Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

+18
Flower_L
Tania
Flip Fluitketel
Jelin
LMCurious
sheila123
PapillonRose
Bruintje Beer
Dani
PiP
Annie24
Vancity_girl
pindaatje
Darius
Catwoman79
Jazzlyn
Printje
rapa nui
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  rapa nui ma 10 okt 2011 - 23:51

Ik heb zelf geen kinderen maar vraag me dit af nav. een nieuwe collega die parttime werkt en regelmatig 's ochtends mailt dat ze niet kan komen omdat ze plotseling geen oppas heeft of dat haar kind ziek is. Heb jij met je partner goede afspraken gemaakt wie thuis blijft als je kind plotseling ziek is, of dat de oppas de avond van te voren afbelt? Neem jij dan altijd als eerste vrij? Of wissel je dit af met je partner? En kijk je dan ook naar het aantal uren dat je werkt: bv.je partner is hoofdkostwinner vind je dan dat hij daarom geen vrij kan nemen?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Printje ma 10 okt 2011 - 23:53

Ik sta zelf voor de klas en kan helaas niet zomaar weg als mijn mannetje ziek is. Mijn man is dan degene die naar huis gaat en als noodoplossing bellen we oma.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Jazzlyn ma 10 okt 2011 - 23:54

Ik. Daar hebben we het uitgebreid over gehad. Het is trouwens vaak niet nodig aangezien zijn oma´s ook heel goed voor hem zorgen als hij ziek is. Hij voelt zich daar ook erg thuis (vooral bij mijn ouders)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Catwoman79 ma 10 okt 2011 - 23:54

Wij hebben het 1 keer bij de hand gehad en toen hebben we oma kunnen inschakelen.
Die woont hier ook dicht bij, dus dat scheelt.
Wij hebben een gastouder, en haar moeder is dat ook, en ook nog via hetzelfde gastouderburo. Dus vaak proberen zij er dan samen uit te komen. Dan gaat mijn zoontje dus naar haar moeder.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Darius ma 10 okt 2011 - 23:57

We hebben twee jaar geleden 1 x gehad dat we L van het kdv moesten ophalen. Gewoon even overlegt en toen ben ik gegaan, kwam beter uit met het werk. Ook hebben we L een keer helemaal niet gebracht, toen is mijn man thuisgebleven.

Ik vind het wel storend van de collega van rapa nui dat zij om de haverklap afbelt...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:00

Als mijn zoon ziek is kunnen we wel beide blijven werken omdat oma oppast.
Maar als oma om welke redenen dan ook opeens verhinderd is dan kan mijn man het gemakkelijkste vrij krijgen..
Ik werk niet zoveel dus alsik dan al werk is t ook nog eens extra lastig vrij te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Printje di 11 okt 2011 - 0:03

Voelen jullie je niet schuldig om een ziek kindje naar oma te brengen? Dan is mijn 'ding' altijd ik voel me daar zo ontzettend schuldig over, ik vind dat ik (of mijn man) dat moet doen als hij ziek is en niet oma...maar helaas kan dat natuurlijk niet altijd maar ik voel me er dan heel erg rot bij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:04

Printje schreef:Voelen jullie je niet schuldig om een ziek kindje naar oma te brengen? Dan is mijn 'ding' altijd ik voel me daar zo ontzettend schuldig over, ik vind dat ik (of mijn man) dat moet doen als hij ziek is en niet oma...maar helaas kan dat natuurlijk niet altijd maar ik voel me er dan heel erg rot bij.

Hij gaat zoieso naar oma omdat ze vast oppast.. De afspraak is wel dat als hij ziek is oma bij ons thuis blijft dus in zijn omgeving.. Vaak gaat t met oma net zo goed als dat ik of mijn man thuis blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  pindaatje di 11 okt 2011 - 0:05

Het is tot nu toe 1x voorgekomen dat dochter ziek was en daardoor niet naar het kdv kon, toen heb ik een dag van te voren mijn werk gebeld om te vragen of ik vrij kon krijgen, en gelukkig kon dat omdat er genoeg personeel aanwezig was.
(de andere keren dat ze ziek was, was meestal in mijn vrije dagen, of in het weekend)
Mochten wij beide geen vrij kunnen krijgen in zo'n geval, dan wil schoonmoeder altijd wel oppassen.

Edit: in ons geval komt oma dan bij ons thuis oppassen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Vancity_girl di 11 okt 2011 - 0:11

Darius schreef:

Ik vind het wel storend van de collega van rapa nui dat zij om de haverklap afbelt...

Nou idd, lijkt me niet fijn als dat je collega is.

Hier hebben we het er al wel over gehad hoe we dat gaan doen, maar ik heb nog geen baan dus het is nog niet van toepassing.
Mijn man werkt 3 dagen thuis en ik ga ( hopelijk) 3 dagen werken op de dagen dat hij thuis werkt. D gaat dan wel naar het KDV/oppas. De bedoeling is dan dat bij ziekte of ander noodgeval mijn man voor haar zorgt. Hij kan zijn tijd zelf indelen en kan dan gewoon s'avonds werken, of in het weekend wat inhalen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Annie24 di 11 okt 2011 - 0:19

Ik ben diegene die dan vrij neemt. Werk op kantoor en kan makkelijk 's morgens even een mailtje sturen dat ik niet kom, geen probleem. Mijn vriend begint pas om 14 uur 's middags, dus het kan ook dat ik alleen de ochtend ga werken en dan alleen 's middags vrij neem.

Hier hebben we trouwens calamiteiten- en zorgverlof voor dat soort dingen, althans, als er geen opa/oma is die op kan passen...

Twee weken geleden belde het kdv op maandagmiddag of ik Y. wilde komen halen. Ik ben toen van mijn werk weggegaan en kreeg toen calamiteitenverlof en het kostte mij dus geen uren. Op dinsdag mocht hij nog niet naar het kdv en heb ik de ochtend gewerkt (vriend moest om 14 uur beginnen) en de middag kreeg ik zorgverlof. Prima geregeld dus hier Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  PiP di 11 okt 2011 - 0:28

Meestal ga ik dan naar huis. Hier kan maar 1 oma op komen passen, als die niet al oppast op haar andere kleindochter. Ik probeer zo min mogelijk weg te gaan bij mijn werk, maar soms is het nou eenmaal niet anders. Dit gebeurd een paar keer(1 tot 3x per jaar).
Een poos geleden heb ik ook tegen mijn man gezegd dat hij maar vrij moest nemen en dat was ook geen probleem.
Hij heeft overigens ook een keer voor mij vrij genomen. Ik was door mijn rug gegaan en kon echt niet zorgen voor onze dochter.

Ik vind dat ik echt probeer mijn best te doen om wat anders te regelen en als dat niet kan, dan is dat jammer. Gelukkig zijn daar ook regelingen voor, zo kost het de werkgever ook niet veel, al maakt mijn werkgever daar nooit gebruik van...(zorgverlof).
Maar wat de TO zegt dat haar collega zich regelmatig afmeldt vind ik niet kunnen, geen oppas vind ik niet echt een excuus, dat weet je toch van te voren?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:29

Dat probleem hebben we gelukkig niet maar mocht ik wel buitenshuis werken dan zouden we het om de buurt doen of zoon naar opa/oma brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Catwoman79 di 11 okt 2011 - 0:33

R.uben gaat 1x per week naar de gastouder en 1x per 2 week komt oma oppassen.
Oma komt altijd hier heen, vindt ze zelf prettiger omdat we hier alles hebben van hem.
Zowel zij als R.uben vinden het geen probleem als oma er is als R.uben ziek is.
Wel bel ik dan tussendoor soms op om te vragen hoe het gaat.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 0:36

Ze is nog niet eens geboren, maar als ze ziek is dan kan ik niet thuisblijven.
Ik kan wellicht een dienst proberen te ruilen met een collega, maar that's it.
Ik werk in de kinderopvang en het is gewoon lastig om s'ochtends vrij te vragen.
Mijn vriend werkt op kantoor en die kan op elk moment van de dag vrij krijgen.
Dit kan hij dan vaak óf weer inhalen, óf gewoon als vrije uren schrijven.

Ik denk niet dat ik mijn kindje naar oma breng, ook puur omdat het mijn schoonmoeder is, mijn moeder woont niet in de buurt, en mijn schoonmoeder past al met moeite 1 ochtend in de week op, en ik vind dat een ziek kindje thuis moet kunnen blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Dani di 11 okt 2011 - 0:53

Wij wisselen het af. Onze dochter is al een aantal keer flink grieperig geweest en soms is dat best lastig. Maar over het algemeen kan ik prima thuiswerken, tenzij ik afspraken heb staan. Ook mijn vriend is wel redelijk flexibel. Laatst hadden we een dag dat het voor ons beide niet uitkwam en dat ook niemand qua familie kon oppassen. Dat is wel even lastig en uiteindelijk is mijn vriend thuis gebleven.

Wel vervelend als een collega steeds afbelt. Is er geen mogelijkheid dat zij dan toch thuis wat werk kan doen? Op een dag dat ik thuiswerk, doe ik dat in de uurtjes dat dochter slaapt en 's avonds nog wat uurtjes. Mocht ik dan niet aan de 8 uur komen, dan neem ik de overige uren als vrije uren op.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Bruintje Beer di 11 okt 2011 - 0:54

Gelukkig zijn ze bij ons nog niet echt ziek geweest als wij beide moesten werken. Maar wij kunnen heel moeilijk vrij krijgen. Werken beide in de zorg. Oma past op als ze ziek zijn. Kan de ene oma niet dan komt mij moeder om op te passen ook al woont ze 5 kwartier verder.
De oma's passen regelmatig op dus laat ze daar ook makkelijk achter.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  PapillonRose di 11 okt 2011 - 1:16

Ik. Heb ook geen keus, maar heb het graag voor haar over. Is het echt een probleem om naar huis te gaan dan vragen we oma om op te passen. Het is trouwens nog niet echt voorgekomen dat ik naar huis moest omdat ze ziek was.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  sheila123 di 11 okt 2011 - 1:19

Het is gelukkig nog niet veel voorgekomen maar als ons kind erg ziek is en ik er zelf bij wil blijven blijf ik thuis. Anders kan oma het ook wel aan,maar als mijn meisje ziek is wil ze alleen maar mij om haar heen dus dan is de keus gauw gemaakt. Als de oppas ziek is (dat is mijn moeder) dan overleggen mijn man en ik meestal wie er het beste vrij kan nemen.


Laatst aangepast door sheila123 op di 11 okt 2011 - 1:21; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Jazzlyn di 11 okt 2011 - 1:20

Printje schreef:Voelen jullie je niet schuldig om een ziek kindje naar oma te brengen? Dan is mijn 'ding' altijd ik voel me daar zo ontzettend schuldig over, ik vind dat ik (of mijn man) dat moet doen als hij ziek is en niet oma...maar helaas kan dat natuurlijk niet altijd maar ik voel me er dan heel erg rot bij.

Nee, wel gedaan. Maar hij voelt zich bij mijn moeder erg goed. Zijn tweede mama zeg maar. En dat heeft hij ook verder alleen met zijn papa. Bij mijn moeder is mijn vader er ook nog een fulltime, dus door 2 mensen vertroeteld worden, het kan niet beter! Wel probeert mijn man hem dan eerder op te halen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  LMCurious di 11 okt 2011 - 1:26

We hebben Joris pas 1 keertje op hoeven halen op het kdv, ik was aan het werk, en ben dan niet telefonisch bereikbaar. Dus toen heeft Dave hem opgehaald. Verder is hij 1 keertje ziek geweest 2 dagen, en toen kwam het toevallig uit op 1 dag dat ik toch al thuis was, en de andere dag moest ik de ochtend werken, en is Dave dus thuis geweest. Dave kon bij zijn baas al vrij makkelijk vrij regelen, en nu hij alleen nog voor zichzelf werkt helemaal. Ik werk met afspraken met klanten en dus is het gewoon prettiger dat Dave vanuit huis werkt als kindjes ziek zijn. Overigens is dat dan juist heel makkelijk, want Joris is altijd helemaal lam als hij zich niet goed voelt. Die wil alleen op de bank zitten tv kijken, boekje lezen en heeeeeeeeel veeeeeeeeel slapen. Dus hij kan ook vaak vrij vlug weer naar kdv ook al is hij nog niet 100% beter. Hij wil dan alleen meer slapen daar.

Ohw ja, als we beiden moeten werken proberen we wel of een oma bijv kan komen, maar dat kan vaak pas later in de ochtend, omdat ze beiden verder weg wonen. Ik heb er op zich geen moeite mee. Beide oma's zijn wel eens hier geweest als Joris ziek was, en mijn moeder past zich dan aan aan hem. Vind het jammer dat ze niet kan wandelen en met hem kan spelen, maar dat is niet anders. Mijn schoonmoeder had Joris de hele dag beneden gehouden en 'vermaakt'. Nu slaapt hij normaal al dagelijks 2 uur in de middag, maar nu hadden ze dus samen zitten lezen/puzzelen etc. op de bank. En mocht ie tv kijken op de bank. Alleen valt Joris dan dus niet in slaap. En zegt zij dat hij niet moe was. Maar duurt het vervolgens wel langer voor hij weer helemaal opknapt. Dus ik laat haar neit graag nog eens oppassen als ze kindjes ziek zijn. Ze zegt dan zelf ook, dat ze het jammer vind om hem op bed te leggen want dan ziet ze hem niet als ze er is.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Jelin di 11 okt 2011 - 1:30

Mijn man werkt in dagdienst en ik werk avonddiensten. Dus als onze dochter ziek is, is er altijd iemand thuis. Mocht het zijn dat mijn man over moet werken en ze is ziek. Dan blijf ik zelf thuis of ik vraag of mijn moeder bij mij wil komen oppassen. Gelukkig is het nog niet aan de orde geweest.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  rapa nui di 11 okt 2011 - 5:29

Printje schreef:Voelen jullie je niet schuldig om een ziek kindje naar oma te brengen? Dan is mijn 'ding' altijd ik voel me daar zo ontzettend schuldig over, ik vind dat ik (of mijn man) dat moet doen als hij ziek is en niet oma...maar helaas kan dat natuurlijk niet altijd maar ik voel me er dan heel erg rot bij.

Ik heb het idee dat dit bij mijn collega ook wat meespeelt. En ook dat ze dan liever zelf voor haar kind zorgt ipv. dat door haar man laten doen of dat die vind dat dat bij haar ligt. Ik vind eigenlijk aan de reacties te lezen dat jullie het allemaal dan wel netjes doen en ook behoorlijk weinig vrij moeten nemen ivm een ziek kind. 3 keer afzeggen ivm geen oppas en 2x ivm een ziek kind klinkt dus ook wel redelijk vaak in nog geen 2 maanden tijd (en ze is zelf ook nog 1 week en nog een keer 1 1/2 week ziek geweest in deze periode) bij een part-time baan.

Was vooral benieuwd omdat ik het eigenlijk een beetje logisch vond dat je vrij nemen in dit soort gevallen probeert af te wisselen met je partner in het geval dit eigenlijk bij beide functies/banen wel mogelijk is. Vooral als je net aan een nieuwe baan begonnen bent. En dat je als je oppas regelmatig afzegt hier probeert wel een structurele oplossing voor te bedenken.

En in het algemeen: ik begrijp best wel dat je soms gewoon niet anders kunt dan vrij te nemen in zo'n situatie en dat je dan voor je kind kiest. En dat zulk soort dingen gewoon kunnen gebeuren maar ik baal als collega wel een beetje omdat dit betekend dat ik haar werk er bij moet doen/'s avond door moet werken omdat anders andere mensen niet verder kunnen. Ik was natuurlijk ook verwend met een collega die er eigenlijk altijd wel was buiten de gewone snipperdagen/af en toe een dagje vrij om.

Bij diegene de gebruik kon maken van zorgverlof/calamiteitenverlof: ik begrijp best dat dit voor jou wel ideaal geregeld is: maar blijft je werk dan liggen? of wordt het opgepakt door anderen? of zijn er standaard invallers?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Flip Fluitketel di 11 okt 2011 - 5:39

Hier is ze nog niet ziek geweest op de dagen dat wij moesten werken. Maar ik weet bij voorhand dat mijn werk het niet echt leuk zou vinden als ik vraag of ik thuis zou mogen blijven op dag zelf als mijn dochter ziek is. En bij mijn man denk ik dat ze precies hetzelfde denken als ze bij mij op het werk denken. Mocht het zich ooit voordoen dan kan ze vast wel bij 1 van de oma's terecht die passen normaal gesproken ook op als we beide moeten werken. En anders meld ik mezelf ziek.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  PiP di 11 okt 2011 - 5:50

rapa nui schreef:
Printje schreef:Voelen jullie je niet schuldig om een ziek kindje naar oma te brengen? Dan is mijn 'ding' altijd ik voel me daar zo ontzettend schuldig over, ik vind dat ik (of mijn man) dat moet doen als hij ziek is en niet oma...maar helaas kan dat natuurlijk niet altijd maar ik voel me er dan heel erg rot bij.

Ik heb het idee dat dit bij mijn collega ook wat meespeelt. En ook dat ze dan liever zelf voor haar kind zorgt ipv. dat door haar man laten doen of dat die vind dat dat bij haar ligt. Ik vind eigenlijk aan de reacties te lezen dat jullie het allemaal dan wel netjes doen en ook behoorlijk weinig vrij moeten nemen ivm een ziek kind. 3 keer afzeggen ivm geen oppas en 2x ivm een ziek kind klinkt dus ook wel redelijk vaak in nog geen 2 maanden tijd (en ze is zelf ook nog 1 week en nog een keer 1 1/2 week ziek geweest in deze periode) bij een part-time baan.

Was vooral benieuwd omdat ik het eigenlijk een beetje logisch vond dat je vrij nemen in dit soort gevallen probeert af te wisselen met je partner in het geval dit eigenlijk bij beide functies/banen wel mogelijk is. Vooral als je net aan een nieuwe baan begonnen bent. En dat je als je oppas regelmatig afzegt hier probeert wel een structurele oplossing voor te bedenken.
En in het algemeen: ik begrijp best wel dat je soms gewoon niet anders kunt dan vrij te nemen in zo'n situatie en dat je dan voor je kind kiest. En dat zulk soort dingen gewoon kunnen gebeuren maar ik baal als collega wel een beetje omdat dit betekend dat ik haar werk er bij moet doen/'s avond door moet werken omdat anders andere mensen niet verder kunnen. Ik was natuurlijk ook verwend met een collega die er eigenlijk altijd wel was buiten de gewone snipperdagen/af en toe een dagje vrij om.

Bij diegene de gebruik kon maken van zorgverlof/calamiteitenverlof: ik begrijp best dat dit voor jou wel ideaal geregeld is: maar blijft je werk dan liggen? of wordt het opgepakt door anderen? of zijn er standaard invallers?

Ik vind inderdaad dat ze hier ook een oplossing voor moet zoeken.

Over het zorgverlof, mijn werk blijft altijd liggen als ik vrij ben, vakantie heb of thuis zit voor mijn dochter.
Ik heb uiteindelijk dus mijzelf ermee, ik moet hetzelfde doen, maar dan in een kortere tijd.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum