niet te spuiten.

Slaatje, ik herken het wel hoor die flinke schoppen. Ons dametje heeft af en toe ook van die raken trappen dat het gewoon pijn doet! Lopen wordt hier ook wel wat lastiger. Uit bed komen is een drama, dan knakt mijn rug aan alle kanten. Ik moet echt snel van die bedklossen gaan halen dan kan ik er wat makkelijker in en uit. Wanneer ga jij met verlof?

Pompoen, wat fijn dat je man eindelijk weer mee kon en jullie kleintje ook kon bewonderen! En goed nieuws natuurlijk dat de kleine het goed doet.

Hebben jullie ook de mama en baby tas van de kruitvat aangevraagd? Dan krijg je namelijk ook een proefpakket luiers. Kan je die meteen proberen! Wij hebben nu een proef setje van kuitvat en van pampers. We proberen ze uit en dan mag mijn man nieuwe halen J

Mijn ijzergehalte is weer op pijl dankzij de staal pillen. Daar ben ik wel blij mee. Ik voel me daardoor iets minder moe. Alle beetjes helpen.

Hier in het ziekenhuis kan je iedere vrijdag middag een uurtje langs voor de rondleiding in het ziekenhuis. Wij gaan dat ook nog wel doen.

Bij mij is afgelopen maandag de kraamhulp geweest voor een intake gesprek.

Voor mij nog een weekje werken en dan begint mijn verlof. Dan gaan mijn man en ik ( plus hond) lekker een midweekje in een huisje. Heb er veel zin in!
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Caroow vr 18 jan 2013 - 10:12

Zo, ik heb toch een honger vandaag! Ik heb gegeten..

03.00 boterham met pindakaas
05.30 2 boterhammen met pindakaas
6.00 banaan
8.30 4 boterhammen met pindakaas
11.00 Appel, sultana en een McKroket
15.00 Stroopwafel en mandarijntje
17.30 Avondeten, veel witlof!

En zojuist heb ik een pizza baguette op. En ik heb nog steeds een knorrende maag :O :O Echt niet normaal!

Woensdagnacht heb ik tijdens het werk een hele golf kokend water over mijn elleboog gekregen, dus die doet ook nog super veel pijn Neutral Ik heb niet zo'n best humeur daardoor Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Smaragdje vr 18 jan 2013 - 10:25

@ Mysterious, heb jij die tas al mogen ophalen dan? Hier wel al aangevraagd, maar verder geen bericht nog van gehad. Lekker even er tussenuit nog. Voel jij je verder ook nog goed?

@ Caroow, ach, zo'n dag kun je hebben. Het is in iedergeval niet alleen maar ongezond. Wat vervelend van jouw elleboog. Pijnlijk! Alleen eerste graads hoop ik?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mysterious vr 18 jan 2013 - 10:32

Smaragdje schreef:@ Mysterious, heb jij die tas al mogen ophalen dan? Hier wel al aangevraagd, maar verder geen bericht nog van gehad. Lekker even er tussenuit nog. Voel jij je verder ook nog goed?

@ Caroow, ach, zo'n dag kun je hebben. Het is in iedergeval niet alleen maar ongezond. Wat vervelend van jouw elleboog. Pijnlijk! Alleen eerste graads hoop ik?

je krijgt 8 weken voor je uitgerekende datum een berichtje dat je hem kan halen. Ik had ook nog niets gehoord dus had ik ze gemaild.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Smaragdje vr 18 jan 2013 - 10:33

Mysterious schreef:
Smaragdje schreef:@ Mysterious, heb jij die tas al mogen ophalen dan? Hier wel al aangevraagd, maar verder geen bericht nog van gehad. Lekker even er tussenuit nog. Voel jij je verder ook nog goed?

je krijgt 8 weken voor je uitgerekende datum een berichtje dat je hem kan halen. Ik had ook nog niets gehoord dus had ik ze gemaild.

Oh vandaar, dan moet ik nog 2 weekjes wachten smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow vr 18 jan 2013 - 10:35

Ik weet niet of het eerste graads is.. Het is een rood paarse vlek met blaren en het is heel erg opgezwollen pale
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje vr 18 jan 2013 - 10:46

Caroow schreef:Ik weet niet of het eerste graads is.. Het is een rood paarse vlek met blaren en het is heel erg opgezwollen pale

Lijkt dan meer op 2e graads denk ik dan. Bij gewrichten kun je beter wel er naar laten kijken door jouw huisarts trouwens.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow vr 18 jan 2013 - 10:48

Smaragdje schreef:
Caroow schreef:Ik weet niet of het eerste graads is.. Het is een rood paarse vlek met blaren en het is heel erg opgezwollen pale

Lijkt dan meer op 2e graads denk ik dan. Bij gewrichten kun je beter wel er naar laten kijken door jouw huisarts trouwens.

Mijn vriend zei ook al toen hij het zag (ik liet het nu pas zien) dat ik naar de huisarts had gemoeten. Maar dat was al na vijf uur dus dat gaat niet meer.. En om nu nog de hapost te bellen voor iets wat woensdag is gebeurd Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje vr 18 jan 2013 - 10:52

Caroow schreef:
Smaragdje schreef:

Mijn vriend zei ook al toen hij het zag (ik liet het nu pas zien) dat ik naar de huisarts had gemoeten. Maar dat was al na vijf uur dus dat gaat niet meer.. En om nu nog de hapost te bellen voor iets wat woensdag is gebeurd Rolling Eyes

Als het ook dik wordt, zou ik wel even bellen en uitleggen. Bij 2e graads en in de buurt van een gewricht hebben ze dit geloof ik liever wel. Dan hoor je vanzelf of het nog nodig is of niet. Zou zelf ook niet snel bellen hoor, maar als ik dit zo lees wel.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  red rose vr 18 jan 2013 - 18:29

Caroow, ik zou zeker nog even langs een arts gaan, klinkt echt wel als een tweede graads brandwond
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  Shisha vr 18 jan 2013 - 21:57

Vervelend Caroow! Doet het nog veel pijn? Anders zou ik nog wel even bellen hoor. Dan kun je er zalf voor krijgen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Stokstaartje vr 18 jan 2013 - 22:43

Bij brandwonden die groter zijn dan de handpalm moet je binnen 4 uur gezien worden door een arts. Bij blaren die groter zijn dan een 2 euro muntstuk moet je ook binnen 4 uur gezien worden door een arts.Als er in elk geval 1 van deze dingen het geval is zou ik dus sowieso nog even contacten met de HA post. Even controleren of het nog gezien moet worden of niet.

Ik neem aan dat je toen wel gekoeld hebt met het liefst lauwwarm water en anders koud. Verder is het belangrijk dat de blaren heel blijven. Je kunt ze beschermen met een pleister of een gaasverband en als je die hebt ook een vette gaas. Deze doe je dan onder het droge verband natuurlijk :P Als het niet verbeterd binnen een week even contact opnemen met je huisarts. En ik weet niet hoe je met je tetanusvaccinatie zit. Maar bij een tweedegraads brandwond kan het zijn dat je ook een tetanusprik moet. Voor zwangeren heeft de voorkeur een DTP prik (staat in mijn boek angel ).
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  sanne-84 za 19 jan 2013 - 0:11

Smaragdje, bij mij zou de kraamzorg pas in de 8e maand langskomen. Begin dat nu wel spannendte vinden, omdat ik er vanuit aan het gaan ben dat ik eerder dan40 weke beval

Mysterious, ik heb nog niks van de kruidvat ontvangen (wel aangevraagd), maar ik ben dan ook nog geen 32 weken. Heb wel die van de etos, die kan ik vandeweek ophalen.

Slaatje, ik zei het gister tegen mn man van die rondleiding, maar volgens mij hoefde het van hem niet echt. Of dat nu komt omdat er even veel speelt rondom de baby of zo weet ik niet. Zo had ie ook nog niet in de gaten dat we niet meer naar de vk hoefden, dat alles nu via de gyn loopt.

Hier vanmorgen eindelijk weer eens uitgeslapen:) nu tv aan het kijken, en kan zelfs tranen in mn ogen hebben bij sterren dansen op het ijs:s
Heb wel wat last van mn buik, dus doe het lekker rustig aan op het werk.
Heb wel steeds meer last van wat meer afscheiding, herkenbaar?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Smaragdje za 19 jan 2013 - 0:20

@ Sanne, met eerder dan 40 weken bevallen, bedoelen ze inleiden tussen de 38 en 40 weken of niet? Komt dichtbij zo hè. Ik ga uit van overtijd lopen, dus dat duurt nog wel eveb. Als het goed is, is de kraamzorg in iedergeval voor de 37 weken geweest. Hoe voel jij je nu onder de gehele situatie?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 19 jan 2013 - 0:29

De vk zei dat ze idd waarschijnlijk niet wachten tot de 40 weken, dus dan inderdaad indien nodig gaan inleiden. En als ik naar ons thuis denk (ik 2 weken te vroeg, doodgeboren zusje met 37 weken en broertje 6 weken te vroeg). En de techniek is natuurlijk ook wel verbeterd. Ligt natuurlijk ook aan de groei van het kindje. Met 27 weken lag die iets voor, dus vandaar dat ik er maar vanut ga. En ja, dan gaat het helemaal dichterbij komen.. Krijg ook ineens heel veel zin om te shoppen haha. Alleen als ie eerder komt dan is dat in de buurt van ons mam en paps verjaardag, vind ik dan wat minder maarja.
Hetis nu alsof ik het allemaal gedroomd heb. Dan denk ik; owja ik heb suiker, en zal vanaf maandag veel moeten veranderen. Ook ben ik nu veel bezig met mn eten, wat mag dan wel, wat niet enz. Ik zei al tegen mn man; zondag gaan we nog eens lekker friet eten! en hij zei; een nicht van een collega van hem had dit ook, en kwam door het dieet mooier uit de zwangerschap dan dat ze erin ging. Haha typisch mannen!
Ondanks dat ik iemand ben die moet weten waar ze aan toe is (en ik nu tot maandag moet wachten) ben ik wel vrij rustig (maar volgens mij komt dat meer omdat ik het nu niet echt meer doordringt)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje za 19 jan 2013 - 0:29

Mysterious, heerlijk hoor met verlof. Ik werk als oproepkracht, maar ben al een tijdje niet gebeld. Mijn werk is op een uur rijden met o.v en omdat mijn blaas dat al niet meer trekt en ik in een pand werk zonder lift, met veel trappen, vond ik het niet zo heel erg. Eigenlijk ben ik dus al een soort van met verlof. Mijn officiele verlof begint a.s maandag. Dan zal ik dus ook helemaal niet meer gebeld worden :-)

Caroow, ik zou ook zeker even langs de h.a gaan!

Sanne, zie je het dan niet zitten om het alleen te doen? Jij bent degene die straks moet gaan persen, en ik vond het echt heel prettig te zien wat er allemaal was, hoe een verloskamer eruit ziet, waar alle apperatuur staat, waar ze je baby voor onderzoek heen brengen na de geboorte. Dat soort dingen. Hoe voel je je verder?

Kraamzorg is bij mij een week of twee terug langs geweest voor een intake. Stelt niet zo heel veel voor hoor. Ze kijken of er een trap met een leuning is, of er geen stopcontacten aan draadjes hangen en of je bed hoog genoeg staat. Verder leggen ze e.e.a uit en dan gaan ze weer.

Zit nu op mijn man te wachten, die heeft even boodschappen gedaan met mijn vader en komt mij zo halen voor onze eigen boodschappen. Daarna nog even wat hydrofiele luiers, washandjes en mutsjes scooren voor na de geboorte. Als man nog puf heeft, hangt hij nog even de rails op voor de gordijnen in de babykamer. Hoop dat ze volgende week klaar zijn, en dan is het kamertje af, en ben ik ook weer gerust. Ben momenteel rustigjes aan mijn vluchtkoffer aan het inpakken, en zo komt het allemaal steeds dichterbij. Apart idee dat wij over minimaal drie tot maximaal 8 weken eindelijk ons menneke bij ons hebben :-) Word steeds nieuwsgieriger naar hem.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sanne-84 za 19 jan 2013 - 0:37

Overdagmoet ik ook zo vaak naar het toilet, gelukkig 'snachts nog niet!
Officieel verlof klinkt toch wel lekker, ook al was je al veel vrij. Geniet er van!
Ik vind zo'n rondleiding ook wel interessant, maar vind dat ook intereassant voor mn man. Hij zal het mischien wel bewuster zien als ik (in al mn adrenaline en andere hormonen aanvallen tijdens persen enz)
En jeetje, 3 tot 8 weken klinkt erg kort! Ik vind 'mijn' 8 weken al zo kort, dat is gewoon jouw maximum!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje za 19 jan 2013 - 0:42

Geniet nog maar even van het niet snachts naar de wc te hoeven. Haha. Ik word er meestal wel een keer of twee wakker van.
Ik ga er natuurlijk liever van uit dat het nog een week of vijf a zes duurt, dat is voor de baby beter, En nog beter ga ik er vanuit dat ik overtijd loop, al zegt mijn intuitie al maanden dat dit eigenwijze menneke zich snel laat zien. Toch is dat niet verstandig, ik wil er op het eind niet op gaan lopen wachten.
W.b. die rondleiding, ik zou die afspraak dan gewoon maken en aan je man uitleggen dat het best nuttige informatie kan zijn, misschien gaat hij alsnog overstag :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 za 19 jan 2013 - 0:48

Overtijd lijkt mij eigenlijk ook niet echt iets. Je bent er zelf op aan het wachten, maar ook de rest (familie etc) ook. Dan is het toch minder 'verassing' omdat je er inderdaad ook op zit te wachten.
En mn man krijg ik wel mee hoor, hij doet ook mee aan de fotoshoot (hoefde van hem ook niet) en gaat ook mee naar diverse bijeenkomsten, zelfs van borstvoeding:)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 19 jan 2013 - 1:15

Oh, dat 's nachts naar het toilet moeten herken ik al.
Overtijd gaan is inderdaad niet leuk. Vorige keer 9 dagen. Ga er nu dus weer van uit. Al wordt de kans dat hij op mijn mans of zoons verjaardag wordt geboren dan ook groter.

Sanne, ze gaan je goed in de gaten houden, dus dat komt vast goed. Zo'n dieet lijkt mij wel vervelend, maar alles voor het goede doel!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 19 jan 2013 - 1:20

Ik moet ook bijna iedere nacht wel een paar keer naar de wc. Overdag moet ik denk ik ook wel ieder uur. Heel irritant af en toe!

Gek idee eigenlijk dat sommige in dit topic al (bijna) met verlof zijn en al bijna moeder worden terwijl het voor mij nog wel even duurt. Dan merk ik wel dat ik de laatste van de reeks ben. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 21 253468018
Vandaag naar de woonboulevard om ook verf en een vloer uit te zoeken! En ik denk dat ik dan morgen ga beginnen met de meubeltjes te verven. Die kunnen nog wel een likje verf gebruiken. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 21 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje za 19 jan 2013 - 1:30

Sisha, ik vond de weken waarin jij nu zit echt heel snel gaan. Je buik gaat ook echt groeien omdat je baby in een groeispurt zit, en met het kamertje bezig zijn maakt het ook allemaal nog veel echter. Geloof me, geniet van deze momenten, het gaat zo snel. Ik geloofde het in 1e instantie niet, maar ondervind hetzelfde wat iedereen tegen me zei!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha za 19 jan 2013 - 1:35

Ik geniet ook zeker hoor! En ik vind het opzich ook nog best snel gaan, de weken vliegen om. En ik vind het heerlijk dat ik nu lekker gericht opzoek kan gaan naar dingen. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 21 561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud