Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik hier iets mee?

+9
Possom
Antibes
Susan
Lavendel
Gizmo
Phileine
Melis_je
Minx
Eris
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kan ik hier iets mee? Empty Kan ik hier iets mee?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 9:26

Een paar maanden geleden heb ik hier een topic geplaatst over een leren tas waarvan de voering die binnen 3 maanden stuk was.
Ik kon toen kiezen tussen een vergoeding voor het maken van de voering, 17 euro, of de tas terugsturen.
Ik koos voor het eerste, want ik vond het een hele leuke tas.
De voering werd gemaakt, maar met moeite want hij was veel te kort op de naad gestikt.
De schoenmaker waarschuwde me al dat het heel lastig was en dat ie niet wist hoe lang het zou houden.

En nu, weer 2 maanden verder, is de binnenvoering weer los, en zijn er ook studs afgevallen.
Het was een hele dure tas, en ik voel me nu bedonderd.
Ik zalando dus weer gemaild, met dat de tas alweer stuk is, wat komt doordat de voering van begin af aan niet goed was.
Ik kreeg een mailtje terug dat ze het heel vervelend voor me vonden, maar ze konden niets meer voor me doen.

Ik baal dus, want ik moet of een hele nieuwe binnenvoering erin laten zetten, maar dan zit ik nog met veel studs die van de buitenkant af zijn.
Het liefst wil ik dus een andere tas, want ik kocht een leren tas zodat ik er lang mee kon doen.
Ik wil me dus eigenlijk niet neerleggen bij het laatste antwoord.
Is er iets wat ik zou kunnen doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier iets mee? Empty Re: Kan ik hier iets mee?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 9:28

Hoe lang heb je nu de tas?
Ik zou echt blijven mailen.

Vind het ronduit belachelijk dat ze dit zo afhandelen.
Nou ja, niet afhandelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 9:29

Sinds begin februari.
Ja ik vind het ook belachelijk want zo wordt me 163 euro door de neus geboord!
Ik twijfel om naar de consumentenbond te gaan, maar dat is ook weer zo'n stap!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 9:31

Ja maar ja, aan de andere kant...
De volgende keer doen ze weer zoiets!

Ik vind dat er voor 163.- wel een soort van garantie op mag zitten.
Weet je hoeveel tassen je voor dat bedrag kunt kopen die veeeeel langer mee gaan?

Ik zou mailen naar Zalando en daarin zetten dat je er aan denkt om de CB te mailen.

Gast
Gast

Bericht  Eris vr 22 jul 2011 - 9:48

Dreigen met slechte recensies, meestal willen ze dan wel wat doen. Zijn ze vaak wel gevoelig voor.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:07

Jullie hebben gelijk!
Ik heb net gemaild over de consumentenbond, als het langer gaat slepen dan zal ik ook zeker beginnen over slechte recensies.

Gast
Gast

Bericht  Minx vr 22 jul 2011 - 10:13

Kan me je topic nog herinneren, denk dat je weinig kan doen. Ze hebben toen aangeboden om het geld terug te geven + nog een extra korting als ik het me goed herinner. Jij bent daar toen niet op ingegaan terwijl je wist wat de mankementen aan de tas waren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:16

Fairytale schreef:Kan me je topic nog herinneren, denk dat je weinig kan doen. Ze hebben toen aangeboden om het geld terug te geven + nog een extra korting als ik het me goed herinner. Jij bent daar toen niet op ingegaan terwijl je wist wat de mankementen aan de tas waren.

Klopt, ik heb toen gekozen voor de reparatiekosten.
Maar toen wist ik nog niet dat er studs vanaf zouden vallen en de hele voering gewoon slecht was. Ik ging er vanuit dat het gewoon gemaakt kon worden, en dan happily ever after met mn tas rondlopen.
Pas nadat ik terug had gemaild dat ik de vergoeding aannam kreeg ik te horen dat het maken moeizaam was gegaan omdat de voering slecht gestikt was..
En het wordt wel een hele kostbare tas nu ik er een hele nieuwe voering in moet laten zetten!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:17

Ik vind het antwoord van zalando eigenlijk niet erg vreemd. Je koos de eerste keer niet voor een nieuwe tas maar ze gaven je wel die optie. Ik snap wel dat ze geen producten meer terug nemen die al aangepast zijn, kapot zijn geweest of langer dan een bepaalde tijd in gebruik. De prijs ervan is niet echt relevant, het spoort alleen misschien eerder aan tot actie.

Al mag je ze van mij graag voor de rechter slepen met hun irritante reclames, ik vind niet echt dat zalando hier nog verder wat aan kan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:20

Zero schreef:
Ik vind het antwoord van zalando eigenlijk niet erg vreemd. Je koos de eerste keer niet voor een nieuwe tas maar ze gaven je wel die optie. Ik snap wel dat ze geen producten meer terug nemen die al aangepast zijn, kapot zijn geweest of langer dan een bepaalde tijd in gebruik. De prijs ervan is niet echt relevant, het spoort alleen misschien eerder aan tot actie.

Al mag je ze van mij graag voor de rechter slepen met hun irritante reclames, ik vind niet echt dat zalando hier nog verder wat aan kan doen.

Je hebt gelijk, maar de prijs spoort mij wel idd aan om eruit te halen wat ik eruit kan halen, omdat ik er vanuit ging dat het goed gemaakt kon worden.
Als het een cheap-ass tas was geweest had het me niet zoveel uitgemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je vr 22 jul 2011 - 10:21

Fairytale schreef: Jij bent daar toen niet op ingegaan terwijl je wist wat de mankementen aan de tas waren.

Maar Princess wist niet dat de rest van de kwaliteit ook slecht was, toch? Als ze het hele bedrag hebben geboden toen, denk ik ook niet dat je er nog zoveel mee kan. Al vind ik het belachelijk dat zo'n dure tas zo slecht genaaid is.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Phileine vr 22 jul 2011 - 10:40

Ik vind het wel slecht dat zo'n dure tas al na korte tijd twee keer mankementen heeft. Daarom zou ik het er ook niet bij laten zitten, aangezien je zo'n tas koopt met de intentie dat je hem zeker een paar jaar probleemloos kan gebruiken. Ik vind dat ze je eigenlijk alsnog een nieuwe tas aan moeten bieden (of aankoopbedrag terugstorten zodat je ergens anders een tas uit kan zoeken). Succes!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gizmo vr 22 jul 2011 - 10:48

Door wie is de tas destijds gemaakt?
Heb je hem toen teruggestuurd naar Zalando, of heb je hem zelf ergens laten maken?
Bij dat laatste vervalt vaak je garantie, aangezien je dan Zalando niet meer verantwoordelijk kan houden.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Minx vr 22 jul 2011 - 10:49

Phileine schreef:Ik vind het wel slecht dat zo'n dure tas al na korte tijd twee keer mankementen heeft. Daarom zou ik het er ook niet bij laten zitten, aangezien je zo'n tas koopt met de intentie dat je hem zeker een paar jaar probleemloos kan gebruiken. Ik vind dat ze je eigenlijk alsnog een nieuwe tas aan moeten bieden (of aankoopbedrag terugstorten zodat je ergens anders een tas uit kan zoeken). Succes!

maar dit is toch al gebeurt. Je kan niet verwachten dat ze het nog een keer aanbieden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:44

Even een update voor de geïnteresseerden!
Ik heb inmiddels contact gehad met de consumentenbond, die dit ook een raar verhaal vinden, omdat de tas van begin af aan niet goed gemaakt was.
Zalando stelt dat ik geen recht meer heb op retouren omdat ik die vergoeding heb aangenomen. Tenzij dit heel specifiek in de verkoopvoorwaarden staat klopt dit niet. Ik heb nu naar Zalando gemaild dat ik graag zou zien waar in de verkoopvoorwaarden dit staat.
Alleen nu zijn ze ineens wat minder snel met reageren, ik ben heel benieuwd wat ik van ze hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:47

Princess, er is ook nog altijd de wettelijke garantie en het consumentenrecht. Als er iets mis is met een product moet de de verkoper in de gelegenheid stellen het te herstellen (dat heb je gedaan). Als dat niet mogelijk is of blijkt, dan moet de verkoper jou het geld terug geven of jou een nieuwe tas geven.

Oké, jij hebt de tas laten maken, maar het mag niet zo zijn dat 'ie al na 2 maanden daarna weer kapot is. Dan deugt het product gewoon niet. En zeker gezien de prijs de je er voor hebt betaald.. Als het een dure tas is, mag je zeker verwachten dat 'ie wel wat langer mee gaat.

Dus volgens mij moet Zalando je alsnog of een nieuwe tas geven, of je het geld terug geven. En dat is ongeacht wat ze in hun voorwaarden hebben staan. Als voorwaarden tegen de wet in gaan, zijn deze niet meer geldig.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:49

Oh wauw jij bent goed op de hoogte!
Dat is ook ongeveer wat de consumentenbond mij zij, alleen leg jij het wat makkelijker uit, haha!
Ik heb in mijn laatste mail ook gezet dat ik contact heb gehad met de consumentenbond, misschien legt dat ook wat gewicht in de schaal.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 23:04

Wat zonde zeg. Ik hoop echt dat ze er wat mee gaan doen en jij je geld terug krijgt of een nieuwe. Ik heb echt het idee dat winkels en webshops zich er zo makkelijk vanaf maken als een product kapot is. Zoals ook dat verhaal over die Uggs wat hier een tijdje geleden stond. Echt belachelijk.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 23:06

Op zich snap ik wel van Zalando dat die vergoeding eenmalig was en dat de verantwoordelijkheid voor de reparatie niet bij hen ligt aangezien het nu verder buiten hen om is gegaan, maar dan hadden ze het wel zelf anders aan moeten pakken en duidelijk moeten maken dat als je zou kiezen voor een vergoeding voor reparatiekosten, je daarna niet nog eens aanspraak kon maken op een vergoeding en dat hun aanbod om de tas terug te sturen eenmalig was. Nu zijn ze daar blijkbaar niet zo duidelijk in geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 23:08

Break Of Day schreef:Princess, er is ook nog altijd de wettelijke garantie en het consumentenrecht. Als er iets mis is met een product moet de de verkoper in de gelegenheid stellen het te herstellen (dat heb je gedaan). Als dat niet mogelijk is of blijkt, dan moet de verkoper jou het geld terug geven of jou een nieuwe tas geven.

Oké, jij hebt de tas laten maken, maar het mag niet zo zijn dat 'ie al na 2 maanden daarna weer kapot is. Dan deugt het product gewoon niet. En zeker gezien de prijs de je er voor hebt betaald.. Als het een dure tas is, mag je zeker verwachten dat 'ie wel wat langer mee gaat.

Dus volgens mij moet Zalando je alsnog of een nieuwe tas geven, of je het geld terug geven. En dat is ongeacht wat ze in hun voorwaarden hebben staan. Als voorwaarden tegen de wet in gaan, zijn deze niet meer geldig.

Zij heeft de tas niet door Zalando zelf laten repareren, toch? Ik snap ergens wel dat je garantie vervalt als je zelf iemand kiest om de tas te repareren, aangezien je met een slechte reparatie wel meer schade kunt aanbrengen en daar kan de leverancier dan niks aan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 23:10

Oh je hebt dus vergoeding van ze gekregen maar het niet via hun laten reparen? Dat snap ik wel dat ze zich er nu vanaf trekken. Maar feit blijft wel dat ik vind dat winkels over het algemeen wel erg weinig moeite doen voor kapotte spullen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 23:32

Susan schreef:
Break Of Day schreef:Princess, er is ook nog altijd de wettelijke garantie en het consumentenrecht. Als er iets mis is met een product moet de de verkoper in de gelegenheid stellen het te herstellen (dat heb je gedaan). Als dat niet mogelijk is of blijkt, dan moet de verkoper jou het geld terug geven of jou een nieuwe tas geven.

Zij heeft de tas niet door Zalando zelf laten repareren, toch? Ik snap ergens wel dat je garantie vervalt als je zelf iemand kiest om de tas te repareren, aangezien je met een slechte reparatie wel meer schade kunt aanbrengen en daar kan de leverancier dan niks aan doen.

Ik heb de tas idd zelf laten maken, maar de man van de consumentenbond zei al dat zalando dit zelf had moeten doen.
Dit hebben ze echter niet aangeboden.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 23:51

Het kan natuurlijk zijn dat ze daar de mogelijkheid niet voor hebben en dat ze dus alleen kunnen ruilen, maar dan hadden ze dus wel van tevoren moeten aangeven dat als je de tas zelf laat repareren, de verdere garantie daarmee vervalt, en dan bedoel ik niet in de kleine lettertjes, maar duidelijk bij het geven van de keuzemogelijkheden, zodat je wist waar je voor koos. Dat hebben ze niet gedaan voor zover ik begrijp, dus in dit geval vind ik dat ze je wel tegemoet moeten komen en de volgende keer duidelijk moeten zijn.

Als ze geen mogelijkheid kunnen bieden om de tas zelf te repareren vind ik overigens wel dat ze je een nieuw exemplaar van dezelfde tas hadden moeten aanbieden, niet alleen de optie van een heel andere tas.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes za 30 jul 2011 - 0:37

Lavendel schreef:Oh je hebt dus vergoeding van ze gekregen maar het niet via hun laten reparen? Dat snap ik wel dat ze zich er nu vanaf trekken. Maar feit blijft wel dat ik vind dat winkels over het algemeen wel erg weinig moeite doen voor kapotte spullen.

Ik heb een aantal Guess tassen en portemonnees, en DRIE zijn er serieus binnen een half jaar kapot gegaan. Portemonnee zelfs binnen drie maanden. Guess: er zit een maand garantie op onze producten.

Was altijd vaste klant, maar noooooooit meer iets gekocht. Bah! Zegt genoeg over vertrouwen dat ze in hun eigen producten hebben...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Possom za 30 jul 2011 - 1:56

Zalando stelt me diep teleur Evil or Very Mad Sad
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: