Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstdiner met baby

+19
Pien
Flower_L
Aagje!
SarahKey
Purpleflower
blondje1313
Jilke
Twellie
Sanne
Star007
Happydobby
Floor
jena
Annie24
Clapperdie
Tania
Liadan
Printje
Aimee
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kerstdiner met baby Empty Kerstdiner met baby

Bericht  Aimee di 4 dec 2012 - 9:39

Mijn oma heeft ineens bedacht dat ze de hele familie mee uit eten wil nemen eerste kerstdag. Ze hebben er een vast menu (carpaccio, zalm, biefstuk, etc) en het begint om 19.00u. Ik heb gezegd dat ik het heel lief vind dat ze ons mee uit eten wil nemen, maar dat het voor ons niet haalbaar is. Luuk gaat uiterlijk om 19.30 naar bed, en daarnaast vind ik het ook niet echt geschikt eten voor hem (ze hebben wel een kindermenu met patat en iets erbij, maar ook dat vind ik nog niet echt wat Wink ). Volgens mij vindt ze het allemaal een beetje flauw, een keertje wat later naar bed kan best, etc. Iets later naar bed zal hij misschien ook wel redden, maar als we pas om 19.00u aan tafel gaan, eet je niet voor 20.00u waarschijnlijk en dat wordt gewoon echt te laat...

hoe doen jullie dat met jullie kinderen? Ik denk dat wij nu maar gewoon maar lekker met z'n drieën gaan gourmetten thuis ofzo Very Happy
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner met baby Empty Re: Kerstdiner met baby

Bericht  Printje di 4 dec 2012 - 9:41

Uiteten zou ik ook niet doen met een baby. Iets later naar bed zou ik geen probleem vinden, misschien s'middags langer naar bed maar het zou me vooral gaan om het feit dat het vaak dan erg lang duurt allemaal in een restaurant en dat hij zich vast zal gaan vervelen. Een keer friet krijgt hij natuurlijk ook niets van, en anders neem je zelf iets mee. Maar ik denk dat het qua tijd me tegen zou houden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan di 4 dec 2012 - 9:43

Uit eten gaan zou ik ook niet doen met de kinderen. Wij eten met kerst altijd 1 dag bij mijn ouders en 1 dag bij mijn schoonouders. Onze dochter kan gewoon opblijven, onze zoon zal wel rond 19 uur naar bed gaan bij ouders/schoonouders. Als we naar huis gaan maken we hem wakker en thuis gaat hij dan in zijn eigen bed. Zo hebben we het vorig jaar ook gedaan (al was dat 2e kerstdag geen succes omdat hij toen helemaal overprikkeld was van 2 dagen overal mee naartoe).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania di 4 dec 2012 - 9:44

Als hij makkelijk slaapt overdag zou ik hem eind van de dag nog een tijdje laten slapen en dan gewoon meenemen. Eten kun je altijd meenemen, voor J. nam ik vaak gewoon een broodje mee omdat hij dat het lekkerste vond maar een potje kan natuurlijk ook.
Ligt er verder ook wel aan watvoor restaurant het is, als het heel chique is zou ik niet zo snel gaan met een baby.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie di 4 dec 2012 - 9:45

Wij gaan ook uit eten met mijn oma + fam. maar wel al om 17:00 uur Dan kan T. daarvoor nog lekker slapen en dan aan tafel mee eten. Wel zijn eigen eten krijgt hij. Wij gaan namelijk naar de Chinees Kerstdiner met baby 1270000679 Dus misschien kan het iets vervroegd worden?

Als het bij ons later zou zijn dan zou ik ook niet gaan denk ik.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Aimee di 4 dec 2012 - 9:47

Hmm ja eten kan ik natuurlijk mee nemen, maar ik ben denk ik gewoon een beetje een muts; ik vind het gezelliger als hij gewoon met ons mee kan eten laughcry Vooral met kerst zie ik ons al helemaal knus aan tafel zitten! En voor patatjes met een frikandel o.i.d. vind ik hem echt nog te jong (ik ben ook nog eens een zeikerd Wink )

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 4 dec 2012 - 9:49

maar hij kan er toch bij zitten met zijn eigen eten dan? Ik was trouwens ook zo'n 'zeikerd' hoor, R mocht toen ook nog geen friet ofzo en dan nam ik dus gewoon zelf iets mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tania di 4 dec 2012 - 9:49

Ik vind je geen zeikerd hoor, patat krijgen/kregen ze hier ook echt zo jong. Als je het niet leuk vind om wat anders te eten zou ik niet meegaan, dan maar een andere keer uiteten als je wel kan kiezen wat je wil.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Annie24 di 4 dec 2012 - 9:49

Ik zou niet meegaan of aangeven dat je wel mee wil, maar dan vroeger.

Ik vind je geen zeikerd hoor! Ik ben net zo angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Aimee di 4 dec 2012 - 9:53

Volgens mij zat de eerdere ronde al vol, maar ik kan het nog eens vragen! Dan inderdaad maar zelf een prakje maken, en misschien een stokbroodje aan tafel mee eten ofzo.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  jena di 4 dec 2012 - 9:55

No way dat ik met een baby van 10 maanden uren aan een (laat) kerstdiner zou gaan zitten. En al helemaal niet om hem vervolgens patat te voeren.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Floor di 4 dec 2012 - 9:57

Ik zou eerder gaan en als dat niet mogelijk is lekker thuis blijven met z'n 3en.
Ik heb dit jaar gewoon iedereen hier uitgenodigd Wink allemaal eigen belang, zodat onze zoon kan slapen wanneer hij wil en overal aan kan zitten (bij de familie waar we altijd gaan eten met kerst staan zoveel prullaria die ze nooit weghalen voor hem en ook nog eens een kerstboom met glazen ballen.. ik zag al een heel drama voor me dus nu komt iedereen hier)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 9:59

Even offtopic hoor maar eet jouw kindje van 10 maanden al met de pot mee? Hier blijft dat best lastig ook al is m al wat ouder.

Gast
Gast

Bericht  Aimee di 4 dec 2012 - 10:06

Kruumel schreef:Even offtopic hoor maar eet jouw kindje van 10 maanden al met de pot mee? Hier blijft dat best lastig ook al is m al wat ouder.

Ja, behalve als wij iets van pizza, soep, patat, etc. eten. Soms laat ik voor hem iets weg (eten wij er een sausje doorheen, haal ik zijn eten eerder uit de pan ofzo), zo kan hij prima mee eten!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 10:10

Mijn zoontje kreeg stukjes vlees echt niet weg. Heeft hij nu nog soms moeite mee. Aardappel en groenten en zo gaat prima maar dat vlees...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 4 dec 2012 - 10:12

Kruumel schreef:Even offtopic hoor maar eet jouw kindje van 10 maanden al met de pot mee? Hier blijft dat best lastig ook al is m al wat ouder.

M eet ook alles mee, behalve soep en pizza. Ik vind soep nog een gedoe. Zelfgemaakte quiche eet M ook gewoon mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Aimee di 4 dec 2012 - 10:14

Kruumel schreef:Mijn zoontje kreeg stukjes vlees echt niet weg. Heeft hij nu nog soms moeite mee. Aardappel en groenten en zo gaat prima maar dat vlees...

Maar pureer je dat nu dan nog? Of kook je dan iets heel anders voor je zoontje? Luuk heeft altijd alles in stukjes gekregen (alleen het allerbegin met 6 maanden ook wat geprakt ernaast), dus die is niet anders gewend...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 di 4 dec 2012 - 10:17

Hier eet D. alles met de pot mee, dus dat zou geen probleem zijn. Vlees/vis kun je toch klein snijden, en friet is toch niet zo erg voor een keer? Het tijdstip zou mij ook niet aanstaan. Kan/wil ze het niet verplaatsen naar 5 uur/half 6?

sorry heb de rest niet gelezen, dus weet niet of die vraag al gesteld is...
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Sanne di 4 dec 2012 - 10:19

Wij gaan een dag naar mijn schoonouders en een dag naar mijn moeder. We gaan tegen een uur of 3 die kant op en ik denk dat we redelijk op tijd eten, want er zijn veel meer kindjes bij. Ik denk dat er wel wat bij zit wat H. kan eten, want ze eet alles tot nu toe. Ik weet nog niet hoe laat we naar huis gaan, maar ik hoop een beetje op tijd, want H. slaapt niet makkelijk ergens anders en ik heb geen zin om de rest van de dagen met een oververmoeid kind te zitten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby di 4 dec 2012 - 10:20

OT Ik pas mij altijd aan aan mijn zoon, als het eten pas om 19.00 uur zou zijn zou ik afhaken. Mijn ervaring met kerst in een restaurant is dat het druk is en dat het langer kan duren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Sanne di 4 dec 2012 - 10:21

Happydobby schreef:OT Ik pas mij altijd aan aan mijn zoon, als het eten pas om 19.00 uur zou zijn zou ik afhaken. Mijn ervaring met kerst in een restaurant is dat het druk is en dat het langer kan duren.

Oh ja, daar ging het om. Ik zou ook niet naar een restaurant gaan. Als ik uiteindelijk met een huilend kind zit van oververmoeidheid, vind ik dat ook niet netjes ten opzichte van de andere gasten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 10:23

Om zeven uur 's avonds zou ik ook niet meer gaan, dat is haar normale bedtijd. Als het eerder op de dag zou zijn, zou ik denk ik wel gaan maar dan van tevoren vragen of ze iets geschikts voor mijn kind willen bereiden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jilke di 4 dec 2012 - 19:12

Ik ben daar misschien heel makkelijk mee, maar ik zou gewoon gaan. 's Middags wat later laten slapen, zodat hij niet om 19.00 al moe is, maar misschien 20.30 makkelijk red. Dan zou ik hem overdag 3x in bed leggen, ipv 2 x.

Wat betreft eten, gewoon een potje of hapje meenemen, en ik ben niet zo moeilijk in een frietje. Alleen zit er vaak zout op, wat dan weer niet nodig is vind ik. Als het friet zonder zout is mag hij er best 1 of 2.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 19:32

L. zou het ook niet redden zo laat, dan heb je echt geen gezellig kind meer.
Ik begrijp heel goed dat je dan liever niet gaat.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Purpleflower di 4 dec 2012 - 19:43

Annie24 schreef:Ik zou niet meegaan of aangeven dat je wel mee wil, maar dan vroeger.

Ik vind je geen zeikerd hoor! Ik ben net zo angel

+ 1
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud