Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en kerstdiner

+4
Roos
Jade
Highway
Smaragdje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Zwanger en kerstdiner

Bericht  slaatje zo 9 dec 2012 - 1:58

Hoe deden de zwangeren van vorig jaar dit? Omdat je vlees natuurlijk goed doorgebakken moet zijn, valt kalkoen al of, dat moet lekker rose zijn. Jullie nog iedeen of tips voor een lekkere maatlijd voor een zwangere?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Highway zo 9 dec 2012 - 2:07

Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten smile misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  slaatje zo 9 dec 2012 - 2:16

Highway schreef:Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten smile misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.

Klinkt heerlijk. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder, dan gaat mijn man koken (nou ja, bijna man, haha) Vandaar dat ik gerecht zoek. Durf je zalm te eten, na die zalm bacterie die gevonden is? Ik durf het eerlijk gezegd niet zo, ook niet als de zalm verhit is.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Smaragdje zo 9 dec 2012 - 2:20

Rollade met ieys lekkers erbij, gourmetten, dat heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap met kerst gehad. Nu moet ik het nog afwachten.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 2:21

slaatje schreef:
Highway schreef:Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten smile misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.

Klinkt heerlijk. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder, dan gaat mijn man koken (nou ja, bijna man, haha) Vandaar dat ik gerecht zoek. Durf je zalm te eten, na die zalm bacterie die gevonden is? Ik durf het eerlijk gezegd niet zo, ook niet als de zalm verhit is.

Voor zalm in bladerdeeg gebruik je verse zalm, de zalm waar de bacterie in zat was gerookte zalm. Dus met verse zalm kan er wat dat betreft écht niets mis gaan, al begrijp ik dat je erg voorzichtig bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Highway zo 9 dec 2012 - 2:22

slaatje schreef:
Highway schreef:Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten smile misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.

Klinkt heerlijk. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder, dan gaat mijn man koken (nou ja, bijna man, haha) Vandaar dat ik gerecht zoek. Durf je zalm te eten, na die zalm bacterie die gevonden is? Ik durf het eerlijk gezegd niet zo, ook niet als de zalm verhit is.

Jawel, gewoon van de visboer en goed verhit durf ik het wel! Maar anders een lekkere gevulde rollade, evt kiprollade een idee? Ook best feestelijk vind ik
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Jade zo 9 dec 2012 - 2:28

of varkenshaas? een lekkere kiprollade?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  slaatje zo 9 dec 2012 - 2:37

Klinkt ook allemaal heel erg lekker. Man kwam net met het idee van varkensvlees, eerst goed aanbakken en dan in de oven afbakken. Hier rolt hij dan geitenkaas in. Uiteraard van gepastiriseerde melk :-) Dit kan hij ook heerlijk en is toch ook weer iets aparts.
Jullie al ideeen wat jullie gaan eten?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Roos zo 9 dec 2012 - 2:44

Varkenshaas hier... Ik hou niet van vis en rollade is ook niet zo mijn ding.
Geen carpaccio vind ik erger hahaha


Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 3:16

_Jackie schreef:
slaatje schreef:
Highway schreef:Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten Zwanger en kerstdiner 561177 misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.

Klinkt heerlijk. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder, dan gaat mijn man koken (nou ja, bijna man, haha) Vandaar dat ik gerecht zoek. Durf je zalm te eten, na die zalm bacterie die gevonden is? Ik durf het eerlijk gezegd niet zo, ook niet als de zalm verhit is.

Voor zalm in bladerdeeg gebruik je verse zalm, de zalm waar de bacterie in zat was gerookte zalm. Dus met verse zalm kan er wat dat betreft écht niets mis gaan, al begrijp ik dat je erg voorzichtig bent!

Daarbij eet je neem ik aan ook gewoon kip en de kans is veel groter dat de salmonellabacterie daarin zit, als de kip nog niet verhit is. Dan vertrouw je er ook op dat verhitten genoeg is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor vrijwel alle andere vleessoorten en listeria.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  slaatje zo 9 dec 2012 - 3:22

Susan schreef:
_Jackie schreef:
slaatje schreef:
Highway schreef:Ik maak beef wellington met gehakt en een zalm in bladerdeeg gerecht denk ik, kan ik beiden mee eten Zwanger en kerstdiner 561177 misschien nog een vleesgerecht met rood vlees maar daar blijf ik zelf dan vanaf. Bij anderen eet ik gewoon wat ik wel mag en anders eet ik van iets anders wat meer.

Klinkt heerlijk. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder, dan gaat mijn man koken (nou ja, bijna man, haha) Vandaar dat ik gerecht zoek. Durf je zalm te eten, na die zalm bacterie die gevonden is? Ik durf het eerlijk gezegd niet zo, ook niet als de zalm verhit is.

Voor zalm in bladerdeeg gebruik je verse zalm, de zalm waar de bacterie in zat was gerookte zalm. Dus met verse zalm kan er wat dat betreft écht niets mis gaan, al begrijp ik dat je erg voorzichtig bent!

Daarbij eet je neem ik aan ook gewoon kip en de kans is veel groter dat de salmonellabacterie daarin zit, als de kip nog niet verhit is. Dan vertrouw je er ook op dat verhitten genoeg is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor vrijwel alle andere vleessoorten en listeria.

Eet bijna geen kip, ben er niet zo dol op :-) Maar je hebt idd gelijk, bakken alles heel goed door.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  strawberry zo 9 dec 2012 - 4:29

Vorig jaar hebben we 1 dag gegourmet en 1 dag bij schoonfamilie die een menu hadden klaar gemaakt. Volgens mij hadden ze kip rollade en varkenshaas.
De rollade heb ik toen gegeten.

Maar ik wist helemaal niet dat kalkoen rose gegeten word. Dacht dat kalkoen een beetje onder kip viel. Weer wat geleerd.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Manderijn zo 9 dec 2012 - 5:27

Wij aten kalkoen altijd door gaar hoor, dus het hoeft niet rose.

Vorig jaar zaten wij te gourmetten, schoonzus was toen zwanger. Die sloeg door de andere kant op, die at alles zo goed gebakken dat het zwart was, ook niet echt gezond.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kerstdiner Empty Re: Zwanger en kerstdiner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum