Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kledingstijl 'thuis' v.s. werk

+20
Happinaz
rapa nui
Lady Starstruck
Marin
Snirp
Lot
Urban Naked
loura
Arwyn
Dennenappel
SoGood
Zora
aardbeitje
Starla
Kowalski
Bliss
Lenthe
Poubelle
Shisha
Ibbeltje
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kledingstijl 'thuis' v.s. werk - Pagina 2 Empty Re: Kledingstijl 'thuis' v.s. werk

Bericht  Lady Starstruck zo 9 dec 2012 - 10:58

Ik draag op mijn werk echt totaal andere kleding als in mijn vrije tijd. Ik vind dat ik op mijn werk niet kan verschijnen met latex rokjes, korsetten en doodskoppen shirts dus ik draag altijd vormloze truien, strakke spijkerbroeken en mijn haar in een staart. In mijn vrije tijd daar ik dus heel andere kleding zoals hierboven dus staat.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingstijl 'thuis' v.s. werk - Pagina 2 Empty Re: Kledingstijl 'thuis' v.s. werk

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 11:00

O ik zou gek worden van de hele dag mijn pyjama aan, ik voel me dan zo slonzig/ziek :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 dec 2012 - 11:03

Het hangt er bij mij gewoon beetje vanaf of ik echt helemaal niet de deur uit moet, of wel boodschappen moet doen ofzo. Vaak vind ik het lekkerder om dan wel even de deur uit te gaan, anders zit ik echt de hele dag binnen.. Maar als ik echt de hele dag binnen blijf.., Tja what's the point. Dan blijf ik lekker in pyjama hoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 11:04

Ja, maar het voelt voor mezelf niet fijn, ik kan ook niet schoonmaken in bv. pyjama, dan voel ik me nog zo lui/slonzig. Ik moet dan echt mijn kleding aanhebben, ook al ga ik de hele dag niet weg haha... Laughing (zoals nu de hele week!)

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 dec 2012 - 11:05

Oh dat vind ik juist zonde van m'n kleding, daarin schoonmaken, ik doe dat liever met m'n pyjama aan en ga dan douchen zodra het huis schoon is, dan kan ik daarna weer schoon worden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  rapa nui zo 9 dec 2012 - 11:16

Op mijn werk draag ik in principe hetzelfde als thuis. Alleen trek ik thuis vaak een oudere versie aan. Gewoon een rok met shirtje of blouse. Tijdens vakanties draag ik wel andere kleding, vooral T-shirts, (korte) broeken. Ik ben dit jaar een weekje met collega's weggeweest en die vonden het toch wel heel anders, hadden dat soort kleding niet verwacht bij mij.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Zora zo 9 dec 2012 - 19:15

Pippa schreef:Ja, maar het voelt voor mezelf niet fijn, ik kan ook niet schoonmaken in bv. pyjama, dan voel ik me nog zo lui/slonzig. Ik moet dan echt mijn kleding aanhebben, ook al ga ik de hele dag niet weg haha... Laughing (zoals nu de hele week!)

Haha dat heb ik ook! Als ik op een vrije dag mijn pyjama nog aan heb ga ik echt niks doen. Ik kan mezelf wel voor de gek houden door alleen een slobbertrui aan te doen, dan krijg ik wel wat voor elkaar laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happinaz ma 10 dec 2012 - 1:56

Ik draag op mijn werk in principe hetzelfde als op mijn werk. Wel let ik erop dat ik op mijn werk geen decollete's heb en korte rokjes.
Ik heb een staffunctie in de zorg waarbij ik op locaties gesprekken voer. Dan ben ik op 'visite' een zorglocatie. Dit kan soms ouderenzorg zijn maar ook verstandelijk gehandicepten, jeugdzorg of GGZ doelgroep.
Mijn kleding is om die reden wel netjes en representatief maar met een mantelpakje zou ik mijn doel wel echt voorbij lopen.
Ik draag dus nette spijkerbroeken/chino's met shirtjes en vesten en in de zomer vaak linnenbroeken of wat langere jurkjes met een vestje. Ik conformeer me eigenlijk een beetje aan mijn gesprekspartners die het primair proces begeleiden.

In het weekend thuis doe ik de ene keer wat meer moeite dan de andere keer. Soms een jogginbroek met gaten en soms wat leukers!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush ma 10 dec 2012 - 2:02

Ik draag op m`n werk hetzelfde als thuis; een mooie broek met een longsleeve/shirt en een blazer of een vest.

Op zaterdag heb ik vaak een oudere spijkerbroek en een trui aan, want dat is mijn poets dag. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Mizz_S ma 10 dec 2012 - 2:02

Ik draag dezelfde dingen op het werk die ik ook thuis draag. Ik let alleen extra op dat het niet te bloot is en geen decolleté. Dus bijvoorbeeld in de zomer als het erg warm is draag ik geen hemdjes, wat ik thuis wel zou doen, maar een wat netter shirtje. Ook draag ik in de zomer geen korte broeken/shortjes naar het werk, daar voel ik me op t werk gewoon niet prettig in.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Blond ma 10 dec 2012 - 3:56

Ik draag naar mijn werk nettere kleding. Dan draag ik vaker een kokerrok, nette jurkjes of een blouse. Ik heb niet echt kledingvoorschriften voor mijn werk, maar mijn baas vindt het denk ik niet leuk als ik een baggy jeans aandoe met slijtplekken (niet dat ik die kleding heb trouwens).

Als ik vrij ben draag ik meer casual kleding.

Met een sollicitatiegesprek droeg ik meestal een net jurkje, een wikkeljurkje ofzo.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 4:08

Ik heb vandaag even zitten kijken.. Ik vind echt alles zoo 'net niet' :nopompom: .. Whaa ik wil eigenlijk gewoon even naar ZARA en wat mooie dingen kopen. Maar daar heb ik gewoon echt geen tijd meer voor!

Qua bovenkleding is het geen probleem.. Ik heb 3 mooie zijde blousjes die net wat anders zijn door hun printje. Ik heb een zwarte blazer en een mintkleurige blazer. Die allebei ook mooi aangesloten zitten.

Maar onderkleding is drama. Ik heb dus alleen denim of leer.. of een panty.. maar dan heb ik alleen mega hoge wedge of kistjes.. Jaah mijn nieuwe van maison martin margiela! Maar dan wil ik toch weer een broek aan.. Heb nog wel een pantalon achtige 7/8 liggen maar ik vind die stof zo goedkoop ogen.

Ik wil eigenlijk deze en dan mijn nieuwe enkellaarsjes eronder. Maar als ik dat nu bestel bij ZARA is dat volgens mij niet meer op tijd. Toch even snel naar Arnhem misschien..

Kledingstijl 'thuis' v.s. werk - Pagina 2 1752250800_1_1_3

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 10 dec 2012 - 4:11

Ik draag gewoon wat ik leuk vind. Wel draag ik geen rokjes en jurkjes op mijn werk, omdat sommige cliënten daar nogal gevoelig voor zijn. En geen diep decolleté uiteraard.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Kowalski ma 10 dec 2012 - 5:22

Wat voor een sollicitatie heb je trouwens Punk'd? Spannend?

Ik begrijp wel dat je er goed uit wilt zien en dat je je er lekker in wilt voelen, maar ze zullen je heus niet afwijzen om wat je aan hebt hoor (je ziet er toch wel representatief uit!)
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: