Wanneer blijf je ziek thuis?
+28
Manderijn
mezzoforte
Linda
Blond
Caro
Slakje
Antibes
Green_Pepper
Esperanza
Jeanette
minoessepoes
Fortissimo
Ella
Bluestar
Elliot
Rush
Atelier Madame
Zora
SoGood
Monte
Annie24
Bliss
Jilke
Susan
Shisha
Exogenesis
Arwyn
Caroow
32 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wanneer blijf je ziek thuis?
Ik heb altijd van mijn moeder geleerd dat ik het eerst moet proberen, tenzij ik echt de hele nacht heb lopen spoken omdat ik moest overgeven/buikloop had en koorts ofzo. Meestal voel ik me bij een stevige verkoudheid namelijk heel beroerd 's morgens vroeg, maar als de dag een beetje vordert gaat het vaak een stuk beter.
Maar ik hoef me ook eigenlijk nooit ziek te melden, ik word altijd alleen tijdens het weekend of een vakantie ziek..
Maar ik hoef me ook eigenlijk nooit ziek te melden, ik word altijd alleen tijdens het weekend of een vakantie ziek..
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Vandaag. Ik meld me pas ziek wanneer ik aan mijn lichaam voel dat ik het écht niet vol ga houden. Dus als ik alleen maar op bed lig, of op de bank zit. Nu ben ik heeel erg verkouden, hoofdpijn, moe. En daar komt ook nog eens bij dat mijn zoontje ook super verkouden is.
Eerst ging ik het wel altijd proberen, maar ben te vaak over mijn grens heen gegaan, dus probeer er nu eerder bij te zijn.
Eerst ging ik het wel altijd proberen, maar ben te vaak over mijn grens heen gegaan, dus probeer er nu eerder bij te zijn.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ik blijf alleen thuis als ik aan het overgeven ben of hoge koorts heb. En dat is gelukkig eigenlijk nooit meer.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik het idee hebt boven mijn bureaustoel te zweven, dan ga ik naar huis. Of wanneer ik erg veel last van hoofdpijn heb. Dan kan je wel blijven zitten, maar komt er toch niks uit je handen.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik heb astma en ben nogal gevoelig voor verkoudheden, dan heb ik ook meteen verhoging/ koorts erbij en dat is dan dus geen reden om mij ziek te melden, dan kan ik me om die reden wel 4 of 5 keer per jaar ziek melden. Wel hou ik het dan in de gaten en bij ook maar een vermoeden van weer eens bronchites of iets dergelijks ga ik langs de huisarts en blijf ik thuis.
Verder ben ik niet vaak ziek, toevallig dinsdag ziek naar huis gegaan, thuis flink overgegeven en daarna naar bed gegaan, de volgende dag was ik vrij en voelde ik me nog wel wat gamel maar donderdag ben ik gewoon weer gaan werken.
Na dat we op vakantie waren geweest in Egypte heb ik ook nog een tijdje last van buikloop gehad, maar verder voelde ik me niet ziek, met diaree remmers ben ik toen dus wel gewoon gaan werken.
Wat dat betreft kijk ik dus echt naar mijn eigen lichaam en hoe ik me voel, te lang met iets doorlopen vind ik ook onverstandig maar mezelf te pas en te onpas ziek melden hou ik ook niet van.
Verder ben ik niet vaak ziek, toevallig dinsdag ziek naar huis gegaan, thuis flink overgegeven en daarna naar bed gegaan, de volgende dag was ik vrij en voelde ik me nog wel wat gamel maar donderdag ben ik gewoon weer gaan werken.
Na dat we op vakantie waren geweest in Egypte heb ik ook nog een tijdje last van buikloop gehad, maar verder voelde ik me niet ziek, met diaree remmers ben ik toen dus wel gewoon gaan werken.
Wat dat betreft kijk ik dus echt naar mijn eigen lichaam en hoe ik me voel, te lang met iets doorlopen vind ik ook onverstandig maar mezelf te pas en te onpas ziek melden hou ik ook niet van.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik blijf alleen thuis wanneer ik buikgriep heb of iets dat heel besmettelijk is, aangezien ik ook met mensen werk.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik blijf thuis als ik het niet meer verantwoord vind als ik de weg op ga. Eenmaal op het werk gaat het vaak weer wel. Kan bijvoorbeeld zijn bij een heftige griep of, wat een paar jaar geleden het geval was, Pfeiffer.
Gast- Gast
Hoe gaat het nu Sogood? Ben je thuis gebleven?
Ik heb me dit jaar 2x ziek gemeld en dat was beide keren omdat ik overvemoeid was. Van m'n bed naar de bank redde ik al bijna niet en als ik naar de wc moest baalde ik flink omdat ik het niet zag zitten die 10 stappen te lopen. Daarnaast had ik flinke hoofdpijn en was ik misselijk.
Beide keren had ik daarvoor een verkoudheid waarbij ik me flink beroerd voelde, maar niet te slecht om te werken. Schijnbaar had ik me bij die verkoudheid toch beter ziek kunnen melden.
Ik heb me dit jaar 2x ziek gemeld en dat was beide keren omdat ik overvemoeid was. Van m'n bed naar de bank redde ik al bijna niet en als ik naar de wc moest baalde ik flink omdat ik het niet zag zitten die 10 stappen te lopen. Daarnaast had ik flinke hoofdpijn en was ik misselijk.
Beide keren had ik daarvoor een verkoudheid waarbij ik me flink beroerd voelde, maar niet te slecht om te werken. Schijnbaar had ik me bij die verkoudheid toch beter ziek kunnen melden.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Sogood: je beschrijving klinkt als genoeg redenen om thuis te blijven! Goed uitzieken hoor, anders heb je zo weer een griepje!
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte, bleef ik wel iets sneller dan normaal thuis. Ik wilde de patiënten niet besmetten en met veel gekuch en niezen in de buurt van het eten, leek het me ook niet echt hygiënisch.
Verder blijf ik eigenlijk alleen thuis als ik echt koorts heb, oid.
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte, bleef ik wel iets sneller dan normaal thuis. Ik wilde de patiënten niet besmetten en met veel gekuch en niezen in de buurt van het eten, leek het me ook niet echt hygiënisch.
Verder blijf ik eigenlijk alleen thuis als ik echt koorts heb, oid.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik ben echt nooit ziek. Nu moet ik zeggen dat ik ook echt nog nooit buikloop heb gehad en al 15 jaar niet meer overgegeven heb. Dus in alle gevallen kan ik gewoon werken.
Hoofdpijn heb ik ook al nooit
Sorry mensen haha.
Maar ik zou vertrouwen op wat jij denkt dat je lichaam aan kan.
Sorry mensen haha.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik ben echt nooit ziek. Nu moet ik zeggen dat ik ook echt nog nooit buikloop heb gehad en al 15 jaar niet meer overgegeven heb. Dus in alle gevallen kan ik gewoon werken.
Sorry mensen haha.
Pffff, ik ben daar ZO jaloers op! Ik pik echt ieder virus op. En als ik niet verkouden ben, keelpijn heb of grieperig ben, dan is het wel of gewone hoofdpijn, of migraine of gewoon duizelend-op-je-benen moe. Ook superfrustrerend, want vroeger was ik juist hartstikke gezond!
Gister halve dag knallende koppijn. Nu net wakker: dikke pijnlijke keel en hoesten.... Ik blijf er allemaal niet mee thuis. Ja, nog wel eens als ik alleen colleges heb, maar ik wil gewoon meer fitte dagen! Het is zo triest dat het gewoon opvalt als ik nergens last van heb ipv. andersom.. En ook superirritant dat ik van klasgenoten ofzo te horen krijg (of ik nou niet kom, of met een snotneus rondloop) "goh, jij bent wel vaak ziek he". Pfff, ja, goeie observatie, wat knap van je, denk je dat ik dat zelf gemist had?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het gaat wel beter, maar het is goed dat ik thuis ben gebleven. Die nacht was ik weer heel erg ziek en ik merkte dat ik gewoon echt bij moest tanken. Vannacht heb ik bijna het klokje rond bijna geslapen en vandaag doe ik ook nog rustig aan. Ben nog slap, duizelig en hoofdpijn. Morgen wil ik weer beginnen. Het is een gekkenhuis op mijn werk dus ik moet even kijken hoe dat loopt.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik blijf alleen thuis als het besmettelijk is, of ik m'n bed gewoon niet uit kan. Heb al op het werk gestaan met een longontsteking, ik ging pas naar de dokter toen het al zo goed als voorbij was.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ooit dacht ik 'het gaat wel' en dus ging ik gewoon werken. Helaas ging het niet en heb ik echt nasty overgegeven in het omkleedhok en moest een collega het opruimen
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Ik ben nu ziek thuis. Ik heb blaasontsteking, wat bij mij al snel over dreigt te slaan naar nierbekkenontsteking. Mijn antibiotica slaat ook niet aan dus ik ben een groot wrak. Heb net de hond uitgelaten, over een blokje van normaal 5 minuten deed ik 15 minuten. Kan nauwelijks op mijn benen staan..
Dadelijk wederom huisarts...
Dadelijk wederom huisarts...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben sinds zaterdagavond niet meer buiten geweest. Nu ga ik morgen weer werken, is het dan lullig als ik straks even wat boodschappen ga doen? Gewoon even naar buiten, kijken hoe het gaat enzo?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Punk'd schreef:Ik ben echt nooit ziek. Nu moet ik zeggen dat ik ook echt nog nooit buikloop heb gehad en al 15 jaar niet meer overgegeven heb. Dus in alle gevallen kan ik gewoon werken.
Sorry mensen haha.
Ik ben ook zelden ziek. Sinds mijn 15e werk ik (bijbaantjes ed.) en ik ben 1x een dag thuisgebleven ivm voorhoofdsholte ontsteking.
Van het voorjaar was ik ook erg beroerd, maar toch maar gaan werken met ibuprofen op, omdat ik via Randstad werkte en dus gewoon niet betaald kreeg als ik niet ging.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Blond schreef:Punk'd schreef:Ik ben echt nooit ziek. Nu moet ik zeggen dat ik ook echt nog nooit buikloop heb gehad en al 15 jaar niet meer overgegeven heb. Dus in alle gevallen kan ik gewoon werken.
Sorry mensen haha.
Ik ben ook zelden ziek. Sinds mijn 15e werk ik (bijbaantjes ed.) en ik ben 1x een dag thuisgebleven ivm voorhoofdsholte ontsteking.
Van het voorjaar was ik ook erg beroerd, maar toch maar gaan werken met ibuprofen op, omdat ik via Randstad werkte en dus gewoon niet betaald kreeg als ik niet ging.
Zo heb ik idd ook wel eens met koorts op het werk gezeten, ik kon mij die 2 onbetaalde wachtdagen echt niet veroorloven, had elke cent nodig.. Ik baalde wel enorm, zat te rillen achter mijn bureau.
Gast- Gast
Sinds ik zwanger ben is mijn weerstand echt ruk. Vorige week heb ik de hele week ziek op bed gelegen met griep. Toen ging het een paar dagen wat beter en nou had ik weer keelpijn, verhoging en bloed op hoesten. Ben net bij de huisarts geweest en ik heb nu een keelontsteking. Ik krijg geen medicijnen vanwege de zwangerschap. Ik heb als een klein kind bij de huisarts zitten janken, bah, is echt niks voor mij. Maar ik ben het zo zat en ik voel me zo ontzettend schuldig naar m'n werk toe... De huisarts zei dat ik beter thuis kan blijven en goed uit moet zieken, maar ik ben geneigd om toch maar gewoon te gaan werken.
Ik werk overigens ook via randstad en ik krijg wel gewoon uitbetaald.
Sogood, nee joh dat is niet lullig. Kan je gewoon doen hoor. Even wat frisse lucht is ook gezond.
Ik werk overigens ook via randstad en ik krijg wel gewoon uitbetaald.
Sogood, nee joh dat is niet lullig. Kan je gewoon doen hoor. Even wat frisse lucht is ook gezond.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Sogood schreef:Ik ben sinds zaterdagavond niet meer buiten geweest. Nu ga ik morgen weer werken, is het dan lullig als ik straks even wat boodschappen ga doen? Gewoon even naar buiten, kijken hoe het gaat enzo?
Nee joh! Al bleef je de hele week nog thuis, dan kun je echt wel even naar buiten en naar de supermarkt hoor. Ik woon alleen en ik heb toch boodschappen nodig, ook als ik ziek ben. Heb me echt wel eens met koorts naar de AH moeten slepen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Sogood schreef:Ik ben sinds zaterdagavond niet meer buiten geweest. Nu ga ik morgen weer werken, is het dan lullig als ik straks even wat boodschappen ga doen? Gewoon even naar buiten, kijken hoe het gaat enzo?
Ik zou het juist doen, geeft meteen een indicatie hoe je je bij een beetje inspanning voelt. Ik zit nu nl. ziek thuis, gisteren even snel wat boodschappen gedaan en toen stortte ik haast in, zo beroerd voelde ik me. Vandaag weer even weggeweest, voelde me niet meer zo beroerd, maar moest wel echt goed bijkomen van het feit dat ik even weggeweest was (en dat is dus met auto en echt 2 stappen in winkel zetten en verder niks). Voor mij dus een indicatie van hoe ik me voel en of het verstandig is te gaan werken of niet. Ik geef wel toe, was ik niet zwanger geweest had het me minder geboeid en was ik wel eerder weer aan het werk gegaan, maar in deze situatie moet ik niet alleen aan mezelf denken vind ik.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ik ben ook eigenlijk nooit ziek, en probeer het eigenlijk altijd, ook tegen beter weten in. Net als de laatste keer. Toen bleek dat ik niet eens mijn thee binnen kon houden, ben ik dus ook naar huis gegaan. Maar ik heb me nog nooit zonder het te proberen ziek gemeld.
Trouwens een heftig virusje even.. goed uitzieken, als je pech hebt heb je hem zo weer te pakken, en ben je 2 keer ziek!
Trouwens een heftig virusje even.. goed uitzieken, als je pech hebt heb je hem zo weer te pakken, en ben je 2 keer ziek!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik ben nu ziek thuis. Kreeg maandag keelpijn en dat is meestal een voorbode van een fikse verkoudheid. Deze was er dinsdagochtend met knallende koppijn. In de loop van de dag voelde het als een voorhoofdsholte ontsteking. Keelpijn, oorpijn, pijn bij kauwen.
Gisteren al besloten vandaag thuis te blijven. Ik ben al wat opgeknapt, maar nog niet echt fit. Plus dat ik zakdoeken vol snuit.
Ik wilde morgen weer gaan werken, maar mijn vriend vond dat ik nu weleens aan mijzelf mocht denken en dat ik nog niet echt gezond klonk... En buiten dat...hij zou geen snotterende f.ysio aan hem willen hebben, helemaal niet zo voor de feestdagen.
Net besloten dat ik morgen ook nog thuis blijf. En ik voel me schuldig :-( Volgende week ben ik vrij, dus nu werk ik alleen vrijdag en dan ben ik een week vrij.... Ik krijg het gevoel dat ik volgende week wel maar moet gaan werken, terwijl ik zo toe ben aan een week vrij..
Ik ben afgelopen jaar 1 dag thuis gebleven. Dus het is ook niet zo dat ik vaak ziek ben. Pfff..
Stom hè dat ik dit voel...groot verantwoordelijkheidsgevoel of zo tov mijn patiënten...terwijl die het heus wel begrijpen. En ziek is ziek en heeft niks met mijn geplande week vrij te maken, komt gewoon wat ongelukkig uit.
Gisteren al besloten vandaag thuis te blijven. Ik ben al wat opgeknapt, maar nog niet echt fit. Plus dat ik zakdoeken vol snuit.
Ik wilde morgen weer gaan werken, maar mijn vriend vond dat ik nu weleens aan mijzelf mocht denken en dat ik nog niet echt gezond klonk... En buiten dat...hij zou geen snotterende f.ysio aan hem willen hebben, helemaal niet zo voor de feestdagen.
Net besloten dat ik morgen ook nog thuis blijf. En ik voel me schuldig :-( Volgende week ben ik vrij, dus nu werk ik alleen vrijdag en dan ben ik een week vrij.... Ik krijg het gevoel dat ik volgende week wel maar moet gaan werken, terwijl ik zo toe ben aan een week vrij..
Ik ben afgelopen jaar 1 dag thuis gebleven. Dus het is ook niet zo dat ik vaak ziek ben. Pfff..
Stom hè dat ik dit voel...groot verantwoordelijkheidsgevoel of zo tov mijn patiënten...terwijl die het heus wel begrijpen. En ziek is ziek en heeft niks met mijn geplande week vrij te maken, komt gewoon wat ongelukkig uit.
Gast- Gast
Ik heb vandaag óveral spierpijn. Ook in de nek, uitstralend naar m'n hoofd, hoofdpijn, misselijk en ik voel me zwaar duf. Is dat griep? Zo ja, dan blijf ik met (een lichte) griep dus niet thuis
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Voor welke tv programma blijf jij thuis
» Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?
» wanneer meld jij je ziek?
» Wanneer had jij een fijn ritme werken-thuis met 2 kinderen?
» ziek, maar niet ziek
» Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?
» wanneer meld jij je ziek?
» Wanneer had jij een fijn ritme werken-thuis met 2 kinderen?
» ziek, maar niet ziek
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: