Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer blijf je ziek thuis?

+28
Manderijn
mezzoforte
Linda
Blond
Caro
Slakje
Antibes
Green_Pepper
Esperanza
Jeanette
minoessepoes
Fortissimo
Ella
Bluestar
Elliot
Rush
Atelier Madame
Zora
SoGood
Monte
Annie24
Bliss
Jilke
Susan
Shisha
Exogenesis
Arwyn
Caroow
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer blijf je ziek thuis? Empty Wanneer blijf je ziek thuis?

Bericht  SoGood zo 9 dec 2012 - 2:18

Misschien een rare vraag want ik ben eigenlijk nooit ziek. Nu gaat het niet al te best en de afgelopen dagen ben ik al aan het kwakkelen met misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid. Nu gaat dat allemaal stukken beter alleen heb ik, sorry dat ik het meld, buikloop.

Op zich voel ik me niet doodziek maar aan de andere kant is 9 uur werken misschien/waarschijnlijk ook weer teveel van het goede. Daarnaast heb ik waarschijnlijk hetzelfde virus dat mijn hele familie de aflopen weken al heeft gehad. Dus dikke kans dat ik besmettelijk ben.

Me ziek melden is eigenlijk tegen mijn principes in, daarnaast zijn de eerste 2 ziektedagen ook nog eens voor eigen rekening dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik het beste kan doen..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer blijf je ziek thuis? Empty Re: Wanneer blijf je ziek thuis?

Bericht  Caroow zo 9 dec 2012 - 2:24

Ik ben wat dat betreft heel gierig, wij hebben 1 wachtdag, maar die lever ik niet graag in. Dus zo lang ik niet continu aan het overgeven ben of meer dan 40 graden koorts heb probeer ik altijd te werken. Des noods met een lading ibuprofen en norrit.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Exogenesis zo 9 dec 2012 - 2:29

Ik ben nooit ziek, maar heb wel eens last van hoofdpijn. Wanneer de hoofdpijn dusdanig is, dat ik niet meer goed kan zien en dat ik het idee heb dat ik in een droom leef, dán geef ik er aan toe. Met een halve dag slapen is het dan meestal wel weer oké.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Arwyn zo 9 dec 2012 - 2:31

Ik moet me echt heel beroerd voelen voor ik mij ziel meld.
Op alle baantjes die ik gehad heb in de afgelopen 9 jaar, heb ik me volgens mij welgeteld 2 keer ziek gemeld. Ik ga eigenlijk altijd heen. Meestal voel ik me wel beter als ik gewoon bezig ben en wat afleiding heb. Mocht het echt niet gaan, kan ik dan altijd nog naar huis gaan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Exogenesis zo 9 dec 2012 - 2:32

Wat voor werk doe je Sogood? Kun je zo nu en dan naar de wc rennen?
Wanneer het alleen voor jezelf lastig is, zou ik gewoon gaan (aangezien je je nu ook al wat beter voelt), maar wanneer je werkzaamheden belemmerd worden, dan zou ik even een dag thuis blijven om bij te tanken. Stress draagt ook niet echt positief bij aan buikloop...
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 3:42

Ik meld mij niet graag ziek, maar heb dat toch wel een aantal keer moeten doen.
Maar dan vooral omdat ik natuurlijk met voedsel werk, dus de regels wat dat betreft zijn best streng. Als ik een kantoorbaan had gehad, had ik vaker doorgewerkt.
Dan zou ik alleen thuis blijven met hoge koorts of zoals vorig jaar met een longontsteking.

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 9 dec 2012 - 6:26

Ik meld me nooit ziek. In jouw geval zou ik tegen jou zeggen dat je je wel ziek moet melden omdat je anders maar blijft doorkwakkelen, maar zelf zou ik ook gewoon gaan werken laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha zo 9 dec 2012 - 6:34

Als ik koorts heb, bij erge buikloop en bij overgeven. Echt de griep dus. Ik heb het vorige week gehad. Maar ik meld mij niet graag ziek. 9 van de 10x ga ik het wel proberen en dan moeten ze mij naar huis sturen maar nu met de zwangerschap probeer ik wel wat meer aan mijzelf te denken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jilke zo 9 dec 2012 - 6:52

Heel simpel, ziek is ziek. Als ik me niet goed voel ga ik niet werken. Hoef er echt niet half dood voor te gaan. Gelukkig is dat niet vaak, ben gemiddeld denk 3 a 4 dagen ziek per jaar.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540

Bericht  SoGood zo 9 dec 2012 - 7:04

In die 2 jaar dat ik er werk ben ik nog geen uur niet geweest, nu ben ik bang dat ik me wel ziek moet melden want ik vertrouw mijn eigen lichaam niet. Concentratie is ook nul. Wel lullig want we hebben het erg druk.. Voel me er behoorlijk rot onder. Misschien is het morgen weer wat beter..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Zora zo 9 dec 2012 - 7:08

Jilke schreef:Heel simpel, ziek is ziek. Als ik me niet goed voel ga ik niet werken. Hoef er echt niet half dood voor te gaan. Gelukkig is dat niet vaak, ben gemiddeld denk 3 a 4 dagen ziek per jaar.

Als jij ziek bent, ben je ziek hoor, dus daar wil ik niks over zeggen smile Maar 1x ziek per 3 maanden vind ik best vaak eigenlijk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 7:13

Zora schreef:
Jilke schreef:Heel simpel, ziek is ziek. Als ik me niet goed voel ga ik niet werken. Hoef er echt niet half dood voor te gaan. Gelukkig is dat niet vaak, ben gemiddeld denk 3 a 4 dagen ziek per jaar.

Als jij ziek bent, ben je ziek hoor, dus daar wil ik niks over zeggen Wanneer blijf je ziek thuis? 561177 Maar 1x ziek per 3 maanden vind ik best vaak eigenlijk.

Huh, waar lees jij dat ze eens per drie maanden ziek is? Je kunt toch ook drie of vier dagen achter elkaar ziek zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Jilke zo 9 dec 2012 - 7:16

Als ik ziek ben dat ik thuis blijf, ben ik meestal 2 tot 4 dagen thuis.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540

Bericht  Bliss zo 9 dec 2012 - 7:22

Susan schreef:
Zora schreef:

Als jij ziek bent, ben je ziek hoor, dus daar wil ik niks over zeggen Wanneer blijf je ziek thuis? 561177 Maar 1x ziek per 3 maanden vind ik best vaak eigenlijk.

Huh, waar lees jij dat ze eens per drie maanden ziek is? Je kunt toch ook drie of vier dagen achter elkaar ziek zijn?

Idd, wou ik net zeggen. Eén keer een griepje en je zit er al aan.
Ik voel me regelmatig ziekjes, maar blijf maar sporadisch thuis, omdat ziek zijn bij ons erg lastig is qua vervanging etc. De drempel ligt dus nogal hoog. Maar goed, als ik echt beroerd ben, dan ga ik echt niet werken. De ene keer is dat een flinke oververmoeidheid incl. verkoudheid en de andere keer een griepje.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 zo 9 dec 2012 - 7:34

Ik blijf alleen thuis als ik aan het overgeven ben, diarree heb of hele hoge koorts. Anders ben ik zo iemand die gewoon aan het werk gaat (wat ook niet altijd goed is laughcry ) Ik werk nu 10 jaar en ben 1x 3 weken thuis geweest omdat ik de waterpokken had (was toen 21) en in december 2010 omdat ik aan het overgeven was en diarree had. Dat was 1 dag, want de dag daarna ging mijn zwangerschapsverlof in en man, wat voelde ik me toen lullig! Cry

Als jij ziek bent, ben je ziek.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  SoGood zo 9 dec 2012 - 7:40

Oh man, ik voel me knap lullig om morgen niet te gaan werken.. Wanneer blijf je ziek thuis? 1270000679 Maar ik ren sinds vanmorgenvroeg een paar keer per uur naar de wc, en ik zal jullie alle details besparen, dat rennen is echt nodig. Begin me een beetje zorgen te maken omdat het maar niet afneemt maar alleen maar erger lijkt te worden.

's Avonds ga ik me ook altijd slechter voelen en dat merk ik nu ook.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 zo 9 dec 2012 - 7:46

Heb je al diarree remmers geprobeerd dan?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Monte zo 9 dec 2012 - 7:50

Ik zou thuisblijven. Als je verder niet vaak ziek bent zie ik geen reden om niet ziek te melden. Ik zou zelf niet met buikloop op mijn werk willen zitten, daar is het hele ziekteverlof toch voor? Er staat nergens dat je niet een paar dagen per jaar ziek mag zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  SoGood zo 9 dec 2012 - 7:53

Annie24 schreef:Heb je al diarree remmers geprobeerd dan?

Nee, heb niet voor niks diarree natuurlijk.. ORS wordt het.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Zora zo 9 dec 2012 - 8:20

Susan schreef:
Zora schreef:

Ah, dat interpreteerde ik dan idd verkeerd ja. Stom!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 21:08

Ik erger me altijd dood aan bepaalde mensen op mijn werk die ziek zijn, maar toch komen werken, onder het mom van: "Kijk eens hoe goed ik ben, ik ben er niet gauw onder te krijgen, ik zet door, oh wat ben ik flink". En maar inelkaar gedoken zitten achter hun bureau, en vooral laten merken dat ze zich zo slecht voelen. Wat doe je dan in hemelsnaam op je werk?? Je hoort in bed te liggen!!!

Ik was zelf ook zo, maar heb een aantal jaren geleden thuis gezeten ivm burn out. En daardoor weet ik dat het belangrijk is goed voor jezelf te zorgen. Als ik ziek ben, ben ik ziek. Voor een verkoudheidje of een hoofdpijntje blijf ik heus niet thuis, maar als ik koorts heb, me beroerd voel en niet helder kan denken, dan blijf ik thuis. Ik moet zeggen dat ik zelden ziek ben. *klopt af*.

Ik heb zelf ook wel eens buikloop gehad na een tussenstop op een Indiase luchthaven, waar ik iets had gegeten dat niet goed was. Maar daarbij voelde ik me niet ziek, dus ben ik wel gaan werken (met diareeremmers overigens). Maar als je je daardoor slap voelt en lusteloos bent, dan zou ik me wel ziekmelden.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 9 dec 2012 - 21:16

Vooral met buikgriep en overgeven meld ik me ziek, toevallig 2 weken terug voor her eerst gebeurd. Ik had wss een virus opgelopen op m'n werk. Dus durfde ook miet zo goed ivm besmettingsgevaar. Ik heb een hekel aan mensen die zich om elk pikante ziekmelden. Eerst proberen tenzij je hele erge koorts hebt was thuis altijd het devies.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 21:42

Break Of Day schreef:Ik erger me altijd dood aan bepaalde mensen op mijn werk die ziek zijn, maar toch komen werken, onder het mom van: "Kijk eens hoe goed ik ben, ik ben er niet gauw onder te krijgen, ik zet door, oh wat ben ik flink". En maar inelkaar gedoken zitten achter hun bureau, en vooral laten merken dat ze zich zo slecht voelen. Wat doe je dan in hemelsnaam op je werk?? Je hoort in bed te liggen!!!

Eens.

Ik vind het ook onzin dat je bijvoorbeeld pas ziek bent als je HOGE koorts hebt. Ik heb zelf bijna nooit koorts, zelfs met middenoorontsteking en met bronchitis had ik nog geen koorts. Als ik dus een temperatuur van 38 graden heb dan ben ik echt wel ziek, ook al is het geen torenhoge temperatuur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 21:59

Als het snot aan alle kanten uit mijn hoofd blijft lopen, dan meld ik me ziek. Dat komt omdat ik 15 mensen per dag zie en het gewoon niet hygienisch vind om continue te moeten snuiten of mijn neus op te moeten halen.

Verder meld ik me pas ziek als ik me echt ziek voel. Heb me dus kunnen behoeden voor mijn baaldag (ziek melden omdat je het even helemaal gehad hebt). Overigens vind ik dat laatste ook wel een reden om een dag thuis te blijven. Als je daarmee kunt voorkomen dat je overspannen raakt...

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 9 dec 2012 - 22:18

Wij hebben 2 wachtdagen, maar als ik echt heel erg hoofdpijn heb dan blijf ik thuis. 8 uren beeldscherm loeren is dan echt niet te doen. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: