Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer meld jij je ziek?

+21
RYW
Poubelle
Punk'd
BJA
SleepingBeauty
Rovine
Star007
Mari
Middleme
Caroow
Luce
Shisha
Linda
Caramba
Fearie
Bay
Annie24
Sarah1985
Frappuccino
Flower_L
silly-one
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty wanneer meld jij je ziek?

Bericht  silly-one di 29 jan 2013 - 21:08

Goedemorgen dames,

Ik zit nu op mijn werk, maar vanmorgen al gemerkt dat ik niet fit ben. Alles wijst er op dat het een buikgriep is.
Nu twijfel ik alleen, zal ik blijven tot half 2 en mij de dag door worstelen. Ik worstel nu al met de invoer van de cijfers omdat ik aandacht er niet bij kan jouden. Of toch mij ziek melden. Ik vervang iemand en die is nu terug op therapeutische basis. We draaien de klassen over het algemeen samen. Nu even niet omdat ik dan met de cijfer invoer aan de slag ging.

Wat zouden jullie doen? Ik ben zo slecht in mijzelf ziek melden. Meestal moeten ze mij echt naar huis sturen!
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 21:18

*


Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  silly-one di 29 jan 2013 - 23:34

Lig je in bed. Lesgeven ging echt niet en zat vooral mijzelf in de weg. Hopelijk kan ik wat slapen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:37

Als ik mezelf niet in staat (meer) acht om te werken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Flower_L wo 30 jan 2013 - 2:08

Nu. Als ik niet eens voor mezelf kan zorgen...toilet gaan, drinken pakken, etc

gelukkig komt dit heel sporadisch voor.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Frappuccino wo 30 jan 2013 - 2:27

Ik meld mij helemaal niet snel ziek. 2 jaar geleden ben ik wel eens naar huis gestuurd omdat ik 39,5 graden koorts bleek te hebben. Als ik me ziek meld moet ik me wel heel beroerd voelen, en dat komt dus ook bijna nooit voor.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Sarah1985 wo 30 jan 2013 - 6:51

ik meld me niet snel ziek, vorige week maandag wou ik gaan werken maar kon niet eens op mijn benen staan. En omdat het erg sneeuwde heb ik het risico maar niet genomen en ben thuis gebleven. Maar een dag later toch gewerkt. Niet verstandig achteraf want daarna was ik nog zieker
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Annie24 wo 30 jan 2013 - 8:09

Als ik aan het overgeven ben of diarree heb. Anders eigenlijk niet, wat ook niet altijd goed is, maar zo ben ik nu éénmaal. Behoorlijk eigenwijs af en toe laughcry

Als ik ziek ben is het meestal in het weekend. In de 10 jaar dat ik nu werk heb ik me 3x ziek moeten melden: 1x omdat ik de waterpokken had toen ik 21 was en 2x omdat ik aan het overgeven was/diarree had.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:13

Met buikgriep en als ik koorts heb. Met een griep die niet helemaal doorzet blijf ik doorlopen. Al heb ik vandaag wel een dagje vrij genomen omdat ik me deze week écht niet zo top voel, maar niet ziek genoeg om me ziek te melden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Bay wo 30 jan 2013 - 9:18

Alleen als ik alleen maar naar de wc moet rennen. Eigenlijk best slecht want ik zit de laatste weken regelmatig met knallende koppijn/migraine op mijn werk. Prop mijn vol met pillen om om 17:00uur met gierende banden naar huis te gaan en naar bed te gaan wanneer meld jij je ziek? 1371890812

Ik vind het moeilijk om mij ziek te melden zou daar wel iets makkelijker in willen worden.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Fearie wo 30 jan 2013 - 9:44

Ik voel me altijd schuldig als ik me ziek meldt. Bij een flinke hoofdpijn ga ik toch werken, maar wordt het heftiger en voel ik me nog belabberder in welke vorm dan ook meld ik me ziek. Het kost me altijd eerst een vrije dag, dus ga wel pas weer aan het werk als ik me weer fit voel.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caramba wo 30 jan 2013 - 9:52

Ik ben nooit ziek, maar als het er van boven en van onder uit loopt, dan ben ik ziek, heb nog nooit buikloop gehad.
Heb me ooit eens ziek gemeld met een luchtweg infectie, ik kon wel werken, maar ik was niet verstaanbaar, erg vervelend als je met mensen werkt en ook nog veel de telefoon moet gebruiken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 11:14

Ik het verleden had ik er nog wel eens moeite mee. Dan liep ik met m'n snotkop door. Als ik me nu niet lekker voel, echt gewoon zo'n ziek lamlendig gevoel en ik ook geen leuke dingen meer wil doen (lees: shoppen of zo) dán meld ik me ziek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Linda wo 30 jan 2013 - 20:17

Ik voel me ook altijd schuldig als ik me ziek meld. Afgelopen jaar heb ik me best vaak ziek gemeld, vanwege de zwangerschap had ik een super slechte weerstand. Zodra er iets heerste, kreeg ik het ook.

Nu heb ik gigantisch last van m'n bekken. Ik moet officieel nog 2,5 week werken tot m'n verlof. Maar de laatste week neem ik vakantie op. Dat doe ik liever dan me weer ziek melden. Dus nog 1,5 week de tanden op elkaar...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 20:31

*



Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caramba wo 30 jan 2013 - 20:55

Weet niet of het stoerdoenerij is. Ooit ben ik eens ziek naar school gegaan, had een lesdag die belanhrijk was en waarvan de lesstof niet herhaald werd. Die dag ben ik door school naar huis gestuurd, zat steeds met jas aan, jas uit in de klas. Ben toen een week ziek geweest. Ik ben altijd wel van het proberen, gaat het niet dan gaat het niet.
Dat was tevens ook de laatste keer dat ik echt ziek was. Om een verkoudheidje zal ik mij echt niet ziek melden of omdat ik me niet echt fit voel, niet fit zijn en ziek zijn, zijn voor mij 2 totaal verschillende dingen, daar zal ik mij ook niet voor ziekmelden.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Shisha wo 30 jan 2013 - 21:12

Ik meld mij niet zo snel ziek normaal. Pas als ik overgeef of zo duizelig ben dat ik bijna niet op mijn benen kan staan. Meestal neem ik gewoon een paracetamol en ga ik het gewoon proberen en moeten ze mij naar huis sturen.
Nu ik zwanger ben luister ik wel beter naar mijn lichaam en meld ik mij eerder ziek i.p.v. het toch te gaan proberen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  silly-one wo 30 jan 2013 - 21:28

Vandaag blijf ik ook maar thuis. Ik voel me een stuk beter. Kan weer lopen en dingen doen. Lukte mij gisteren, zodra ik thuis was, echt niet meer.
Nu al 24 uur niks gegeten en dat is niet handig als je voor een klas moet staan. Ik durf ook nog niet te eten, omdat ik wel merk dat mijn maag en darmen nog niet rustig zijn.

Bij mij speelt vooral mee dat ik voor een klas sta en ik wil ze niet opzadelen met een probleem. Dus als het nog gaat, dan wil ik best voor de klas gaan staan en dan kies ik voor een rustig programma.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caramba do 31 jan 2013 - 18:59

Op dit moment wil ik mij wel ziek melden, voel ieder spiertje in mijn lichaam en heb ontzettend rugpijn. Dit zal wel komen doordat ik 4 nachten slecht heb geslapen, had nachtdiensten, nu de dagdiensten in, maar ben gesloopt.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Luce do 31 jan 2013 - 20:05

Koste wat kost door lopen totdat een collega moet zeggen dat je naar huis moet doen vind ik gewoon dom. Hoe slecht zorg je dan voor jezelf? En dan verwondert de maatschappij zich over de grote hoeveelheid burn outs.

Als ik ziek ben, ben ik ziek. Dan meld ik me dus ook ziek. Ik heb er niks aan als ik maar door en door blijf gaan en mijn werkgever ook niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caroow do 31 jan 2013 - 20:15

Luce schreef:Koste wat kost door lopen totdat een collega moet zeggen dat je naar huis moet doen vind ik gewoon dom. Hoe slecht zorg je dan voor jezelf? En dan verwondert de maatschappij zich over de grote hoeveelheid burn outs.

Als ik ziek ben, ben ik ziek. Dan meld ik me dus ook ziek. Ik heb er niks aan als ik maar door en door blijf gaan en mijn werkgever ook niet.

En als je werkgever zou zeggen dat je het eerst maar moet proberen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Luce do 31 jan 2013 - 20:52

Als je echt ziek bent, ben je toch ziek en kan je het toch niet proberen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caroow do 31 jan 2013 - 21:07

Ik ben het met je eens Luce, maar niet alle werkgevers zijn het daar ook mee eens.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 21:21

Caroow schreef:Ik ben het met je eens Luce, maar niet alle werkgevers zijn het daar ook mee eens.

Maar verwachten ze dan echt dat je ziek komt opdagen? Dat kan toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 21:35

Maar als je nou een slechte weerstand hebt en daardoor echt vaak ziek bent. Dan is het toch logisch dat de drempel heel hoog is om je weer ziek te melden? Bij mij speelt dat echt een grote rol. Als je maar 1 of 2 keer per jaar ziek bent, dan snap ik dat je gewoon thuis blijft. Maar als het vaker is dan dat, dan wordt het toch een andere zaak.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum