Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bisolvon en borstvoeding

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bisolvon en borstvoeding  Empty Bisolvon en borstvoeding

Bericht  Sanne za 8 dec 2012 - 21:22

Ik heb voor mezelf bisolvon gehaald, maar in de bijsluiter staat dat er onvoldoende bekend is over het gebruik in combinatie met borstvoeding. Ik kan het werkzame bestanddeel (broomhexine geloof ik) ook niet in de lijst op borstvoeding.com. Weet iemand anders of het veilig te gebruiken is? Of misschien wat het werkzame bestanddeel in de kinderbisolvon is? En welke hoeveelheid daarin zit?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bisolvon en borstvoeding  Empty Re: Bisolvon en borstvoeding

Bericht  Gast za 8 dec 2012 - 23:09

Ik weet het niet, maar je zou la leche league hierover kunnen bellen. Zij hebben de info mbt medicatie i.c.m. borstvoeding. Vaak staat in bijsluiters dat het niet kan, terwijl het onder bepaalde voorwaarden wel gebruikt kan worden. Medicatie blijft ook maar een bepaalde tijd in je bloed, en voor sommige medicatie is die periode langer dan voor andere. Met de info die lll je geeft kunt je dan zelf een afweging maken het al dan niet te gebruiken.

Laatst aangepast door Tiramisu op za 8 dec 2012 - 23:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 dec 2012 - 23:15

Ik zou het niet durven dan en tijm siroop halen bijv.

Gast
Gast

Bericht  May za 8 dec 2012 - 23:21

Dit staat ik de bijsluiter van mijn 8mg broomhexine tabletten:
Borstvoeding
U kunt veilig borstvoeding geven als u dit middel in de normale dosering gebruikt. Het is niet bekend of het in de moedermelk terecht komt. Dit middel wordt echter al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud