Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huwelijk geldig indien trouwen buitenland?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Huwelijk geldig indien trouwen buitenland? Empty Huwelijk geldig indien trouwen buitenland?

Bericht  Bacio ma 7 jan 2013 - 7:06

Als je in Nederland trouwt (Nederlander en Amerikaan) is dat huwelijk dan ook gelijk geldig in Amerika? En hoe zit dat andersom, trouwen in Amerika (Nederlander en Amerikaan) is dat huwelijk dan ook gelijk in Nederland geldig?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijk geldig indien trouwen buitenland? Empty Re: Huwelijk geldig indien trouwen buitenland?

Bericht  luisa ma 7 jan 2013 - 7:17

Als je in Amerika trouwt zal dat wel gewoon geldig zijn in Nederland. Als jij Nederlands bent zal ik hier het huwelijk wel laten registeren om je huwelijk makkelijker te kunnen aantonen. Je moet even op de site van het ministerie van buitenlandse zaken kijken welke documenten je nodig hebt. Andersom weet ik niet, het huwelijk in Nederland gesloten zal daar wel rechtsgeldig zijn, maar of je verder nog iets moet. Ligt er natuurlijk ook aan of je in Amerika woonachtig bent of dat een van de partners daar vandaan komt.

Misschien kan je ook wel wat vinden op de site van de NL ambassade in Amerika, of andersom.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Huwelijk geldig indien trouwen buitenland? Empty Re: Huwelijk geldig indien trouwen buitenland?

Bericht  Vancity_girl ma 7 jan 2013 - 7:29

Wij zijn in Canada getrouwd ( wel beide NL) en dat is gewoon geldig in Nederland. Wel hebben we de huwelijksakte eerst moeten laten legaliseren bij de Canadese ambassade en daarna bij de Nederlandse ambassade in Canada. Toen we weer naar Nederland verhuisde ben ik gewoon met die akte met stempels naar het gemeentehuis gegaan en kon dat gewoon laten registeren.
Lijkt mij dat voor een huwelijk dat in de US is gesloten hetzelfde zal gelden om het in Nederland in te schrijven. Hoe het andersom zit weet ik niet, maar lijkt me dat dat ongeveer hetzelfde zal werken.
Hebben jullie trouwplannen? Zo ja: Gefeliciteerd!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: