Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstdiner met baby

+19
Pien
Flower_L
Aagje!
SarahKey
Purpleflower
blondje1313
Jilke
Twellie
Sanne
Star007
Happydobby
Floor
jena
Annie24
Clapperdie
Tania
Liadan
Printje
Aimee
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kerstdiner met baby - Pagina 2 Empty Re: Kerstdiner met baby

Bericht  SarahKey di 4 dec 2012 - 19:46

Ik zou zo ook niet mee gaan. Vind 19:00 uur ook te laat om nog van start te gaan met het eten. Wij vinden het ook belangrijk dat S op tijd op bed ligt. Kan wel eens een half uurtje later worden maar veel later nee, daar word hij ook niet gezelliger van Laughing

Zelf prakje meenemen had ik ook gedaan als ik wel gegaan was Wink Patat krijgt S ook absoluut nog niet en ook geen andere gefrituurde dingen. Hij eet zo goed als altijd met de pot mee (ik maak alles zelf, gebruik geen pakjes of zakjes dus hij mag alles hebben wat ik zelf kook) maar als we ergens eten dan neem ik altijd voor de zekerheid zelf eten mee.

Wel lief van je oma dat ze iedereen mee uit eten wil nemen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 20:19

Ik zou wel gaan, aangeven dat je het te laat vindt, en dan ergens hopen dat je zoontje begint te jengelen omdat hij moe is, zodat je kunt zeggen: "Zie je wel..." Laughing

Haha nee hoor. Ik zou trouwens wel gewoon overwegen en proberen een manier te vinden om te gaan. Zeker als mijn oma het organiseert, als het 'gewoon' een tante was geweest had ik die moeite minder snel genomen. Desnoods probeer je z'n middagslaapje te rekken tot een uur of half 5, 5, spreek je af dat je rond half 8 komt (en dan hopen dat hij tot 19:00 slaapt), kies je van tevoren alvast wat je wilt zodat iemand anders dat voor je kan bestellen, en ga je weer weg als hij begint te jammeren. Heb je het in elk geval geprobeerd, hoef je niet zo lang op je eten te wachten, en in het ergste geval ziet je oma dan ook dat ze iets niet haalbaars heeft gevraagd.

Gast
Gast

Bericht  Aagje! di 4 dec 2012 - 20:21

Ik zou ook niet gaan. Mijn dochter redde het toen (en nu soms nog steeds niet) zo laat naar bed te gaan. Bij haar gaat het lampje gewoon uit rond 19.00.

Dus als ik haar mee zou nemen, dan zou het voor niemand meer leuk zijn. Voor haar niet, maar voor ons ook niet. Ik zou dan zeggen, of we gaan niet mee, of we moeten eerder.

En qua eten, ik zou wat mee nemen, maar als ze dan 1 patatje zou eten (op die leeftijd) zou ik dat niet zo erg vinden.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Flower_L di 4 dec 2012 - 20:22

Zou niet gaan. Voor mijn kind niet, maar ook niet voor mezelf en partner. Je zit niet fijn te eten als ouder zijnde. Dus als jij een zeur zou zijn, ben ik dat ook smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Pien di 4 dec 2012 - 20:35

Wij hadden hetzelfde dilemma maar dan om kwart over7 tot 10uur. Als we mee wilden kon het maar dan alleen op dat tijdstip en niet eerder. Gelijk gezegd natuurlijk dat we dat niet doen en dus niet mee gingen maar dat we ze dat niet in dank afnamen. Uiteindelijk belde mijn schoonmoeder dat ze kwart voor 5 had gereserveerd voor ons dus dat kwam helemaal top uit!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  studiebol di 4 dec 2012 - 21:06

Ik lees dat een aantal van jullie zeggen dat ze dan het kindje extra zouden laten slapen smiddags. Gaat dat zo makkelijk dan bij jullie? Ik krijg ze amper 1x naar bed, dus bedenken dat ze om 4 uur nog ff wat moeten gaan slapen zou hier echt kansloos zijn.

Maar ontopic, 7 uur zou hier ook een rot tijd zijn dan zijn al compleet gesloopt. Mocht nou het geval zijn dat ze er tegen konden. Dan had ik mijn kind thuis al eten gegeven, vind het wel erg lang dat ze dan tot 7-8 uur moeten wachten tot hij/zij eten krijgt. En dan zou ik als wij aan het eten zijn hem gewoon lekker mee laten snoepen van wat brood, misschien een klein stukje vlees.

Maar goed het gaat om een baby en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer met hem om 7 uur in een restaurant gaat zitten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 21:52

@ Studiebol: ik kan ze 's middags wel meer laten slapen maar dan moet ze 's ochtends ook eerder uit bed, anders is ze niet moe oo tijdstippen dat ze normaal niet naar bed gaat.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  SarahKey di 4 dec 2012 - 21:53

S kan ik ook niet vaker op bed leggen, dan ligt hij gerust een uur te teuten in bed. Tja dan kan hij netzo goed beneden zijn Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan di 4 dec 2012 - 23:00

Ik zou niet gaan, ik kan er sowieso ook heel slecht tegen als anderen tegen je gaan zeggen dat je gewoon niet zo moeilijk moet doen. Als zij zo graag willen dat jullie als jong gezin meegaan dan moeten ze reserveren op een ander tijdstip, half zes of zo. Maar dat vinden de meeste mensen weer niet gezellig, dus dat kan dan weer niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pussycat di 4 dec 2012 - 23:06

Susan schreef:Ik zou niet gaan, ik kan er sowieso ook heel slecht tegen als anderen tegen je gaan zeggen dat je gewoon niet zo moeilijk moet doen. Als zij zo graag willen dat jullie als jong gezin meegaan dan moeten ze reserveren op een ander tijdstip, half zes of zo. Maar dat vinden de meeste mensen weer niet gezellig, dus dat kan dan weer niet.

Echt hé. In onze familie zijn wij ook de enige met kind. Maar hoe vaak ik altijd moet zeggen dat het soms echt niet kwam omdat het tijdstip gewoon te laat is...
En als antwoord krijg je altijd: Het is toch maar voor één keertje? Mag ze ook eens later naar bed. Dat houdt ze flexibel. En weet ik het wat.

Nu met sinterklaas weer veel gezeur gehad. Ze wilden gourmetten en dan cadeau's uitpakken. Prima, maar gourmetten beginnen ze pas om 17:30 mee om klaar te zetten. En gourmetten met mijn familie duurt echt wel 2 uur. En dan nog cadeau's dat vind ik gewoon te laat. Wat een gedoe, maar ja.

Ik zou dus ook niet gaan. Je kindje is nog maar 10 maanden. Die van mij at toen echt nog niet alles hoor. Brood kreeg ze toen nog geen eens weg. Ja ik zou dan een potje mee nemen ofzo. Maar dan nog voordat je uitgegeten bent en weer thuis....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  *Lookie* di 4 dec 2012 - 23:11

Ik ben daar ook wel moeilijk in, en in zo'n geval zou het veel te laat worden. Wij gaan binnenkort met schoonouders uit eten als Sinterklaasviering maar we hebben al om 17.00 besproken bij het restaurant zodat onze zoon op een normale tijd naar bed kan. Wel zo fijn. Misschien is er in overleg wel wat te schuiven met de tijd? En anders zou ik denk ik dan niet meegaan. Qua eten zou ik gewoon een potje meenemen, of misschien wordt er bij het vlees wel wat gekookte groente als garnituur opgediend?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud