Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik hier iets mee?

+11
Ayla
Sylvana
Twellie
Linda
Coco
Sanne
MADDIE
Printje
Orchidee
Mama Titty
Ezzer
15 plaatsers

Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Moet ik hier iets mee?

Bericht  Ezzer di 4 dec 2012 - 9:26

Nav het topic geduld verliezen.

Ik zit met een situatie en weet niet goed wat ik er mee aan moet.
Zal het kort proberen te omschrijven:
Naast ons woont een alleenstaande moeder. 1,5 geleden is haar man overleden, samen hebben ze een dochter van 4 (nu). Inmiddels heeft ze er een zoontje bij van 2 maanden. De vader is niet in beeld. Het was min of meer een ongelukje..
Nu het probleem: We horen de buurvrouw regelmatig schreeuwen tegen haar dochter. Ze hebben veel ruzie en veel gegil over en weer. Het is behoorlijk gehorig bij ons en horen haar ook s'nachts regelmatig. Vannacht was het weer zo ver. Dochter erg huilen, moeder schreeuwen dat ze d'r mond moet houden. Dochter weer krijsen. We hoorde de buurvrouw letterlijk haar dochter slaan (schoppen?) ik hoorde haar zeggen/schreeuwen: Doet het zeer? Mooi, want dan stop je eindelijk eens.
En zo gaat het dus regelmatig. Het slaan heb ik overigens nog niet eerder gehoord..
Ik twijfel of ik het AMK moet bellen. Ergens denk ik van ja, moet ik doen. Maar van de andere kant vind ik het erg lastig. Dochter is een pittig meisje, moeder is alleen met nog een baby thuis. Kan het niet zo zijn dat de momenten die wij opvangen een moment is van je geduld verliezen?
Daarnaast wil ik me eigenlijk helemaal niet in haar situatie mengen. De mannen die over de vloer komen zijn niet allemaal even clean. Er gaan verhalen rond dat ze in de drugswereld zit. Alle mensen die haar hebben willen helpen hebben daardoor alleen maar meer problemen gekregen. Ik wil dat soort dingen helemaal niet in mijn gezin..
Ik weet dat het AMK niet direct stappen onderneemt, en dat je anoniem kunt melden. Maar stel dat er stappen worden ondernomen, dan is de link toch snel gelegd dat het signaal van de buren kan komen?

Goed, wat zouden jullie doen?
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 9:29

Ja ik zou wel bellen. Als het eens in de zoveel tijd voorkomt, maar volgens jouw verhaal komt het regelmatig voor. Dat kan nooit goed zijn voor de moeder, de dochter en al helemaal niet voor de baby.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Mama Titty di 4 dec 2012 - 9:31

Heel erg moeilijk, ik zou wel het AMK bellen, je zou om advies kunnen vragen, volgens mij kan dat wel anoniem.
Lijkt me heel erg moeilijk, maar ook al is het een pittig meisje, kan het niet zo zijn dat ze 'mishandeld' moet worden.
Je kan een keer uit de slof schieten, maar niet dat het tot mishandelen van je kind is.
Ook al heeft ze een moeilijke situatie.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Orchidee di 4 dec 2012 - 9:31

Ik zou opkomen voor de kinderen.
De kinderen kunnen zelf geen hulp vragen, jij kunt het voor ze doen.
Ik zou het melden.
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Printje di 4 dec 2012 - 9:33

Je kunt hiervoor ook O&O (opvoeding en ondersteuning) adviseren. Dat gaat normaal via scholen of cb's maar ouders kunnen zichzelf er ook voor aanmelden. Je zou eens kunnen kijken of je eventueel daar een melding zou kunnen doen of haar wijzen op die mogelijkheid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  MADDIE di 4 dec 2012 - 9:33

Ik zou proberen een anonieme melding te doen denk ik. Ze vragen je vaak of je zelf al contact gelegd hebt. Maar dan zou ik gewoon aangeven dat je jezelf en je gezin niet in gevaar hebt willen brengen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 9:35

Ik zou er wel een melding van maken maar in dit geval niks zeggen over alles wat je alleen als buurvrouw zijnde kan weten. Dan is het namelijk voor haar en haar vriendjes wel heel makkelijk te achterhalen wie de melding gedaan heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Ezzer di 4 dec 2012 - 9:45

Elodie schreef:Ik zou er wel een melding van maken maar in dit geval niks zeggen over alles wat je alleen als buurvrouw zijnde kan weten. Dan is het namelijk voor haar en haar vriendjes wel heel makkelijk te achterhalen wie de melding gedaan heeft.

Maar alles wat ik weet is als buurvrouw zijnde..

Er gaan wel verhalen rond maar wat daar van waar is weet ik natuurlijk ook niet. Bovendien zal het dan niet concreet genoeg voor hen zijn om actie te ondernemen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Sanne di 4 dec 2012 - 10:15

Ja, met zo'n verhaal zou ik zeker bellen. Het is echt niet zo dat naar aanleiding van één melding de kinderen morgen uit huis worden geplaatst. Daar gaat (doorgaans) een gedegen onderzoek aan vooraf. Maar als de Raad voor de Kinderbescherming nergens van op de hoogte is, dan kunnen ze nooit een onderzoek starten. Ik zou bellen, voor de kinderen. Mijn vader kon vroeger zijn handen ook niet thuis houden en ik heb me heel vaak afgevraagd waarom er niemand was die belde, ingreep. Dus ja, bellen.

Liever niet quoten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Coco di 4 dec 2012 - 22:44

Wat schreeuwt ze als ze schreeuwen?
Dat zou voor mij veel uitmaken in de keuze om te bellen of niet. Na 1 x schoppen/slaan zou ik niet het AMK bellen. Ik denk dat elke ouder weleens tot het uiterste gedreven wordt. Ik had vrijdag feest en daar vertelde een kennis ook dat ze dr zoon op de mond had getikt omdat hij haar de hele middag uitscholt voor kutmama, lelijk mokkel, tyfuswijf, kutwijf en nog meer van dat soort benamingen. Voor mij geen reden om te bellen. Evenals schreeuwen dat t kind bijv moet ophouden, luisteren etc. Schreeuwen als in schelden, vernederen etc zou voor mij wel een reden zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Linda di 4 dec 2012 - 23:00

Ik zou ook bellen.

Wij hebben het een tijd geleden ook gehad. M'n buren hadden regelmatig gigantische ruzie met elkaar. Midden in de nacht was het een vreselijke herrie.
Ik heb de politie gebeld, de situatie uitgelegd en ook gezegd dat ik me veel zorgen maak om de kinderen in huis. De politie heeft uiteindelijk de kinderbescherming ingeschakeld en ze staat nu onder toezicht.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 23:04

Ik vind dit wel te ver gaan, zeker ook doordat ze erbij roept dat het mooi is dat het pijn doet. Kun je dat trouwens volledig anoniem doen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Sylvana di 4 dec 2012 - 23:47

Je hoort haar slaan of zelfs schoppen, en je twijfelt dan of je wel moet bellen? confused

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Sylvana di 4 dec 2012 - 23:49

Sanne schreef:
...
hug

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Ezzer wo 5 dec 2012 - 1:17

Sylvana schreef:Je hoort haar slaan of zelfs schoppen, en je twijfelt dan of je wel moet bellen? confused

Ja ik twijfel daarover. Natuurlijk moet ik bellen voor het meisje, maar aan de andere kant als ik bel dan zet ik wellicht de veiligheid van mijn gezin op het spel. Dáár ben ik bang voor.
En dan ben ik misschien zo egoïstisch om voor ons gezin te kiezen.



Ik denk dat ik het AMK bel om informatie in te winnen. Wat kan ik anoniem vertellen en wat doen zij ermee.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Ayla wo 5 dec 2012 - 2:13

Ik zou inderdaad ook bellen om informatie in te winnen, en dan kijken wat je ermee kan/doet. Durf je zelf niet naar de buurvrouw toe om te vragen of je kan helpen of of dat er iets is?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Ella wo 5 dec 2012 - 23:01

Ik zou ook zeker bellen, snap wel dat je het moeilijk vind omdat je niet wil dat ze weet dat het van jouw komt. Maar iemand moet opkomen voor dat meisje
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Lady4 do 6 dec 2012 - 0:07

Ik begrijp je dilemma, maar ik zou je toch dringend willen adviseren wel te bellen. Je kunt je angsten daar ook neerleggen. Dit gezin heeft overduidelijk hulp nodig. En dat is in eerste insantie het doel van AMK/Jeugdzorg, niet het uit huis plaatsen van een kind.

Besef goed dat het ook best kan zijn dat jouw buurvrouw heel blij is met de hulp die haar geboden gaat worden, omdat ze het alleen gewoon niet kan bolwerken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Shy do 6 dec 2012 - 7:32

Ik ben benieuwd of je ondertussen gebeld hebt?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Purpleflower do 6 dec 2012 - 9:29

Ik zat te denken... Kan je niet anoniem de basisschool van het meisje bellen. Dat ze daar is met haar praten of checken op blauweplekken.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik hier iets mee? Empty Re: Moet ik hier iets mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum