Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen in het buitenland

+2
Travelgurly
Live Laugh Love
6 plaatsers

Ga naar beneden

Trouwen in het buitenland Empty Trouwen in het buitenland

Bericht  Live Laugh Love vr 17 jun 2011 - 22:33

Wie heeft dit gedaan? tips en truucs zijn welkom. Hoe regel je dat?
Waar we nu aan denken, lekker samen op het strand in Bali in december!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen in het buitenland Empty Re: Trouwen in het buitenland

Bericht  Travelgurly vr 17 jun 2011 - 22:42

wat leuk dat jullie willen gaan trouwen in het buitenland!

Wij willen gaan trouwen in Italie, hier hebben wij elkaar ook ontmoet en vind het een heerlijk land.

er zijn veel site die je begeleiden, denk dat je dat ook echt nodig hebt ivm papierwerk en de taalbarriere.

sites
www.extravacanza.nl daar werk ik op mijn werk ook mee (reisburo)
www.worldwidewedding.nl

je kan dit alles ook bij je reisburo laten regelen. Zo heb ik al eens voor mensen die naar Mexico gingen de hele bruiloft verzorgt daar. alles wordt verzorgt, papier werk,tolk etc. en natuurlijk geheel naar eigen wens.

Dit is mijn droomplaatje:
Trouwen in het buitenland Ceremonietuin
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Live Laugh Love vr 17 jun 2011 - 22:47

Travelgurly schreef:wat leuk dat jullie willen gaan trouwen in het buitenland!

Wij willen gaan trouwen in Italie, hier hebben wij elkaar ook ontmoet en vind het een heerlijk land.

er zijn veel site die je begeleiden, denk dat je dat ook echt nodig hebt ivm papierwerk en de taalbarriere.

sites
www.extravacanza.nl daar werk ik op mijn werk ook mee (reisburo)
www.worldwidewedding.nl

je kan dit alles ook bij je reisburo laten regelen. Zo heb ik al eens voor mensen die naar Mexico gingen de hele bruiloft verzorgt daar. alles wordt verzorgt, papier werk,tolk etc. en natuurlijk geheel naar eigen wens.

Dit is mijn droomplaatje:
Trouwen in het buitenland Ceremonietuin
Dank je wel! Ik ga de sites bekijken! Ik zie dat jij ook in Bali geweest bent, was dat leuk?
Wij willen graag trouwen, maar hebben er geen 10.000 euro voor over.. Waarom dan niet lekke samen op reis van dat geld en daar romantisch trouwen. Kunnen we altijd nog een feest geven als we terug komen.
Italie, wauuuww dat plaatje.. waauuuwww! smile
Wanneer ga jij trouwen, weet jij of het erg duur is?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Travelgurly vr 17 jun 2011 - 23:04

Ik ga volgende maand naar Bali! helemaal zin in, heb van alles uitgestippeld! van een paar dagen in een weeshuis werken tot 2dagen een jungle toch en van olifant rijden tot geadopteerde schildpadden vrijlaten! helemaal zin in.
hier zie je wat op Bali een classic pakket is : http://www.extravacanza.nl/bestemming.php?dest=8

Nou....ben nog niet gevraagd hor door mijn vriend Wink we hebben het er samen wel eens over en ik zit wel eens een beetje te kijken en te fantaseren. qua kosten als je samen gaat heb je verschillende paketten, waar bij de 1 meer dingen zitten als bij de ander. gewoon even die sites mailen of telefonisch wat informatie aanvragen
Wij nemen ook 20-30 familie/vrienden mee dus is het zoiezo duurder.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Bericht  Primrose za 18 jun 2011 - 0:26

Lijkt me erg cool, maar zou het denk ik toch niet willen. Ga t topic wel stiekem even volgen haha. Een oud collega van mij is in Italie getrouwd, zij hadden wel een weddingplanner, ivm de taalbarriere inderdaad, en je kunt zelf natuurlijk niet steeds daarheen om iets te gaan regelen oid.

Wij willen graag op huwelijksreis naar de Cook eilanden (eigenlijk Bora Bora maar dan kunnen we pas over heel wat jaartjes trouwen :p) en mijn vriend zou daar dan graag willen trouwen. Maar het lijkt me juist zo bijzonder om de mensen om wie ik veel geef erbij te hebben, wel echt alleen familie, ouders, oma, broer/zus/aanhang/kindjes. Maar ja, je moet dan toch ook nog voor de wet trouwen in NL, dus misschien moet ik er nog maar eens over nadenken.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Live Laugh Love za 18 jun 2011 - 0:28

Ik hou er niet zo van om de hele dag in de aandacht te staan en iedereen handjes te geven. Met een gedeelte van de familie ook niet zo goed contact, dus voor ons is de keuze makkelijker. We willen wel na afloop een feest geven, dan kan iedereen ons toch feliciteren.
We zouden wel onze ouders, broers en zussen willen vragen naar Bali te komen, maar komen ze niet ook prima.
De sites zien er mooi uit, ik ben wel erg benieuwd naar de prijzen. De ceremonies hebben wel veel, van ons mag het simpeler. Morgen maar eens samen kijken!! Very Happy

Travelgirly, hoe lang ga je naar Bali.. echt gaaf!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Guus zo 19 jun 2011 - 21:08

ik werk voor o.a. een wedding planner op Curacao, dus als dat je wat lijkt mag je me een pm sturen voor tips and trics smile

Wat ik wel weet is dat het op Curacao (en aruba Bonaire StMaarten en Saba) vrij makkelijk is om rechtsgeldig te trouwen, koninkrijk en alles smile

waar je vooral goed op moet letten is hoe alles geregeld moet worden met papieren, vaak moet het ale maanden van tevoren aangegeven worden om het optijd te kunnen regelen.

Wat sommige mensen ook doen is daar trouwen met ringen e.d. en hier in nl op maandagachtend een boterbriefje halen
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Travelgurly zo 19 jun 2011 - 21:20

Live Laugh Love schreef:Ik hou er niet zo van om de hele dag in de aandacht te staan en iedereen handjes te geven. Met een gedeelte van de familie ook niet zo goed contact, dus voor ons is de keuze makkelijker. We willen wel na afloop een feest geven, dan kan iedereen ons toch feliciteren.
We zouden wel onze ouders, broers en zussen willen vragen naar Bali te komen, maar komen ze niet ook prima.
De sites zien er mooi uit, ik ben wel erg benieuwd naar de prijzen. De ceremonies hebben wel veel, van ons mag het simpeler. Morgen maar eens samen kijken!! Very Happy

Travelgirly, hoe lang ga je naar Bali.. echt gaaf!!

Je kan jullie huwelijk helemaal maken zoals jullie zelf willen. Alleen een ceremonie op t strand of wat dan ook . prima. geef je wensen aan en doe t helemaal op jullie manier.

Bali gaan wij een kleine 3weken heen! zoooo veel zin in. van 2daagse jungle toch tot weeshuis bezoeken en van tempels tot grotten. i can't wait! Very Happy zeker super gaaf, kijk erg uit naar deze reis. willen zoveel zien en doen en heeeeerlijk eten.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Bericht  bolus26 ma 20 jun 2011 - 8:41

wij hebben dit toen ook uitgezocht bij world wide weddings.
is ook nog best prijzig hoor! wij hebben er o.a. om die rede toch voor gekozen om hier te trouwen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  bolus26 ma 20 jun 2011 - 8:42

bali is trouwens wel een super eiland! ben er 2 weken op rondreis geweest
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Vancity_girl di 21 jun 2011 - 18:13

Wij zijn in Canada getrouwd, omdat we hier momenteel wonen.
Heel veel hoefde we daar niet voor te regelen. Hier ga je eerst een trouvergunning kopen en dan bel je een ambtenaar ( dat zijn gewoon mensen die dat leuk vinden om te doen) met die ambtenaar spreek je af hoe en wat.
Nadat je getrouwd bent krijg je een marriage certificate. Dit moesten we opsturen naar Ottawa voor stempels van het Canadese ministerie van buitenlandse zaken. Dit was gratis, behalve het opsturen. Daarna hier ( Vancouver) naar de ambassade om ook weer stempels te halen, dit koste $40. Nu moeten we alleen het huwelijk nog inschrijven in Den Haag. Hoe dat moet staat op de website van de gemeente Den Haag.

Volgens mij werkt het meestal zo, je krijgt een akte die laat je certificeren door het land waar je bent getrouwd en door het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken en dan schrijf je je huwelijk in in Den Haag.

Succes met de voorbereidingen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud